~♥~♥~P-U-O-L-U-K-A-T tiistaitiimellyksessä~♥~♥~
Kommentit (30)
sain viimein koneen ja sen miehenkin kotiin :)
Golda: Tervetuloa takaisin ja ihanaa kuulla että mietintä tauko teki hyvää ja teillä miehen kanssa välit kunnossa!! Välillä tuommoinen harkinta tekis varmaan hyvää itse kullekin!!
Lilliksellä tais olla piina-ajat käsillä: bdbdbdbdbdbdbd plussaonnea toivotellaan täältäkin!!!
Hansu: kuulostaa kyllä romanttiselle nuo maalaishäät: mäkin haluisin naimisiin jossain luonnonkeskellä, tosin haaveena edellee ne talvihäät...
JJ: nyt tuntuu että voisin sen synnytysvideon katella, mut katotaa sitten valmennuksissa että mitä mieltä siitä synnytyksestä on siinä vaiheessa... kieltäydyn varmaan koko hommasta paniikissa :/
Thunderi mietti sitä hemmotteluviikonloppua: mökissä on tietty oma romanttinen puoli, mutta sitten siellä saa tehdä kaikki ite: ruoat ja talvella ehkä viel lämmitykset... vaikka ihanaa se ois sitten nautiskella siel takkatulen ääressä... Hotellissa sais sitten valmiit aamiaiset ja ruoat, eikä siellä kylpylässä kokoaikaa tarttis olla muiden keskellä: vois käydä rentouttavissa hoidoissa ja nautiskella sitten huoneessa, mennä valmiille aamiaiselle (tai pyytää aamiainen huoneeseen...)
Risteilyt ei oikeen kuulosta kivalle... siellä on sitä örisijää.... muuta ei tuu nyt mielee.....
Jeah... taidan mennä tuonne soffalle pötköttelee... mies meni viemään auton hallille yösäilöön niin sulaa ja saa huomenna jatkettua remonttia... jospa se kohta tulis kotiin....
Joulunodotusta puolukkaisille...
G: mikä saa teidät joulumielelle??? mun joulufiilis taitaa syttyä vasta aaton touhuiluissa ja herkutteluissa... aamun puuro aloittaa joulunvieton....
(((((isohalaus))))))
ei oo kyllä yhtään reilua että mies tollee muuttaa mieltään jatkuvasti.. antaa sun ymmärtää ja sitten sanookin että ei tarkottanu sitä niin! Kyllähän sen pitäs tajuta jos sua yhtään tuntee että tuommoinen satuttaa!!!
Voi kun oisin sun luona niin halaisin sua kyllä tosi lujaa ja sanoisin pari valittua sanaa miehelle....
Äläkä puhu että täältä poistuisit, tietysti sitä toivois että olis sitä hyvää sanottavaa, mutta koitetaan täällä lohduttaa silloinkin kun asiat ei oo niin hyvin!! tietysti unohtamalla kaikki vauva-asiat saattais päästä helpommin eteenpäin muissa asioissa, tää taitaa tää palsta oikein lietsoa kuumetta eteenpäin...
Kovasti jaksuja sinne!!
Nimittäin tuo [b]Hannelen[/b]mies:( Toi on kyllä tosi epäreilua antaa sun luulla kaikenlaista ja sitten ilmoittaakin että enhän mä noin sitä tarkoittanut!! Varsinkin nyt kun varmasti hyvin tietää sun olevan tosi herkillä, olis sitten lupaamatta mitään jos ei itsekään tiedä mitä haluaa!!! Anteeksi nyt vaan, että näin puutun ihan ventovieraiden ihmisten asioihin, mutta Hannelen koen kyllä jo aika tutuksi ja näin ollen otin oikeuden omiin käsiini ja vähän parjasin sun ukkoas. Ymmärsinkö oikein mutta vetikö äijä-prkl koko vauva-aikataulunkin puihin? Nyt en osaa muuta sanoa, kuin että iso voimahali sinulle, koeta kestää ja toivotaan, että mies tulee järkiinsä ja peruu hullut horinansa. Ja älä sinä Hannele katoa mihinkään, sähän olet koko Puolukka-ryhmän tukipilari.
Se taas oli IHANAA kuulla, että [b]Golda[/b] palasit tänne:) Kuulosti kyllä tosi järkevältä tuo teidän viikonlopun aikalisä ja ilmeisen tuottoisa olikin! Todella kiva kuulla että olette taas väleissä:)
[b]Galtsu[/b], mä olen rhesus-negatiivinen ja ilmeisesti ukkokulta on positiivinen, sillä meidän tyttö on kanssa positiivinen. Mulla ei raskauden aikana ollut mitään ongelmia asian suhteen, mitä nyt jouduin käymään yhteensä kolme kertaa niissä vasta-ainekokeissa (siis veri-), mutta mitään ei näkynyt. Tosin tytön syntymän jälkeen joku taisi sairaalassa sanoa, että niitä oliskin jossain vaiheessa muodostunut (mä olin silloin niin sekaisin että en yksinkertaisesti muista tarkemmin, en edes muista näkyikö tämä tytön vai mun verikokeissa vai otettiinko multa siellä edes verikokeita...) mutta kuten sanottu, no problems. Sen rokotuksen sain synnytyksen jälkeen ja kerran aikaisemminkin erään toimenpiteen yhteydessä. Yritin jossain vaiheessa kysellä mun terkkarilta tarkemmin asiasta, mutta se ei kyllä tiennyt mitään:/ Eli onko niin, että seuraavassa raskaudessa saattaa tulla jotain häikkää? Kuka tietää, Golda, Lumiina, Galtsu???
Ja Galtsu, kiva kuulla että päänsärky on helpottanut! Jos se akupunktio auttoi?
[b]Miitsulle[/b] täytyy sanoa, että hold your horses;o) En mä vielä piinaile, kp on vasta 13. Oikeastaan tällä hetkellä olen " ovis vai eikö ovis" -vaiheessa, mä en todellakaan tiedä! Tikkuja en käytä ja tuntemukset on outoja :o Pari päivää on ollut ihan menkkatuntemuksia, jotka olen tulkinnut ovisoireiksi, mutta samanlaista (yök)limaa kuin viime kuussa bongasin, ei ole näkynyt. Täytyy tässä katella vielä pari päivää, saattaa olla että ovis onkin vielä tulematta. Eli ukkoparka taitaa saada vielä kyytiä ennen joulua=)
[b]G[/b]: mulle tulee joulumieli vasta jouluaattona kun ollaan perheen kanssa, syödään, availlaan lahjoja ja rauhoitutaan. Nämä joulunaluspuuhat -siivoilut, leipomiset, shoppailu ym hengästyttävät touhuilut- eivät mua sytytä, vaikka niihin olosuhteiden pakosta osallistunkin. Tärkeintä on se, että saa olla rakkaiden ihmisten kanssa ihan rauhassa. (Tähän laittaisin sydämen, jos muistaisin miten se tehdään;)
Täytyy laittaa tulemaan tämä romaani, ettei vaan tapahdu mitään matkan varrella. Lämpimiä ajatuksia ja halauksia kaikille Puolukoille lähettää Lillis:)
Älä suinkaan kokonaan poistu täältä, voihan sitä pitää taukoakin, vai??, Kyllä sä tuot aika paljon eloa tälle palstalle! Vaikka ymmärrän senkin että palstailu voi myös nostaa vauva-kuumetta.. :(*rutistus* Onhan vauva-kuume yhtä ala- ja ylämäkeä kun toinen ei millään suostu! Mutta tätä vartenhan tämäkin palsta vissiin on, et voi purkaa tunteitaan ja kertoa sekä ikäviä että hyviä uutisia, ja onhan sullakin ollut niitä hyviä aikoja, piristyksiä sulle kovasti! Onko mies nyt sitten perunut vauva-lupauksensa kokonaan, eli ei kesälläkään yritystä? Miitsun kanssa olen samaa mieltä siitä että kyllä sunkin miehen pitäis jo sut tuntea ja ottaa vähän vastuuta omista sanomisistaan ja teoistaan! Ei voi aina vetää lupauksia takas tietämättä mitä siitä seuraa!
G: mä olen niitä joulun vihaajia, joten ehkä mun on paras jättää kommentoimatta koko asiaa, etten pahoita muitten mieltä..
Hyvää yötä kaikille, huomenna mulla on aamuvuoro, sieltä sit suoraan sinne akupunktioon ja sit vielä kaupungille kaverin kanssa.. Hänkin taitaa pian jättää ehkäisyn, joten saa nähdä miten meidänkin tapaaminen menee..
galtsu
[color=red]MIKÄ helvetin oikeus sillä HANNELEN ukolla on olla tollanen totaalinen AASI!? Loukkaantukaa nyt kaikki, kun näin suoraan puhun ja haukun ihmistä, jota en ollenkaan tunne. Mutta ei perkele tuo oo ihan reilua tuo sen toiminta! Sietäs selkäänsä parilta kiukkuselta emännältä tollanen! MITEN SE SITTEN OLETTAA, että HANNELE pystyt ja haluat sen kanssa seurustella, jos ei kerta kihloja, häitä eikä vauvaa? Mitä se sitten sun kanssa haluaa tehä? Naida napsutella vaan, niinkö?! Joo, kermat vaan kakun päältä, eikä mitään vastuullisia eikä varsinkaan aikuismaisia päätöksiä. Huoh sanon minä ja painun nukkumaan! *kiittää luojaa omasta ukosta*
meistä ei taida olla kuin Golda se asiantuntija, vai mitä?? Mutta käsittääkseni ne tarkistaa kaikki seur vauvan tullessa. Ja ennen vanhaan (ennen rokotusta) sai synnyttää kaksi lasta " pelkäämättä" ja ja kolmas tais olla jo riski! Neljättä ei enää suositeltu. Mun äidin yliopistokaveri (kans Rh neg) teki muutaman abortin yliopisto aikaan miettimättä asioita ja sit kun halus tehhä vauvan niin piti aina kattoo onko vauva - vai +, eka vauva oli- ja kaikki meni hyvin. Toista vauvaa hän ei vuosien kuluessa saanut kun ei Rh tärpännyt ja vasta-ainepitoisuus noussut aina liian korkeaksi, joten pitkä litania uusia abortteja siitä seurasi ja naista harmittaa edelleen kovasti! Minua on aina huolestuttanut myös nää mahd km, koska karut tilastot kertoo suurimman osan (60-80%) raskauksista päätyvään km:oon.. Mutta en kyllä enää murehdi liikaa tätä asiaa, koska tiedän että olen raskauden aikana ammattitaitoisten lääkäreiden käsissä ja ne tietää parhaiten milloin minunkin pitäis huolestua!
Tärppi onnea sulle!
no nyt kun JJ sen sanoi, niin voin mäkin sanoa mitä mielessäni liikkuu, viimeksi sanomiseni tosin tuotti paljon keksustelua!
Mutta kuitenkin: todella raivostuttavaa toimintaa mieheltäsi! Tekee todellakin mieli panna miehesi kärsimään samalla tavalla, jotta se vihdoinkin tajuaisi mitä se tarkoittaa ja kuinka paljon voi toinen satuttaa. Jaksuja sulle, hannele- kulta! Tulehan kuitenkin kertomaan kuulumisia huomenna!
Miten HANNELEN mies voi olla noin idiootti!!! (Anteeksi nyt vaan kun haukun!!) Eihän se voi tehdä tuollaista päätöstä yhtäkkiä! Tyypillä mielipiteet vaihtuu päivittäin ja ilmeisesti montakin kertaa päivässä..
Älä Hannele ihan kokonaan jätä meitä tänne!!! Voithan nyt vähän ottaa etäisyyttä meihin et jos vauvakuume edes vähän ja hetkeksi hellittäis.. Vois ehkä tehdä hyvää, mutta tuu sit heti joulun jälkeen takas!
Hyvää yötä kaikille!
Voi jumalauta minkä miehesi teki! Mietin samaa kuin JJ:kin, että mitä miehesi tarkalleen ottaen sitten elämältään haluaa?? Ja miksi on niin ilkeä sulle? Ensin lupaa kuun taivaalta ja sitten vetää takaisin, ei oo reilua..:( Mitä meis kertoi selityksekseen? Jos selitys on tuo että kun on niin epävarmaa kaikki ja suhde ei aina kukoista niin sellaistahan se elämä on! Ja on kai tarkoituskin olla, ei ikinä kellään ole sellaista että kaikki elämässä menee putkeen, koskaan ei riidellä ym... Voi itku, miten mies voikin olla niin ajattelematon:( Voimia Hannele, tuu kertoon fiiliksiä!
*haleja*
[color=green]Olinkin ymmärtänyt (luonnollisesti) ihan väärin sen hääjutun, se että mies lupas että saan kysellä aikoja ja että käyään kattomassa paikkoja, ei tarkoita yhtään mitään, ja koska meiän elämä on nyt niin tasapainotonta, mies veti takaisin kaikki muutkin suunnitelmat eli ei vauvaa, ei kihloja keväällä...
Ehkä minunkin olis syytä poistua tältä palstalta kun tuntuu ettei koskaan mitään hyvää kerrottavaa, aina vaan samaa itkua... Kyllähän mää haluaisin olla normaali, mutta miten mää enää voisin... Ja nyt sai taas elämä uuden kolauksen ja on opeteltava elämään ilman vauvasuunnitelmia...