Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SAAKELIN MAMMAT SUN MUUT

Vierailija
19.12.2005 |

Olen osa-aikamyyjänä akateemisten opintojen ohella.

HUH ja olen valitettavasti todennut miten ilkeitä, vittumaisia ja tympeitä asiakkaita on jopa puolet ihmisistä!!! Liike suljetaan arkena klo 19. Mutta annas olla, minuuttia vaille tungetaan sisään, tongitaan kaikki mahdolliset paikat, sovitellaan kaikki koot ja värit, jankataan ja ei todellakaan olla huomaavinaankaan, että liike on suljettu. GRRRRRR vituttaa ja ankarasti. Mikä on muka niin hyvä syy että voidaan tehdä näin? Ei mikään!!! Aukioloajat näkee ovesta ja ilmeisesti ne on liian vaikeatajuisia??

Myyjiä kohdellaan kuin vajaaälyisiä tampioita. Itse olen aina ystävällinen, palvelualtis mutta en tunge väkisin auttamaan, teen niinkuin haluaisin itseäni palveltavan. Mutta HALOO!!! Mitäs asiakkaat? Kiukuttelevat kuin teinit, syyttelevät myyjää, eivät katso päinkään, eivät tervehdi, eivät vastaa jne. Monesti naurattaa kun tulee pariskunta kauppaan ja menee iloisesti palvelemaan näitä ja usein mies on ystävällinen ja nainen naaman norsunveellä eikä vastaa kysymykseen " voisinko auttaa teitä" ?? Mistähän johtuu... :D

Useimmat myyjät ovat kovasti työkokemusta tai jo jonkun ammatin hankkineita AKATEEMISIA opiskelijoita!! Joskus tekisi mieli sanoa jollekin kiukuttelevalle tampiolle, joka kohtelee kuin vajaaälyistä apukoululaista pari faktaa meikäläisen koulutuksesta ja älystä:) Mutta tietenkin kohteliaana pidän kaiken sisälläni ja puran sen nyt TÄÄLLÄ!!!

Miettikää vähän omalle kohdalle minkälaisia olette asiakkaina...

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin moni, tuskin kukaan, asiakas ajattelee jostakin lumppukaupan myyjästä tyyliin " ooh, tuon myyjättären täytyy olla akateeminen tai ainakin melkein ja tämä vain hänen sivujobinsa" .

Salli minun nauraa:DDDDDDDDD

Vierailija
22/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti emme ap osu tulevaisuudessa samaan työpaikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset sinne lääkikseen pääseekin *huoh*

Vierailija
24/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONKO OK TUNKEA KAUPPAAN MINUUTTIA VAILLE SULKEMISAIKAA JA OLLA SIELLÄ NIINKUIN EI HUOMAISI ETTÄ LIIKE SULKEE?

ONKO OK OLLA VASTAAMATTA MYYJÄN TERVEHDYKSEEN TAI KYSYMYKSEEN?

ONKO OK KIUKUTELLA VENTOVIERAALLE MYYJÄLLE JOKA KOITTAA AUTTAA SINUA?

ONKO OK OLLA YLIMIELINEN ASIAKAS?

nämä olivat alkuperäisen kirjoituksen pointit, kun 80% ei sitä näyttänyt hoksaavan:) taisi todella monella napsahtaa omaan nilkkaan nuo...

Vierailija
25/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 8:tta vuotta psykologiksi opiskelevana (olen siis jo psykologi mutta n.2v jatko-opiskellut terapiapätevyyden saamiseksi) sanoisin että sinulla on AP jonkinasteinen narsistinen häiriö yhdistettynä melko vahvaan pätemisen tarpeeseen ja egosi pönkittämiseen.

Soisin ettei sinunlaisesi pääsisi pilaamaan meidän muiden akateemisten mainetta sillä että olisimme olevinaan jotakin " ah niin korkeata laatua ja ylevää" mitä ei akateemisiin tulee.

Kuten sanotaan: get down on your high horses.

Vierailija
26/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitse ap vaikka patologiaa sitten suuntautumisvaihtoehdoksi..

Ei ainakaan asiakkaat tunge sisään ennen sulkemisaikaa ja

eivät ole muutenkaan vaivaksi akateemikolle.

Vierailija
27/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ONKO OK TUNKEA KAUPPAAN MINUUTTIA VAILLE SULKEMISAIKAA JA OLLA SIELLÄ NIINKUIN EI HUOMAISI ETTÄ LIIKE SULKEE?

nämä olivat alkuperäisen kirjoituksen pointit, kun 80% ei sitä näyttänyt hoksaavan:) taisi todella monella napsahtaa omaan nilkkaan nuo...

Vierailija
28/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitus on tarkoituksella provosoiva, mutta osaatteko löytää sen punaisen langan.... Tunnistatteko itsessänne kuvailemiani ominaisuuksia? Itse ainakin asiakkaana olen ystävällinen ja arvostan kaikkien tekemää työtä ja palvelualttiutta.

Akateemisuus ei ole pointti, vaan se miten TE, arvon asiakkaat, psykologit, opettajat, sairaanhoitajat, kampaajat, johtajat kohtelette myyjiä. Uskon, että teissä vastaajissa joilla nousi karvat pystyyn, on paljon noita ilkeitä asiakkaita, koska tartuitte tähän akateemisuuteen, ETTEKÄ VASTAA KYSYMYKSEEN...

ap

Vierailija
29/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä nyt vain on kyse sellaisesta pikkuseikasta kuinka sinä toistelet omaa erinomaisuuttasi=akateemisuuttasi vs muihin ja enpä yhtään ihmettelisi vaikka ne kiukuttelevat asiakkaatkin aistivat sen ette sinä oikeasti ole ystävällinen ja homma on yhtä EVVVK juttua sinulle. Kyllä minäkin kröhisisin vastaan jos joku olettaisi olevansa vain jonkin koulutuksen takia minua parempi ihminen.

Ihmisiä kun ei,ainakaan loppupeleissä,arvoteta sen mukaan onko hän kenties jokin yleislääkärin planttu joiden tietotaito on monissa asioissa ihan peestä vai jokin kadunlakaisijan lanttu.

Vierailija
30/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tartuitte tuohon akateemisuuteen. kuten kirjoitin, en koskaan näytä suuttumustani asiakkaalle vaan palvelen asiallisesti, ripeästi ja kohteliaasti. näin jälkeenpäin vain mietin, miksi suurin osa asiakkaista on niin ylimielisiä...

ap

Vierailija
31/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tässä nyt vain on kyse sellaisesta pikkuseikasta kuinka sinä toistelet omaa erinomaisuuttasi=akateemisuuttasi vs muihin

niin kai ap:llä on oikeus vastata siihen? Jos heti aluksi olisitte vastailleet siihen itse asiaan, niin tokkopa olis ap:n tarvinnut ottaa asiaa esiin (enää)?

Vierailija
32/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin luulemaan että juuri se sinun AKATEEMISUUTESI oli ja on se punainen lanka jutuissasi.

Sen verran tiuhana nimittäin toistelet kirjoituksissasi sitä rakasta sanaasi " akateeminen" ja luettelet vain melko korkeasti koulutettuja ammatteja. SE kertoo sinusta kaiken sen mitä tuon akateemisuus sanan viljelyltä jäi, jos jäi, epäselväksi.

Näin tuumaan minä vasikka voinhan olla väärässä kun olen vain lto.

Vierailija
33/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vastanneet ovat missanneet alkuperäisen pointin.

Vierailija
34/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se että " tuohan on " vain" myyjä joten" ....

-33-

Vierailija
35/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONKO OIKEIN OLETTAA ETTÄ VAIN AKATEEMISIA MYYJIÄ TULEE KOHDELLA OIKEIN?

LUULETKO ETTÄ EMME NÄE SEN TEKOHYMYSI TAAKSE KUN SELVÄSTI OLET TÄYSIN PASKA IHMISENÄ?

MIKSI OLET ITSE NIIN VIHAMIELINEN JOS TARKOITUS ON SAADA MEIDÄT OLEMAAN SINUN PUOLELLASI?

LUULETKO ETTÄ ME EMME NAURA SINUN SELKÄSI TAKANA KUINKA TYPERÄ TEESKENTELIJÄ SIELLÄ KAUPASSA TAAS OLI MYYJÄNÄ?

Vierailija
36/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nimittäin luulemaan että juuri se sinun AKATEEMISUUTESI oli ja on se punainen lanka jutuissasi.

Sen verran tiuhana nimittäin toistelet kirjoituksissasi sitä rakasta sanaasi " akateeminen"

Katsopa vastaukset. Niissähän tuohon akateemisuuteen vasta tartuttiin, ja mielestäni on luonnollista, että jos vastaajat kommentoivat sitä seikkaa, ap vastaa niihin. Vai olisiko ap:n pitänyt vain hiljaa ottaa kaikki -asiaan kuulumattomat- kommentit vastaan?

Vierailija
37/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisää samaa soopaa muissa hänen kommenteissaan.

Että näin.

Ja 33, nappi toteamus tuo asennevamma lotkaus:D:D

Vierailija
38/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen akateemisuuteen tarttuivat ihan muut, kuin ap :D

Vierailija
39/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kauppiaan kannalta. Asiakkaat tuovat hänelle tuloja.

1) Työnteko ei pitäisi koskaan olla parista minuutista kiinni.

2) Asiakkaat eivät tiedä itsestään kaupan sääntöjä, ellet niitä

ystävällisesti kerro (esim. " anteeksi, mutta suljemme nyt" )

3) Asiakkaat ovat varmaan joskus kiukkuisia, kuten sinäkin nyt

4) Ihmisiä ei kannata yleistää

5) Tuleva ammattisi ei ole opettajan ammatti, vaan empaattinen

auttajan ammatti. Oletko miettinyt valintaa muultakin kuin

menestyksen kannalta?

Vierailija
40/95 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ap:n kanssa!

Outoa että kukaan ei suostu täällä myöntämään että osaa olla vittumainen asiakas! Totta että ap:n viesti oli semmoseen sävyyn kirjotettu, että nyt on kaikki mammat puolustuskannalla. Mutta itse olen ollut lastenvaateliikkeessä myyjänä ja olen kokenut aivan samanlaista kohtelua..Tottakai enemmistö asiakkaista on mukavia ja ystävällisiä mutta kyllä niitä todella ilkeitäkin riitti! Ja tuntui että kyse oli juuri ilkeilyntarpeesta, jostain pitää saada valittaa.. Ymmärrän toki että voi olla huono päivä, mutta myyjät eivät ole mitään tunteettomia " olentoja" joille voi syyttä raivota. Varmasti monella on ollut kokemuksia jolloin myyjä on ollut epäystävällinen ja se on harmillista... mutta itse olen myös useasti täysin syyttä saanut huutoja ties mistä! Meidän liikkeessä hoidettiin asiallisesti kaikki palautukset/reklamoinnint, mutta sitä en voi käsittää, miksi pitää heti kun ovesta sisään pääsee niin aloittaa joo huutaminen ja syyttely? Tiesitekkös, että reklamointitilanteessa saa varmasti paljon parempaa palvelua jos on itse asiallinen? Monet varmaan luulevat että huutamalla saa asiansa paremmin perille. Näin ei asia TODELLAKAAN ole! Myyjällä ei ole mitään henk.koht syytä olla lähettämättä jotain vaatetta reklamoitavaksi tms, kyllä se hoidetaan vaikka asiakas olisi ystävällinenkin! Tämä reklamointihomma on nyt vähän ohi aiheesta, mutta halusin siitä mainita että jokainen voisi vähän ajatella sitä miten vastaavissa tilanteissa toimii.