Vieläkö kysyttävää kätilöltä? Vastaan muutamaan.
Kommentit (11)
Tähän en osaa tarkkaa vastausta antaa,paras itse miettiä ja päättää asioitten tärkeysjärjestyksestä.
klö
Suhteellisen yleistä,useampi tapaus vuodessa joka sairaalassa.
klö
Vaatiiko tämän lääkityksen käyttö vauvan jonkinlaista tarkkailua synnytyksen jälkeen? Lääkäri sanoo ettei tästä käytöstä haittaa ole. Tarkkailaanko munuaisia? miten?
Kyllä kyseisiä lääkkeitä raskauden aikana käytetään. Lastenlääkäri ottaa synnytyksen jälkeen kantaa siihen,tarvitseeko vauva erityisseurantaa.
klö
vauvan esiin työntyvää päätä? mulle kätilö ehdotti sellaista,mutta mistääb hinnasta en olis koskenu! Ällöä!
Käyvätkö hiihto ja laskettelu? Entä jos kaatuu, onko sikiö suojassa kuinka hyvin?
Sikiö on aika hyvässä suojassa kohdun sisällä lapsivedessä,joka pehmentää töytäisyjä. Pahat kaatumiset,kolaritilanteet,vatsaan osuvat kovat iskut voivat kuitenkin olla vaaraksi. Ei kukaan osaa varmasti vastata,mitä voi ja uskaltaa tehdä, oman harkinnan mukaan on toimittava.
klö
syönnin. Kuinka nopeasti voin yrittää raskautta?
Onkohan kysyjä enää paikallakaan,vastaan kuitenkin.
Joskus ehdotan äidille,että voi tunnustella vauvan päätä. Varsinkin,jos on pitkä ponnistusvaihe ja äidiltä menee usko,että se sieltä tulee. Kun tuntevat itse vauvan päälaen,saavat monesti uutta puhtia ponnistukseen.
Kovin yleinen käytäntö tämä ei ole ja pakko ei tietenkään ole koskettaa.
klö
Kuinka vaarallista on jos ihan alkuraskaudesta saa osumia vatsan seudulle?