SAAKELIN MAMMAT SUN MUUT
Olen osa-aikamyyjänä akateemisten opintojen ohella.
HUH ja olen valitettavasti todennut miten ilkeitä, vittumaisia ja tympeitä asiakkaita on jopa puolet ihmisistä!!! Liike suljetaan arkena klo 19. Mutta annas olla, minuuttia vaille tungetaan sisään, tongitaan kaikki mahdolliset paikat, sovitellaan kaikki koot ja värit, jankataan ja ei todellakaan olla huomaavinaankaan, että liike on suljettu. GRRRRRR vituttaa ja ankarasti. Mikä on muka niin hyvä syy että voidaan tehdä näin? Ei mikään!!! Aukioloajat näkee ovesta ja ilmeisesti ne on liian vaikeatajuisia??
Myyjiä kohdellaan kuin vajaaälyisiä tampioita. Itse olen aina ystävällinen, palvelualtis mutta en tunge väkisin auttamaan, teen niinkuin haluaisin itseäni palveltavan. Mutta HALOO!!! Mitäs asiakkaat? Kiukuttelevat kuin teinit, syyttelevät myyjää, eivät katso päinkään, eivät tervehdi, eivät vastaa jne. Monesti naurattaa kun tulee pariskunta kauppaan ja menee iloisesti palvelemaan näitä ja usein mies on ystävällinen ja nainen naaman norsunveellä eikä vastaa kysymykseen " voisinko auttaa teitä" ?? Mistähän johtuu... :D
Useimmat myyjät ovat kovasti työkokemusta tai jo jonkun ammatin hankkineita AKATEEMISIA opiskelijoita!! Joskus tekisi mieli sanoa jollekin kiukuttelevalle tampiolle, joka kohtelee kuin vajaaälyistä apukoululaista pari faktaa meikäläisen koulutuksesta ja älystä:) Mutta tietenkin kohteliaana pidän kaiken sisälläni ja puran sen nyt TÄÄLLÄ!!!
Miettikää vähän omalle kohdalle minkälaisia olette asiakkaina...
Kommentit (95)
kiitos 66!
en ole ap mutta olen täällä myyjänä kirjoitellut! se on mukava kun saa välillä vähän asiallistakin palautetta! Ymmärrän tosiaan sen että varmasti on paljon epäystävällisiä myyjiä, mutta mielestäni ei pitäisi yleistää, ja ystävällisellekin myyjälle olla ilkeä. Täällä olen korostanut sitä, että viallisista tuotteista saa ja pitää valittaa. Se on oikein. Niinhän se laatukin varmasti paranee. Mutta asiat voi tehdä monella tavalla. Se ei ole myyjä joka valmistaa tuotteita!! Myyjä vaan vie asian eteepäin! Te joilla on valittamisen aihetta tuotteista, ei tarvitse ajattella että pitäisi kauhesti puolustella itseänsä viedässä tuotetta reklamoitavaksi. Ei myyjä sit ota henkilökohtaisena loukkauksena! Hän on liikkeessä vain myymässä ja palvelemassa. Ei ole siis mitään " tunnesiteitä" tuotteisiin. Muistakaa vain se, että tottakai myyjä on ihminen niinkuin te asiakkaatkin. Jos siis olette ilkeitä niin voi olla että myyjäkään ei niin iloisesti jaksa palvella jos toinen raivoo vieressä koko ajan!
Itse en ikinä kehtaisi vääntäytyä kauppaan minuuttia ennen sulkemisaikaa. Teininä jouduin kerran noloon tilanteeseen, kun olin kaverini kanssa vaatekaupassa ja kauppa oli menossa kiinni. Kaverini vain vitkutteli ja pähkäili, minkävärisen ja -kokoisen paidan ostaisi. Myyjäparka vilkuili tuskastuneena kelloa eikä kehdannut sanoa mitään.
Sitä en kyllä ymmärrä, miksi ap kuvittelee olevansa muita parempi akateemisuutensa vuoksi.
Vierailija:
Olen osa-aikamyyjänä akateemisten opintojen ohella....
Useimmat myyjät ovat kovasti työkokemusta tai jo jonkun ammatin hankkineita AKATEEMISIA opiskelijoita!! Joskus tekisi mieli sanoa jollekin kiukuttelevalle tampiolle, joka kohtelee kuin vajaaälyistä apukoululaista pari faktaa meikäläisen koulutuksesta ja älystä:)
Eka kommentti -mitä pahaa siinä on, jos kertoo tilanteensa. Siis että työn lisäksi opiskelee?
Ja toinen. Se huomautuksena teille, jotka kuvittelette että myyjät on jotain kouluttamatonta pohjasakkaa jota saa kohdella miten vaan. Että huom, moni myyjä OPISKELEE, jopa yliopistossakin, eli on myyjän aliarvioimista asennoitua häneen tyyliin " palvele nyt kun et ole koulujakaan viitsinyt käydä."
Ja te vedätte herneen nenään tuosta?! EIHÄN SE OLLUT SE POINTTI!
Vierailija:
Itse en ikinä kehtaisi vääntäytyä kauppaan minuuttia ennen sulkemisaikaa. Teininä jouduin kerran noloon tilanteeseen, kun olin kaverini kanssa vaatekaupassa ja kauppa oli menossa kiinni. Kaverini vain vitkutteli ja pähkäili, minkävärisen ja -kokoisen paidan ostaisi. Myyjäparka vilkuili tuskastuneena kelloa eikä kehdannut sanoa mitään.
Sitä en kyllä ymmärrä, miksi ap kuvittelee olevansa muita parempi akateemisuutensa vuoksi.
Näin tehdään esim säällisisissä ravintoloissa. Silloin kun olin rav alalla, työaika päättyi (palkanmaksu päättyi) vasta kun oltiin saatu siivottua ja asiakkaat pihalla, yleensä siinä 04.30-5.00. Lain mukaan tietysti asiakkaiden oli oltava pihalla klo 04.00.
Tottakai pitää palvella asiakkaita jotka ovat tulleet liikkeeseen jo ennen sulkemisaikaa, mutta, silloin kun on sulkemisaika, niin se on sulkemisaika. Se on valitettavaa, mutta totta, että myyjä ei saa yhtää palkkaa siitä vaikka pitäsi liikkeen koko yön auki! Myyjälle maksetaan liikkeen sulkemisaikaan asit + 15-30min kassan laskemiseen yms. Eri asia tietenkin jos on liikkeen omistaja myymässä, silloinhan hän pitää liikettä auki niin kauan ku asiakkaita riittää jos ei ole menoa. Muistakaa se, että myyjällä on työajat siinä missä tomistovirkailijalla, bussikuljettajalla yms.
Vierailija:
Myyjälle maksetaan liikkeen sulkemisaikaan asit + 15-30min kassan laskemiseen yms. .
Joo, mutta kyllähän pelkästä palvelemisen ilosta voisi pitää myymälää auki vaikka vuorokauden läpeensä, ainakin jos ei-myyjä-av-mammalta kysytään...
Nimittäin siinä, että myyjää ei ala vituttaa palkatta työnteko. Olen tehnyt ravintolassa 10v töitä ja sen oppinut, että työt ikävä kyllä loppuvat vasta sitten kun kukaan ei enää osta mitään ja paikat ovat kiinni ja siivotut. Se voi tarkoittaa myös ylimääräisiä tunteja.
Joo, mutta kyllähän pelkästä palvelemisen ilosta voisi pitää myymälää auki vaikka vuorokauden läpeensä, ainakin jos ei-myyjä-av-mammalta kysytään...
Hehe :) Toihan olisi mukavaa! Tottakai se olisi kivaa mutta valitettavasti meillä myyjilläkin on oma elämä elettävänä ;)
Lisää kokemuksia tänne! mukava kuulla myös myyjien mielipiteitä täälläkin välillä!
Mitenkähän esim. lapsenhoito järjestettäisiin, jos koskaan ei voisi tietää, milloin sieltä töistä pääsee pois, sulkemisaikana vaiko vasta tunnin päästä kun on viimeiset asiakkaat viimein suvainneet lähteä...
Joillekin on niin saatanan vaikeaa ajatella asiaa muulta kuin omalta kantilta.
83
Aivan! :)
Mutta tosiaan, en halua täällä mitään eripuraa saada aikaiseksi.. se nyt vaan on niin että monesti me ihmiset ajattelevat kaikkea vaan omalta kannalta. En siis tarkoita vaan tässä myyjä/kauppa tilanteessa. Muistakaa myös se että myyjätkin tosiaan haluavat päästä töistä kotiin ja meilläkin saattaa jopa olla elämä ;)
tuosta akateemisuudesta, en minä...
Täällä on vain joku, joka ei haluakaan ymmärtää lukemaansa... LOL
ap
Haluaisin vielä lisätä tähän keskusteluun, että mielestäni tässä ei välttämättä tarvitse olla kyse siitä että pitäis " puolustella" itseään. Olisi vaan mukava jos täällä voisi asiallisesti keskustella asioista mistä ihmiset ovat kiinnostuneita eikä tartuta epäolennaisiin asioihin.
Mukavaa joulua ap:lle ja kaikille myyjille :)
73 (joka yleensä kimmastuu jos akateemisuudella leveillään, mutta SIITÄ EI OLLUT TÄSSÄ KETJUSSA KYSE ;))
Vierailija:
jos et mitään muuta työtä ole saanut kuin kassalla oleminen. Tiedättekö te edes kuinka tyhmiä te olette, varsinkin nämä nuoret kassaneidit, jotka eivät ymmärrä maailmasta mitään. Aivan sama mitä teiltä kysyy niin vastausta ei saa, kun teillehän ei ole aivoja suotu.
eli nuoria, motivoituneita, nopeaälyisiä eikä vaivannut mikään " emmätiiä, mä oon vaan täällä töissä" -asenne. Meillä oli hyvä henki keskenämme. Ehkä se johtui siitä, että tiesimme pääsevämme toisenlaisiin hommiin valmistuttuamme. Mutta siis, emme olleet alalla, johon jäisimme, ja silti olimme parhaita työntekijöitä.
Ap: vaatekaupassa työntekijä ei sen kummempi ole kuin kassaneitikään, puotipuksu mikä puotipuksu, turha tuntea ylemmyyttä, jos on vaatekaupassa eikä marketin kassalla. Kaipa sinäkin " joudut" kassakonetta käyttämään????
minulla on ihan huippuja työkavereita jotka nauttivat työstään. En todellakaan aliarvoi heitä, asiakkaitamme enkä erilaisia töitä tekeviä ihmisiä. IHMETTELEN VAIN IHMISTEN TÖYKEYTTÄ JA TAHDITTOMUUTTA. lähipiirissäni on käytännön työihmisiä, akateemisia, kaikilta aloilta.
En aliarvioi työtäni. Arvostan sitä, olen kiitolllinen. En kai muuten sitä tekisikään opiskelun ohella?
Kirjoitin siitä, miten ihmiset ovat ilkeitä asiakkaina. Mutta niin myös täällä nimettömänä... sain haukkuja ja valituksia ja kauhean ryöpyn sontaa niskaan. Tämä kertoo että nämä samat haukkuvat naiset ovat juuri noita ilkeitä asiakkaitamme, jotka eivät vastaa liikkeessä puhutteluun/ tervehdykseen, eivät katso myyjää silmiin, kohtelevat kuin ilmaa, ovat vittumaisia. KUINKA MONELLA NAISELLA TÄÄLLÄ ON MUNAA TUNNUSTAA, ETTÄ ON TÄMMÖINEN??
keskustelu ajautui aivan sivuraiteille ja ihmiset karjuvat ja taistelevat akateemisuudesta ja sain jopa naurettavan diagnoosin " " psykologilta" " ...VAIKKA KIRJOITUKSENI POINTTI OLI IHMISTEN TYLY KÄYTÖS myyjiä kohtaan:)
Oikein lämmintä joulua sinullekin:) AP
Vierailija:
Ap: vaatekaupassa työntekijä ei sen kummempi ole kuin kassaneitikään, puotipuksu mikä puotipuksu, turha tuntea ylemmyyttä, jos on vaatekaupassa eikä marketin kassalla.
ap
taas näette kuinka nämä moukat valtaavat tämänklin palstan, vittuilevat jne jne.. tätä taas huomenna töissä, HUOH;)