Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOHIIRIEN ELÄMÄÄ jouluviikolla***

19.12.2005 |

No minä sitten aloitan rohkeana pinon. Odottelin, että joku muu tällä kertaa.

Ja oikeastaan mulla ei ole kummempaa kirjoitettavaa, vasta huomenna menen ultraan ja toivottavasti sitten pääsen kirjoittelemaan mukavia uutisia. Väsymys on rankkaa täälläkin, onneksi sain viikonloppuna nukuttua miehen ollessa lasten kanssa mummolassa.

Ei kyllä meinaa millään uskoa, että on jouluviikko! Pakkanen paukkuu täällä etelässäkin, hyvä niin.

Jakselkaahan paksusti!

Pumpuli 7+5

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt hiljaiseloa tällä palstalla. Tuntuu niin uskomattomalta, että olen raskaana. Mitään oireita ei vielä ole. Voi kuinka mielelläni olisin pahoinvoiva! =) Tammikuun alussa menemme alkuraskauden ultraan, jotta saamme varmuuden asiaan. Nyt lähdemme pariksi viikoksi joulun viettoon, enkä pääse surffailemaan vauva-aiheisilla sivuilla.

Pystyttekö te muut nauttimaan plussasta, kun kuitenkin kokoajan on pieni pelko takapuolessa?

terv.paahtovanukas rv4+6

Vierailija
2/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipeeks tulin sitten ihan rytinällä... Melkein 39 kuumetta ja palelee koko ajan. Tosi hyvä ajoitus kun tänään se kakkosultra ja joulujuttuja tekemättä vielä miljoonasti.

Vähän jännittää et löytyykö sieltä masusta nyt sitten mitään, ja jos löytyy niin miten oikeesti voi heittää kahdella viikolla..?

Mites muuten sellaiset äidit joilla lapsia jo ennestään, oottekos miettinyt otatteko äitiyspakkauksen..?

Mä en toista odottaessa ottanut, mut nyt jos päästään sinne asti niin ajttelin tällä kertaa ottaa.

Mutta nyt on mentävä ruokaa laittamaan. Palailen illemmalla kertomaan ultra kuulumisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin flunssaista sakkia. Esikoinen aloitteli kuumeilun torstaina ja lopetti eilen.. nyt sitten vuorossa minä ja pakko olla töissä kuitenkin. Ehkei mulla nyt kuumetta niin paljon ole vielä ainakaan, palelee kyllä ja nenä on niin tukossa.. hemmetti. Ihan kuin ei muutenkin olisi jo ongelmia valita lounasta itselleen, kun kaikki ällöttää niin nyt meni vielä hajuaistikin.. hip hei :)

Mä olen huomannut, että lukemalla kaikkia keskenmenokertomuksia ja muita ikäviä uutisia, mullekin hiipii pieni pelko tästä raskaudesta. MUTTA sitten ajattelen, että ei murehtimiset auta vaan nyt nautitaan vauva-ajatuksesta ja sitten murehditaan, kun on murehtimisen aihetta. Positiivisia ajatuksia kaikille siis kovasti!

Äitiyspakkausta en aio nyt ottaa, sillä esikoisesta jäänyt pakkaus (03) on ihan melkein koskematon vieläkin, kun en oikein lämmennyt niille kaikille vaatteille, olihan siellä jotain käytettävääkin, mutta kun oli sitten paljon muitakin vaatteita, niin... Meillä vaan nuo vaatteet kovin sinisiä kaikki. Taitaa mulla parit vaaleanpunaiset potkarit olla kaapissa.. että menee shoppailuksi sitten jos tyttö tulee!

Jouluviikko jo :)))) ihanaa!!!!! Kohta kotiin paketoimaan lahjoja.

AuroraM 8+0

Vierailija
4/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet täristen tarkastelen vieläkin positiivista raskaustestiä. LA olisi 24.8 ja viikkoja nyt vaivaiset 4+3. Menipäs tässä kertaheitolla kaikki suunnitelmat uusiksi... häät joudutaaan aikaistaan oikein kunnolla, kun jo pukukin kaapissa ensi kesää odotti. Ehkäisyä ei olla käytetty 1,5 vuoteen! Kai se niin on, että kun ajatukset on ihan toisaalla niin kroppa käyttää tilaisuuden hyväkseen ja yllättää oikein kunnolla! Mikä ihana joululahja!

Vierailija
5/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään parin tunnin päästä rv.7+4 se alkuraskauden ultra. Jännitää tosi paljon, mitä siellä näkyy vai näkyykö mitään.........

Onnea uusille plussanneille paahtovanukas ja tähtinova =) Tässähän tuntee itsensä jo vallan konkariksi, kun viikkoja on kasassa 7 (vaikka ensimmäistähän tässä odotellaan) =)

Paahtovanukas: aluksi toivoin itsekin, että tulisi nyt jotakin raskausoireita, että vaikka oksentaisin aamulla, niin uskoisin, että jotain on tapahtunut. Mutta nyt kun jatkuva pahoinvointi on jatkunut viikon, niin saattaisin olla hieman toista mieltä... Nauttikaa vielä olostanne, ne joilla ei vielä ole/ ei tulekaan pahoinvointia ja tsemppiä niille, joilla on...

Olet oikeasssa Aurora, nyt pitäisi nauttia vauva-ajatuksesta ja surra vasta , jos jotain selviää. Onhan se kuitenkin todennäköisempää, että kaikki menee ihan hyvin... =)

Vierailija
6/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAMALA 24H PAHOINVOINTI jyllää täällä, en muista vastaavaa esikoisen kohdalta, tosin sillon olin työharjoittelussa niin oli pakko skarpata. Yöt ovat pahimpia, kokoajan nälkä ja kun on nälkä niin oksettaa eikä tee mitään mieli. Tänä aamuna meinas se yrjö ekan kerran lentää ihan kirjaimellisesti, mutta ilmeisesti maha oli niin tyhjä ettei mitään tullut (paitsi sylkeä varmaan 2 litraa). Mutta se tyhjänkin öykkäily ihme kyllä helpotti.

JOULUSTA mie olen ollu tohkeissani ja kauheesti ois kaikkee tekemistä, mutta nyt ei vois vähempää kiinnostaa. En jaksa tehdä mitään. Sääli sinällään että kyseessä on esikoisen eka joulu ja mie vaan rojotan sohvalla puoli unessa, no jos sitä jostain sais jouluks tsemppiä itteensä.

ONNEA uusille plussanneille ja PIKAISTA PARANEMISTA kaikille sairastaville!!!!

hanneli ja masukki nro 2

Vierailija
7/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin alkuyön tosi hyvin, tyttö yhden aikaan inisi tuttia suuhun, ja taas sain unta palloon, mutta sitten klo 5, kamala olo tuli. Kävin syömäs banaanin ja juomassa cocista. Sen jälkeen alko yks helvetti. Mie olin hereillä mut kuitenkaan en voi olla varma et nukuinko sittenkin, aloin ajatella tytön hoitoon menoa (alottaa tammikuussa) ja mua alko ahistaa ihan tajuttomasti. Yritin itelleni hokea ettei siinä asiassa ole mitään ahdistavaa ja yritä rentoutua, mutta ei vaan onnistunu. Hikoilin ja haukoin henkeä. Oksetti ihan pirusti. Pyörin vaan sängys.. Siis se oli ihan kamalaa. Mua ei ole iän kuuna päivänä mikään asia saanu tuommosta kohtausta aikaan, mikä lie tullu?? en tiedä, etenkin kun en mie omasta mielestäni mitenkään jännitä sitä hoitoon vientiä yms... Omituista. Toivottavasti ei tapahdu tommosta uudestaan, se oli oikeesti kamalaa.

Vierailija
8/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokos te olette kertonu tuleville tai oleville mummoille ja papoille? me kerrottiin lauantaina ja miehen vanhemmat onnellisia kuin mitkä! kovasti jo odotelleet että koska teemme kakkosen..

Omat vanhempani olivat ihan toista mieltä....nyt on niin fiilis alhaalla ton takia että ei paljon huvita koko raskaus enään. EI osaa enään iloita tästä.

Huomenna vaihtuu 8+0 :) kun olis pian tuo 16.1 jolloin on np-ultra.

Päivi 7+6

Vierailija
9/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Yritän tässä vaivihkaa siirtyä tänne puolelle tuolta enskoista kun viime perjantaina tein sitten positiivisen testin =)

LA ois 21.8 eli ilmeisesti olen oikeaan pinoon ilmoittautunut?

Mieli on edelleen sellainen että ei oikein usko todeksi vieläkään... onko tuttu tunne? Ainakin jollain oli samansuuntaisia ajatuksia...

Nyt ei oikein tiedä että mitä pitäis tehdä.

Taustoista vähän:

Yritys aloitettiin marraskuussa eli eka kierrosta tärppäs. Siksi tämä on varmaan jotenkin shokki, kun oletti että siihen voi mennä hyvinkin pitkä aika... mies on kans puulla päähän lyöty. Ei oikein osaa vielä edes keskustella asiasta...

Täytyy alkaa tänne kirjoitteleen ja kertomaan kuulumisia ja saa täältä ainakin tosi hyvää tukea kun taidatte kaikki olla alku matkassa...

Vierailija
10/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän mun tsempata sua LEM illan ultraan, pidän peukkuja täällä, että kaikki on niin kuin pitääkin. Tule sitten kertomaan -toivottavasti hyvät uutiset.

Tervetuloa kaikille uusille plussanneille! On se niin uskomatonta vaan aina ja silti niin totta :) se plussa siinä testissä. Ihana tunne, jonka voisi uusia aina vain uudelleen.

Mullakin toi paha olo alkaa olla ajankohtainen. Väkisin joutuu syömään, ennen niin hyvää ruokaa. Nyt mulle maistuisi vaan kaikki herkut :( onneksi tulee joulu ja suklaat...

Ai niin ja viikonloppuna alkoi taas esimaito tihkua rinnoista... esikoista odottaessa se alkoi puolessa välissä, mutta tässä jo nyt. Mikähän siinäkin on ideana, että näin aikasin.. aika pitkä matka kuitenkin imetykseen vielä. Ehtiihän sitä " harjoitella" vielä myöhemminkin :)

Vierailija
11/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nähtiin se!! Ihan pienen pieni olio ja sydän tuikki ! Hienoa! Lääkräri sanoi, että eilen ei olisi vielä näkynyt. olin jotenkin sotkenut ja luulien, että on rv 7+5 , mutta olikin vasta rv6 + 4 ihan siis rajoilla, ette se syke just ja just näky. Oltiin Vantaan Mehiläisessä ja kun Kelakorvaus otettiin huomiin maksoi 88 euroa. Nyt saadaan sitten näyttää kuvaa jouluna. Ihanaa!!! Ja kohtukin oli kasvanut sopivasti.

Lisäksi siellä oli kyllä joku toinenkin rinkula? Lääkäri sanoi, että toisen sikiön mahdollisuus ei ole pois suljettu, mutta varsin epätodennäköinen kuitenkin ja arveli sen toisen olevan napanuoraa tai ruskuaispussi, mutta ei ainakaan mikään vaarallinen. Oli se jännää.

Ja mies oli mukana, vaikka tutkimus tehtiinkin alakautta, kun joku sitä tuolla viime viikon ketjussa kyseli.

Suosittelen lämpimästi alkuraskauden ultraa, vaikka itse mentiinkin vahingossa liian aikaisin.

Nyt tuon pahanolonki kestää taas paremmin.

Ronyn: Sinulla oli kyllä aika kenkut vanhemmat. Miten jotkut tulevat isovanhemmat eivät ole onnellisia tulevasta vauvasta? En ymmärrä... Oliko heidän meilestä jotenkin huono aika vai mitä? Onnellisia jouluisia vauva-ajatuksia kuitenkin teille!

Vierailija
12/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään Femedassa ultrattavana (maksoin koko huvista vaivaiset 45 eur) ja sielä oli kuin olikin 13 mm vauvanalku jonka sydän sykki! Saatiin hienot kuvatkin muistoksi. Nyt tämä raskaus sitten ensi kertaa konkretisoitui kunnolla. Lääkärin arvioima laskettu aika (4.8.) heitti päivällä mun omasta arviosta (joka on 3.8.), mutta en mene muuttelemaan itseäni tuolla listalla kun ei se nyt niin tarkkaa ole. Katsotaan sitten myöhemmin jos tulee isompaa heittoa.

Mutta nyt taas syömään ettei tule huono olo.

*iloisin mielin*

Karmiini

Vierailija
13/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Karmiinille teillä oli siis tänään yhtä iloinen päivä, kun meilläkin. =)

Asioidaan mekin sitten tästä lähtien Femedassa, kun siellä oli näköjään puolet halvempaa kuin Mehiläisessä! Aika suuret hintaerot.

Mulla on muuten tosi paljon kirjoitusvirheitä tossa aiemmassa... Oon varmaan niin innoissaan.

Vierailija
14/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teillekin!

Tuo käynti oli niin halpa koska vakkarilääkärini ei koskaan laskuta mua ultrista vaan joudun maksamaan ainoastaan 20 min. lääkärikäynnistä. En tiedä saavatko muutkin saman alennuksen, varmaan...

Vierailija
15/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla kehui kun ei ole pahoinvointia..Mä voin luovuttaa oman pahoinvointini pois..Jos joku huolii..? :)

Lähinnä se on kuvotusta..Hirveä nälkä koko ajan, mutta mitään ei voi syödä, kun kaikki kuvottaa..Ainakin ne mitä tuolta kaapista löytyy..

Aamulla vein esikoista tarhaan juuri sopivasti, kun siellä lastattiin lautaselle puuroa, mulla herahti välittömästi vesi kielelle, kun haistoin sen puuron tuoksun..En kuitenkaan kehdannut kysyä, että mitä puuroa se oli.. :) Alas menee kakomatta oikeastaan vain raikkaat ja kylmät juomat ja hedelmät..Kurja vaan, kun ei oikein voi ruokaa tehdä muulle sakille, kun hajut ottaa niin herkästi..

Ja väsymys on kamalaa!!!!!Mä en oikeasti käsitä!!Olen ollut pian 2 kk saikulla, eli niinkuin levätty on..Tai niinhän sitä luulisi..Olo on kuin jyrän alle jääneellä..Tänäänkin aamulla vein pojan tahaan ja tulin takaisin nukkumaan ja heräsin sillain, että lähdin sit hakemaan iltapäivästä kotiin ja nyt hädin tuskin pysyn hereillä...Onneksi on ke neuvola, niin täytyy kyllä kysyä, että onko tää ihan normaalia???Onneksi en ole töissä..Jos olisi rauhallisia päiviä (niinkuin yleensä tähän aikaan vuodesta on), niin mä varmaan nukkuisin sieläkin..

Kauhiaa valitusta oli.. :) Kiva jos joku jaksoi lukea..

LEM,oliko sulla se ultra tänää..?Kuinka meni?

Ja hirmusti onnea uusille plussanneille ja joukkoon liittyneille..!!!!!

pikku_ruu & möttönen rv 7+0 tai 7+4

Vierailija
16/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rv 7+2 menossa... Neljättä lasta tässä odotellaan.

Vierailija
17/72 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille mukaan :) Kohta täytyy alkaa todella miettimään niitä päiväpinoja kun tekstiä syntyy vai onko tämä tätä alku huumaa?

Mulla flunssa vaan jatkuu, toivottavasti jouluksi edes helpottuisi.

Mii: Esikoista kun odotin jouduin sokerirasitus testiin ylipainoni vuoksi. Puhtaat arvot sain. tietenkin terkkari puhui ruokavaliosta ja ylipainosta mutta onneksi mulla oli siinä mielessä mukava th ettei hän jäänyt jankuttamaan. Tässä raskaudessa ajattelin yrittää pitää kilot paremmin kurissa mulla kun tuo imetys ei ei viennyt ylimääräisiä pois.

Ronyn: Ei voi sanoa muuta kuin P**ka juttu. Meillä tilanne toisinpäin eli anopille tuleva uutinen tulee olemaan MEGA luokan järkytys. Anopista en jaksa välittää mutta minuunkin sattuisi jos oma äitini olisi samaa mieltä kuin anoppi. En osaa muuta toivoa kuin jaksamista tilanteessa. Toivotaan että äitisi mieli tasaantuu kun tottuu ajatukseen.

Paahtovanukas: Myös minua jännittää mutta yritän ajatella samoin kuin AuroraM, eli surraan sitten kun on surtavaa. Nyt yritän nauttia raskaudestani täysillä vaikka ne oireet puuttuvatkin.

Niki: Meidän isännälle ne käännekohdat esikoisen odottamisessa olivat ensimmäinen neuvola käynti (vaikka siellä vaan jutusteltiin eikä esim kuunneltu mitään sydänääniä koska viikkoja oli niin vähän) ja NP-ultra. Meidän isi taitaa olla tyypillinen suomalainen mies eli hän ei oikein osaa puhua tunteistaan mutta siellä utrassa mä näin että mies oli vaikuttunut. Jälkeen päin tuumasi ettei ollut osannut lainkaan odottaa että vauva liikkuisi mahassa :) oli kai odottanut että toinen köllöttää paikallaan siihen asti kunnes liikkeet alkavat tuntumaan mahan päällekin.

Äippäpakkauksesta.. Ajattelin ottaa sen myös tällä kerralla. Onhan siinä paljon tavaraa ja jotenkin se 140 euroa tuntuu niin pieneltä korvaukselta verrattuna pakkaukseen.

LEM Kuinka ultrassa kävi?

Nyt illan jatkoja toivottelen

pubu rv5+1

Vierailija
18/72 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käyty ja siellähän se köllötteli. 7+2 olis sitten tänään kasassa. Lääkäri kyllä varoitteli että saattaa la muuttua vielä np-ultrassa. Ihana lääkäri, katteli kun mulla tää flunssa niin sanoi mun miehelle et kaksi lasta, raskaus, flunssa ja joulu on niin paha yhdistelmä et jospa mies sitten siivois ja hoitais jouluvalmistelut tänä vuonna...=) Äijä kun on vielä tasan sellainen jolle lääkärin sana on laki...

Edelleen mulla 39 kuumetta ja olokin just sellainen, tänään alkaa armoton lahjojen pakkaaminen ja porkkanalaatikotkin vielä tekemättä.

Mutta nyt katoan teenkeittoon koska kahvi tekee pahan olon. Kuten myös kaikki makea... (mitä mä teen mun joulusuklaille..?)

Ja sit sukellan pyykkien joukkoon et sais vähän pestyä niitä.

Touhukasta tiistaita kaikille!

LEM ja taavetti 7+2

Vierailija
19/72 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, väsymys ja oksetusolo on tipotiessään!!!!

Kävin apteekista ostamassa rautatabletteja, Obsidania.

Olen popsinut niitä jo 5 päivää. Heti ekana aamuna, kun olin ottanut rautatabletin, väri oli palannut naamaan. Taisi olla vaan raudan puutosta. Aamupahoinvoinnin syykin selvisi= viili. Aina kun söin viiliä aamupalaksi, tuli ihan kamala olo. Nyt juon vaan appelsiinimehua pari lasia. Varsinaisen aamupalan syön vasta tunti sen jälkeen; leipää ja teetä. Tiputteluakaan ei enää ole ollut, eikä verta ole vuotanut nenästäkään. Kokeilkaahan muutkin, jos rautatabletit auttaisi. Itse en voi muita rautatabletteja sietää kun Obsidania. Muut käy niin pahasti mahaan.

Mulla rv. 7+2

Vierailija
20/72 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEM: ihanaa, että siellä kaikki hyvin ja pikkunen köllötteli niin kuin pitääkin!

" Meille voi lahjoitella ylimääräiset joulusuklaat, kun mä en oikein siedä tällä hetkellä muuta sapuskaa... ;)"

Meiltä jäi nyt tuo alkuraskauden ultra käymättä, kun mies on töissä kaikki illat ja minä päivät, niin ei päästä yhdessä sinne joten en sitten mene ollenkaan. Luotan, että täälläkin masussa on jokin köllöttelijä, joka kasvaa päivä päivältä. Näkeehän sitä sitten aika pian np-ultrassa ja sinne mies mukaan ehdottomasti.

Kyllä on kylmä ulkona.. hrrrrr.. ja nokka vuotaa. Esikoisen hoitoryhmästä sängyn omana yli puolet.