Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOHIIRIEN ELÄMÄÄ jouluviikolla***

19.12.2005 |

No minä sitten aloitan rohkeana pinon. Odottelin, että joku muu tällä kertaa.

Ja oikeastaan mulla ei ole kummempaa kirjoitettavaa, vasta huomenna menen ultraan ja toivottavasti sitten pääsen kirjoittelemaan mukavia uutisia. Väsymys on rankkaa täälläkin, onneksi sain viikonloppuna nukuttua miehen ollessa lasten kanssa mummolassa.

Ei kyllä meinaa millään uskoa, että on jouluviikko! Pakkanen paukkuu täällä etelässäkin, hyvä niin.

Jakselkaahan paksusti!

Pumpuli 7+5

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten aikaisempani moneen kertaan sori tuhannesti!!!! =(

En sitten vissiin oi-kein osaa käyttää tätä hommelia...no, mut treenataan, eikö se tästä...

Vierailija
62/72 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi odottaja ilmoittautuu joukkoon!

Plussasin sunnuntaina, kun olin odotellut viikon verran menkkoja. Viikkoja siis kaiketi 5 tai jotain....

Mulla on täällä kotona kohta 10kk vanha tyttö ja pikkasen hirvittää, että näin nopeasti uutta putkeen...=) Imetänkin vielä...

Onko muuten muita imettäviä mukana Elohiirissä? Miten olette ajatelleet tehdä? Oletteko jo lopettaneet imettämisen vai?

Onnea kaikille plussa-hiirille ja ultrassa käynneille. Itse menen neuvolaan vasta 23.1 ja ultra on sitten np.

Jännittävää joulun odotusta!

Marliini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis yksi plussannut, la on todennäköisesti joskus elokuun puolenvälin jälkeen (18.8?)

En olekaan aikasemmin ollut mukana missään " ryhmässä" (vai mitenhän sitä pitäisi sanoa esim Elohiiriä?). Olen kyllä lukenut näitä sivuja silloin tällöin ja nyt kiinnostus taas heräsi vauvakuumeen myötä. Me oltiin niin onnellisia, että tärppäsi heti ekalla yrittämällä. :) Joten kauaa en ole ehtinut näitä sivuja aktiivisemmin lueskella.

Ennestään meillä on poitsu 1v2kk, joten ikäeroa tulee olemaan reilut 1v10kk.

Olo on tuntunut tällä viikolla todellakin siltä, että olen raskaana. Aivan kamala väsymys painaa ja samoin kuvottava olo. Väsymys ja kuvotus on onneksi helpottanut iltaa kohden joskus siinä klo 18 niin on saannu vähän jouluhommiakin tehtyä iltasella. Esikoista kun odotin niin väsymys ei ollut näin totaalista tai sitten aika on kuultanut muistot. Nyt ei kerta kaikkiaan jaksa tehdä mitään, koko ajan vaan toivoo et mies tulis kotiin ja pääsis nukkumaan. Poitsun päiväuniajan olen tietty käyttänyt hyödyksi. Niin ja hajuaisti on taas herkistynyt.

Muuten ei muita oireita. Paitsi kauhea jano koko ajan, johtuukohan raskaudesta vai jostain muusta...? Onko muilla janon tunnetta? Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan. Me ei varmaan mennä yksityisen puolen ultraan, vaikka nyt on alkanut kiinnostamaan sekin pikkuhiljaa kun näitä sivuja lukee. Ajateltiin myös kertoa jouluna isovanhemmille ja meidän sisaruksille ja tulishan tämä varmasti muutenkin ilmi jos väsymys ja kuvotus jatkuu. Enpä usko, että toi lanttulaatikon haju saa mulla hymyä kasvoille. Mietittiin niin, että iloitaan nyt joskin matalalla profiililla ja surraan sitten tukijoukkojen kanssa jos niin on käydäkseen...

Iloista joulua kaikille elohiirille!

emine ja poitsu 1v2kk ja rv 5-6

Vierailija
64/72 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit sykkeen näkymisestä. Miulla oli ultra kierron mukaan laskettuna tasan rv7. Aiemmin eivät ultraan tuloa suositelleet. Ruudulla näky harmaa möykky (kuten joku jo asian ilmaisi) ja tarkasti tuijottaen myös syke. Sikiön koko vastasi viikoja 6+2 eli on saanu alkunsa vajaata viikoa myöhemmin kuin luulin.

Hipsuhiiri rv6+4

Vierailija
65/72 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa vaan elohiirille. Täällä joulusiivous tehty, kylläpäs otti koville!! Edelleen tuo pieni tuhruttelu huolettaa, vatsakivut on heikentyneet jo, mutta kai täytyy yrittää ajatella, että kaikki on hyvin, ettei mene koko joulu murehtiessa. Huomenna ajattelin soitella neuvolaan ja varata ultra-aikaakin. Aika oireetonkin olen, lähinnä paleltaa ja hiukan väsyneempi ole kuin normaalisti. Ei pahoinvointia eikä kuvotusta. Eipä esikoisestakaan juuri ollut, mutta hiukan kuitenkin. Rinnat on hiukan kipeät, mutta voi johtua imetyksen lopettamisestakin.

Onnea uusille plussanneille!!!

Marliini: itse imetin vielä viikonloppuna esikoista (joka tosin jo 1v3kk). Imetin ennen unia ja muutaman kerran yöllä. Itselläni (todennäköisesti) imetys aiheutti supisteluja ja jouduin haikeana lopettamaan. Muutenhan imetyksestä ei ole vaaraa, ellei supistele tai tule muita tuntemuksia. Toivottavasti pystyt jatkamaan!!

Emine: meidän lapsille tulee melkein sama ikäero, meillä poika 1v3kk. Tervetuloa mukaan keskusteluun!

Lähes oireeton Calefaxion ja edelleen nimetön matkalainen 5+5?

Vierailija
66/72 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällähän on paljon elokuun vauvaa odottavia! Mahtuisiko vielä yksi odottaja joukkoon? Olen vauvakuume-puolella Pitkiksiin kirjoittanut ja viime viikolla tein plussatestin. Pitkiksiin kun olen kuulunut, niin kierrot olleet ihan sekaisin ja raskautta en osannut lainkaan odottaa. Mutta, kun terolutit eivät tällä kertaa käynnistäneetkään menkkoja ja huono olo vaivasi, niin lopulta uskalsin testin tehdä ja vahva plussahan sieltä tuli! Maanantaina olin jo neuvolassa ja kaikkien päättelyiden jälkeen laskettuaika on n. 5.8. Asia tosin varmistuu vasta vk 12 ultrassa, mutta uskoisin, että oikeilla jäljillä ollaan. Huono olo on mulla kaikkein vahvinta iltaisin, jolloin myös väsyttää armottomasti. Eilen illalla meinasi itku tulla, kun olo oli niin kamala. Joka ilta olen jo klo 21 ollut nukkumassa... ja sitten aamulla herään 5.30! Mitenhän rytmin taas saisi käännettyä vähän järkevämmäksi?

Mutta joulufiiliksiä kaikille ja voimia väsymyksen ja pahoinvoinnin keskelle!

Pantteri 7+5

Vierailija
67/72 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävä kuvotus tänä aamuna! Tuntuu, että närästää ja sen vuoksi etoo... Onko närästys joku raskausoire? Auttako siihen Samarin vai voiko sitä edes ottaa? Pakko mennä tänään ostamaan vaikka hapankorppuja, niin saisi jotain tuohon sängyn viereen, ettei tyhjä maha ala kuvottaa jo ennen kuin on sängystä noussut. Jaa-a, mitenköhän se nyt on, meneeköhän jouluruoat sivu suun tänä vuonna?! :/

Ja huh huh, miten pärjään siellä uudessa työpaikassa vuoden vaihteen jälkeen, kun silloinkin viikkoja kasassa vasta tasan 7! Nooh, kai tästä selvitään... En valita, koska tätä on niin hartaasti odotettu ja toivottu!

Kiitos hipsuhiirelle ja milikolle ultrakertomuksista! Ehkäpä meilläkin siis voisi pieni sydän jo jumpsuttaa 6+4, toivotaan niin!

Me muuten kerrottiin eilen molempien vanhemmille jo uutiset, kun ajateltiin, että kävi miten kävi, tukea tarvitaan. Ensin kerroin uudesta työpaikasta, ja sitten sen, että jäänkin kesällä jo äitiyslomalle :D Kyllä tuli tulevat isovanhemmat onnellisiksi!

-Q- ja -q- rv 5+3

Vierailija
68/72 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina sain minäkin tietää odottavani, viikkoja on nyt reilu 6 ja laskettu päivä elokuun puolenvälin paikkeilla. Ennestään meillä on 3,5 vuotias poika. Mulla on todettu PCO ja niinpä ehdin olla reilun vuoden ilman ehkäisyä kunnes tärppäsi.

Hurja kuvotus alkoi viime lauantaina (en muista että olisi ollut näin paha ekassa), eli mielestäni melko aikaisin verrattuna viikkoihin, ja mielessäni onkin epäilys jos viikkoja onkin enemmän...alkuraskauden ultraan en aluksi ajatellut mennä, mutta tuon viikkojen määrittelyn vuoksi sitten ehkä menenkin. Mulla on ikää jo sen verran, että haluan osallistua seulontoihin ja niissähän on tarkkaa millä viikoilla tutkimukset tehdään. Joku muukin on maininnut oireena kovan janon, ja jopa yöllä pitää käydä juomassa. Vettä ei kannata juoda siitä tulee paha olo, mutta tuoremehu tekee tehtävänsä.

Kiva että on tämä palsta missä voi kuulla muiden samassa tilanteessa olevien kuulumisia. Kirjoitellaan ahkerasti! Rauhallista joulua teille kaikille!

Vierailija
69/72 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikki uudet plussaanneet joukkoon ja onnittelut!

Ja tehkää rohkeasti aloituksia, jos pinot venyy. Itse oon aloittanut nämä 2 edellistä pinoa, joten muutkin aloitushommiin tarvittaessa!

quiero, juuri tuo espanjaan viittaus kiinnostikin. Ajattelin, että oletko ehkä itse kaksikielinen tai miehesi, oli niin kiva poikkeus vieraskielisten nikkien joukossa tuo espanjankielinen sana! Toisaalta siinä voisi olla vitsi takana lausumisen suhteen, kierokolmonen olisi kanssa aika hauska nikki, tarkoittaen siis vänkyrää kolmosta (ei kieroa ihmistä sen takana). Keksin heti uusia nikkejä, kuten nurinkurinen nelonen, käkkäräkakkonen jne. Ja mainittakoon vielä, että harrastan kieliä, tykkään käännellä ja väännellä sanoja ja nimet ovat intohimoni.

oho, nyt tuli äkkilopetus!

Vierailija
70/72 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulla viikkoja 5+2 ja koko ajan oksettaa. Tää raskaus on kyllä mahdoton salata. Mulla oli viime raskaudessa sama probleema, eli järjetön yrjetys 12 viikoille saakka.

Me aiomme kertoa odotuksesta vanhemmillemme joulna. Kävi miten kävi, ja voihan olla että jouluruuat lentää kaarena ylös.

Meillä la siis elok. 22.

Vierailija
71/72 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa minäkin pikaisesti kertomaan kuulumiset! Kirjoitin tuossa viime viikonloppuna pitkän sepustuksen, mutta sitten nettimme teki tenät ja koko pitkä kirjoitus hävisi! Toivottavasti tämä ei katoa...

Yritän tehdä kovasti jouluvalmisteluja, mutta tällä viikolla alkanut pahoinvointi vähän häiritsee, samoin entisestään pahentunut väsymys. Mutta esim. siivousta olen tehnyt joka päivä vähäsen. Selkänikin meinaa tulla juuri siivoamisesta helposti kipeäksi. Ilmeisesti selkäkipu johtuu raskauden aiheuttamasta nivelsiteiden löystymisestä, samanlaista kipua oli edellisessäkin raskaudessa. Nyt joudun vielä pakolla kantelemaan vuoden ikäistä esikoispoikaamme.

Mutta nyt menen päiväunille, kun poitsukin nukkuu jo tyytyväisenä!

Lämpöistä joulua kaikille elohiirille!

Piretta & Nipsu rv 6+3

Vierailija
72/72 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti alkaa olla jo porukkaa. Kiva juttu! Tervetuloa kaikki uudet plussanneet! Pitäis varmaan joulun kunniaksi aloitella päiväpinoja,kun tekstiä alkaa kertyä.

Täällä edelleen kuulostelen jokaista mahan nipestelyä tosi tarkasti ja käyn vessassa tavallista ahkerammin kurkkimassa,että eihän vaan tuu vuotoa. Eilen tuli vähän ruskeeta tuhrua,mutta tänä aamuna ei onneks mitään. mahakivutkin on pysyneet poissa. Huh! Toivottavasti ovat poistuneet kauas näistä maisemista eivätkä enää osaa takas!

Toissa yönä alko ekaa kertaa kunnolla vaivata ällö olo. Sitä oli eilen aamulla ja illalla ja tääkin aamu alko samalla ällötyksen tunteella. Onneks ei oo vielä tarvinnu pönttöä halailla. Oon kyllä selvinny aiemmista raskauksista yrjöömättä. Toivottavasti nytkin. Kovasti väsyttää etenkin tossa klo.17 maissa iskee hurja uneliaisuus. Tänään ois iltavuoro ja sit kolme yötä. Mitenhä kestän hereillä?

Nyt vahtimaan kinkkua ja joulupuuroa.

Hipsuhiiri rv6+5