***ELOHIIRIEN ELÄMÄÄ jouluviikolla***
No minä sitten aloitan rohkeana pinon. Odottelin, että joku muu tällä kertaa.
Ja oikeastaan mulla ei ole kummempaa kirjoitettavaa, vasta huomenna menen ultraan ja toivottavasti sitten pääsen kirjoittelemaan mukavia uutisia. Väsymys on rankkaa täälläkin, onneksi sain viikonloppuna nukuttua miehen ollessa lasten kanssa mummolassa.
Ei kyllä meinaa millään uskoa, että on jouluviikko! Pakkanen paukkuu täällä etelässäkin, hyvä niin.
Jakselkaahan paksusti!
Pumpuli 7+5
Kommentit (72)
Heips!
Eilen illalla sydän pamppaillen tein raskaustestin ja plussaahan se näytti. LA olisi 23.8. Esikoinen täyttää sitten syyskuussa 2 vuotta. Hieman on päänuppi vielä pyörryksissä tästä tilanteesta, mutta niinhän se taisi olla sekaisin silloinkin kun esikoinen ilmoitteli itsestään. Esikoisen odotuksen aikoihin en ollut mukana näissä keskusteluringeissä, mutta nyt ajattelin heti ilmoittautua joukkoon mukaan. Kovin ahkera kirjoittelija en ole (esikoinen vie suurimman huomion), mutta parhaani mukaan yritän kertoilla kuulumisia ja seurata toisten elohiirien odotusta.
LEM, aivan ihanaa, että kaikki oli kunnossa! Kävin illalla pinossa katsomassa, joko olet tullut terveiset kirjoittamaan. Nyt otat rennosti ja parantelet flunssan.
Onnea uusille raskautuneille ja tervetuloa mkaan!
Viola, kuule kun kerroit aloittaneesi raudansyönnin. En nyt ole satavarma, mutta olen kuullut vaiko täältä lukenut, ettei rautaa saisi vielä ekan kolmanneksen aikana syödä istukan kehittymisen takia. Suosittelen tarkistamaan asian neuvolasta ja lääkäriltä ja voithan etsiä täältä haulla. Ihan varmuuden vuoksi kannattaa kysyä.
Mulla on tänään se ultra ja kyllä on perhosia vatsassa. No, ainakin niitä siellä sitten luulisi näkyvän, jossei mitään muuta.
Hanneli, sait varmaan jonkunmoisen paniikin silloin yöllä, kun kerroit saaneesi ihan fyysisiäkin oireita. Toivottavasti se ei uusiudu, varmaan kamala olo. Eiköhän kaikki suju hyvin esikoisen hoidon suhteen.
Mulle iski eilen jouluahdistus, meidän joulusuunnitelmat meni ihan metsään. Kerrankin saatais olla kotona joulu, kun on eka joulu omassa talossa, mutta taas näyttää siltä, että kierrämme ympäri etelä-Suomea toisten mieliksi kyläilemässä ja syömässä joka pöydässä ARGH! Mikä joulurauha?
Pumpuli 7+6
Heips olen 3 vauvaa odottava ja aattelin liittyä joukkoon.
Saapi nähdä miten kerkiän viestejä naputtelemaan mutta yritän ainakin mahdollisimman usein. On tosi mielenkiintoista lueskella muiden odottajien viestejä ja olen aikaisemmillakin kerroilla tätä harrastanut.
Kotona temmeltää 2 tyttöä. 6 ja 1 vuotiaat.
Kotona olen pääasiassa. Lehtiä jaan joskus öisin ja viikonloppuna käyn töissä.
Raskaustestiä en ole taaskaan tehnyt. Mikä minusta on ihan turhaa rahan tuhlausta. (jos ei menkkoja tuu ni eiköhän sitä olla raskaana) . Ja selviihän se myöhemminki ku maha kasvaa ja onkhan ne ultrat ym.
Viikkoja noin 7. En ole soitellu viel neuvolaan, jos joulun jälkeen sitten.
En aikaisemmissakaan raskauksissa koskaan oksennellut mutta tätä inhottavaa etovaa oloa. Nauti nyt sitten joulun herkuista! Tietyt ruoat ei maistu esim. ruisleipä ja tee. No vähän aikaa kun kestää niin kyllä se ruoka rupee taas maistumaan, ainakin edellisissä raskauksissa kiloja kertyi ihan tarpeeksi.
Hyvää joulun alus aikaa kaikille!
T:muumimamma3 vk. noin 7
Täällä ilmoittautuu myös uusi elohiiri. Mulle tuleva pikkuinen on toinen, miehellä noita on sitten jo neljä... Tyttö syntyi tammikuussa, joten pikkusisaruksille tulee ikäeroa sellainen 1 v 7 kk. Huh!
Pahoinvointia on, saa hakea pois ken haluaa... Edellisessä raskaudessa pahoinvointi keskittyi enemmän iltaan, nyt aamut on pahimpia, mutta kokopäiväisesti kyllä kuvottaa. Epäilin jo tuossa miehelle, että montakohan niitä pikkuisia siellä on. Suvussa esiintyy jonkin verran kaksosia, se olisi kyllä kieltämättä aikamoinen järkytys! Mutta kai siitäkin hengissä selviäisi. Eka neuvola on vasta 16. tammikuuta, joten sinne asti nyt odotellaan.
Nyt pitäis alkaa miettimään joko kertoisi uutiset mummoille ja papoille, kun tulevat meille joulua viettämään ja minusta ei nyt juuri ole oikein siivoajaksi ja kokkaajaksi. Onneksi on jo sovittu, että tuovat mukanaan joitakin ruokia.
Hyviä vointeja kaikille elohiirille!
Ireenen ja piipiäinen rv 6+1
Ihanaa kuulla hyviä uutisia ultrasta, kaikki, jotka ovat käyneet! Ja tervetuloa mukaan uudet odottajat :)
Itselläni pelko kaihertaa koko ajan mielessä. Kirjoittelin v-loppuna, että alavatsaan koski melko paljon lähes koko ajan päivän mittaan. Lopetin sitten esikoisen imetyksen, ei onneksi kovin ole tissin perään hinkunut. Edelleen tosin vatsaan koskee, ei ehkä niin paljon kuin vielä imetyksen aikana, mutta sellaista viiltävää kipua. Ja ruskeaa tuhrua tulee, ei vuotamalla, mutta paperiin pyyhittäessä jää. Pitäisi varmaan varailla itsekin aikaa alkuraskauden ultraan, että saisi mielenrauhan. Jouluna tulee vielä varmasti käymään niin, että punaviiniaddiktina kun jätän viinit juomatta, niin senhän tietää sitten syyn :) Toisaalta, kertoisin varmaan läheisille, jos jotain sattuisi, joten eipä se paljon asiaa muutakaan.
Jouluvalmistelut mallillaan, mennään veljeni luo joulua viettämään.
Mukavia joulunalushetkiä!
Calefaxion ja vielä nimetön matkustaja 5+4?
Täällä yksi elohiiri, menossa 8. viikko. Huomenna olen menossa ensimmäiseen neuvolaan ja vähän se jännittää. Vaikka eihän siellä ensimmäisellä kerralla muuta tehdä, kuin kysellään ne perustiedot ja käydään labrassa. Pitäisi nyt illan aikana päättää, kumpaan sairaalaan haluan mennä ultriin. Taidan valita Kättärin, sillä siellä kävin esikoisenkin synnyttämässä. Alkuraskauden ultraan en aio mennä, eli eka kerran sitten näen tuon pikkuisen ihmisen alun vasta np-ultrassa.
Mua on vaivannut kohta kaksi viikkoa 24-h öklötys ja siksi joulutunnelma on tosi kaukana!! Aamut ovat pahoja, päivällä vähän helpottaa ja illalla alkaa sitten taas tosi kauhea pahoinvointi. Ruoka ei maistu ja olen tainnut pari kiloa laihtuakin. Perhe (mies ja poika) on ihmeissään, kun minusta ei iltaisin ole muuksi kuin sohvaperunaksi. Muistan kyllä, että olin esikoistakin odottaessani näin väsynyt, mutta se oli toista, kun oli kesäaika eikä tarvinnut ajatella kuin itseään. Nyt pitäisi jaksaa ottaa vastuuta tuon esikoisen hoidosta. Toivottavasti tämä menee pian ohi.
Me emme aio kertoa vauvauutisiamme sukulaisille kuin vasta rakenneultran jälkeen. Paras ystäväni tietää, se riittää tällä hetkellä. Voihan olla, että joku jouluna jotain arvaa, kun en koske punaviiniin, mutta jos arvaa niin sitten arvaa. Töissä aion kertoa vasta (toivottavasti) maaliskuussa. Jos tätä voisi peitellä siihen asti.
Mukavaa joulunodotusta kaikille!
paljon onnea kaikille uusille + saaneille ja paljon onne teille jotka olette ultrassa käynyt ja nähneet pikkuisenne.
itse menen perjantaina neuvolaan ja pyydän ihan sairaalalle ultraan kun vasta oli se keskenmeno ja aijon kyllä yksityiselläkin käydä kunhan nyt ekaks katsotaan on masussa mitään.
masu ainakin kuin pallo turvoksissa kun mikä.... ja väsymys on suuri!!!!! mulla myös siellä alussa oli kamalat selkä ja vatsa kivut että tiedä sitten mitä ne oli mutta ne ovat kyllä hävinneet....vihlaisuja on aika paljon.
onneksi nuo työt loppuvat tämän vuoden viimenen päivä niin sitten saaa levätä ja olla kotona.
tietysti mulla on nuo 2 suurenmoista poikaa täällä. 3v ja 6v että vauhtia löytyy kyllä.
mutta palataan taas!!!!
minttumaria ja sintti 6+2
joukosta. La onkin jo heinäkuun puolella (varmistui tänään ultrassa) joten siirryn sinne. En kyllä ehtinyt edes listaemolle ilmoittautua mut pinoon kirjoitin muutaman kerran, jos nyt kukaan edes muistaa.
Joten iloista odotusta kaikille!
Netta
Moi!
Ja juu minulta myös onnea kaikille ultrassa käyneille!
Itse hain vasta tänään sen testin ja kohta aion sitä mennä tekemään...sovittiin miehen knassa, että teen sen kun hänkin on kotosalla kuten viimeksi esikoista odottaessani.
Tuosta kertomisesta muille, että just olen kanssa tuota joulun aikaa miettinyt,että pakostakin se tulee julki - minä onneton, kun menin veljelenikin sanomaan, että juu-u joulupäivänä sitten voidaan lähtee jossain baarin puolella käymään jne...joo joo varmaan lähdenkin...no, kuskiks ehkä vois lähtee. No, voishan sitä kehittää et on antibioottikuuri tms. mut äiti vois hiukan ihmetellä kun ei ole mistään sen kaltaisesta ollut yhtään puhetta... Yhdelle ystävälleni olen hiukan sivulauseessa ja sähköpostissa vinkannut, mut pyysin olemaan ihan hys vielä, kun ei varmaa tietoa asiasta itsellänikään jne.
Mutta kyllä varmaan sitten jossain vaiheessa viikoilla 10-12 kerrotaan muillekin ystäville ja mummoille ja papalle aikasemminkin sitten.
Just mietin miehelleni, et varmaan saattaa tulla sanomisia suusta jos toisestakin koska aloitan ne opinnot tammikuussa, ja koulu sit keskeytyy jne. mutta tulkoon sitten! Omapahan on elämämme! Kyllä minä onneksi osaan vastakommentit aika äänekkäästi myös esittää tyyliin: " Lapset on sellaisia ihmeitä, että ei yksi koulunkäynti nyt saa haitata lastenhankintaa ja perheen kasvattamista!" Ja koulua kun voi jatkaa joitakin kursseja tenttimällä verkossa ja tehtävien tekoa jne. niin paljon kuin suinkin pystyy. Onneks nykyaika on hiukan erilaista opiskelujenkin suhteen, kuin kymmeniä vuosia sitten.
Hups, kylläpä tuli tekstiä - kirjoittelen lisää testaamisen jälkeen, pitäkee peukkuja!!!!
rv 7 ++ tai 8 jotain (????)
Minäkin sain tänään varattua ensimmäisen neuvola ajan, joka on vasta tammikuun puolessa välissä. Mitenhän sitä malttaa sinne asti oottaa...
Kuinkahan paljon maksaa käydä ultrassa esim. väestöliitossa?
Ois kiva itselläkin saada joku varmuus asiasta, vaikka kyllä tähän onneksi alkaa jo soputua... vaikka haluttas kertoa kaikille =o)
Mies haluaa että ollaan vielä hys hys ja katotaan tuo neuvola ensin, ainakin.
Oottako muuten jatkaneet kaikkia harrastuksia samoin, kuin ennenkin? Itsellä on kyllä ollut jonkinmoinen laiskuus ettei viitti oikein minnekkään lähteä...
Peukut pystyssä edelliselle kirjoittajalle (nimeä en muista) db db db
Täällä elellään aika pelokkaissa ja epävarmoissa tunnelmissa. Miulla oli eiliseks ultra varattuna ja kuinka ollakkaan aamulla alko kovat vatsakivut (tai oikeestaan ne tuntu enempi takamuksessa..istuminen tosi vaikeeta) ja verinen vuoto(tuli joka vessareissulla). Ultrassa masusta löyty onneks sikiö ja sykekii näky. Kivut loppu iltaan mennessä ja samoin myös vuoto. Nyt vaan kauhulla oottelen miten tässä käy ja ravaan vessassa yhtenään. Lääkäri sano,et on uhkaava keskenmeno ja 50-50 mahd. käydä miten vaaan. Jos ei vuoto tai kivut lisäänny,ni ens viikon to on uus ultra. Aika piinaava joulu tulossa!
Mie en oo kertonu raskaudesta kun yhelle ystävälle ja yks toinen ihmeellisesti aavisti asian. Ei olla aiemmistakaan raskauksista kerrottu kun viikon 12 jälkeen. Sama linja pitää nytkin(ellei tuu sairaalaan lähtö kesken joulunvieton). Meillä varmaan miun isä ottaa asian ihan hyvin. Oma äitini varmasti kauhistuu ja tuskinpa appivanhemmatkaan innostuu. Meillä on ennestään kaksi lasta. Mie en kyllä suuremmin murehdi muiden mielipiteistä. Itehän myö lapsia halutaan ja ne myös hoidetaan ja kasvatetaan. Kaveripiirissä aika monilla on kolme lasta tai kolmas tulossa tai haaveissa.
Täällä siis odotellaan joulua aika sekavissa tunnelmissa. Joulusiivousta pitäis huomenna tehdä,mutta kaikenlainen rehkiminen pelottaa. Lääkäri kyllä sanoi,että jos on kesken mennäkseen niin lepäämälläkään en voi sitä estää. Mie en oo vielä ees tilannu neuvolaa. Jos masusta löytyy elävä asukki vielä viikon päästä niin sitten uskaltaudun soittamaan ajan.
Hipsuhiiri rv 6+3 (ultran mukaan viikoja olikin yks vähemmän kuin luulin)
ja hommat vielä vaiheessa :) stressiä en suostu ottamaan.
Hipsuhiiri: Ei lääkäri sanonut mitään kaksosraskauden mahdollisuudesta siis että toinen olisi abotoitunut pois? Mä pidän peukkuja toivotaan, että kaikki menee hyvin. Itse en ole kokenut mitään vastaavaa, mutta kun on ollut puhetta peloista niin täytyy sanoa että aina tämä alkuraskaus tuntuu jännittävän.
Itse kävin hakemassa tänään lääkekuurin tautiini joten kyllä olon pitäisi tästä pikkuhiljaa petraantua. Neuvolankin varasin ja aika olisi tammikuun puolenvälin jälkeen.
pubu rv 5+2
Ensinnäkin hyvä että kaikilla ultrassa käyneillä oli vaan hyviä uutisia. Itse haluasin kanssa mennä ultraa mutta näin joulun aikaan on niin paljon muutakin rahan menoo. Esim. jouluruuat 7 hengelle ja lahjat 5 lapselle jotka ovat tärkeempia. Onneks pääsee sit np-ultraan edes.
Itseä ihmetyttää vieläkin tämä oireettomuus. Paleltaa ja väsyttää mutta pahoinvoinnista ei oo tietoakaan.
Joku kyseli pakkauksesta. En ajatellut ottaa. Mulla on jo 3 pakkausta ja muutenkin vaatetta kertynyt kun tää on tosissaan kuudes vaavi joka meille on tulossa. Ostan sitten rahalla toisen pinnasängyn kun kuopus tarvii vielä hetken sitä toista tai jotain muuta tarpellista.
Meille tulee kans kuopuksen ja vauvan ikäeroksi 1v7kk jollain muullakin oli sama ikäero.
Isovanhemmille kertomisesta oli kans puhe. Omalle äidilleni en oo vielä kertonut. Kerrotaan joulupäivänä kun mennään sinne syömään. Mutta tiedän että on iloinen. itse olen isosta perheestä. Meitä on kuusi lasta niin äiti ymmärtää ja kannustaa. Isälle sit joskus kun huomaa. Vanhempani ovat eronneet.
Anopille kerroin tänään puhelimessa kun sattumalta kysyi. Se on arvannut muutkin lapset ennenkuin ollaan kerrottu ja häneltä sain mahtavat onnittelut mutta anopillakin on 7 lasta niin tää meidän kuudes vaavi ei tule sukulaisille yllätyksenä. Mutta puoli tuttujen kommenteista saan itselleni taas pahan mielen. Mutta sitä ei kyllä voi verrata oman äidin sanomisiin.
Puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja kirppu 6+3
Terveisiä siis ultrasta, meilläkin on hyviä uutisia sieltä! Vauvan pää-perä-mitta vastasi viikkoja 7+4 eli pari päivää heitti omista laskuistani. Lääkärini ei ikinä anna tarkkaa la:ta, vaan hän aina puhuu lasketusta kuukaudesta (pari viikkoa la:n molemmin puolin).
Ja sitten niihin kertomisiin, eli niin vaan mies soitti heti vanhemmilleen, jotka ovat tähän asti ottaneet vauvauutiset happamina vastaan (voiko olla kamalampaa vastaanottoa pikkuiselle). Tällä kertaa tuli heti vilpittömät onnittelut! Huoh. helpotuksen huokaus. Vaikkei kommenteista tarvitsekaan välittää, olen silti sen verran herkkä, että välitän. Appiukko oli heittänyt, että tarvii alkaa kohta puhumaan meille ehkäsystä. No, jos alkaa niin minä kysyn heti, mitä ehkäisyä he käyttivät ennen naimisiinmenoa, kun miehen veli syntyi 6kk häiden jälkeen...ja ei mene 3,5 kiloisena keskosestakaan. Että ei tainnut olla ehkäisyasiat itelläkään kunnossa ;-)
Lääkäri muuten sanoi ihanan asian, eli jos keskenmeno on tapahtuakseen, se tapahtuu. Eli itse sitä ei voi aiheuttaa. KAikkea saa tehdä, mitä ennenkin, siihen asti, kunnes se ei tunnu hyvältä (eli kroppa kertoo). Tämä siis jatkeena siihen aloittamaani nostamis-kantamis-keskusteluun, johon monet kommentoivat.
Nyt en ehdi muuta, mutta..niin pakkauskyssäri, vähän mua tällä kertaa polttelis se ottaa. Viimeks en ottanut vaan laitettiin se vaivaiset 140e tuplarattaisiin.
Palaan taas toiste, nyt nukkumaan!
Pumpuli, Eeli 7+4, ja pojat 2v2kk ja 1v tasan
Vähän väsyttää kun valvoin kahteen asti yöllä ja paketoin lahjoja. Hyvään aikaan osasin lopettaa kun viis minuuttia sen jälkeen kun sain jälkeni peiteltyä niin tuo nuorempi poika heräs.
Tänään olis illalla meillä tiedossa kinkun haku ja muutamat lahjat viedään eteenpäin.
Mites muuten, kuinka monelle on aattona pukki tulossa? Meillä tuo esikko (4v) jo odottelee innoissaan ja laskeskelee öitä jouluun.
Mäkin toiveikkaana kun ei pahemmin oo sitä pahaa oloa ollut ettei tuliskaan ja sais täysillä nauttia jouluruoista.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
Meille tulee pukki, kun poika on niin ihastunut joulupukkiin, tärkeintä tuntuu olevan se että " pukki antaa namia" . Tuolla kauppakeskuksissa kun ollaan sompailtu joululahjojen perässä, niin usein ollaan pukkeihin törmätty ja namia on tullut. Sitten kerran arki-iltana, kun pukki ei ollutkaan paikalla alkoi hirmuinen etsintä ja ihmettely... ja oli kovin harmissaan. Pakkohan se on pukin tulla sitten meillekin. Poitsu 2v.
Mun olo on ihan hirvee, tuntuu että ei ole voimia mihinkään. Kauhean hirveä flunssa terästettynä vielä tällä väsyttävällä alkuraskaudella, ihanaa kerrassaan. Voi kun helpottaisi pian, ei ole enää voimia jäljellä.
Mulla paketointi urakkaa tiedossa tänään myös ja joka illalle riittää tonttuilevia vieraita. Eilen kylässä olivat mun serkku tulevan aviomiehensä kanssa. He menevät ensi kesänä naimisiin -elokuussa- ja me ollaan miehen kanssa keskeisessä tehtävässä, kaaso ja bestman. Ei olla vielä kerrottu tästä elokuun ihmeestä heille, mutta eilen teki kovasti mieli.. toivottavasti tämä ehtii sitten syntyä ajoissa ennen häitä, jotta ei tartte viimesillään polttareita järkkäillä yms. Luulisi syntyvän... esikoinen meille syntyi rv 39+6, joten pakko luottaa tohon laskettu aikaan :)
Hauskoja joulun valmistelu hetkiä kaikille -stressi unohdetaan!!!
Mulla on kasapäin nettiosoitteita sun muita vinkkejä jos haluutte nuita häitä varten. Me mentiin lokakuussa naimisiin ja tuli selattua polttarisivujakin kun olin mukana järkkäämässä miehen polttareita kun sen kaverit oli aikas mielikuvituksettomia (olipas vaikee sana=) )
Pudotin muuten just puhelimeni vessanpönttöön... älkää kysykö miten siinä onnistuon mut vähän harmittaa jos ei kuivuttuaan toimi kun oli vasta viikon vanha tapaus. Edellisessä oli kosteusvaurio jota takuu ei korjannut. sen oli saanut aikaan tää nuorempi poika kuolallaan.
Mut nyt nostan oikeesti pyllyni tästä koneen äärestä ja meen tekee jotain hyödyllistä.
Eilinen päivä meni hyvin eli ei ollu vuotoa eikä pahemmin kipujakaan. Tänä aamuna valitettavasti tuli taas tuhrua..tosi tummaa. Jos se ois vaan maanantaisen vuodon jälkimaininkeja? Toivottavasti ei enää lisäänny.
Pubu:lääkäri ei sanonu mitään kaksosten mahollisuudesta,mutta itse kyllä sitä mietin.
Pumpuli27: Miunkin lääkäri oli sitä mieltä,että itse ei voi keskenmenoa aiheuttaa eikä myöskään estää tulemasta. Silti nyt pelottaa,et uskaltaako harrastaa liikuntaa ja nostella töissä sitä hoidokkia puhumattakaan et seksiä uskaltais ees ajatella. Mie otan viikon verran rauhallisesti ja toivon et selviän vaavi masussa sinne uuteen ultraan. Jos kaikki on viel kunnossa,ni sit kyselen lääkärin kantaa kaikkiin mahollisiin asioihin ja pelkoihin.
LEM kyseli pukin tulosta. Meille tulee pukki. On käyny joka vuosi siitä asti kun esikoinen oli 1,5 v. Kovasti lapset sitä oottaa. Tietäävät kyllä,että pukki ei ehdi ihan kaikkien luo vaan toisille vie vain lahjat oven taa. Pakko on olla varasuunnitelma,jos pukki joskus tekeekin oharit. Muutaman kerran on ollu puolituttu pukki ja kolmesti lehti-ilmoituksesta varattu. Aina on kyllä tullu pukki ajoissa ja kunnossa. Onneksi!
Äippäpakkauksesta vielä sen verran,että meille ei enää kolmatta pakkausta oteta. Oishan niitä uusia vaatteita ihana hypistellä,mutta varastossa on vielä molempien muksujen vaatteet ja varusteet. Meillä sattuu vielä olemaan tyttö ja poika niin molempien vaatteita löytyy.
Nyt on pakko alottaa joulusiivous. Tänä vuonna saa kyllä riittää normaali viikkosiivous. Onneks oon jo aiemmin laitellu koristeet,kynttilät,jouluverhot,matot ym. Iltäpäivällä ois yks pakollinen jouluvierailu ja illalla kuopuksen joulujuhla. Taas puurolle! Eilen oltiin puurolla esikoisen joulujuhlassa.
Mukavaa joulupuuhastelupäivää kaikille!
Hipsuhiiri rv6+4
Kaikki polttareihin/häihin liittyvät vinkit ja nettiosoitteet tervetulleita!!! Ollaankin jo jotain koitettu kehitellä, mutta todelinen suunnittelu aloitetaan varmaan kevään puolella.
Onnea uusille plussanneille, ihanaa kun joukko vaan kasvaa!!
Paahtovanukas: Kyllä sitä tulee aina välillä mietittyä, että entä jos kaikki ei olekaan kunnossa tai jos menee kesken.. Mutta enemmän on ilon, onnen ja innostuksen tunteet pinnassa, siis tosiaankin enemmän! Täytyy oikein koittaa hillitä itseään ettei vielä kaikille kertoisi.
Uutisesta olen kertonut parhaalle ystävälleni, joka myös on todella innoissaan sekä äidilleni joka ei reagoinut oikein mitenkään... Outoa... Ekaa lasta odottaessani oli kovastikin innoissaan ja hössötti.
Eilen kävi hauska ja jännä juttu. Puhuin puhelimessa toisella paikkakunnalla asuvan serkkuni kanssa ja tuli ilmi, että olemme melkein samoilla viikoilla raskaana, vain neljä päivää eroa lasketussa ajassa ainakin toistaiseksi!! Pidetään vielä salaisuutena muulle suvulle... Joskus nuorempana on haaveiltu, et olis kivaa yhtä aikaa olla raskaana ja toistemme lapsille kummeina..
Niki-76: Meilläkään mies ei oikein vielä osaa asiasta puhua, tuntuu että " tyynen ulkokuoren" alla on kuitenkin onnessaan, muttei vielä osaa uskoa asiaa todeksi. Sanoi, että innostuu vasta sitten, kun ultrassa on käyty.. Päätettiin nyt, ettei vielä jouluna kerrota vauvauutisesta vaan odotetaan ainakin sen ultran yli tai rv 12.
Liliane 4+6