SUHE-Kristillinen koulu Helsingissä
Ollaan juuri muuttamassa Helsinkiin ja lähin koulu olisi tuo Suur-Helsingin Seurakunnan Kristillinen koulu. Olisiko jollain kokemusta tästä koulusta? Nettisivuiltakaan ei paljoa tietoa löytynyt...
Kommentit (50)
Joo. Oon itse siinä koulussa,ja on todella hyvä. Jos yahtoo siis lapselle kristillisen kasvatuksen. Noita kavereita tuntuu kyllä olevan vähän niukasti,mutta ehkä sielä pärjää. Ja tyytyväinen oon siihen,että tuolla ei kiusata,ja jos kiusataan,siihen puututaan välittömästi. Suosittelen sitä koulua. :)
nuorten suosiossa, koska meno aika lailla diskomaista ja sitten on sitä yhteenkuuluvaisuutta ja jenkeistä virtaa rahaa.
Tämä kysymys oli vanha, mutta täytyy silti vastata jotain. Ehkä ylhäällä olevien tekstien takana onkin vain yksi tai pari ihmistä?
Kokemuksesta voin sanoa että se on tosi lämminhenkinen koulu, siellä ollaan yhtä perhettä. Hyvää työtä tehdään, suosittelen!
Suhe ei ole lahko, jenkeistä ei virtaa rahaa jne...
Suhe on ussi 500 henkilön karismaattinen yhteisö. Miksi heillä on oma koulu? Sitä sietää miettiä. Ja sivut OVAT surkeat, tarkoituksellisen epäinformatiiviset.
Suhe on ussi 500 henkilön karismaattinen yhteisö. Miksi heillä on oma koulu? Sitä sietää miettiä. Ja sivut OVAT surkeat, tarkoituksellisen epäinformatiiviset.
Heh, ihan vieressä on muitakin kouluja...
Mutta siis tuolla taitaa suurin osa opettajista ja muusta henkilökunnasta työskennellä ilman palkkaa. Yhden seuraamani suurperheblogin pitäjän lapsista osa käy tuota koulua, pelkkää positiivista on kirjoittanut. He siis ilmeisesti kuuluvat tuohon seurakuntaan.
No ainakaan siellä ei ole 50% oppilaista somaleita ja irakilaisia, joten lapsi ei opi puolikieliseksi somalian ja arabian sekä suomen sekoituksen puhujaksi.
Poikani siirtyi tuohon kouluun, koska hän aiheutti häiriötä omassa koulussaan, eikä hänelle tarjottu enää muuta kuin erityisluokkapaikkaa. Muutamassa viikossa hän rauhoittui, oppimistulokset alkoivat parantua ja viimeiseltä luokalta hän siirtyi hyvän todistuksen kanssa lukioon, missä myös on pärjännyt kivasti. Suosittelen.
Meidän kolme lasta käyneet Suur-Helsingin kristillisen koulun. Ei ole minkään seurakunnan oma koulu, ihan yhteiskristillinen. Lapsia kaikista eri kristillisistä seurakunnista.
Aika normi koulu, seuraavat samaa opetussuunnitelmaa kuin muutkin koulut. Me halusimme, että lapset saavat saman arvopohjan kuin kotona, eli kristillinen. Onhan se pieni, mutta se tarkittaa että opettajilla oikeasti on aikaa lapsille. Tosi tyytyväisiä ollaan.
Meillä kävi lapset Suur-Helsingin kristillisen koulun. Ei ole koskaan ollut Suhe-seurakunnan oma koulu, joskus 1900-luvulla Suhen seurakunta oli vaan mukana auttamassa. Nyt tosi moni seurakunta tekee Suur-Helsingin kristillisen koulun kanssa yhteistyötä, siellä on perheitä monesta kristillisestä seurakunnasta. Ei todellakaan ole ollut mitään lahkomeininkiä, siellä pidetään rakkautta tärkeimpänä. Meidän lapset ovat monta kertaa sanoneet, että ovat kiitollisia kun kouluaika oli turvallinen ja on kivoja muistoja. Kyläkoulu keskellä kaupunkia, aika ihanaa. Suosittelen!
Kiva koulu, mua kiusattiin edellisessä koulussa mut Suhen koulussa ei oo olllu mitään kiusaamista. Kivat opet.
Mä oon kans tos koulus, arvosanat meni ylös kun tulin tonne, saa rauhassa opiskella. Ei hirveetä hälinää ja opettajilla aikaa auttaa. Ei tarvii esittää mitään, saa olla oma ittes.
Kaverit on parhaita. Ja opet. Tykkään aamunavauksista. Ei tuputusta, saa uskoo tai sit ei. Kiva ku saa olla vapaasti uskos.
Halusin kirjoittaa, koska itse olen ollut Suur-Helsingin ( ei kutsuta mun mielestä enää Suhen kouluksi ) kristillisessä koulussa töissä, ja olen siitä ajasta niin kiitollinen. Olin loppuunpalanut tosi raskaiden työvuosien jälkeen ja ihan työkyvytön. Tulin ensin työkokeiluun ja sain tehdä työtä rauhassa ja turvassa. Ilmapiiri siellä on jotenkin niin parantava. Sain rohkaisua ja aloin taas uskoa itseeni. Nyt olen työelämässä täysillä ja ikuisesti kiitollinen siitä ajasta kun sain olla koululla. Ei ole kyllä mitään lahkojuttuja, siellä on työntekijöitä ja perheitä ihan jokaisesta kristillisestä suuntauksesta. Ne pyrkii harjoittelemaan rakkautta, ja se on tosi mahtava juttu. Ei tietenkään ole täydellistä, mut minä viihdyin tosi hyvin.
Opetetaanko että universumi on 6000v vanha, evoluutio on perkeeleestä ja ollaan hyss hyss reinikaisen valheista?
Joo on. Olen itse siinä koulussa. Oikein hieno koulu. Ylä-ja ala-aste yhteensä tällä hetkellä 63 oppilasta. Ihanan pieni,ja niin rento koulu. Suosittelen harkitsemista. :)