jouluksi mummolaan!matkaa 500km ja ikää vauvalla 2vk.vinkkejä matkustamiseen
Elikkäs matti myöhäsenä aloin tänään juna matkoja varaamaan ja kaikki paikat niin yö kun päivä junissa täynnä.:(
Eli on mentävä autolla!
Oletteko matkustaneet pienen vauvankanssa pitkiä matkoja autolla?miten matka mennyt ja mitä antaisit vinkiksi matkalle?
Kommentit (25)
niin monta kertaa kerottu että se aiheuttaa nuhia ja korvatulehduksia ja yskiä.......
Eihän edes monet aikuiset voi käyttää sitä jatkuvasti ilman ongelmia !!!
Varattiin aikaa koko päivä. Vauva oli kaukalossa. Neuvolan terveydenhoitaja antoi asiallisia neuvoja miten matkustetaan tän ikäisen kanssa. Mun mielentila oli silloin niin huonossa jamassa(olin maannut pitkään sairaalassa ennen lapsen syntymää jne) että terkkakin näki paremmaksi että me lähdetään jouluksi mummolaan virkistäytyyn.(tää siis meidän tarina miks lähdettiin).
Pidä autossa ehkä hieman korkeampaa sisälämpötilaa kuin mikä sinulle olisi mieleinen(ole itse sisävaatteet päällä autossa). Laita vauvalle kypärämyssy päähän ja huolehdi ETTEI vauva HIKOILE. Pysähtykää usein. Lyhytkin pysähtyminen auttaa.
Yleensä(huom yleensä) tuon ikäiset nukkuvat suuren osan ajasta. Kannattaakin ajoittaa pysähtymiset siihen kun vauva on hereillä.
Jos imetät niin ota rintapumppu matkalle mukaan. Kun vauvat nukkuvat paljon autossa, niin saattaapi olla että maito pakkautuu rintoihin kun vauva vaan nukkuu ja nukkuu... :) Toisinpäinkin saattaa käydä.. Tämä siis vaan jos imetät. Minä oon aina joutunut lypsämään pitkillä automatkoilla kun on ollut vauva. Tee niinkuin parhaaksi näet.
Tsemppiä matkalle ja mukavaa joulua!
on ainakin mikä pitää lapsen lämpimänä siihen saakka kunnes saatte apua. Tuo siltikin vaikka olisi uusi auto.
auto hajoaa keskelle korpea ja on 20 astetta pakkasta.
jonne oli matkaa n. 400 km ja kaikki meni hyvin. Vauva pääasiassa nukkui autossa (joka nyt ei niin vetoisa ollut, vauva suojaisassa kaukalossaan) ja silloin pysähdyttiin kun vauvalle tuli nälkä.
Kaukalossa saa pitää vauvaa yönkin yli, joten sen suhteen ei ongelmia. Tämän neuvon olen saanut flunssaisen vauvan kanssa päivystykseen soittaessani, joten tuskinpa suurta haittaa koitui, vaikka vauva oli kaukalossa 8 tuntia putkeen.
auto hajoaa keskelle korpea ja on 20 astetta pakkasta.