Voinko vaatia synnytyksen käynnistystä?
Olen viikolla 41+1 ja olo on jo todella tukala.
Närästää,ahdistaa,on ummetusta.
Ei pysty nukkumaan ja hereilläkään ollessa ei löydy hyvää asentoa.
Tiistaina on aika varattuna synnytyssairaalaan kun on kymmenen päivää yli lasketun ajan ja ajattelin että miten mahtavat suhtautua jos vaadin käynnistystä?
Kokemuksia?
Kommentit (26)
Siis ei vielä valmis synnytykseen?
Mutta tällä hetkellä kiinnostaa eniten oma olotila ja miten sitä voisi helpottaa.
Ja kuten jo sanoin on käynnistetty aikaisemminkin eli tiedän kyllä mitä se on .
T.ap
Kättärillä olen kaikki synnyttänyt. Lääkäri sanoi, kun kävin yliaikaiskontrolleissa, että käynnistykseen tarvitaan aina lääketieteellinen syy, ja äidin mielenterveys ei ole kuulema sellainen, kun valittelin jaksamistani.
Neljäs käynnistettiin rv 42, istukka oli alkanut jo kalkkeutua. Viides käynnistettiin myös rv 42, koska kohdunsuu oli jo 4cm auki ja lääkäri epäili, että alkaa olla jo niin monesta synnytyksestä väsynyt kohtu, että ei itse jaksa aloittaa supisteluja.
Minulla käynnistymiseen on riittänyt kalvojen puhkaisu. Mitenkään kivuliaampia nuo käynnistetyt eivät ole olleet verrattuna itsekseen alkaneisiin synnytyksiin (3). Nopeita kuitenkin, 1,5h.
Meillä vauva syntyi 41 + 2, seuraavana päivänä olisi ollut yliaikaiskontrolli. MITÄÄN merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei ollut sitä ennen ja olin jo ihan varma, että käynnistämään joudutaan.
Eikä sua tässä ketjussa mitenkään tyrmätty tai haukuttu...
On kuitenkin kivuliaampi ja luonnottomampi vaihtoehto. Varmasti olo on tukala, mutta niinhän se on kaikilla.