Kuinka monta tuntia viikossa harrastat liikuntaa?
Kommentit (21)
En harrasta säännöllisesti erikseen liikuntaa. Mulla on raskas ruumiillinen työ, jossa ollaan koko ajan liikkeessä. Askeleitakin tulee vähintään 15 000 työpäivän aikana, usein toki paljon enemmän.
Oura näyttää nyt 13t ja 41min, olen yrittänyt vähentää kävelyä joka on noin puolet tuosta ja loput on kovatehoista nyrkkeilyä tai karatea. Toisaalta kävely tuntuisi helpottavan palautumista jos kävelee oikein hitaasti. Yritän käyttää julkista liikennettä. On hyvin todennäköitä että treenaan vielä parisen tuntia tai jopa neljä.
Käyn 3 x viikossa ohjatussa ryhmäliikunnassa eli 3 tuntia melko raskasta hikiliikuntaa ja sitten teen vaihtelevasti 1-3 x viikossa tunnin tai kahden kävelylenkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn 3 x viikossa ohjatussa ryhmäliikunnassa eli 3 tuntia melko raskasta hikiliikuntaa ja sitten teen vaihtelevasti 1-3 x viikossa tunnin tai kahden kävelylenkkejä.
Niin ja N35.
n 6-10 tuntia, joka toinen päivä salitreeni ja uinti ehkä joku kävely päälle
penkki 120 kg
mies ikä 55 v
paino 95 kg
pituus 168
Vähintään 5 tuntia, usein 8-10 tuntia. Säännöllinen harrastus 3 kertaa viikossa vakiona, useana viikkona lisätreenejä. Jos ei lisätreenejä, käyn kuntosalilla, kävelemässä tai lenkillä. Olen keski-ikäinen.
Kävelyä en laske tähän, vain kehittävän liikkumisen (kävely tietysti hyödyllistä, sitä tulee ainakin tunteroinen päivässä hyötyliikuntana).
Pyöräilyä 2-3h viikossa, kuntosali 2h viikossa. Retkeilyä, ulkoilua lapsen kanssa lumettomana aikana useampi tunti viikossa, ajoittain yön yli telttaretkiä. Lumisena aikana vähemmän. 42v N
Siivoan porraskäytäviä (ja tietenkin pientä saunojen ja pesuhuoneiden jynssäystä siinä välissä) 4-7 tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa.
Käyn kaupassa (kauin 2 km päässä, lähikauppaan 700 m) kävellen tai pyörällä. Joskus minulla on koiria hoidossa joten koirasta riippuen erilaisia lenkkejä.
En harrasta erikseen liikuntaa.
n37
Jos rivakka kävely lasketaan, niin kymmenisen tuntia viikossa. Lisäksi tennis, uinti ja kuntosali. Näistä koostuu kuutisen tuntia viikossa.
Koen olevani hyvässä kunnossa. Olen 64- vuotias nainen.
Lasketaanko kävely liikunnaksi? Olen mitannut askelten määrää syksystä 2011, kun saimme töistä askelmittarit. Keskiarvo on 15 vuodelta 20.488 askelta päivässä. Olen lapsesta saakka pitänyt kävelystä, mutta tuo askelmittari sai minut innostumaan asiasta todenteolla.
Aikaa tuohon menee 2h44min päivässä, eli 19h7min viikossa.
Mikä lasketaan liikunnan harrastamiseksi? Päivittäin koiralenkit. Aamu- ja iltalenkki kestää 15-30 min päivälenkki 45-90 min. Lisäksi päivittäin 30-90 minuutin treeni joka on vaihtelevasti lihaskuntoa, cardiota ja joogaa. Nainen 35v.
Vierailija kirjoitti:
Noin kuusi
Tähän ei ole laskettu kävelyä tai pyöräilyä (olen autoton,) vain kuntosaliharjoittelu
12-16 tuntia jos lasketaan mukaan työmatkakävely ja siihen treenit päälle.
Noin neljä tuntia varsinaista liikuntaa viikossa plus koiran kävelytys n 1-2 tuntia päivässä ja muutakin kävelyä tulee.
Liikun lyhyet välimatkat sähköpyörällä tai kävelen, mutta en näitä osaa laskea liikunnaksi.
Tällä viikolla 2kuntosali 30 min per kerta ja 1 jumppa, 45min.
n48v
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa av-mammojen liikuntasuoritukset? Kaikkihan toki vetää 10 h viikossa Crossfittiä ja on tikissä. Niinpä juu.
1 h 45 min nainen 50 v