Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini oli aikanaan keittiöalalla töissä ja aina suvun juhliin(etenkin isäni puolelta) hänet pyydettiin apuun keittiöön, kaatamaan kahvia ym

Vierailija
10.08.2025 |

Muistan miten se ärsytti äitiäni mutta ei hän kehdannut kieltäytyä vaikka hän olisi halunnut juhlia muiden kanssa eikä tehdä töitä. Hän ihmetteli että miksei muita työllistetä samalla tavalla. Taksikuski voisi hakea vieraat juhliin, lääkäri kävisi läpi kaikkien sairaudet, puutarhuri hoitaisi pihan jne. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perseaivot tunkevat kaiken paskansa otsikkoon?

Vierailija
2/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa olisi voinut kaataa sitä kahvia mutta koskaan ei ainakaan ketään suvun akateemista pyydetty avuksi.

Onko tällaista vieläkin?

Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa asiatonta olla maksamatta kunnon korvausta. Valitettavaa, ettei äitisi kehdannut kieltäytyä. Onneksi kynnysmattojen aika on ohi.

Vierailija
4/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se aina perhejuhlissa mene niin, että talon emäntä ja muut naiset hoitavat tarjoilua ja miehet istuvat viihdyttämässä toisiaan ja saavat valmiin kahvin nokan eteen. 

Vierailija
5/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko krapula vai miksi olet noin huonolla tuulella heti aamusta? Hyvä vaan että otsikossa tulee asia esille eikä kirjoiteta jotain älytöntä lyhyttä otsikkoa tyyliin "Onko muilla tällaista?" "Kävipä hassu juttu", "Mitä olet mieltä tästä?" 

Vierailija
6/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsin sisko oli kans tollanen. Aina laitettiin palvelijan rooliin kaikissa juhlissa. Suostui aina mukisematta. Sitten oli nää suvun hienot rouvat, jotka saapuivat paikalle nenät nyppyrällä

Vierailija
7/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun pitää kaataa kahvia?

Vierailija
8/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monia muitakin ammatteja ja hyödynnetään, jos on vaikka musikaalinen ja joku soitin on hyvin hallussa niin varmasti kesän juhliin tulee erikoisen paljon kutsuja! :D mä oon tollainen keittiö-häärä, koska olen ammatiltani tarjoilija, useimmiten auttelen mielelläni kunhan kerrotaan tarpeesta etukäteen ja apukäsiä on riittävästi että kerkiää osallistua myös tilaisuuteen, eikä vaivanpalkastakaan haittaa ole, kerran ärsytti kun multa kysymättä oli vaan oletettu että minähän se mielelläni varmasti tiskaan KÄSIN (mökkijuhla) vinot pinot astioita eristyksissä takahuoneessa, arggh!

Vierailija
9/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mutsin sisko oli kans tollanen. Aina laitettiin palvelijan rooliin kaikissa juhlissa. Suostui aina mukisematta. Sitten oli nää suvun hienot rouvat, jotka saapuivat paikalle nenät nyppyrällä

Joo näin. Pahimmillaan äitini joutui juomaan oman kahvinsa siellä keittiössä, ei ollut tilaa hienojen rouvien pöydässä.

Ap

Vierailija
10/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankomiehen vaimo on ammatiltaan tanssija, ja anopin 70-vuotisjuhlissa (jotka pidettiin seurakuntatalolla) häneltä kysyttiin eikö hän voisi tulla vähän sätkyttämään säärtä.

Vierailija
11/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika jos ei kehtaa kieltäytyä.

Vierailija
12/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jonkun pitää kaataa kahvia?

Ei hienoissa juhlissa oteta itse termarista tai tungeta keittiöön jonottamaan kahvinkeittimen luo. 

Vierailija
13/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo näin. Pahimmillaan äitini joutui juomaan oman kahvinsa siellä keittiössä, ei ollut tilaa hienojen rouvien pöydässä.

Ap

Äitisi oli/on kynnysmatto ja mahdollistaja.

Vierailija
14/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sama vika siinä ikäpolvessa aika monella naisella.

Ap

Vierailija
15/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vika jos ei kehtaa kieltäytyä.

Niin on. Lasteni setä on pianisti, ja sukujuhlissa hän ilmoittaa aina ettei ole nyt töissä.

Vierailija
16/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko äitisi siis kyökkäri?

Vierailija
17/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii,kakstuhattakaheksankytluvullaki varmaa viel ilmaisia piikoja. Ku sä oot niin näppärä ja sulta luonnistuu. Tällä ikskyyssillä monet taitavasti välttää taloushommat koko elämänsä. Ku mä en osaa.

Vierailija
18/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sama vika siinä ikäpolvessa aika monella naisella.

Ap

Uhriutuminen ja marttyroituminen on niin kiva elämänsisältö. Selän takana jälkeenpäin kyllä jaksetaan jupista.

Vierailija
19/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa olisi voinut kaataa sitä kahvia mutta koskaan ei ainakaan ketään suvun akateemista pyydetty avuksi.

Onko tällaista vieläkin?

Ap 

On

Vierailija
20/22 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele kommenttisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme