Kuka muistaa 70-luvun lastenohjelmista sellaisen nukkeanimaation jossa oli sininen poikahahmo, jolla oli iso sininen lierihattu
ja punainen tyttöhahmo punaisella suurella lierihatulla. Entäs Matti ja Miisa - vai Miisu? Boomerang kanavalta tuli juuri tuo ensin mainittu. Olin jo unohtanut, mutta nyt kun näin, heti muistin sen lapsuudestani. olen syntynyt -68.
Mitä muita muistatte tuolta ajalta? 70-luvun muistoja kehiin, kiitos =)
Kommentit (52)
mut olikos siin jossain kohti joku luuranko siel koululla, siis " puhu" tai jotn se. Ei taas yhtäkkiseltään muista. Kavereiden kans useastikin keskustelua ett hei mikä se ja se oli..
Ja hei Lilliputit! Onko jollain niist mielikuvaa 80-luvulta, muistan jotain todella hämärästi, lähinnä ulkonäöltä, mut kuitenkin olin kuulemma niit kovasti pelänny sillon. Samoin oli Pinokkio-videon laita (varmaa ekojen lasten-videoiden joukossa), oli hirmu pelottava sillon 4-v, enkä ole kyl omalle lapselle ostanut videota vaik olen nähnyt kaupassa..
Muistan kans Matin ja Miisun, Rosvo Ruudolfin, Pupu Ruutukorvan, Villahousupakon jne.
-75
Nyt sitä näyttää saavan Ruåttista dvd- levyinä. Voi kun sais Suomestakin!
T: se yksi -73
Omat lapseni ihmettelivät kovin kun juuri muutama päivä sitten sivusimme aihetta ja kerroin että ei meillä ollut videoita, DVD:tä, tietokonepelejä tms. Lastenohjelmat kun tuli tv.stä ne katsottiin, ja kuinka erilaisia ne silloin olivatkaan! Suurin osa sarjoista taisi olla DDR.stä, Tsekkoslovakiasta etc. Peppi ja Eemeli-elokuvat, sekä ne muutamat harvat kotimaiset lastenelokuvat olivat huippuhetkiä - niitä oli tarjolla harvoin!
Joulu oli ihanaa aikaa, lastenohjelmia tuli silloinkin aattoaamuna. Niitä sisareni kanssa katselimme kun äiti, tädit ja isoäitini kokkailivat ja lähtivät viime hetken ostoksilleen...Voi tätä nostalgiaa...
Historillisia elokuvia olivat. Ja Sissit olivat myös pienen tytön mieleen.
Mutta mikä oli se vaha-animaatio lohikäärme Pikkukakkosessa? Tykkäsin siitäkin kovasti. Rosvo Rudolf oli kovasti mieleen täälläkin :)!
Kuten monet muut tässä listatut :). Itse olen syntynyt 70-luvun loppupuoliskolla.
Mulla on vaan sellainen muistikuva.. Hauskoja ne olivat! saisivat tulla uudestaan! :)
Rosvo Rudolfit ja Nopat sekä Piilomaan Pikkuaasi ovat tuttuja myös :)
vm-70
Onko unta nähny vai oliko 70 luvulla jossain lastenohjelmassa
MA NUmmisen esittämä Herra Huu? Renkutus soi päässä vieläkin:
Herra Huu, luulee et on kummitus, lasten suuri kauhistus vaik
on pelkkä turmelus! " tyttö" vm 70
niitä aina katottiin koko perhe yhessä. Ja mua hävetti ku Lassie oli aina niin surullinen ja mä itkin olkkarin pöydän alla " piilossa" .
vm.-75
Poikamme on 7 v, haluaa tietää noin osapuilleen kaiken kaikesta, kirjastosta lainaa aina lasten tietokirjoja. Tuossa sarjassahan oli ihmisen historiaa ja olipa kerran elämä (?) sarjassa oli ihmisen anatomiaa yms.
Arkkiparkki (Noah and Nelly on the Skylark)
Bang!
Barpapapa (Barpapapa)
Dorotka ja aakkoset
Djurparkens drottningar
Hattuset (Chapi Chapo)
Heikkopeikko
Ihmelintu Wattoo-Wattoo (Wattoo-Wattoo)
Karhuherra Paddington (Paddington)
Karvakuonot
Kiviset ja Soraset (The Flintstones)
Lilla Blå
Lilla O och Molly
Marikki (Madicken)
Minä olen Jussi
Neloset
Neptunus
Noppa
Olipa kerran...ihminen (Il était une fois l' homme)
Piilomaan pikku aasi
Seikkailu Olavinlinnassa
Seikkailujen tulivuori (Children of Fire Mountain)
Tohtori Sykerö (Dr. Snuggles)
Tom ja Jerry (Tom and Jerry)
Tomin ja Huckin seikkailut (Huckleberry Finn and His Friends)
Vaahteramäen Eemeli (Emil i Lönneberga)
Sitten ole se ohjelam jossa oli joku partainen pieni äijä, Rosvo Rudolf tai joku sellainen?
silloin olin. Muistan, että vaihtoivat aina kiveä ehdolla, että toinen tekisi jotain hullua. Fiia oli mm. puhumatta päivän, soitti pianoa pahimman koulukiusaajansa tykönä, keräsi kaikkia pieniä tavaroita, mitä löysi. Hampus taas maalasi kirkon kellolle silmät ja kasvot heittämällä tervaisia omenia kirkon kelloon, vei norsun opettajan lipputankoon ja piilotti kananmunan varatuomarin (jonka vuokralaisina Fiia ja hänen äitinsaä asuivat) sängyn alle.