Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMENTERHOJEN TORSTAI

15.12.2005 |

Ajattelin aloittaa tän kun ei ollut vielä muita.

Kävin viemässä tytön tarhaan ja pojat lähtevät kouluun. Yö meni hyvin eli sain hyvin nukuttua. Vieläkin nukuttaa mutta se johtuu siitä että valvoin myöhään.

Täytyy ottaa vielä pienet nokoset heti kun lapset on lähteneet.

Tänään ajattelin viettää kotosalla. Huomenna menen käymään verenpainekonrollissa neuvolassa.

Onneksi ensiviikolla on lääkäri.

Nyt täytyy ruveta syömään jotain. On hiukan heikko ja huono olo.

Hyvää torstai aamua, teille kaikille odottajille!

Minnie-71 Rv 34+6

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

kävin tuossa lukemaas eilisen pinon kun en ite sinne kerenny. Huisaa että ensimmäinen tammivauva on jo maailmassa niin se aika menee.

Tiistainan oli mulla tosi huono päivä, vauva mellasti mahassa koko yön etten saanu unta ja sitten aamulla olin niin väsynyt että nukahdin ja nukuin neuvola ajan ohi. No onneks saatiin eiliseks uus aika. Ei oo vieläkään kääntyny pää alaspäin, saatiin jotain kotikäännytys ohjeita. Jos ei oo tiistaihin mennessä kun on lääkäri aika kääntynyt lähettävät kättärille ulkokäännytykseen. Mä oon vaan kuullu että se voi sattua melkosesti :(

Ei kyllä parane yhtään jouluherkkuja syödä ainakaan ennen neuvola käyntiä heti näkyy sokeriarvot :) onneks oli ymmärätäväinen neuvolätäti ja anto vaan niitä lappusia kotiin että itekseen nyt muutaman päivän mittailee ja soittaa sitten jos on jotain. No onneks aamulla oli taas ihan puhdas :) Sf-mitta oli 33 joten yläkäyrää pitkin mennään. Supistukset on alkanu tällä viikolla ihan mukavasti tuntua ku aikasemmin niitä ei ole oikein ollu.

Eilen sain puhtipiikin ja siivosin kodin joulukuntoon, on paljon mukavampi tehdä sitten pakettejakin kun näyttää pikkasen joululta. Viikonloppuna pitäis tehdä piparit ja lisää torttuja. Nyt vielä kun saatais lunta tänne eteläänkin niin rupeis ihan joululta tuntumaan.

Kiti76 + karuselli 34+4

Vierailija
2/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan tammimasut,

eilen en kerinnytkään koneelle ja kun nyt luin eilistä pinoa niin näin että yks tammivauva oli jo syntynyt! Jos elef olet vielä " kuulolla" niin hurjasti onnea!

Joulua olen tässä kovasti touhuillut, ehkä vähän liiankin kanssa kun nyt tuntuu että vauveli on jos mahdollista vielä alempana kuin ennen (tosin se on hyvä nyt ettei enää ahdista henkeä) ja liikkuessaan tekee jotain tuolla alhaalla - välillä vihloo niin että tekis mieli puhista, vähän just kun sukkapuikolla pisteltäis kohdunsuulla...Muistelen jonkun muunkin kertoneen vastaavista tuntemuksista.

Tänään ei taidakaan ehtiä jaaritella muuta, meilläpäin tehdään jotain sähköverkkotöitä ja yhdeksältä menee sähköt poikki, eli aattelin vaan nopeesti lukaista pinot kun ene eilenkään ehtinyt.

:) torstaita!

Rosa rv 36+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ne vaan päivät ja viikot vierii.. vaikka odottavan aika on pitkä!!

huonosti nukuttu yö takana, tai hyvin nukuin siihen asti kun heräsin eli aamu kuuteen. Vähän turhanaikainen ylösnousu! no kohta voisi mennä jatkamaa unia, oon päättänyt että saan nukkua ihan koska haluan.

Alkaa olla jo aika raskas ja iso olo! masu on laskeutunut tuonne alas aika hyvin.. viime viikolla lääkärissa kaikki oli ihan ok. kohdunkaula oli käsittääkseni lyhentynyt 2 cm:iin. Sanoi että ei varsinaisesti tarkoita sitä että syntyisi aikaisemmin. En ollut kyllä oikein tyytyväinen mun lääkäriin. En tajunnut kysellä siltä varmaan tarpeeksi. ja käsittääkseni sen piti olla joku synntystapa-arviokin myös, ei siellä mitää semmosta puhunut.

No mutta synnyttämään tässä olisin kyllä jo ihan kypsä lähtemään..

Tänää ajattelin pakata sairaalakassin valmiiksi.

-mitäs sinne olette pakkailleet, jos ootte pakanneet jo??.. Eilen kävin ostamaan imetysliivit, ne ainakin sinne siis. Laita sitten siis vauvanjutut erikseen.

Tuntuu, että vauva olisi alkanut enemmän liikkumaan tuolla masussa, mietin että joko sitä ahdistaa olla tuolla ja haluisi jo pois..

Vaik joku mulle sanoi että liikkeet vähenee loppua kohti, mitenkähän tää juttu nyt menee? ;d

No mutta mie lähden tästä kirjoittelee joulukortit, jäi taas yllätys yllätys viimeiseen päivää!!

Mukavaa ja toiveikasta torstaita kaikille tammikuisille! <3

Malluska rv 37+3

Vierailija
4/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanpa kesti minun jalomielinen valittamattomuus. Olo on kutakuin sietämätön. Ihan piti itkeä, kun tulin viemästä pienimpiä tarhaan. Pukamia pulpahtelee kuin sieniä sateella, ne särkee öisinkin niin, etten kunnolla nukuttua saa. Aamulla on sitten jo valmiiksi pää kipeä huonoista unista. Liitoksetkin on niin kipeät, että jokainen askel sattuu. Ja vauva painaa ikävästi nivusiin.

Piti pyytää lapsilta aamulla kärsivällisyyttä, ymmärrystä ja anteeksiantoa, kun olen aivan liian kireänä. Tolkuton tiuskahdus kolmevuotiaalle, kun alkoi pukea kenkiä ennen ulkopukua. Huoh. Miehelle räpsähdän, jos se kehtaa valittaa jostain normaalista (esim. kun sikeäuninen lapsi pissasi yöllä sänkyyn ja Hänen unensa katkesi, kun piti mennä asia hoitamaan).

itkettää saatana

enyo 37jotain mitä lie

Vierailija
5/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli käytyä neuvolalääkärissä ja melkein kaikki oli niin kuin pitikin.

Painoa oli tullut vähän liikaa omasta mielestä, mut kun kokonaisuudessa on tullut karvan alle 13kiloa, niin maailmanloppu ei ehkä ole aivan lähellä.

Pissa puhdas, ei turvotusta, hemppa vielä vähän matalalla(114), verenpaine 113/84(muistaakseni), sf 34 ja RT, et noiden suhteen ihan OK.

Mut se mikä ei ollut niin OK koskee kohdunkaulaa, sitä jäljellä 0,5cm. Lääkäri sanoi, että viikosta kahteen odotusaikaa jäljellä. Jos nyt ei ennen ens keskiviikkoa tulisi, silloin mulla alkaa joululoma hoidokeista, kun hullu oon enkä jäänyt äippälomalle.

Vauvan tämän hetken kooksi lääkäri veikkas 3,5 kiloa, katotaan paljonko heittää kun huomenna menen käymään äpolilla. Tuosta painosta vielä sen verran, että ei paljoo haittaa vaikka tuliskin vähän ajoissa. Esikoinen syntyi rv 37+6 ja painoi 3820g ja pikkukakkonen syntyi rv 38+1 painoi 4740g.

Nyt täytyy valmistautuu kerholaisten joulujuhlan lähtöön.

Heidi+ " villehermanni" 36+3

p.s. siivoominen on yhtä tuskaa, kun sekä selkään että mahaan koskee. Ja meillä kaiken huipuksi on saunaremppa vähitellen valmistumassa, onnex äitini ja anoppini tulevat auttamaan, kun en pysty paljookaan tekemään ja yritys hyvä 10, että tuo mönkijäinen pysyis vielä jonkin aikaa sisällä.

Vierailija
6/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut jotenkin allapäin hepatoosin toteamisen jälkeen, joten ei oo huvittanut kirjoittaa vaikka teidän muiden kuulumisia olenkin lukenut.

Tällä hetkellä siis syön Adursal lääkitystä hepatoosiin, joka näyttää onneksi purevan siihen oleelliseen eli sappihappoihin, mutta maksa-arvot vaan jatkavat nousuaan. Mullahan on myös raskausdiabetes, joka näyttää kasvattavan vauvaa reippaasti. Painoarvio reilu viikko sitten oli jo 3,1kg. Ensi maanantaina menen taas äitipolille ja silloin kuulemma varauduttava jäämään sisälle. Mahdollisesti katsotaan lapsivesipunktiolla onko vauvan kehkot kypsät ja jos ovat niin käynnistellään synnytys.

Liikkeitä pitää kovasti tarkkailla ja se on toisinaan stressaavaa. Yöt menee ihan pipariksi kun heräilen silloinkin kuulostelemaan vauvaa...

Tänään on aamusta supistellut aika napakasti -erilaisia kuin ennen. Olen tosi iloinen niistä, sillä jos lähdetään käynnistykseen niin olisi hyvä jos paikat olis vähän auenneet ja pehmenneet (viimeksi äitipolilla 1cm auki, pehmeä, mutta kaulaa täysmitta jälljellä...).

Eli tämmöinen vähän vali-vali-kirjoitus, mutta eipä tuo mielialakaan kovin korkea ole. Kovasti vaan haluan jo vauvan syliin ja eroon näistä kaikista vaivoista!

Mukavampaa päivää ja odotusta muille tammiksille:)

Talvikki 35+3

Vierailija
7/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kotikäännösohjeita saitte? Meilläkin nimittäin vauva perätilassa, ja ennen joulua on ehkä ulkokäännösyritys, jos ei ennen sitä käänny. Meillähän vauva oli jo rt:ssa, mutta kääntyi sitten takaisin... Tosi tylsää. Olen jo itseäni masentanut sektioajatuksella, kun en millään siihen haluaisin joutua. Perätilaa en kuitenkaan suostu synnyttämään, joten eipä ole paljon vaihtoehtoja...

Me käytiin eilen tutustumassa synnytyssairaalaan. Ihan kiva oli nähdä ne paikat, joihin sit joutuu muutaman viikon kuluttua. Alkoi kyllä vähän jännittääkin...

Alussa oli vähän teoriaosuutta, ei tainnut se istuminen tehdä hyvää. Mulla oli joka paikka puutunut ja viime yö oli tosi tuskainen. Esikoinenkin oli yöllä hereillä, onneksi ei huudellut perään, kunhan jutusteli yksinään pimeässä.

Reppanalla on nyt kuumetta. Sai viime viikolla MPR-rokotteen, kuume johtuu vissiin siitä. Eipä tunnu paljon menoa haittaavan, itse olisin noissa lukemissa (+39) ihan kanttuvei.

Nyt saa kukkaruukku kyytiä. Täytyy rientää...

Tihveröinen 34+1

Vierailija
8/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kolailin äsken lumia pihalta (en omalta, mutta vanhempieni, ollaan täällä käymässä) ja kylläpä otti voimille, vaikken mitenkään hullusti ees rehkiny. Nyt täristää joka paikkaa, käsiä etenkin...

Elefille (meniköhän oikein) suuren suuret onnittelut pienestä nyytistä!! Perästä koitetaan tulla...

Mitään ihmeellistä kerrottavaa ei taida olla... Oottelen mielenkiinnolla ens viikon ultraa, jos vähän sais osviittaa, ett miten pitkään vauvaa vielä malttaa mahassa köllötellä ja mitenkä isoks on jo kasvanu...

Ei kun vaan rauhallista ja tortuntuoksuista (pitäskin varmaan tehä, hirvee himo...) loppuviikkoa kaikille!!

Millamalla rv 35+6

Vierailija
9/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis niinkun viikko loppusuoralla. Kivaa kun on taas muru muutaman päivän kotona ja seurana.

Jaa, mistähän tänään juteltiin...? Ei kai ollut mitään ihmeempää. Mä ajattelin mennä kaupungilla käymään ja ostamaan sen viimeisen puuttuvan lahjan, ja samalla huitasen kortit postilaatikkoon... viimeinkin. Mulla kun ei tuppaa noi hommat jäädä viime tinkaan. =D

Tuntuu kovasti siltä, että moni odottaa vauvansa syntyvän jo tän vuoden puolella. Ja kumminkin tosi asia on se, että vauvat syntyvät keskimäärin viikolla 40+1. Joten saapas nähdä kuinka meillä malttamattomilla. Ja eihän tässä ole kuin muutama viikko tammikuun alkuun. Muistatteko kun kesällä laskettiin, että vielä kuus kuukautta aikaa, ja viis ja puol ja ... =) Siitä tuntuu olevan nyt ikuisuus. Ja kohta lasketaan enää päiviä ja joillain jo on se pieni nyytti olemassa masun ulkopuolella. Ajatus on ihana!

Nyt taidan lähteä kaunistautumaan ja sitten sinne kaupungille. Toiveikasta torstaita mamsuleille!

-J ja Röllimaha- 34+2

Vierailija
10/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan aikoihin tänne kirjoitellut..

Syynä lähinnä kiireet ja netin toiminnan katkeaminen hetkeksi.

Tänne kuuluu ihan hyvää, verenpainelääkkeet on alkaneet vaikuttaa, viimeksi maanantaina mitattiin ja oli enää 128/86, kun ennen lääkitystä oli 158/98.

Raskausmyrkytystä ei onneksi ole, eikä muitakaan oireita kuin tuo verenpaine.

Hb oli laskenut ollen enää 109 ja sainkin kehotuksen rautakuurille.

Painoa tullut n.9,5 kg yhteensä ja SF 31 cm.

Vaavi on vieläkin perätilassa ja saan ensi viikolla lähetteen äitiyspolille, jos ei ole sitä ennen kääntynyt.

Tossa just tein listaa, mitä vaaville pitäis vielä ostaa. Onhan lista aika suuri, mutta isoimmat on onneksi jo ostettu (vaunut, sänky, kaukalo).

Mites muuten, kuinka paljon ajattelitte ostaa vauvalle niitä pienempiä vaatteita?

Laukkis ja Öttiäinen 33+6

Vierailija
11/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla neuvolassa. Kaikki oli muuten ok mutta masumitta meni nyt jo alle alakäyrän, joten sain lähetteen tyksiin, nyt vaan odottelen soittoa sieltä että millon pääsisin sinne, toivottavasti pian. Vauveli oli edelleen rt:ssä ja peppu ja jalat ihan mun tissien alapuolella, ei siis laskeutunut. Ollutkin tosi ahdistava olo oikean puolen kylkiluiden alla. Nyt vaan hermostuttaa et onhan kaikki vaavilla hyvin. Sinänsä koko raskauden ajan mitta on menny alakäyrällä ja olinhan mä viikolla 31 yksityisellä ultrassa ja sillon kokoennuste meni normaalikäyrällä. Saa kattoo...

Sain kuin sainkin väkerrettyä 17 korttia eilen valmiiksi ja nyt on jo postissa, mutta hitsit yhen unohdin ja pakko vielä lähtee tänään postittaa sitä. Unohdin jopa postireissulla ottaa mukaan ne kehtojalakset, jotka oli tulleet eilen jo postiin. Olin taas niin hajamielinen neuvolan jälkeen!

Eilen oltiin siellä tyksissä tutustumassa. Jotenkin alkaa pelottaa tuleva, ei millään meinannu eilen tajuta että ite on kohta siellä hommissa, kuunteli vaan juttua niinkuin jotain luentoa.

Jos alkais tekee lettuja että mieli piristyis...

Maariska 36+1

Vierailija
12/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan aikoihin pinoutunu, ollut muutto yms tässä kiirettä pitämässä mutta lukemassa oon käynyt aina kun ehtinyt.

Nyt kun on saanut laatikot purettua ja äippäloma päällä niin tuntuu ettei oo enään mitään tekemistä ja päivät kuluu todella hitaasti.

Oikein paljon onnea elef uudesta perheenjäsenestä!!

Sokeripolilla olen joutunut käymään kun on sokeri arvot ollu vähän koholla, siellä viimeksi kun tekivät sisätutkimuksen niin olin jo sormelle auki ja paikat oli pehmenny, tässä vaan koitetaan nyt ottaa rauhallisesti ettei vauveli synny kauheesti etuajassa. Supistuksia ei oikeestaan ole muutakun jos ihan kauheesti kävelee, noh, enää ei tuu tehtyä kauhiasti lenkkejä. Hyviä vointeja teille sisaret!

rv.35+2

Vierailija
13/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo melko kypsä tähän odotukseen. Itse asiassa niin minäkin, ainakin ajoittain. Onneksi olen saanut nukuttua suhteellisen hyvin, mutta pukemisrumba on uuvuttavaa. Ekassa raskaudessa mua ei supistellut ennen synnytystä ollenkaan, mutta nyt on supistellut joka päivä jonkin verran. Yleensä tiiviimmät supistukset ajoittuvat ilta-aikaan. Viime yönä tosin supisteli niin, että heräsin pariin otteeseen. Ei nää supistukset ole kuitenkaan kipeitä.

Mulla meni eka raskaus 12 päivää yli lasketun ajan, ja ne ylimenneet päivät olivat tosi raskaita. Nyt sit psyykkaan itseäni siihen, että tämäkin vauva syntyy rv. 42. Toistaiseksi olen onnistunut tässä ajatustyössä, enkä odota vauvaa syntyväksi minä hetkenä hyvänsä. Katsotaan, kuinka mun käy loppua kohden. Onneksi tässä on joulu ja uusvuos, joten ohjelmaa piisaa, eikä tarvitse vain odotella... Ja onneksi mulla on toi esikoinen tossa jaloissa pyörimässä, joten ei tarvitse yksinään odotella päivät pitkät. Oon lukenut aika paljon lehtiä ja kirjoja, mitä en ole tehnyt aikoihin työssäollessani. Lukeminen on ihanaa!

Oon kuitenkin nähnyt unta synnytyksestä, joten jonkinlaista valmistautumista teen ainakin alitajuisesti. On mulla vauvan vaatteet kaapissa laitettuna, mutta aloin just miettiä, että talkkia ja vanupuikkoja pitäis ainakin hankkia. Sairaalakassia en ole miettinytkään vielä. Viimeksikin synnytys kesti niin kauan, että mulla ois ollut hyvin aikaa pakata kassi ennen sairaalaanlähtöä...

Kävin eilen lääkärineuvolassa, ja minkäänlaisia merkkejä synnytyksestä ei ollut. Kohdunsuu on edelleen kiinteä, kiinni ja 3 cm pitkä. Joten tuskin vauva vielä vähään aikaan haluaa tulla masusta pois...

Oikein ihanaa loppuodotusta kaikille! Koitetaan jaksella mahojemme kanssa.

Myypuh 37+2

Vierailija
14/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kävin eilen ja kaikki oli edelleenkin ihan kunnossa (paitsi että painoa oli taas kertynyt 850g/viikko... KÄÄK!). Vauva on laskeutunut jo niin alas, ettei terkka meinannut enää yltää vauvan päätä tunnustelemaan. Mä olen voinut tosi hyvin koko raskauden ajan (alkupahoinvointeja lukuunottamatta), eikä mulla taida edes supistuksia vielä olla, joten toivon, että vauveli syntyy ajallaan vasta tammikuussa. Ollaan lähdössä joulunviettoon toiselle puolelle Suomea, enkä haluaisi vauvaa alkaa siellä puskemaan. Mutta sehän se itse oman syntymäpäivänsä kuitenkin päättää!

Tihveröinen, oltiinkohan me eilen samassa tutustumisessa sairaalaan? Etkös säkin synnytä täällä Joensuussa? Musta oli tosi hyvät luennot ja jotenkin koko synnytysasia muuttui todellisemmaksi, kun pääsi kurkkaamaan synnytyssaleihin ja osastolle. Vähän alkoi jänskättämään, kun tähän mennessä en ole edes koko asiaa sen kummemmin ajatellut.

Mukavata torstaita kaikille tammiksille!

Piippa79 (rv 35+0)

Vierailija
15/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta-addikti iskee jälleen..

Neuvola kuulumisia; pieni rt:ssä, hyvän kokoinen pikkuinen, mutta minkäänlaista painoarviota ei ole tehty rv 18 jälkeen..Tiukasti äidin lantion uumenissa pää.. Ja kuulemma alemmas ei enää pääse ennen kuin syntyy. Äidillä paineet laskeneet ja hemppa hieman noussut kuten myös paino. Älkääs nyt murehtiko pienestä painonnoususta, kun mulla sitä oli tullut viime käynnin jälkeen n. 1200g /viikko!!! Noh, ei liene yllätys että turvotukset reippaasti plussalla..

Eräs tuttu hieman iäkkäämpi th oli kovasti sitä mieltä että mulla ois synnärille lähtö lähellä ja sanoi että näkee kasvojen turvotuksesta tilanteen.Onko joku muu kuullut?? Ensin ilmestyy kuulemma turvotusta alahuulen alle ja sen jälkeen myös muualle suun ympärille.. Ja silmien alle. Noh, tämän olen itsekin huomannut, mutta en ajatellut sen olevan mikään lähdön lähenemisen merkki,kun muutenkin turvottaa. Kertoi kuitenkin että aina on hänen arvionsa osunut oikeaan tässä asiassa.. Ja vannoi että meillä on nyytti maailmassa ennen vuodenvaihdetta..Saapi nyt nähdä..Tarkkasilmäinen tuntuu kyllä muutenkin olevan kun jo viikolla 8 ilmoitti näkevänsä mun silmistäni että odotan pienokaista. Raskaus oli silloin vielä salaisuus.. Ovatko muut saaneet vastaavanlaisia ennustuksia??

Vointi on kehnompi päivä päivältä, joten en kyllä pahakseni laittaisi jos ei ainakaan kovasti yli menisi. Öisin en saa nukuttua ja tää turvotus ottaa päähän.. Supistukset on lisääntyneet ja kipeytyneet ja sydämestäni toivon että tästä kärvistelystä jotain hyötyäkin on..

Niin ja päätä särkee nyt neljättä päivää putkeen. Onneksi pissi kuitenkin puhdas, ei tarvitse mitään myrkytystä pelätä.. Alapäähän vihloo julmetusti eikä liikkumisesta tule oikein mitään, joten eipä ihme että se painokin nousee.. Mutta päivät sentään vähenee ja jännät paikat alkaa olemaan.. Esikoiselle olen yrittänyt selittää että kun vauva syntyy, äiti joutuu pariksi päiväksi sairaalaan vauvan kanssa, mutta eipä tuo oikein ymmärrä.. Sanoo että tulee kanssa sairaalaan..

Nyt pitää vielä leipasta lisää pipareita kun ensimmäinen satsi on jo melkein syöty.. Ja ylpeänä ilmoitan että yötä myöten kamppailin joulukorttien ja osoitteiden kanssa ja sain kuin sainkin kortit postiin tänä aamuna! (ihan kuin tässä ei olisi aikaa aiemmin ollutkaan..)

Ja vielä ONNITTELUT ELEFILLE ja perheelle pikkuisesta, ja käy ihmeessä kuulumisia kertoilemassa aina kun kerkeät!!

-Onemam ja hikkailija rv 36+5

Vierailija
16/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin aamupäivällä tytön kanssa lasten konsertissa ja sen jälkeen kahvilla ystävän ja poikansa kanssa. Tai olihan ne siellä konsertissakin =) Lapset nautti, mutta piti kiireellä tulla kotiin että tyttö nukahtaa omaan sänkyyn eikä rattaisiin, joissa ei kuitenkaan nuku täysiä päiväunia...Mammaakin kun väsyttää niin, että kellahdan kyllä nyt tämän jälkeen välittömästi petiin...Miehen viereen, tuli just kotiin kun on niin kipeä. Kiva, viikonloppuna ois tytön synttärit ja tietysti ne pitää sitten perua kun ollaan kohta koko kööri kipeenä... =(

Äh, unohin jo mitä täällä on ollu puhetta....Toisilla on kyllä inhottavia vaivoja, peräpukamia ja hepatooseja ym. Tsemppiä teille kovasti, yrittäkää jaksaa vielä nämä viimeiset viikot!!!

Joku tossa mietti, että moni haluais vauvan jo tänä vuonna. MINÄ EN!!! Oon kerta kaikkiaan päättäny (mun päätettävissähän se on ;) että tää saa luvan syntyä vasta ens vuonna! Tyttö kun tulla tupsahti joulukuussa vaikka tammikuussa piti ja tammikuuhun asennoiduin, ja yliaikaan, niin tämän voisin ottaa mielelläni täysiaikaisena ja normaalin kokoisena ajallaan, vierihoitoon sairaalassa ja sitten yhdessä kotiin, kiitos! En jaksais enää sitä teho-osastorumbaa ym. mutta minkäs teet jos se taas on eessä.

Mitään sairaalakasseja en oo ees miettiny vielä...ehtiihän ne tavarat joku tuoda, jos kiire tulee...Enkä ole vauvallekaan laittanu mitään valmiiks. Tai no onhan tolla kaapissa vaatteita, jos tiukalle menee niin mies tai anoppi vaikka osaa ne sieltä kyllä sitten pestä ja laittaa paikalleen...Mä taidan niin pelätä sitä kotiintuloa ilman vauvaa etten uskalla laittaa mitään valmiiks....Viimeks se oli niin kamalaa, kun sängyt, vaunut, vaatteet ja kaikki odotti ja tulinkin yksin kotiin...Vaikka meillä ei ees ollu mitään hengenhätää, ties että vauva pääsee varmaan viikon, kahden sisällä kotiin, mutta silti se tunne ei unohdu...Enkä sitä halua enää kokea...

Mutta, tossa ajattelin, että kun se seuraava painoarvio on sitten 5.1. rv 38 niin kyllä kai sitä ennen täytyy kuitenkin ees vähän valmistella, pestä ees muutamat vaatteet valmiiks tai jotain....Koska aloin miettiä, että jos sillon selviää, että vauvan kasvu on taas pysähtynyt, niin enköhän mä sitten sille reissulle jää kuten viimekskin, viikotkin oli samat, niin täytyy sitten varmuuden vuoks laittaa kotona kaikki siihen malliin että JOS en tulekaan kotiin enää. No, siihenkin on vielä aikaa, vaikka ei kuitenkaan ole...Synttärit ja joulunpyhät kun tässä viettää, niin tuo 5.1. on yhdessä hujauksessa eessä! HUI! Niin se aika menee....Ihan just tosiaan täällä mietitittiin että sitten tammikuussa vasta, puolen vuoden päästä....

Joo, nyt nukkumaan....

Kölli rv 35+1

Vierailija
17/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en ehtinytkän käydä koneella edes lukemassa muiden kuulumisia kun vietin koko päivän kaupungilla tehden jouluostoksia.

Eilen aamulla kävin neuvolassa mittauttamassa verenpaineen ja kyllähän se alapaine pikkuhiljaa sieltä kiipeää ylöspäin, mutta vielä ei ole hätiä mitiä. Ennemminkin säikäytti se kun kerroin, että parina päivänä on " lorahtanut" pönttöön jotakin ja tarkempien kuvailujeni jälkeen terkka totesi, että hänestä tuo kuulostaa ihan siltä, että limatulppahan sinulta on mennyt... Täällä sitä nyt ollaan ja kuulostellaan mitä tuleman pitää jos terkan arvio meni oikein. Esikoista odottaessa en ko. limatulppaa huomannut joten en voi olla asiasta varma.

Mutta kaippa sitä voisi alkaa hiljalleen laitteleen esikoisen tavaroita paikoilleen, kun ne on taas käsittämättömästi levinny ympäri huushollia ja taidampa muuten pakata sen sairaalakassinkin valmiiksi.

Nepp@ri ja poju 36+5

Vierailija
18/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä taas ollaan. Otin muutaman tunnin nokoset.

Hitsit että on vaikea operaatio kun kääntyy toiselle kyljelle. Tuntuu kun tarvitsis jo nosturin tai jonkun muun siirtolaitteen, että se onnistuu :)

Ja Ylös noustessa selkä oli jumiutunut ettei pääse eteenpäin kun seiniin nojaten. Mä säälin miestä kun joutuu kuuntelee mun valituksia.

Sairaalakassin olen pakannut maanantaina kun olo tuntu siltä että olis ollut silloin lähtö sairaalan. Kassiin pakkasin kun olin ostanut kaupasta uudet tuotteet kuten shampoon,hoitoaineen hammasharjan ja tahnan

Imetysliivit, alushousut. Ja rintaliivien suojia. Vauvalle laitoin bodyn, puolipotkuhousut. Ajattelin että isäntä tuo sitten perässä ulkovaatteet.

Viime pari kertaa tuli niin kiire sairaalaan ettei ollut kassi edes pakattu

nyt se on kampa vielä puuttuu.

Vauvalle on jo valmiina vaunut, turvaistuin ja sänky pitää hakea.

Ja sitteri on tulossa täytyy hakea.

Meillä on vuoden vanha kissa joten ajattelin hankkia sängyn päälle sen kissaverkon. Ihan vaan vauvan turvallisuuden vuoksi. Kissahan nukkuu pääasiallisesti omassa korissa tai sitten mun tai isännän jalkopäässä.

Mä olen pistänyt kädet ja jalat ristiin ja toivon hartaasti että vauva syntyy vasta ensivuoden puolella ja pystyn nauttimaan pidempään äitiyslomasta ja sitten ajattelen vauvan tulevaisuutta kun se joskus aloittaa koulun niin se on sitten vuoden vanhempi luokassa. Muut lapset ovat kaikki kuukautta vailla vuoden nuorempia kuin muut.

Minnie-71, Rv 34+6

Vierailija
19/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidettiinpa olla samassa valmennuksessa eilen :) Mulle siellä ei sinänsä ollut mitään uutta, kun toista odottelen, mutta haluttiin nähdä osastot, kun esikoinen syntyi Jorvissa. Ja täytyy muuten sanoa, että oli sata kertaa viihtyisämpi se synnyttäneiden osasto täällä kuin Jorvissa, vaikka sielläkin oli äskettäin rempattu osastot. Ja sekin on minusta huippu juttu, että vain isät ja vauvan sisarukset saa tulla potilashuoneisiin. Jorvissa meininki oli välillä kuin Helsingin rautatieasemalla, kun väkeä lappasi sisään ovesta vierailuaikaan (ja joskus muulloinkin).

Ja Köllille. Samaa toivon minäkin. Että saisi normaalit vierihoidot ja muut tavalliset jutut tämän vauvan kanssa. Esikon aikaan saatiin tarpeeksi teho-osastoista ym, vaikka meidän poitsu ei keskonen ollutkaan vaan syntyi rv 41+6. Enpä usko että tämäkään syntyy ennen aikojan, olen orientoitunut, että helmikuulle mennään, ellen sitten joudu perätilan takia sektioon.

tihveröinen 34+1

Vierailija
20/22 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hejssan.

Ensiksikin Elefille hurrrjasti onnea pienokaisen syntymän johdosta!! Vau. Näin se aika rientää. Mä jotenkin tuossa pari päivää sitten tajusin, että kohtahan meitä on täällä neljä (plus tuo nelijalkainen vanhapiika karvaturri) ja alko hirvittää. Mitenköhän sitä sitten pärjää mukeloiden kanssa? Kai samaan tapaan kuin muutkin äidit...näin luulisin ...toivon.

Täällä alkoi hetki sitten sataa räntää. Esikoinen nukkuu vielä, mutta heräilee varmaan kohta. Päikkärit on nykyään aika tasan tarkkaan tunnin mittaiset. Sitten aletaan leipoa pullaa, kun taikina on keittiössä nousemassa. Olenkin ollut ahkera, kun eilen illalla pakersin porkkana- ja lanttulaatikot äiteelle (tai siis koko meidän sakille jouluksi). Illalla supistelikin sitten " mukavasti" , kun ei tainnut vaavi tykätä seisoskelusta. No, nyt on nekin tehty.

(.) ei kuulu kummempia. Yöllä tulee herättyä joka kyljen käännön yhteydessä, mutta onneksi oon ainakin vielä saanut unenn päästä kiinni. Ummetus jatkuu, mutta ei voi mitteen. Joku kyseli sairaalakassin pakkaamisesta. En ole pakannut, mutta niiden liivien ja hygienituotteiden lisäksi ainaski ehdottomasti heitän sinne huulirasvan , kameran, siteitä, liivin suojia (toiveajattelua että maitoa tulisi nääs) sekä itselle luettavaa. Viimeksi tuli aika pitkäksi, kun ei väsyttänyt ja mies joutui olemaan iltaan asti töissä. Nyt onneksi on kyllä silloin lomalla.

Onko kenelläkään kokemusta koulun käynnistä vaavin kanssa. Mun tarvitsee talvella suorittaa yksi kouluviikko ja se on jo viikolla 8!! Onnistuisikohan vauvan kanssa? Pakko kai yrittää ja sinnitellä jotenkin se viikko läpi poissaolojen kera. Jos jää nimittäin suorittamatta, ei ole asiaa takaisin töihin (näin karkeasti ottaen).

Nyt kuuluu yläkerrasta töminää eli poika on hereillä. Eiku leipomaan. Kaikille voimia jaksaa vaivoista huolimatta. Kohta tämä " piina" on päätöksessä.

KS16 34+6