Montako täyskaimaa (etu- ja sukunimi samat) sinulla on?
Kommentit (123)
Kaksi ainakin. Toinen on vilahtanut teeveen lopputeksteissä ja sähköpostia varatessani etunimi.sukunimi ei mennyt sellaisenaan läpi kun se oli jo käytössä.
Tiedän ainakin 7-8, voi olla enemmänkin. Kaksi niistä sukua, osan sähköpostia saan, ja osan törmännyt lehdissä yms. Sukunimeä on n 1300. Mieheni sukunimeä on alle 50, ja sillä on kaksi kaimas lähikunnista, ei suku, ei edes kansallisuutta
Yksi eikä lisää ole todennäköisesti tulossa paitsi jos joskus menen uusiin naimisiin ja otan uuden aviomiehen sukunimen. Nykyiselle sukunimelle tuskin tulee toista etunimikaimaa, ex-miehen suku on pieni joten kukaan tuskin on lapselleen antamassa etunimeä joka on jo ns. varattuna. Oma etunimeni on suht harvinainen joten tuskin tulee sukuun naitua enää kolmatta samannimistä naista. Itse olen se ensimmäinen henkilö jolla kyseinen nimi on ollut, eli aito ja alkuperäinen.
Mulla on pikkuserkku ja meilläpäin myös on saman niminen jonka kaverini tuntee.
Tapasin tossa viikko sitten sällin jonka nimi on miesten nimistä yleisin ja sukunimi 18:ta käytetyin ja tiesi kertoa että hänellä on tässä kaiketi Pp-maalla viisi täysnimikaimaa, jokainen 60-luvun puolella 5 vuoden haarukassa syntyneitä ja diplomi-insinörttejä kukin vieläpä
Samaa sukunimeä olevia miehiä maailmassa digiviraston mukaan 145 (sis. ullkomailla asuvat, korkeintaan 38 henkeä), etunimeä vajaat 30 000. Fonecta väitti että ainakin parilla muullahi nimiselläni olisi puhelinliettymä
On niitä mutta yhtään en tunne.
Ei yhtään. Etunimeni on niin hirveä, ettei kukaan sukulainen sitä ole lapselleen antanut vanhempiani lukuunottamatta. Sukunimi sen verran harvinainen, että täyskaiman pitäisi olla samasta suvusta.
kylällämme oli peräti muutamia täyskaimapareja ysärillä, vaikka väkeä oli vainen 3 ja puoli sataa. Ainakin 2 sellaista tapausta että isällä ja pojalla sama etunimi. Myös pari samannimistä miestä oli, kutka eivät kai olleet sukua toisilleen. Olisi voinut olla myös 3 samannimistä naista, ellei 1 heistä olisi jättänyt itselleen neitiajan sukunimeä avioituessaan ja mikäli erästä, jota on aina Liisaksi sanottu, olisi käyttänyt ensimmäsitä nimeä kutsumanimenään
0 kpl. Tunnen kaikki joilla on sama sukunimi.
Ei yhtäkään ja se on ihan mukavaa.
Tällä paikkakunnallakin yli 10, Suomessa varmaan satoja, jos ei tuhansia.
Ei yhtään. Minulla on kansainvälinen etunimi, mutta suomalainen sukunimi (150 elossa).
Ei yhtäkään
Sukunimeni on vain viidellä henklöllä
Ei yhtään. Saman sukunimisiä on 7.
Nykyisellä nimellä tiedän yhden, joka on vieläpä samassa työpaikassa. Arvelen, että meitä on vielä kolmaskin. Tyttönimellä en tiennyt ketään, mutta niin vain löytyi yksi, hänelle esitettiin puhelimitse työtarjous, joka siis tuli mun numerooni. Elettiin puhelinluettelo + lankaliittymäaikaa silloin. Kaiken huvin huipuksi tämä soittaja ei edes pettynyt pahemmin, vaan kysyi olisinko minä kuitenkin paikasta kiinnostunut. No en, ei ollut osaamista isännöitsijäksi XD
Nolla, niin Suomessa kuin maailmallakin.
Äkkiseltään laskien 60 304 kappaletta.