Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SIIS JÄRKYTTÄVÄÄ!! Miten joku voi laittaa alle vuoden ikäisen hoitoon??!

Vierailija
13.12.2005 |

Ehyt ja jatkuva kiintymyssuhde pienelle lapselle on erittäin tärkeää, tätä tuskin kukaan kiistääkään!? Silloin luodaan perusta mm. luottamukselle ja kiintymykselle.

Ihmettelen suuresti, miten joku voi laittaa varsinkin alle vuoden ikäisen hoitoon ja lähteä töihin!? Niin pakottavaa tarvetta ei voi olla, Suomessa ei kukaan nälkään kuole, mutta herran kukkarossa ollaan kyllä totuttu elämään....

Kävin tässä yhtenä päivänä hakemassa 4v lapseni hoidosta pahimpaan ruuhka- aikaan, eli meitä oli muitakin vanhempia lapsiaan hakemassa samaan aikaan. Lattialla parkui arviolta 6-7kk ikäinen vauva, joka epätoivoisesti YRITTI PÄÄSTÄ KENEN TAHANSA AIKUISEN SYLIIN!! Outoa! Kyllä meillä ainakin vierasti tuon ikäisenä!

Olen vakaasti sitä mieltä, ettei ko. lapsen perusturvallisuuskriteerit täyty! miettikää nyt todellakin, oletteko NIIIN köyhiä, että ei ole varaa jäädä edes puoleksi vuodeksi hoitotuelle...

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatteko kuvitella millaiselta jostain sellaisesta, joka on ollut pakkotilanteessa viedä lapsensa hoitoon tuntuu kun hän lukee tällaisia jeesusteluja. Olkaa onnellisia te, joilla on oikeasti valinnan mahdollisuuksia!

[/quote]

Niin,olen onnellinen että pystyn olemaan kotona.Tarkoitin nyt lähinnä sitä,että en halua nostaa itseäni jalustalle vaikka olen kotona.Ymmärsitkö? Täällä kun jauhetaan sitä että kotona olevat ovat mukamas parempaa sakkia (luulevat olevansa).Mitä enemmän mulle tulee ikää,sitä enemmän arvostan perhettä.Työ ei ole se nro 1 elämässä,arvostan sitä tavallista (joskus tylsää ;) arkea :)

T.43

Vierailija
82/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäidithän olivat niitä huonosti koulutettuja white trash-porukkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vaan kun on pakko tehdä niin. Tätä tämä elämä on. Kaikkilla ei ole valitettavasti mahdollisuusst tai sitten ei halua jäädä kotiin lapsen/lasten kanssa eikä se heistä silti tee yhtään sen pahempia vanhempia kuin heistä jotka jäävät.

Jokainen eläköön omalla parhaalla tavallaan.

Vierailija
84/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt jauhetaan milloin mistäkin. Aina on joku ryhmä hampaissa. Joskus se on kotiäidit, joskus uraäidit, joskus ihan tavalliset työssäkäyvät äidit. Huomenna se on teiniäidit tai mielenterveyspotilasäidit. Ensi viikolla pitäydytään perinteisissä akateemiset äidit vs. duunariäidit keskusteluissa.

Eihän täällä riittä ymmärrystä koskaan kenellekään sellaiselle, jonka tilanne/mielipide ei ole täsmälleen sama kuin oma.

Voi elämä :-)

Vierailija
85/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Naiset eivät koskaan saa samaa arvostusta työelämässä kuin miehet. Ihmisistä (naisista ja miehistä) on mukavaa naureskella mm. naisten keskinäiselle tappelulle työelämässä. Ja suurin osa naisista häpeää sukupuoltaan ja mm. sitä naisten keskinäisiä huonoja välejä

Yksi syy siihen arvostuksen puutteeseen tulee ilmi naisten asenteista: jos töissä ei ole kivaa, jäänpä kotiäidiksi.

Ihan oikeasti, jos tuo älynväläys " naisille naureskellaan työelämässä" on hyvä syy jättäytyä vuosikausiksi kotiin, niin enpä halua kuulla niitä huonoja syitä.

Vierailija
86/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Mikset siis vaihda ammattiuraasi ja mene päivätöihin?Lapsesi tarvitsee sinua illalla ja yöllä) Noh, poikamme menee päiväkotiin tammikuussa, koska :

A. Äitini on kasvatusalalla ja suosittelee päiväkotia kuten useimmat kasvatusalan ammattilaiset.

B. Poikamme on sosiaalinen ja haluaa leikkikavereita.

C. Minä opiskelen ja menen töihin. En ole kotiäiti, koska en halua. Emme kuolisi nälkäänkään vaikka olisin. Voisin vaikka shoppailla ja siivota kotona päivät pitkät. Mutta kun ei enää kiinnosta.

D. En usko aikuisten naisten/miesten (hui), jotka työskentelevät hoitoalalla olevan sadisteja " potilaitaan" kohtaan. Itkulle on monia syitä.

jne. Anna olla jo. Niiltä tarkastetaan rikosrekisterikin, mutta susta en tiedä (siedä) pätkääkään.

Vierailija
87/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kiertääkö jossain ns. musta lista, jossa on nimiä, että ko. henkilköille ei myönnetä hoitovapaata!!??

Tottakai elintaso laskee, mutta silloin lasketaaan myös kulutusta! Opetelkaa vaikka säästämään ENNEN RASKAUTTA, jos tekee niin tiukkaa, ettei ole varaa mistään muka tinkiä! pankista saa lainanlyhennysvapaata. Pankista saa lainaa. Auton voi myydä. Itse voi opetella tekemään ruokaa ja vaatteita... ym. ym. mitä nyt kukakin keksii.

Itse olen 32v ja vakituisessa työssä. Esikoisen aikaan en ollut ja silloin asuimme vuokralla, joten lainanlyhennystäkään ei saatu, mutta jotenkin sitä keploteltiin eikä muistaakseni tehnyt edes kovin tiukkaa.

ap

Vierailija
88/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siitä ole kovin suuria traumoja jäänyt.

Äitiysloma Suomessa kestää suunnilleen siihen asti kun lapsi on 9-10 kk ikäinen, joten sitä nuorempia ei ainakaan kunnallisessa hoidossa voi nähdä, koska sinne ei oteta tätä nuorempia. Eli tuo väitteesi 6-7 kk ikäisestä vauvasta tuskin pitää paikkansa.

Vierailija
89/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on erilaisia variaatioita, koita kestää todellisuutta.

Vierailija
90/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut että naisille naureskelu olisi SYY jättäytyä kotiäidiksi vaan osa naisista on huomannut ettei työelämässä ole välttämättä kovin hohdokasta. Tietää ettei ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella. Ja naiset pitävät aina äitiysloman, äitiysloma tulee vielä kauan (ellei aina) olemaan pidempi kuin isyysloma, naiset ovat raskaana ja tulevat aina olemaan enemmän töistä vauvasyiden takia pois kuin miehet. Sitä paitsi naisten arvostus työelämässä liittyy naiseuteen ja mieheyteen, osin mielikuviin,vain osa liittyy perhevelvoitteisiin. Tiedät nämä aivan hyvin mutta halusit olla pisteliäs, tekstistäsi huomaa että sulla on palikat päässä kohdallaan eli älliä tarpeeksi, joten ilman tätäkin viestiäni tiedät kyllä aivan hyvin nämä asiat, mutta halusit vain tukea sitä pointtia että lasten kotonahoitaminen olisi " väärin" ...? Onko näin?

Vierailija
91/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua kuulla syitä miksi äidit haluavat hoitaa lapsiaan, älä lue tätä ketjua. Niin yksinkertaista

Vierailija
92/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vai kiertääkö jossain ns. musta lista, jossa on nimiä, että ko. henkilköille ei myönnetä hoitovapaata!!??

Tottakai elintaso laskee, mutta silloin lasketaaan myös kulutusta! Opetelkaa vaikka säästämään ENNEN RASKAUTTA, jos tekee niin tiukkaa, ettei ole varaa mistään muka tinkiä! pankista saa lainanlyhennysvapaata. Pankista saa lainaa. Auton voi myydä. Itse voi opetella tekemään ruokaa ja vaatteita... ym. ym. mitä nyt kukakin keksii.

Itse olen 32v ja vakituisessa työssä. Esikoisen aikaan en ollut ja silloin asuimme vuokralla, joten lainanlyhennystäkään ei saatu, mutta jotenkin sitä keploteltiin eikä muistaakseni tehnyt edes kovin tiukkaa.

ap

Terveisin kotiäiti 32v. ja kolme vuotta kotona.

Vierailija
93/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos kerran olet hoitovapaalla? Kyse on kai siitä onko MIES töissä ja vaikka olisikin, tienaako hän siellä tarpeeksi elättääksen esim. viisihenkisen perheen. Ja toisilla ei ole miestä ollenkaan.

Vierailija:

ap

Vierailija
94/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo " jäänpä kotiäidiksi kun töissä ei ole kivaa" . Just.

Vierailija
95/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran mielestäsi kaikilla on mahdollisuus jäädä kotiin, niin miten tulisimme toimeen? Olen yh ja opiskelija. Tulomme olisivat n.760, josta vuokran ja muiden pakollisten kulujen(sähkö, vakuutus, puhelin) jälkeen jäisi 290e kuussa. Kerro, miten tuolla summalla elää?

Odotan todella innolla, niin voin jäädä kotiin...

Vierailija
96/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

ap

Terveisin kotiäiti 32v. ja kolme vuotta kotona.

Taidatte olla kaikki niitä poikkeuksia???

ap *säälii lapsianne*

Vierailija
97/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos kerran mielestäsi kaikilla on mahdollisuus jäädä kotiin, niin miten tulisimme toimeen? Olen yh ja opiskelija. Tulomme olisivat n.760, josta vuokran ja muiden pakollisten kulujen(sähkö, vakuutus, puhelin) jälkeen jäisi 290e kuussa. Kerro, miten tuolla summalla elää?

Odotan todella innolla, niin voin jäädä kotiin...

Kannattaisiko vähän edes harkita raskautumista, jos ei ole VARAA hoitaa lastaan??

ap

Vierailija
98/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivahan se on, jos voi vain meikeistä ja matkoista vähäksi aikaa luopua, mutta joillakin se tarkoittaa luopumista ruoastakin. Onko kenellekään tullut mieleen, että jo viiden lapsen perheessä kotihoiodntuella sun muilla keikkuminen tarkoittaa 15 vuotta, ja mistään pankista ei esim.myönnetä lainasta 15 vuodeksi lyhennysvapaata.

Vierailija
99/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kannattaisiko vähän edes harkita raskautumista, jos ei ole VARAA hoitaa lastaan??

ap

Aborttiako suosittelet vahinkotapauksissa? Jos lasta uhkaa hirvittävä joutuminen päiväkotiin alle 1-vuotiaana -hui- hänen on siis parempi jäädä syntymättä?

T: Eräs, joka on hoitanut lapsiaan kotona, mutta jolta löytyy ymmärrystä myös muille valinnoille.

Vierailija
100/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan asumistuen, kotihoidontuen lisäosalla, lapsilisän ja elatusmaksun 120¿.

Ja ihan mielestäni normaaliin elämään on varaa. Ei tietenkään luksukseen, mutta ei ole tarvinnut nälkää nähdä tms.

Mutta jokainen tekee itse omat ratkaisunsa. En lähde ketään tuomitsemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi