Graavilohen syönnistä...
Täällä oli jokin aika sitten keskustelua graavilohesta. Moni harmitteli, kun ei joulupöydässä voi ko tuotetta syödä. Oli pohdintaa, voiko sitä lainkaan syödä. Lupasin silloin tulla kertomaan neuvolasta saamani ohjeet, mutta olen ollut nettipimennossa pitkään ja vasta nyt pääsin koneelle... Kyselin asiaa neuvolassa ja ohjeena oli, että nimenomaan VAKUUMIPAKATTUA graavilohta ei saa syödä. Jos itse graavaa, saa syödä ja lihatiskiltä voi ko herkkua ostaa, mikäli kysyy ja varmistaa, ettei se ole ollut vakuumipakattua. Eli ei ole täysin kiellettyä. Minun ja monen muun onneksi... :))
Charlotte ja poika 6,5kk ja rv15+4
Kommentit (2)
Ihanaa... näin olin miettinytkin, mutta aina on ollut pieni pelko takana, kun en ole ollut aivan varma. Hyvällä mielellä siis graavaamaan itse ja toisaalta napostelemaan isäni tekemiä herkkuja...
Onneksi meillä on myös lähellä kauppa, jossa valmisgraavattukin (ei vakuumi) on taatusti tullut kunnon kylmäketjussa perille saakka, kun kyseessä on paikallisen kalastusyhtymän tuote. :) Sekä siikaa että lohta. Nam! Tuoreus on valttia :)
Herkullista joulunaikaa,
Huliana
Eli kun itse graavaat, niin saat syödä.
Mutta kaupasta ei vakuumipakattua ja tiskiltäkin vain EI-vakuumipakattuina olleita :)
Jouluruoka ei ole mitään ilman graavilohta ;)