** Heinisten tiistai toivoa täynnä **
Kommentit (35)
Heippa!
Oikeen tulin hyvälle tuulelle kun luin, Liinaharja, sun alotuksen!
manteli: mulla la 7.7 ja kättärille mennään!! Lorenako sinne kanssa oli tulossa niihin aikoihin.. toivottavasti nähdään!!! Huhuillaan sitten toisiamme :-)
Olo on ittellä oikeen hyvä! Pahoinvointi on hellittänyt, ei ihan kokonaan hävinnyt kuitenkaan.. Multakin kysyttiin eilen että onko masu kasvanut raskaudesta jo nyt..?? vastasin et joo, kun on painokin tippunut ja eteenpäin se kohtu möllöttää!! Haen tänään postista kanssa mammapöksyt. edellisestä raskaudesta ovat niiiin isot..(oli lähtöpaino suurempi..)
Nyt kakkonen haluaa ulos.. palailen!!!
maryanne rv 10+4
Tunnen itseni jo nyt norsuksi.Liekö neste kerääntynyt mutta on aivan huono olla omassa kropassa. Ahdistaa nää kuoret :)
Ja siksipä menenkin tänään ostamaan jotkut resorivyötäröiset housut,mammamalliset sitten varmaan vaikka eihän minulla vielä vauvamahaa olekkaan mutta uskoo ken älkööt mutta turvotusmaha löytyy. Vielä viime viikolla se tuli ainoastaan illalla mutta nyt se on seuranani koko ajan.
Miten minusta tuntuu että kaikki ovat jo minusta pitemmällä raskaudessa,onko kaikki muut loppukuun heinikset muka tippuneet poies?
Jepsistä.Päätimme eilen miehekkeen kanssa että lähdemme minun vanhempien luokse Viroon jouluksi että saadaan vähän yhteistä lomaa. Ihan siis suomalaisia olemme mutta porukat hurahtivat eläkepäiviksi sinne.Ihan mukavaa.
Mummola ulkomailla :)
Nyt töihin!
Oumai rv 7+5
Nauruhan tuossa tuli kun luki ensimmäisen viestin, ihana! :D
Meillä esikoinen nukkuin 12 ja puolen tunnin yöunet joten minäkin sain nukuttua, ja kyllä sitä vain on ihan uusi ihminen :)
Ollapa jo tiistai, sitten on lääkäri-neuvola ja sydänäänetkin pitäisi kuulua jo, taitaa tuo mieskin haluta sille kerralle mukaan :) Ja keskiviikkona sitten np-ultra, näkee pikuisen taas. Katselin jostain kirjasesta että möyriäinen olisi nyt jo 5cm, sehän on jo paljon!
Myypikkuinen kirjoittelikin tuossa joku päivä, mutta onko nellariinasta kuulunut, ei kai vain ole joutunut tipahtamaan kyydistä?
Mutta nyt pikaisesti keittämään puuro meille kummallekin, ettei rupea kiukutamaan :)
Terkuin Jenni ja mahamöyriäinen 11+1
Oli kyllä mukava aloitusviesti... =]
meilläkin mies tykkää, kun tissit vaan kasvaa...!Mutta onhan ne kipeät! Ei tarvi kuin kylkeä kääntää niin tekee kipeää...ja on vielä sellaset pinkeet.
Tänään ois sit se ultra! Voi hitsi, kun jännittää, että onko kaikki ok. Toivottavasti pikkuinen on jaksanu kasvaa...
Taidanpa minäkin mennä puuron keittoon...
-vaakku- rv 8+1
Ilmoittelen vaan Jennille ja muille, että täällä ainakin kaikki menee hyvin. Tulee vaan vähän harvemmin kirjoiteltua, kun ei kerta kaikkiaan ole oikein kirjoitettavaa tällä hetkellä. Oireita ei edelleenkään sen enempää ole.
Sain np-ultra-ajan vasta 4.1.!! Silloin on jo viikot 13+5. Vähän ketuttaa kun sinne on niin pitkä aika :( Ensimmäinen lääkärikäyntikin on vasta 12.1. eli nyt ei pitkään aikaan olekaan sitten mitään muuta kuin mahan kasvattelua kotona :P
t. myy ja rv 10+4
Olen aina välillä käynyt lukemassa viestejänne, mutta harvemmin ehtinyt kirjoittelemaan. Toivottavasti vielä ehtii porukkaan mukaan!
Olen onnesta soikeana kun sain tänään np-ultraan toivomani ajan (kättärille), eikä tarvitse töissä alkaa sumplia työvuoroja ja selittelemään poissaoloa. Täällä tuntuu moni käyneen jo ultrassa, mutta meikäläisellä se on edessä vasta tammikuun ekalla viikolla, viikolla 12+. Sydänääniäkään en taida päästä kuuntelemaan ennen sitä. Joten aikamoisessa jännityksessä sitä elellään. En tahdo uskoa tätä raskautta todeksi ennen kuin olen kuullut sydänäänet / nähnyt ultrassa elämää. Nyt tosin vatsa on alkanut kasvamaan : ) ja sen mallisesti ettei pelkästä herkuttelusta johdu : ) Että ehkä siellä joku sittenkin kasvaa!
Minkälaisia housuja teillä on käytössä ja mistä olette haalineet? Tämä vaihe tuntuu niin hankalalta kuin varsinaiset " pussimahahousut" ovat isot ja omat alkavat puristaa... Ja joulukin tulossa ja siististi tekisi mieli pukeutua. Jokohan sitä kuitenkin voisi siirtyä jo mammahousuihin...
Mukavaa viikonjatkoa kaikille!
T.Maisa ja kolmas tirpana 9+4
Ihanan positiivinen aloitus =)
Nyt kun pahoinvointi tuntuu pikkuhiljaa hellittävän,iski inha nuha =(
olo on todella tukkoinen mutta töissä on sinniteltävä.
Muistaako kukaan muutaman vuoden takaa ihania
äitiysfarkkuja,sellaisia lappuhaalareita,jotka olivat housuosasta tyköistuvat. Lindexissä taidettiin myydä? Jotkut vastaavat haluaisin löytää,vinkkejä josta etsiä?
Ihanaa,lapsoset harjoittelevat joululauluja =)
Hymyjä päivään
pupu ja ötis 10+5
Olipa mukava aloitus :)
AnnaMari(?): Minäkin sain eilen varattua ultra-ajan, mutta vain 29.12. Sinne sitten :) Sinne sai jonottaa ihan älyttömän kauan, että pääsi läpi! Se nainen siellä puhelimessa sanoi, että ensi kesälle on tulossa ihan älyttömän paljon vauvoja tännepäin :)
Etova olo tuntuu alkaneen uudelleen. Toivottavasti se häipyy siihen mennessä, kun palaan kouluun joulun jälkeen. Mun kaveri kertoi, että oli oksentanut puolet raskausajastaan! *hui!*
Eilen en kerinnyt tänne enää illalla ollenkaan, kun innostuin tekemään lusikkaleipiä. Monen moista oli juttua ollut, mutta en enää muista juurikaan..:( Taitaa tässä vielä tulla raskausdementiakin ;)
Joku puhui omien vanhempiensa suhtautumisesta vauva-uutiseen. Meillä on äiti samanlainen..Ensin ei muka millään hyväksyisi ja sitten kuitenkin pienen ajan kuluttua..Ei olla vielä kerrottu. Odotellaan varmaan ensi vuoden puolelle, ennenkuin " pudotetaan pommi" tai siltä se nyt ainakin tuntuu :( Voi tietty olla, että äiti hyväksyisikin :o Se jää nähtäväksi..
Meillä on aika monella LA 10.7. :) Sitten saakin melkein jännätä, kuka kerkeää ensimmäiseksi. Meillä meni esikoinen yli ja syntyi rv 40+6, joten luulen tämänkin menevän yli. Kerkeisin vain sairaalaan synnyttämään niin kaikki olisi hyvin. En tiedä olisiko miehestä kätilöksi ;) Mä en nimittäin ollut kipeä enkä tuntenut supistuksia kuin pieninä nippauksina.. joten se vähän jännittää..
Heh, meillä tyttö laskee päiviä joulupukin tuloon ja minä joululoman alkamiseen ;) Meneehän se niinkin.
Yäk, nyt alkaa taas tulla sellainen yökköolo, toivottavasti ei tartte lähteä keskenkaiken vessaan yökkäämään..Eilen oli jo tosi lähellä ja vielä pari tuntia ruokailun jälkeen..
~suviande ja öittiäinen 10+2~
Kiitos tosiaan piristävästä aloitusviestistä Liinaharjalle! Minäkin innostun pitkästä aikaa kirjoittelemaan, on opinnot pitäneet kiireisenä ja vointi ollut HUONO. Oksentelua ajoittain, pahaa oloa muuten joka päivä.. Miten muilla tuo vitamiinipillereiden syönti sujuu, kun mulla on noita multitabs 2+ pillereitä, mutta niiden haju tekee niin pahaa, että on jäänyt päiviä väliin, etten ole ottanut ainuttakaan. (Neuvolassa nimittäin kehotettiin ottamaan joka päivä 2 tablettia...hyi...) Ja sitten on aina huono omatunto, että ei saanu vaavi tänään tarpeeksi d-vitamiinia tai foolihappoa ym. No, pitää tsempata, kunhan tää oksentelu alkaa helpottaan. Joku kyseli rintojen arkuudesta, täälläkin tosiaan herätään välillä yölläkin kun rintoihin sattuu. Milloinkahan se voisi helpottua? Ja Jennille: mullakin on ens ti lääkärineuvola ja ke np-ultra, eli samoina päivinä sun kans! Mutta sinä olet harpannut viikoissa reilusti pidemmälle, milloin tämä on päässyt käymään?
Täällä siis menossa neuvolan mukaan 10+2, oman kierron mukaan 10+4 ja alkuraskauden ultra (rv6+6) antoi mitat siihen väliin.. Mutta laskettu aika pysyy samana 9.7., kun niin pienestä heitosta vain kyse.
Helsingissä paistaa aurinko, mukavaa! Iloista Lucianpäivää kaikille ja hyvää vointia!
Tuulis81 rv10+2
Niin niistä rintojen arkuudestahan oli ainaskin puhe..
Mulla kans on öisin ihan älyttömän kipeänä..Pitää aina välillä yrittää olla selällään tms.
Noista äitiyshousuista. Mä en pysty käyttämään kovin kiristäviä housuja, kun heti alkaa vain enempi yököttämään. Mulla on sellaiset ellokselta tilatut resorivyötäröllä olevat housut, jotka ovat olleet ihan hyvät..
Oumai ja Maisa ja muut asiasta kiinnostuneet, minä olen ehtinyt jo ostaakin yhdet semmoiset vyötäröresorilliset housut. Lindexin alusvaate osastolta. Ihanan löysät ja puristamattomat velouriset, ovat nytkin jalassa :) Ompelin näihin vielä housuihin lahkeensuihin kuminauhat, kun olisivat muuten olleet niin pitkät. Esikoista odottaessa minulla oli yhdet melkein samanlaiset, eri väriset vain. Niillä mentiinkin aika pitkälle, mutta sitten jossain vaiheessa rupesi ahdistamaan, kun alavatsalla oli jokin resori. Loppuajasta en saattanut edes tavallisia alushousuja pitää, vaan oli turvauduttava epäseksikkäisiin ja korkeisiin äitiys alushousuihin. Viimeksi minulla oli myös toiset resorilliset matalt housut, ja nyt molemmat ovat niin puhki kuluneet ettei niitä voi oikein enää ihmisten ilmoilla käyttää... Täytyy varrmaan ostaa nyt toisetkin tämmöset housut heti alkuunsa ja katsastaa nuo äitiyshousut, jospa jotkut niistä pysyisivät jalassa. Onneksi odotin viimeksikin kesällä, niin minulla on tuolla joitain kesävaatteita sitten odottamassa. Lisäksi vois kysellä vasta vauvansa saaneilta ystäviltä, josko heillä olisi semmoisia housuja, jotka menisi jo aivan alusta asti.
Mahan kasvusta. Vaikka tosiaan olen jo stanut nämä löysät housut, mahani ei ole tuntunut mitenkään kasvaneelta. Omat tiukat housut alkoivat vaan jo enemmän ehkä psykologisista syistä ahdistaa eivätkä ne ole tuntuneet enää hyviltä varsinkaan istuessa. Mutta eilen sitten minulla oli maha aivan turvoksissa jo keskipäivästä lähtien, tuntui ettei se turvotus laskenut millään, vaikka maha oli aivan tyhjä. Nyt maha ei tunnu enää yön jälkeen niin turvoksissa olevalta ja isolta, mutta kai se sitten tästä alkaa. Mahan kasvu. Kai siellä kohdussakin on pakko olla kaiken hyvin, kun kerta mahakin kasvaa!? :)
Yksi aivan ihana asia tässä päivässä on, huomenna on neuvola :) Jee! Se on vielä heti aamusta niin ei tarvitse kauaa päivällä hikoilla ja odotella.. Tänään nyt sitten vaan pitäis keksi hommaa, jotta pian tulis ilta ja pääsis nukkuun ja sitten neuvolaan :) TOIVOTTAVASTI niitä sydän ääniä voi jo kuunnella ja ne kuuluu... Esikolta oli eka neuvola äitiyskortin mukaan rv 10+3 ja sydän äänet oli kuultu jo silloin. Eiköhän niitä siis yritetä kuunnella nytkin (vaikka onkin eri neuvola). Kuitenkin, ihanaa ja jännittävää :)
Tänään piti taas kirjoittaa, kun uusi viikko alkoi. Eipäs tässä nyt sitten muuta, kuulemisiin!
Niinaemo rv 10+0
Minäkin käyn joka päivä lukemassa juttunne, mutta olen jotenkin laiska itse kirjoittelemaan. Nyt päätin kirjoittaa kun esikoinenkin on päikkäreillä.
Vointi on ihan ok, mitä nyt vähän väliä tulee kyökkäyksiä, mutta mitään ei kuitenkaan ole vielä ulos asti tullut. Pinetä tuhruvuotoa oli viikolla 7-8 mutta onneksi sitäkään ei enää ole näkynyt :) Massu ei oikeestaan ole kasvanut yhtään, mutta farkkujen kanssa ISTUMINEN tuottaa vaikeuksia ja jopa supistuksia. Eli kotosalla tulee pidettyä vaan resorivyötäröllisiä kollareita tai pyjamanhousuja. juu että hehkeenä ollaan..
Pitäis varmaan koittaa löytää jotkut sellaset vähän paremmat housut joilla vois ihmisten ilmoillakin olla, mitkä ei niin puristais. Noi kunnon äippäpökät kun vielä roikkuu päällä.
No kaipa toi massukin tosta pian alkaa kasvaa, kohtu tuntuu jo kivasti ainakin.
No mutta nyt tuli mies koulusta kotiin, pitää mennä :)
Lootuska rv 9+0
Olen kyllä joka päivä käynyt täällä " salaa" töiden lomassa lukemassa, mutta en ole ehtinyt kirjoitella sitten viime keskiviikon, jolloin kävin siellä ultrassa yksityisellä.
Tänään oli eka neuvolakäynti. Tunti meni ja kylmä hiki valui kun oli niin etova olo. Ja niin kuin arvelinkin, niin ei edes kuunneltu sydänääniä kun viikkoja vasta 8 tasan. Meinasin kyllä sanoa, että koitetaan silti, mutta päätin malttaa odottaa. Nyt kyllä tuntuu ikuisuudelta seuraavaan nvlakertaan, vasta tammikuun lopulla. No np-ultra onneks " jo" 17.1.
Ja painoa oli sitten liikaa jo valmiiksi. Kivaa. Sokerirasitustesti edessä sitten joskus. Nyt ei kuulemma sais raskauden aikana tulla kuin 10 kg lisäpainoa. En vaan ymmärrä miten muka? Ekasta kun tuli 19 kg! Nyt ihan hippasen verran harmittaa kun ei ekan jälkeen ottanut itseään niskasta kiinni ja palautunut lähtöpainoon. Mutta toisaalta, ehdinpä tekemään sen nyt sitten toisesta, etenkin jos lapsiluvun on tarkoitus jäädä kahteen. Niin ja pissanäytekin jäi antamatta ja verinäytettäkään eivät saaneet otettua...
Mutta muuten kaikki hyvin :) Vaikka tällä hetkellä olenkin tajuttoman väsynyt (valvoin viime yönä kolme tuntia!), vihainen miehelleni ja tekis mieli oksentaa.
Tsemppiä teille muillekin!
Heinämammä 8+
Sain juuri postista haettua H&M paketin. Olin tilannut mm. äitiyshousut, trikoiset sellaiset. Ne on mustat ja suht piukat reisien kohdalta, mutta levenivät jonkun verran lahkeista. Niissä on tooosi leveä resori, jonka voi taittaa näin alkuvaiheessa alas, ja myöhemmin peittää koko masun sillä! Ne istuu tosi kivasti ja maksoi muistaakseni 16.99¿. En tiedä miten väri pysyy, ja malli, mutta nyt ainakin näyttää kivoilta, eikä purista!
Te, jotka ootte menossa kättärille np- ultraan ja rakenne ultraan, ootteko jo saaneet ajat? Nehän tulee postissa ja olen odottanut ihan hullun lailla kirjettä.. mutta vielä ei ole kuulunut.. oon malttamaton..
En kyllä pääse ennen joulua, se nyt on selvä, mutta jos pääsis ennen uuttavuotta?? Sillon ois jo 13 viikkoa.. toivossa on hyvä elää..
nyt hernesopalle..
maryanne 10+4
Mä soitin tänään kättärille, just sen takii, että halusin varmistaa, että ne paperit on sinne menny, kun ei oo mitään kuulunu ja neuvolan mukaan pitäs olla parin viikon päästä np-ultra. No siellä oli vähän kiireisen olonen täti, joka katto, että kyllä mulle on kirje lähtemässä ja ultra kahen-kolmen viikon päästä, että veikkampa, että menee tohon Tammikuun ekalle viikolla. Mulla on lääkäri sillon 4.1 ja neuvola seuraavalla viikolla, niin tulee sitten taas oikeen tätä vauva-asiaa. Kivaa!
Olishan se sillai kiva päästä sinne ultraan jo aikasemmin, mutta jotenkin uskon että tää aika menee nopeesti, kun tässä on joulut ja uudet vuodet ja muut, eikä mulla muutenkaan oo lähipäivinä mitenkään hulluna huolettanut vauvan vointikaan, vaan on jopa aika omituisen turvallinen olo siitä, että kaikki on hyvin. Tää on must ihan hyvä fiilis, koska kyllä sitä sitten kerkii surra, jos jotain tapahtuu.
Mä en muista kerroinko jo, mutta mä en oo ostanut mammavaatteita vaan yhet tavalliset farkut, jotka aika kivan näköset, vaikka pari tuumaa isot. Nyt käytän niitä vyön kanssa, kun muut housut ahistaa (turvotuksen takia). Ne on ihan ok. näköset, vaikka vähän nyt lörpöttää. Onhan sitten kasvun varaa. Mä en jotenkin usko, että mun maha hirveen aikasin pullahtaa, vaikka eihän sitä voi tietää. Noi on sillai aika tavalliset suorat farkut, et varmaan menee sit raskauden jälkeen jonku aikaa kun (toivottavasti) alaspäin tullaan. Kotona oon kans koko ajan olohousuissa.
Manteli 10+3
Sain juuri uuden neuvola ajan ja tällä kertaa oikeaan huoneeseen :)
Oikein kysyin että soitinko nyt varmasti oikeaan huoneeseen.
Neuvola ihminen oli erittäin mukavan kuuluinen.Kyseli vointeja ja kertoili nykyisten oireiden kuuluvan juuri alkuraskauteen vaikka ensin hän hieman " säikähti" kun sanoin että olen turvoksissa mahastani ja painoa on tullut 2 kiloa vaikka en liiemmin ole mässäillyt.
Ja neuvola aika on nyt sitten tasan 10+0 viikolla.Voi olla että sydänäänetkin jo kuultaisiin. Vaikka pääsenhän katsomaan perjantaina ötökkää.
Onko muilla nenä tukossa. Tuntuu että ennen oli vain aamuisin mutta nyt on tälläkin hetkellä ja vähän sellainen flunssainen olo mutta mittari ei ainankaan näytä asteita. hömp!
Ihanaa kun itsekkin nyt sai joululomaa mutta se tarkoittaa että saan aloittaa mammaloman vasta viikkoa myöhemmin.Meinasin nimittäin pitää kesälomat ennen varsinaista äippälomaa.
Oumai rv 7+5
Neuvola ihminen sanoi että minulla olisi l.a 27.7 vaikka olen ollut nettilaskureiden uskossa että 28.7...hmmm.Noh,tulee kun on tullakseen.
Kylläpäs on vierähtänyt aikaa siitä kun viimeksi mitään kirjottelin. Nyt alkaa väsymys hieman helpottua, kyllähän tuota tulikin nuokuttua monta viikkoa :(( Lisäksi töissä on ihan kamala kiire, ei kerkii oikein vauviksen sivuilla käymään enää.
Sen verran olen käynyt täällä et huomaan monen pudonneen kelkasta :(( Pahoittelut heille kaikille.
Uusiakin on tullut mukaan, tervetuloa!!
Pitänee lukasta pinoja tarkemmin että tietää mistä on puhuttu ja mitä voi kommentoida :).
Neuvolassa kävin reilu viikko sitten ja la muuttui, se olis nyt 9.7. Osasin tuota odottaakin koska täällä lasketaan 28 mukaan, olipa kierto mikä tahansa. En tuonne listaan muuta vielä, katotaan mitä ultra näyttää :)
Np-ultra onkin vasta 30.12. Aikaisemmaksi olisin saanut, mutta ei aikataulut antanu myöten.
En ole varma onko ollut puhetta, mutta joko teillä on maha kasvanut??
Minulla tuntuu kohtu sen verran että öisin on todella vaikea nukkua, painaa jotenkin :( Siispä heräilen tunnin parin välein...Mammavaatteita ei vielä ole tarvinnut käyttää.
Viikko sitten käytiin sukulaisissa ja sainpas pidettyä suuni kiinni enkä kertonut kenellekään :) Tästä ei siis tiedä vielä kukaan! Kovasti tekisi mieli kertoa kaikille, mutta vasta ultran jälkeen ehkä.
Mutta nyt takasi töitten pariin
nellariina 10+2? (en ole muuten laskenut, mut kai toi lähellä totuutta on)
Monella tuntuu olevan np-ultra jo lähettyvillä, odotan itsekin sitä kovasti, se on 22.12.
Olikohan eilisessä pinossa juttua noiden äitiyshousujen tilaamisesta netistä. Mistä olette niitä tilanneet? H&M:n sivuilla kävinkin jo, hinnat ovat ainakin mukavat. Huuto.netissäkin näytti olevan käytettynä melko paljon myytävänä. Minullakin housut kiristävät jo niin, että kohta on siirryttävä löysempiin housuihin. Huomasin juuri eilen etten saa enää vatsaa vedettyä sisään, kumpu jää näkyviin :)
Voiko muuten olla jo mahdollista tuntea jotain tuolla kohdussa? Nimittäin eilen ja äsken tunsin ihan hetken ajan sellaista perhosen lepatteluun verrattavissa olevaa tunnetta alavatsalta. Aivan omituinen tunne. Mulla on kyllä kaksoset siellä kasvamassa, että jospa heillä oli vähän ahdasta jo :)
Hilmis 10+6
No mutta tänään otetaan positiivinen asenne (kehottaa porukan paras ruikuttaja, heh). Meidän heinähurmurit kestää masussa, ovat terveitä ja meistä tulee maailman kauneimpia odottajia ja ihania äitejä näille esikoille / pikkukakkosille / kullannuppukolmosille / neitinelosille tai niilonelosille. Jeps.
Oon niin täpinässä huomisesta ultrasta, että ei haittaa, vaikka kaikki syksyn tentin näyttää menevän penkin alle. Ne voi aina uusia. Kyllä meillä kaikilla kohta olo helpottaa ja aletaan oikeasti nauttia näistä vauvoista! Hei miettikää, meidän mahassa on oikea vauva tai kaksikin, joka / jotka heiluttaa siellä varmaan tälläkin hetkellä käsiä ja jalkoja ihan hurjana! :)
Ja kohta me jo imetetään niitä pieniä! Hei muuten, onko kellään muulla tissit kipeinä YÖLLÄ? Vessassa käydessä melkein itku tulee, kun rinnat on niin kipeät... Oon jo harkinnu äitiysrintsikoiden käyttöä yöksi... No, mies on innoissaan kasvaneista rinnoista, heh.
Iloista päivää! Yritetään kestää pahoinvointia ja epätietoisuutta ja meidän ratkaisuja arvostelevia tuttuja ja tuntemattomia.
Liinaharja 11+5