LOKAMAMMAT JA LAHJAT UUTEEN VIIKKOON (50)
Kommentit (79)
Pitkästä pitkästä aikaa ajattelin laittaa muutaman rivin... Olen kyllä käynyt ahkerasti lukemassa toisten lokavauvojen ja äitien kuulumisia, mutten ole laiskuuttani jaksanut itse kirjoittaa. Noo, jos tästä vaikka innostuisi taas :)
Pakko kyllä minunkin sanoa, että nämä lokakuisten jutut ovat aina niin mukavaa luettavaa! Toisia tuetaan ja autetaan, eikä arvostella, niinkuin valitettavasti jotkut tällä palstalle tekevät.
Kiva lukea, millaisia nimiä vauvat ovat saaneet! Me vietettiin kastejuhlaa jo isänpäivänä ja poika sai nimekseen Eelis Kristian. Samana päivänä oli siis myös nimipäivä :)
Tänään oltiin lääkärineuvolassa. Eelis on kasvanut hyvin täysimetyksellä, vaikka toisinaan epäilin maidon riittävyyttä. Muutenkin kaikki hienosti. Mahavaivoista meillä kärsittiin jonkin verran, mutta käytiin muutama kerta vyöhyketerapiassa ja se auttoi. Kyllä vieläkin ilmaa kertyy, mutta Eelis ei enää huuda, vaan paukuttelee, röyhtäilee ja pulauttelee :)
Onko muita lokakuisia osallistumassa siihen rokotetutkimukseen? Me aiomme siihen osallistua ja huomenna on ensimmäinen käynti. Vähän vaan säälittää se piikkien määrä, mutta ajateltiin kuitenkin että hyödyt on suuremmat kuin haitat.
Paljon olisi kirjoitettavaa ja kommentoivaa, mutta nyt pitää mennä syömään jotta ehtii ennen pojan heräämistä! Täytyy palailla lähiaikoina :)
m.elli ja Eelis n. 2,5 kk
Kiitoksia vaan, hyvää oli!!
Pikakurkkaus vaan tänne, en myönnä riippuvaisuutta..... ;)
Vauva päikkäreillä justiinsa. Ihania nimiä on kyllä annettu täällä!
Ja takas hommiin...
..kirjoittelin tässä aikani ja lopputulos katosi ruudulta..ja nyt en enempiä ehdikään.
Mutta Johannu78:lle piti sanomani, että meidän tyttö kastettiin Aada Sofiaksi 12.11. On siis ainakin yksi kaimatyttö tässä pinossa ja kerralla kahden nimen osalta:)
Kivaa viikon jatkoa ja joulun odotusta kaikille!!
Alkuun, kiitokset kaikille onnitteluista viime viikon pinossa!
Koitin kiireellä lukea kaikki jutut tähän asti, varmaan meni jotain ohi...
Meillä onkin ollut nyt erikoiset pari vuorokautta, kun Luka, joka ei yleensä nuku päivällä juuri lainkaan, on vetänyt unta palloon ympäri kahden vuorokauden pitäen ainoastaan syöntitaukoja välissä. Outoa.
Meillä on muuten masuvaivat helpottaneet jo selvästi. Pari viikkoa on ollut itkuttomampaa, luultavasti sittenkin Devitolin vaihto Jekovitiin auttoi. Ja Disflatylin jätin pois kun ei siitä näyttänyt olevan mitään hyötyä.
Jaha, no nyt se syöntitauko tuleekin just tähän kohtaan, kutsuhuuto kävi :D
Jospas taas minäkin pinoutuisin...
Dina on tänään tasan 10 viikkoa ja sen kunniaksi pyörähtelikin tuossa moneen otteeseen masulta selälle. :) Ekan kerran hän pyörähti jo 2-3 viikkoa sitten mutta siihen se sitten tyssäskin ennenkuin nyt sitten taas, ja nyt näytti siltä että hän itekki hoksas että miten se oikeen tapahtuu.. vähän kyllä itku pääs kun tais säikähtää sitä ekaa kieppiä niin mutta eiköhän se siitä sitten kun kokemusta tulee lisää.
Meille soitettiin tänään siitä pneumokokki rokotusajasta ja päätin sitten mennä. Vähän kyllä hirvittää viedä pientä sinne kiusattavaks mutta toivottavasti siitä on sitten hyötyä. Itelle vaan kävi niin että sen kerran kun influessarokotteen otin niin eiköhän mulle sitten influessa just sillon tullut.. toivottavsti beibille ei käy niin.
Täällä ollaan kans nukuttu nyt ihmeen hyvin, 6-8 tunnin yöunia. Dina on alkanut nyt menee nukkumaan tuossa 8-9 aikaan ja nukkuukin sitten heti sen 6-8 tuntia ja syönnin jälkeen vielä semmoset 4 tuntia. Että ihan kiitettävästi. :) Kunpa vaan jatkuis näin.. epäilenpä kyllä että tuokin rytmi tuosta vielä muuttuu.
Se olis sitten viikon päästä joulu. :) Eipä onneks tarvii ite mitään jouluhössötyksiä järjestää, mulle riittää se yks jouluateria mikä saadaan miehen vanhemmilla ja kotona sitten juodaan vaan glögiä, saunotaan ja rentoudutaan.
Joku kirjotteli tuosta nenäfriidan käytöstä.. meilläkin se on ollut käytössä jo useasti, eikä Dina tunnu sitä enää edes oudoksuvan, tosi nätisti antaa nykyään jo sitä käyttää. Kaipa hän on itekki huomannu jo että siitä seuraa suuri helpotus. :)
Jaahas, mitäköhän vielä... juu, väsymystä on ollut täälläkin vaikka yöt onkin alkaneet mennä noinkin hyvin. Monesti iltasin on niin väsynyt että ei jaksa edes puhua mitään ja siitähän sitten mies tietysti ottaa nokkiinsa. Ja hermot on kireellä, ei paljon jaksa koiria hyysätä, pakolliset ulkoilutukset ja muut hoidot, mutta ei paljon ole jaksanut nyt satsasta niiden hellimiseen. :( Tuntuu että pää on ihan puuduksissa välillä, ei muista mitään ja äo:kin tuntuu laskeneen huimasti... ;) Mut kyllä täältä vielä noustaan!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
T: Mari & Dina 10vkoa
..ja samaan hengenvetoon totean, että mulla menee muisti. Oikeesti, luin ihan just tän pinon siltä lukemattomalta osalta läpi ja nyt en enää muista, mistä keskusteltiin :(. Tuun hulluksi, kun tämä dementia on iskeny ihan kunnolla! No, yritän nyt treenata noita aivonystyröitä ja muistella, kokeillaan, kuinka vikaan menee:
PIIPI:
**Kiitti jaksu-toivotuksista, niitä tarvitaan :). Ihmeen hyvin Eemil siitä huolimatta nukkuu, vaikka nenä onkin ihan tukossa ja yskittääkin välillä. Ei se yöllä ole onneksi edes sen enempää heräilly ku normaalistikaan (herää 1x/yö syömään), ONNEKSI ;)!
MIUMAU:
**Saako udella lisää ;)?! Jätä vastaamatta, jos et halua tässä sanoa, mutta utelisin, että mistä päin K-järveä asut? Meillä nimittäin on mummola (miehen koti) siinä Oinaansuolla.
NIMIPÄIVISTÄ:
**Juu ei juhlita meilläkään. Onnea vaan toivotellaan kera halien. Synttärit onkin sitten toinen juttu :).
HÖMÖTINTTI:
**Ihana lukea sinun viestiä kun siellä se Paavo-nimi vilahtaa ;). Meillä siitä ' paavosta' tuli sitten Eemil.
KAISA:
**Jaksuja sinulle. Minä muistan TOSI hyvin kanssa tuon ajan, kun esikoinen syntyi. Mulle se alku oli (varmaan kyllä ihan kaikille) semmoista kovaa opettelua. Ihan ekaksi jo se, ettei koskaan ole tarvinut kärsiä univeloista ja ei ole tarvinut heräillä, opetutti mua ainakin ihan kamalasti. Musta tuntuukin näin jälkeen päin, että olin kuin kävelevä muumio. Mutta se helpottaa kyllä kun rytmit löytyy. Eka 3kk on kaikkein raskainta ja sitten kun ½vuoden yli pääsee, miettii, mitä vaikeuksia sitä alussa olikaan ja on jo kovassa vauvakuumeessa ;). Toisen kanssa tämä on jo helpompaa, vaikka onhan toki opettelua kahden kanssa aikataulujen yms. yhteen sovitus, mutta toinen tulee tuossa vähän kuin sivussa, vaikka työtä toki onkin sitten kaksinverroin enemmän. Usko huviksesi, että sitten joskus, kun toinen vauvasi syntyy, mietit huvittuneena sitä esikon syntymän aikaa, kuinka kaikki olikin " muka" yhtä puuroa ja kaaosta (näin siis ainakin mulla!). (((((Voimahali))))) sinulle Kaisa!!!!
OULULAISET:
**Mulle kans sopii vuoden alku paremmin tapaamiselle. Pääsee nää joulu/uus vuosi kiireet ja hulinat ohi ja kun taas palataan norm. arkeen niin sitten. Innolla kyllä odotan tapaamista.
Jaahans, minäpä tyrkkaan ihteni tästä tuonne kuivausrummun eteen lajittelemaan pyykkiä. Tulipa just tuossa mieleeni, että viime vuonna sain näihin aikoihin plussaa raskaustestissä ja jouluaattona tulikin sitten keskenmeno, samoin oli edellisvuonna (-03). Tänä vuonna ei sitten olekaan sitä pelkoa, onneksi!!! Eipä muuta kuin HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!
*Vallu ja Eemil*
Ehdinpäs minäkin joskus koneelle.Oli taas pino kasvanut,meni hetki kun luin teidän kuulumisia.Hyvä hetki ottaa omaa aikaa kun mies on Aadan kanssa nukkumassa.
Sitä luntakin on nyt kiitettävän paljon.Kunhan pysyis,että pääsee poika hiihtääkin joskus.Oishan se pulkallakin kiva mennä,mut tuntuu et ne hinaa tota hiekkaa heti tielle kun on saatu aurattua tiet.
Ei millään voi uskoa että tasan viikon päästä saa laittaa kinkun uuniin.Nami!!Hyvästit mun toiveille mahtua mun synttäreiksi vanhoihin farkkuihin..No kävinpä ostamassa keskiviikkona uudet housut kokoa vaan suuremmat mut mahtuupa hyvin ja mielikin on hyvä.Oisko itsensä huijaamista..:))
Meillä ollaan vielä terveenä pysytty saa nähdä vaan kuinka kauan,kun tuntuu,että kaikki on kuumeessa...Voimia teille joidenka perheessä sairastellaan!!
Mulla oli tosiaan eilen se jälkitarkastus ja kaikki oli kunnossa.Hyvä!Enkä ottanut minkäänlaista ehkäsyä.Kortsut saa riittää.Ja jos kyllästyttää ne voi jättää pois,vaikkei nyt ihan sentään vielä.Tulis vähän turhan pieni ikäero.
Nyt kyllä taidan hakea kupin kahvia ja kakkua!!!
HYVÄÄ VIIKONLOPPUA LOKALAISTEN PERHEILLE!!!
johannu&aada7vko4pv
Taas yks viikko takana ja tasan 10 viikkoa synnytyksestä:)
Neiti puuhailee tuolla lattialla, ollut siellä jo kohta tunnin, mutta hyvin tuntuu jaksavan. Naurua ja kiljahtelua kuuluu tänne pienen talomme toiseen päähän asti..
Eilen Aada oli ekaa kertaa saunassa, alalauteilla ja ihan hetken vaan. Tyytyväisenä ihmetteli uutta paikkaa ja saunan päälle nautti kylvyssä olosta.
Kuolaamisesta oli puhetta tässä pinossa. Aada kuolaa ihan mahdottomasti ja sitten purskuttelee kuolasta kuplia. Hampaathan voi tulla jo kolmekuiselle, mutta ehkä näin täysimettävänä toivon, että ei ihan vielä kuitenkaan..
Niin ja nimipäivistä..ei meilläkään vietetä mitenkään, tänään onkin Aadan päivä ja muistin sen vasta kun kummitäti laittoi onnitteluviestin.
Aada on muuten nukkunut kaksi viimeistä yötä heräämättä kertaakaan. Käy siinä yhdeksän maissa nukkumaan ja herää lähempänä seiskaa, iloisena ja nälkäisenä:)
Mutta joo, ei kai tässä sen kummempia tällä erää kuin mukavaa viikonloppua kaikille!!!
Enpä ole moneen päivään edes avannut konetta, saati sitten käynyt lukemassa pinoja! Jospa nyt ehtisi pätkän kuulumisia kirjoittaa..
Meillä oli lauantaina ristiäiset ja pojasta tuli Akseli Antti Petteri. Eli toinen Akseli tähän porukkaan, vai onkos heitä enemmänkin? Sinisiivellä ainakin siis myös. Akseli kasvaa hurjaa vauhtia, tänään pistettiin äitiyspakkaus-sänky pois ja koottiin pinnasänky. Jotkut 60-senttiset potkuhousutkin alkaa jo olla liian pieniä, hain jo 70-senttisiä laatikoista esille ja pesin valmiiksi!
Meillä on ilmavaivat helpottaneet, Cuplatonia käytetään edelleen. Kakkakin on alkanut tulla useammin sen jälkeen kun ostin mallasuutepollon ja kerran siitä lusikallinen otettiin... Saa nähdä tarvitaanko sitä ainetta enää. Akseli on kova poika nukkumaan, jonkunlainen rytmikin on löytynyt, tosin aika erikoinen. Aamupäivä syödään parin tunnin välein, pieniä nokosia siinä väleissä. Sitten puolenpäivän jälkeen laitan ulos nukkumaan ja vaikka nostan parin tunnin päästä sisälle, jatkaa uniaan yleensä n. neljään-viiteen. Sen jälkeen taas tankataan parin tunnin välein pitkin iltaa, välillä voi ottaa pienet nokoset mutta suurimman osan illasta on hereillä. Yöunille mennään vaihtelevasti yhdentoista-yhden välillä. Sitten nukutaankin useimmiten aamuun asti, vähintään 5 tuntia putkeen. Viime yönä tuli ennätys, 9 tuntia! Sopii kyllä mulle tämä järjestely, kun saa itsekin nukkua ja iltapäivisinkin jää aikaa omille puuhille tai voi käydäkin jossain. Tosin pitkien unien aikaan on tissit räjähtämäisillään...
Tänään kirjoitin loput joulukortit ja lahjatkin alkaa olla hankittu. Joskus yön pimeinä tunteina pitäis vaan jaksaa paketoida kaikki, ettei esikoinen ole näkemässä... Joullusta en muuten aio pahemmin stressata, kun ristiäiset oli just. Tuli nähtyä sukulaiset ja siivottua vähän paremmin.
Nyt Akseli meinaa hermostua, täytyy lopettaa. Mukavaa joulunalusaikaa kaikille!
Ninnuli ja Akseli, melkein 7vkoa
Tääläkin on sairasteltu, isommat lapset saivat enterorokon. Toisella ei rakkulat vaivaa ollenkaan ja toinen ei pystyny syömään muutamaan päivään. Vauva näyttää tuolta säästyneen. Ihme rokko, ku se tartuttaa kuulemma vielä monta viikkoa. Vaikka näppylätki olis hävinny niin voi vieläki tarttua.
VALLU kokeile laittaa d-vitamiinitippa siihen tuttiin muutamana päivänä. Meidän neidiltä ainaki huuto lakkaa heti kun laittaa tipan tuttiin ja tutin suuhun, tyytyväisenä imeskelee jonkin aikaa. Tyttö kyllä syö tuttia muutenki.
Niinpä tietysti, just ku yritän jotain rustaa niin meidän neiti herää...
Palaillaan!
Hennajo ja Janette 1kk 4päivää
Nyt kerkee vähän kirjottamaan ja lukemaankin muitten juttuja kun mies leikkii Juliuksen kanssa:)
Meillä oli loppuviikosta pari yötä ihan hirveitä,itkeskelyä ja vääntelyä jne...en tiedä mistä johtui.no onneks meni ohi!Viime yö taas oli ihanalla tavalla erilainen..Julius heräs vaan kerran syömään!Sit toka syönti vasta aamulla puol kaheksalta!
Pieni flunssa vaan jatkuu edelleen ressukalla,torstaina päästään neuvolalääkärille kun kuulema paljon vapaita aikoja,niin kuuntelee sit ihan varuiks keuhkot jne..
Ai niin,nyt on äiti ylpee...Julius oppi kääntymään mahalleen viime perjantaina!!!
Ja niskaa ei paljon enää tartte tukea kun koko ajan jo pää pystyssä on.Jos yritän sen ottaa pitkälleen syliin niin jo kampee ite päätä pystyyn.Ja peukaloista ottaa kiinni ja siitä pitää päästä istumaan tai seisomaan hetkeks:)
Nyt kuuluu taas hirmu höpöttely tuolta...meidän kissalle jotain kovasti selittää:) Ja nälkäkin taitaa kullalla alkaa vaihteeks olemaan.
Juu,no siis syöttämään ja sit kylvettelemään!
Mukavaa viikkoa kaikille!Ihania nimiä teidän lapset on saanu:)
Blacka ja Julius (jouluaattona tulee tasan 3 kk)
Ihania nimiä ovat kyllä lapsoset saaneet. Näyttää ihan siltä, että A-kirjain on kovassa suosiossa. Sillä se meidänkin neidin nimi alkaa ;).
Kävimme tänään neuvolassa ja Eemil on kasvanut hienosti. Pituutta pikkumies oli ehtiny venyä aina 56,6cm:n saakka ja painoakin oli kertynyt JO 4950g. Syntyessäänhän Eemil painoi 3435g ja pituutta oli 50,5cm, nyt siis ikää 5 viikkoa ja 4 päivää. Eemil osaa jo äännellä eli puhuu kun raatauttaa ja tietty sille iki-ihanalle punakeltaselle neuvolan päälle on kivaa jokeltaa. Suloisia hymyjä poika myös jakelee sekä seurailee isosiskon leikkejä. Nyt on myös alkanut kannattelemaan päätä jonkin verran ja pää lähtee mukaan käsistä nostettaessa. Tosi hurjaa, kuinka nopeeta nämä vauvat kehittyvät :´) ja kohta sitä taas huomaa, ettei meillä vauvaa enää asu vaan on vain pieniä leikki-ikäisiä taaperoita.
[b]HENNAJO[/b]: Kiitti vinkistä!!! Kokeilen tuota heti huomenna. Tosi kurjaa, kun ukko karjuu pää sinipunaisena ja yökkää tuttia ja äiti senkusta vaan pitää sitä väkisten suussa, muka opettaa. ;) Mä olen ihan kympillä kyllästyny olemaan huvitutti.
Ai niin, minä hylkään Relat. Ei niistä tunnu olevan apua noihin vatsanväänteisiin :-(. Kävin tänään hakemassa GEFILUS-KAPSELIT, purkin itselleni (gefilus basic) ja purkin Eemilille (gefilus plus). Lisäksi ostin pari purkkia gefilus-piimää ja otan siitä aamuin illoin pari lasillista. Nyt ainaskin on ilta ollu paljon rauhallisempi ja poika nukahti jo tuossa 21.30 yöunille ilman suurempia mahavaivoja. Mä olen vähentänyt myös kahvin juontia 1-2 kuppiin päivässä (juon nekin ennen puolta päivää), suklaan syönnin lopetin sekä samoin ruisleivän. Noistakin tuli aina kovat masukivut Eemilille. Lisäksi joudun lypsämään lähes joka syöttökertaa ennen, ettei tissit suihkua. Yritän syöttää mahd. monta kertaa samasta tissistä, koska se näyttää myös tehoovan niihin laktaasi-oireisiin. Toivottavasti nyt noista gefilus-kapseleista on apua eikä tää ois vaan tyyntä myrskyn edellä....
Juu, sekavaa on teksti ja kommentoinnit näytti jäävän kun pää tyhjeni omiin höpinöihin. Nyt minä raahaudun iltapesulle ja painun pehkuihin.
Hyvää ja ennen kaikkea Rauhallista yötä niin äideille kuin vaaveillekin!
*Vallu ja sängyssä tuhiseva Eemil*
Voitas joskus tehä tärät jonnekkin ja tavata...
Me asutaan toisessa päässä kaupunkia, Myllyojan suunnalla.
Alakaa mökittyyn ittekki vaikka lapset onkin ympärillä ;)
Waimo72 & Hanna + muut
kovasti olen joka päivä pinoja lueskellut mutten saanut aikaiseksi kirjoittaa... laiskuuttako :o/
Ihania nimiä on ainakin kaikkien vauveleilla! Ristiäiset on varmaan jo valtaosalla pidettynäkin.
PITUUDESTA: siis mitä mitä? kaikki osaavat sanoa vauvan pituuden, meidän tyttöä ei ole kertaakaan mitattu syntymän jälkeen?! Syntymäpituus oli 48cm, ja nyt 56 vaatteet on juurikin passeleita, ihmetyttää vain kun ei ole mitattu ollenkaan.
Ensi maanantaina on " ryhmäneuvola" johon tulee pari muutakin äitiä samanikäisten vauvojen kanssa, sitten punnitaan ja toiv. mukaan mitataankin ja katsotaan kuinka sitä voidaan.. :o)
Hirmuisesti nenu tukossa pienellä taas, ja nyt on yskääkin ilmaantunut. Tunnin päästä onneksi lääkärille aika, jospas saataisiin hengitys paremmin kulkemaan.
Yöt Jenna antaa onneksi nukkua, herää vain syömään kerran pari ja nukahtaa het uudestaan. Olinkin jo melko väsynyt valvomiseen.. :o(
Yksinhuoltajaksi tässä itsensä välistä tuntee, mies tekee taas töitä 21-12.00 eli IHAN LIIAN pitkiä päiviä! :o( Ei tosin omasta tahdostaan.
Taas tuli asiata, enkä muista mitä piti kommentoida, jospa palailisi myöhemmin asiaan.. :o)
Mukavaa joulunodotusta kaikille!
Henna plus pikkuneiti perjantaina JO 2kk..
Jos olette täröjä johonkin tekemässä niin sopiiko mukaan? Ja oishan täällä muitakin oululaisia... Kielo, Meritähtönen ja Miumau79 ainakin mun lisäks... ite en varsinaisesti asu oulussa vaan oulusta 20 km eteläänpäin... se iso huoltoasema moottoritien varressa kertoo asuinpaikkani... Mutta äkkiä täältä kaupunkiin hurauttaa jos niikseen tulee.
Meistä lokamammoista vielä: ollaan tosiaan aika suvaitsevainen porukka, enpä ole huomannut että kukaan olis vielä arvostellut toisten tekemisiä ja ratkaisuja. Minusta se on todella hieno asia. Joissain pinoissa sitä arvostelua riittää yllin kyllin. Mutta mukavaa että meillä kuitenkin näin. Ja apua saa jos vaan kysyy, oli ongelma sitten mikä tahansa.
VALLUlle piti sanomani että meillä on prikulleen sama ongelma ton vaunuissa nukkumisen kans. Mä en käsitä... Niin kauan ku vaunut liikkuu poika on tyytyväinen ja posottaa unta kuulaan, mutta auta armias jos vauhti hidastuu tai pysähtyy. Pari minuuttia ja poika on hereillä. Meillä vaikuttaa varmasti sekin, että poitsu kova pulautteleen eli ei heti syötön jälkeen voida lähteä ulos, joten se nälkä tulee sitten yllättävän pian. Pitää koettaa vielä tässä jonkin aikaa, josko poika tottuis nukkumaan ulkona. Sisällä herra posottaa vaunuissa hyvinkin mielellään.
Huh, ristiäiset olis lauantaina, ahistaa jo valmiiksi. Voileipäkakut ja täytekakun tilasin valmiina, oikeastaan ei tartte leipoa muuta kuin tortut ja niihinki vaan hillot päälle ja uuniin. Noita helppoja torttuja saa täällä oulussa valion myymälästä, tosi kätevää ja pasteijoita siellä myydään pakastettuna kans, nekin tosi maukkaita. Ai minäkö muka uusavuton???
Siivota pitäis, mutta sepä ei onnistu ku pojan kans on kahestaan, pitää oottaa perjantaihin että anoppi tulee.
Tulen sitten lauantaina kertomaan pojan nimen teillekin, mutta sen verran voin sanoa että joukosta poikkeaa, sillä se ei ainakaan ala A: kirjaimella :)
Poika piereksii nyt siihen malliin tuolla sängyssä että taitaa olla hereillään, no antaapa touhuta siellä kaikessa rauhassa kun ei kerran mitään hätää ole. Lähden tästä ite siemasemaan toisen kupin kahvia.
Oho, tulipa taas tarinoitua, ai miten niin yksinäinen???
T. Misuli ja poitsu 6 vkoa
Pikainen kurkkaus. Esikko nukkuu vielä ja kohta pikkuneidille pitäs antaa vähän maitoa :)
Ihania nimiä tosiaan taas Lokalahjoille annettu!! Onnea vaan kaikille pikkuisille!
[b]Vallusta[/b] olikin ihana kuulla, mä laitan sulle viestiä jahka jaksaisin... on niin paljon asiaa etten osaa mitään kirjoittaa.. ;D
Joulua ootan jo kovasti, lähinnä siksi että tahdon nähdä pojan ilmeen kun avaa pakettejaan :) Voi, pieni on varmaan aivan innoissaan, malttaakohan mennä aattona sitten edes nukkumaan!!
Halit kaikille ja niin päin pois :) Nyt imetyspuuhiin!!
[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja 8vko [color=red]♥[/color]
oltiin tiputtu jo neljännelle sivulle... mä tössä nautin hiljaisesta hetkestä näin yöaikaan ku poika ja isä nukkuvat.
mutta jospa pakenis itekki pehkuihin...
Muistakaa, torstai on toivoa täynnä
Misuli
Oi voi, osaapa olla veto veks. Monta päivää on oltu sisätiloissa sairastamassa, eikä kuitenkaan pojat niin kipeitä ole etteikö ne jaksaisi riehua ja temmeltää ammusta iltaan! Kumpa jo päästäisi vähitellen ulos niin saisi aktiivisista jannuista pahimmat energiat purettua.
Nykyään sitä odottaa kauhulla ostoksille menoakin, mikä ennen muinoin oli ihan kivaa puuhaa. Joulupukin asioilla on tarvinnut lasten kanssa juosta ja sehän on sitä puetaan-ahdetaan autoon-pois autosta-kärryihin-riisutaan ja taas alusta tekemistä, puuh. Onneksi on olemassa jo yhtä vaille kaikki lahjat, muutamia lisäksi paketoimatta.
Onneksi joulustressi vähenee tänä vuonna parin päivän päästä vähitellen, kun suutaamme miehen kotiin eli anoppilaan peräti pariksi viikoksi. Mies käy vaan töissä välillä toisella autolla. Pari viime joulua olemme viettäneet koko lähisuvun kanssa meillä.. Aion nyt lasten kanssa käydä sukulaisissa, huolehtia vain välttämättömimmästä (eli Sampolle tissiä heh) ja nauttia arjesta pakoon pääsemisestä täysillä. Eli vasta lähempänä uudenvuodenaattoa palailen remmiin. Siispä toivotan jo nyt kaikille lokakuisille äideille, vauvoille ja muille perheenjäsenille
OIKEIN iloista ja rauhaisaa JOULUA =D
Äiti kolmelle kera perheensä
Huomenta vaan kaikille!
Ja ihan ensiksi HYVÄN JOULUN toivotukset sinulle " äitikolmelle" (tietysti myös kaikille muillekin lokakuisille). Me saadaan viettää ensimmäistä kertaa miehen kanssa 9-vuotisen yhdessäolon aikana joulua OMAN perheen kesken! Aikaisemmin ollaan asuttu toisella paikkakunnalla vanhempien kanssa, joten on tuntunut luontevalta lähteä heidän luokse. Mutta nyt olen ihan innoissani, kun saadaan valmistella OMA joulu ja kun juhlassa on mukana myös tuo pieni tuhisija :) Mennään ehkä kuitenkin aattona piipahtamaan iltakahvilla anoppilassa ja joulupäivänä minun vanhempieni luona.
Annu taisi kysellä ihan pinon alussa JOULULAHJOISTA. Me ostetaan niitä jonkin verran, meidän molempien vanhemmille ja sisaruksille perheineen sekä miehen isoäidille, tädille ja serkun perheelle. Vielä olisi jonkin verran lahjoja ostamatta... Päätettiin, ettei miehen kanssa osteta toisillemme mitään " isompaa" kun keväällä aloitetaan rakennusprojekti, ja siihen ne säästöt uppoaakin ihan mukavasti. Eikä osteta Eeliksellekään mitään erikoista, isovanhemmat hoitaa lahjapuolen ;)
Käytiin eilen Eeliksen kanssa rokotetutkimuksessa. Tosi hienosti meni, vaikka pelkäsin käynnin olevan yhtä huutoa. Verikoe itketti tosi vähän ja rokotuksetkaan ei mitenkään paljoa. Hoitajatkin kehuivat, kuinka reipas pikkumies oli. Yö meni ihan samalla lailla kuin muulloinkin, aamulla oli lämpöä 38 astetta ja Eelis on selvästi väsyneempi kuin normaalisti. Muita oireita ei ainakaan vielä ole ilmaantunut. Toivottavasti ei tulekaan.
Nyt pitänee mennä syömään aamupala, kun poika nukkuu :)
Päivänjatkoja!
m.elli ja Eelis
Kylläpä ovat pikku lokalahjat saaneet kauniita nimiä. uorastaan hurmaavia! Paljon onnea ainakin Aukusti, Minea, Eemil, Alina, Aada ja Akseli. Tuntuu A-kirjain olevan aika pop meidän keskuudessamme :) Meilläkin kuten monella muulla, oli ristiäiset sunnuntaina ja hyvin meni koko tilaisuus. Meidän pojasta tuli sitten JUHANA. Hän oli muuten oikein kiltisti koko kastetoimituksen ajan, mutta nälkä meinasi alkaa vaivaamaan joten ihan pikkuista kitinää välillä lähti suusta. Onneksi oli hyvin ammattitaitoinen kummi (itsellään 8kk tytär) niin osasi heijailla ja keinutella silleen että kitinät pysyivät mahassa.
Nyt sitä on sitten muutama päivä syöty herkkuja niin että napa ruskaa :/ Juhanalla oli eilen ekan kerran masuvaivojakin, joiden epäilen johtuvat täysin ylettömästä mässäilystäni jota olen tässä parin päivän aikana harrastanut :( Onneksi nukkui kuitenkin yönsä hyvin ja heräsi tapansa mukaan 2 kertaa tankkaamaan. NASSE kyselikin että katsommeko me lokamammat mitä suuhun laitamme jamun on ainakin pakko myöntää etten hirveästi ole katsonut. Tosin Poju on kyllä ollutkin itse rauhallisuus joten ei ole tarvinnutkaan.
MIUMAU (ja EMPPU) meikkäkin oli varsinkin tuo 5v poika joskus vauva-aikanaan ERITTÄIN huonouninen poika. Oikeastaan se huonounisuus on helpottanut vasta ihan viimeaikoina ja nyt meillä nukutaan yöt kokonaan. Mutta vauva-aika oli yhtä tuskaa heräämisine ja mahavaivoineen. Enkä minäkään osannut nukkua vauvan kanssa päiväunia kunnes oli NIIN poikki etten enää pysynyt hereillä!!
PIIPI erityisesti sinun tyttäresi nimivalinta osui silmiini, koska meilläkin on kotona Minea-tytär. Tosin hän on jo 6-vuotias eskari (myöskin aikoinaan lokalahja).
Meillä olisi tänään ollut neuvola, mutta siirsin sen ensiviikkoon. Mulla on siinä samalla jälkitarkastus, mutta yhä edelleen multa tulee hieman veristä valkovuotoa eli voisi kai sanoa ettei jälkivuoto ole vieläkään kokonaan ohi. Mielenkiintoista nähdä kuinka iso Juhanasta on kasvanut. meilläkin on pakattu nyt ensimmäiset pieniksi jääneet vaatteet pois ja tällä hetkellä sopivimmat vaatteet ovat 60cm. Juhanan syntymämitat olivat siis 53cm 4280g.
Oikein mukavaa joulunodotusta kaikille. Ajatella että se on jo ensiviikolla :) Samalla minäkin vanhenen, mutta onneksi se maaginen 30v häämöttää vielä muutamien vuosien päässä ;)
Sinilainen ja prinssi Juhana huomenna 5vkoa