Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAMAMMAT JA LAHJAT UUTEEN VIIKKOON (50)

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en ole saanut mentyä lääkäriin, kun ei jotenkaan jaksaisi uskoa että tuo olisi muuta kuin talvikuivaa ihoa tai jotain. Terkka kyllä käski tänään varata aikaa, jos ei ole iho parempi. Onhan se vähän parempi minusta nyt rasvauksella ja tumppujen alituisella pidolla käsissä, että tiedä sitten, viitsiikö mennä vielä. Esikoisella ei ollut mitään, eikä itsellämme ole, joten en hirveästi ole ollut huolissani. Masuvaivoja on kyllä kovasti joka päivä mutta nekin menee ja tulee. VAavi siis 2kk ja viikon kohta

Vierailija
22/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojasta tulee vissiin aikas pitkä ukkeli isona. Oli edellisessä neuvolassa 5 viikon iässä jo 60 cm pitkä!! Terkan piti ihan kahteen kertaan mitata, että uskoi. Hyvähän se on, mutta raskasta myös kun söis koko ajan (on hieman hoikanlainen pituuteensa nähden). Terkkakin jo käski varautua, ettei pelkkä rintamaito riitä enää pitkään tai siis ainakaan sitä kuutta kuukautta.

-Miumau

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ilmoittautuu myös yksi uusi taustailija lokamammojen mukavaan joukkoon :) Olen jo odotusaikana seuraillut tosi ahkeraan teitä ja nyt sitten tietty vauvapuolella. Jopa niin ahkeraan, että taisin ANNU tunnistaa sut teksteistäsi laitoksella (jos siis olit lokakuun puolessa välissä Satakunnan keskussairaalassa) En vain arvannut alkaa kyselemään sulta silloin, että oletkos se palstailija sieltä Vauva-lehdestä, kun en itse ollut kirjoitellut vielä silloin, enkä tietty voinut olla varma susta... Eikös sut leikattu vauvan suuren koon vuoksi, kun synnytys ei käynnistynyt tableteilla tai jotain...? Olenko ihan hakuteillä?

Meillä siis kohta 2 kuukauden ikäinen prinsessa, syntyi käynnistyksellä viikolla 38+0, 14.10.05, 2880 g ja 49 cm. Nyt ollaan kasvettu ihan kivasti, torstaina on lääkärineuvola, joten silloin saadaan tarkat mitat. Kaksi viikkoa sitten neiti oli 4240 g ja 54 cm. Ristiäiset pidettiin 3.12.05 ja nimeksi pikkuinen sai Minea Emma Sofia.

Nukkumisesta on viime aikoina ollut puhetta ja meilläkin on nukuttu hyvin, paitsi tietty viime yönä neiti päätti kukkua. Normaalisti meillä mennään nukkumaan noin 21.00 - 22.00 ja heräillään 8.00 - 9.00. Tässä välissä syödään pari kertaa. Meillä on vaunut pelastus, sillä Minea ei suostu iltaisin nukahtamaan omaa sänkyyn, joten heijataan häntä sitten vaunuissa sisällä. Yöllä syönnin jälkeen suostuu kyllä jäämään taas omaan sänkyynsä. Ollaan miehen kanssa mietitty, että se on toisaalta ihan sama, että missä Minea nukkuu, pääasia on, että nukkuu.

Jeps, tuntuu, että asiaa olisi vaikka kuinka ja paljon. Taidan kuitenkin mennä askartelemaan loput joulukortit, kun Minea nukkuu tuolla ulkona päiväuniaan... Mukavaa alkuviikkoa kaikille, ensi viikolla on jo jouluaatto. Ihanaa :)

-piipi ja prinsessa kohta 2 kk-

Vierailija
24/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ostettiin uus tietokone ni tähän sitä sit jumittuu ku tyttö nukkuu päikkäreitä. Pitkään aikaan en oo kirjotellu enkä niin kauheesti oo ehtiny lukemaankaan.

meillä siis tyttö 2,5kk. Syyskuun puolella kun päätti syntyä niin ennen joulua tulee tossa 3kk täyteen. On just innostunu nukkumaan 3-4 tunnin päikkäreitä. Yhdet kyllä vaan päivässä. Päivärytmiä kovasti olen miettiny ja ehkä vähän stressannuki vaikka rennosti pitäis ottaa. Meillä kun illat on ollu aika kitinää välillä eikä tyttö oo sitte nukahtanu kunnon unille. Puol tuntia parhaimmillaan. Mut jokainen päivä tuntuu olevan vähän erilainen.Yöt meillä nukutaan niin että syödään n.3-4 tunnin välein joka mulle on ihan riittävä ja illalla mennään kahdeksan maissa sänkyyn jossa tissitellään 1-2 tuntia ja tankkaillaan yötä varten.

juttua ja hymyjä tulee välillä kovastikin, on se vaan niin ihana toi oma lapsi!:) Pari kertaa on käteen tarttunu joko lelu tai tänä aamuna yöpaita ja sitä sitte ihmetellään et mitäs nyt tapahtuu. Omat nyrkit välillä kovastiki suussa, ja peukaloa imeskellään vähän väliä. En oo siitä mitään stressiä ottanu ku täällä jossain vaiheessa oli siitä juttua. Lapsihan tutustuu nyt vielä vaan omiin käsiin.

Stressitöntä äitiyttä yritän viettää, vaikkei se aina niin onnistukaan...:)

Kuukkeli ja Emilia 2,5kk

Vierailija
25/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Miumau:[/b] Voin lohduttaa sua sillä, että mulla oli tuo sama tilanne pari vuotta sitten kun esikoinen syntyi. Hän itki valtavasti, yöt oli rikkonaisia ja kamalia, päiväunetkin pojalla olivat sellaisia puolen tunnin pyrähdyksiä jne... ja muistan oikein hyvin, kuinka yritin aina nukahtaa kun vauvakin nukkui, mutta uni ei vaan tullut :-/ Jotenkin sitä vaan jaksoi sitten kuitenkin vaikka olo olikin kuin zombiella! Ja usko pois, jossain vaiheessa se kyllä helpottaa... ei ehkä ihan heti, mutta joskus ;) Koitahan jaksella :) !!

Muille myös moips ja heips!! Ja [b]uusillevanhoille tulokkaille[/b] [color=blue]TERVETULOA[/color] joukkoon kirjoittelemaan :)

Pinjalla on yskä ja nuha... liekö tarttunut täältä palstalta *murisee*

Ihme kyllä neiti nukkui koko yön aivan valtavan hyvin! Söikin vain yhden kerran :)

No ei taas muuta tähän hätään, esikko heräs just uniltaan..

[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja 7vko+5pv [color=red]♥[/color]

Vierailija
26/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa mukaan kaikki uudet ja taustailijat!!täällä on mukava" rupatella" . :)

NASSE75:tunnustan;eipä tule juuri ruokavaliota tarkkailtua,tai siis vauvan kannalta esim.ilmavaivojen välttämiseksi.tietysti jos olisi jotain ongelmaa niin sitten alkaisin karsimaan" pahimpia" .

suklaata ja kaikkea muuta menee täälläkin joka päivä. :/ (fazerin joulusuklaa on aivan ihanaa!)päätinkin pyhästi että tammikuu on mulla karkiton! :)

MIUMAU:sama juttu mulla;en osaa päivällä nukkua vaikka olis joskus mahollisuus ja vaikka kuinka väsyttäis.sitten kun en uskalla edes itkuhälyttimeen luottaa,kun aurora nukkuu vaunuissa pihassa.käyn välillä kurkkimassa ja kuulostelemassa..

ei meilläkään pitkiä pätkiä nukuta,paitsi aamupäivisin ulkona nukkuu 3-4 tuntia joka päivä.illat on aika hankalia ja nyt kolmena iltana oon saanut omaan sänkyyn nukkumaan(jee!)sieltä sitten tulee muutaman tunnin kuluttua tissille ja jää viereen.viime yö oli kyllä ennätys kun nukkui omassa sängyssä nelisen tuntia!toivottavasti se siitä lähtee,myös teillä!jaksuja sinne!

PIIPI77:n tyttö sai kauniin nimen,onnea Minealle! :)

ANNU kyseli lahjoista:ihana on ostella ja ostelisin paljon jos ois rahaa!tällä budjetilla täytyy tyytyä vähän vähempään..mutta lapsille ennen kaikkea,ja kavereiden lapsille ostan,en niinkään sitten aikuisille.

kohta se on jo joulu,ihanaa!!

meidän kuulumisia sen verran että hiukan huolettaa kun aurora ei ole kakannut n. 5 päivään..tosin ei vaikuta mitenkään kipeältä tms.joten ootellaan nyt että räjäyttäisi pankin..onko muilla lokalahjoilla samaa?

mukavaa maanantaita!!

-nasuli ja aurora 8vkoa ja 2 pvää

Vierailija
27/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei vanhat kamut, teitä onkin ollut ikävä!!! Jotenkin sitä vain muuttuu saamattomaksi tän tietsikan suhteen ja ei saa mitään kirjoiteltua ;-).

Meillä poika syö ja kasvaa, huomenna ois sitten se 1kk neuvola, vaikka poika onkin " jo" reilu viis viikkonen. Meillä kärsitään masuvaivoista johtuen kai näistä mun suihkutisseistä. Välillä on helpompaa ja välillä sitten rankempaa. Iltasin simahdetaan yöunille n. 22.30-23.00, eka syöttö 02.00-02.30 ja toka n. 05.00. Sitten syödään n. 06.30-07.30 ja nukutaan 9.30:en, jonka jälkeen jaksetaan vasta herätä päivään. Sitten otetaan pikkutorkkuja koko päivä, mutta mitään OIKEETA päiväunirytmiä ei vielä ole. Nukkuu kyllä aina vaunuissa kun hänet sinne pakkaan ja mennään ulos tytön kanssa, mutta heti kun äänet ulkona katoaa, alkaa vaunuissakin itku. Yksin ei siis suostu ulkona nukkumaan, joko pitää olla vaunujen liikkeessä tai sitten kuulua ääniä. Muutoinkin poika viihtyisi hereillä ollessaan VAIN mun sylissä ja/tai tissillä :(. Välillä ahdistaa, kun se ei suostu hetkeäkään olemaan ilman mua...toisaalta, tiedänpähän kerrankin olevani korvaamaton ;-P..

Meillä oli ristiäiset 3.12 ja vauva sai nimekseen Eemil. Vieläkään en ole nimeen tottunut, meinaa paavo lipsahtaa :)))))....

Yks juttu, johon [b]toivoisin saavani apua/neuvoja!!!![/b] Se on semmoinen, että kun tuolla jäppisellä on ihan mieletön imutarve ja se haluaisi käyttää mua huvituttinaan, johon en halua suostua, niin [b]MITEN SAAN SILLE TUTIN IMEMISEN OPETETTUA??????[/b] Se vaan yökkää ihan mahasta asti, kun sen tutin suuhun laittaa ja sillä menee ihan totaalisesti hermot, kun sitä väkisten siellä suussa pitää. Silti se tarttis suuhunsa jonkun, mitä imeä......uskokaa vaan, en jaksa alkaa selittään ;). Oisin ikionnellinen, jos jollakulla ois tähän toivottomuuteen edes yksi vinkki, peukkukaan kun ei sen suuhun kelpaa..........

Mutta nyt lähden teelle ja syön suuren palan omenapiirakkaa, ettei vaan kilot lähde ;).

Tunnelmallista joulunodotusta teille kaikille!!!

Halauksin; Vallu

Vierailija
28/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on aikaa vierähtänyt kun viimeksi kerkesin itse tänne kirjoittelemaan.. Aika tuntuu nykyisin menevän tuplanopeudella ja tekemistä riittää :)

Niin nuo pienetkin kasvavat hurjaa tahtia, kun vastahan sitä saatiin nyytit syliin ja nyt jo alkavat kääntyilemään :) Meilläkin käännytään jo vatsalta selälleen ja muutenkin alkaa liikkeissä olla voimaa ja halu olisi jo kova päästä kunnolla liikkeelle. Hymyilyä ja jokeltelua riittää jokaiselle päivälle.. On ne vaan niin söpöjä!

Täällähän kärsittin alkuun myös masuvaivoista, mutta nyt jo viikon ajan on masukivut olleet poissa.. Joku muukin oli lopettanut Cuplatonin annon ja yhdisti sen mahakipuja lisääväksi ja niin myös täällä.. Nyt siis juodaan maidot ilman cuplatonia ja ollaan tyytyväisempiä. Uutena ongelmana on vain tullut raivoamiset rinnalla, jolloin huudetaan täysillä ja vastustellaan imemistä. Tänäänkin aamu aloitettiin raivoamisella, mutta sain sitten huijattua imemään rintakumin avulla. Onkos muilla rintaraivoajia? Näinköhän meillä siis loppuu imettelyt tähän... :( Neuvolassa kyllä kannustettiin jatkamaan imetystä raivoamisesta huolimatta, mutta tuntuu vain jotenkin kurjalta huudattaa lasta ja väkipakolla antaa rintaa suuhun.. huoh!

Joulua odotellaan jo ja sitä suunnataan viettämään isovanhempien luokse Ouluun.. Saas nähdä kuinka meidän automatka onnistuu :)

Ristiäiset ovat vasta tammikuun ensimmäisenä sunnuntaina ja silloin meidän neiti on jo 3 kk... Järjestelyt menivät noin pitkälle omien jahkailujen vuoksi ristiäkö vai ei ja sitten tulikin jo joulukiireet.. Lähinnä jännätään mahtuuko ristiäispuku enää päälle tuolloin ja joudutaanko neiti kastamaan pystyasennossa, kun nytkin tuntuu käsivarsilla oleminen jo mahdottomalta asennolta ja huuto alkaa heti :)

Juups.. Mutta nyt riittää löpinät tältä erää. Jollei ehdi tänne enää ennen joulua niin toivottelen jo nyt kaikille teille stressitöntä ja rauhallista joulunaikaa!

- Minski + Sanni 8vko -

Vierailija
29/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän vauveliini on meinannut nukkua päivät ja valvoa yöt..paitsi toissayönä sitten valvoi yöllä aamu kahdesta aamuviiteen..kivakiva. Ei auttanut ainakaan vielä silloin vaunuissa nukkuminen ulkona. Sorry jos on sanajärkkä vähän risoinen, kiireellä taas naputan, tuleva kummi tulossa kylään...No anyway, vauvamme siis ei välttämättä nuku päivällä eikä alkuillasta paljoa, menee nukkuun siinä 22-24 aikaan nykyään, nukkuu muutaman tunnin ja sitten saattaa herätä yöllä ja olla niin kirkkain silmin että! No, viime yönä meni kuitenkin aika hyvin jo, meni nukkuun klo 22, heräs klo 3 ja valvoi " vain" 2,5 tuntia ja nukkui johonki 10-11. Katoin aamulla aina välillä kelloa, muttei mitään muistikuvaa, milloin ekan kerran kuului kopasta ääniä, kun vauveliinikin nukahti aina uudestaan :) Kuului sitten välillä leikkivänki siellä, pimeässä raukka :( No kello oli jo 12 kun ilmotteli nälkäänsä ja olipa sillä nälkä, ite ihan säikähdin, kun huomasin, miten paljon kello jo oli! No, ei ollu sitten moksiskaan, kun sai tissin suuhun. Valvoi reilun tunnin (ja mitä oli kopassa ollut jo valveilla) ja nukahti, kun aloin pukeen hänet vaunuihin. Oli muuten ihanan lämmin ilma, tai ihanan ja ihanan, pakkasesta ite kyllä tykkään, mutta vauva ei välttämättä. Käytiin vaunuilla pitkähkö lenkki ja oli ihan kivaa. Uskon, että kun tulee vähän säännöllisyyttä tuohon ulkona nukkumiseen, niin yöunetkin siitä tasottuvat, tai näin kaikki ovat mulle neuvoneet.

Juu, pitää lopetella, että ehtii tänään muutakin. Joulukortit ovat kuvia vaille valmiit,,,pelottaa vaan, ettei kuvat ehdikään tällä viikolla vielä, tai jos ehtii, niin ettei ennen sitä 15.päivää.

Kirjottelemisiin!

t. meritähtönen ja vauveliini 1 kk + 8 pv

Vierailija
30/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valencia:

Meillä oli ristiäiset 3.12 ja vauva sai nimekseen Eemil. Vieläkään en ole nimeen tottunut, meinaa paavo lipsahtaa :)))))....

Tunnelmallista joulunodotusta teille kaikille!!!

Halauksin; Vallu

Hei! Sähän olit myös Oulusta? Mihis aikaan teitin Eemil kastettiin?

Meillä kans oli ristiäiset 3.12. ja ne alko klo 12-> Meiltä pappi lähti toisiin ristiäisiin =)

Ettei ois ollut sama pappi...

OULULAISET!

Mites ois tapaamista vaikka ennen joulua?!

Waimo72 & Hanna

Vierailija
31/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipsahti sormet... :)

Pikaisesti kuulumisia, eli VALLU: meillä samaa ongelmaa äiskän sylissä tää vauva viihtyy illat ja pääsääntöisesti tissillä! Ja ulkona vaunuissa mieluiten niin että renkaat pyörii...

Eilen oli ristiäiset ja meidän vaavi sai nimekseen Alina Enni Kristiina.

Nyt kaffille kun ehtii vielä kun Alina päikkäreillä.

Olette ihania *voimahalit*

Pulleronah ja Alina 2kk tasan

Vierailija
32/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se viikonloppu taas vierähti.Musta vähän liian nopeesti.Tuntuu tuo joulukin vähän tulevan liian nopeesti.Lahjat on jo ostettu,mutta viikonloppuna pitäis leikkiä tonttua ja viedä niitä ympäri maakuntaa.Tosin en ostanut muille kuin kummilapsille ja tietysti omille.Isompien kanssa ollaan sovittu,ettei ostella.Ainoo mitä on joka joulu ollut niin noi joulukukat.Niitä mä olen kiikutellut.

Kivaa,meidän koiralla alko juoksu(narttukoira)ei muuta kun matot pois ja moppi saa olla lähellä.Tiedän,että vaipat olis käytännölliset,mutta meidän koirapa repii ne kappaleiksi.

Kivaa että saatiin pinoon uusvanhojakin.Tervetuloa minunkin puolesta.

Annu kommentoi hyvin viimeviikon pinoon noista äideistä,jotka kommentoi joka asiaan arvostellen.Olen ihan samaa mieltä.Asiat vois ehkä paremminkin ilmasta ja jos osaa pitäköön ylimääräset mölyt mahassa.

No joo se siitä!Meillä oli siis ristiäiset ja tyttö sai nimekseen Aada Sofia Eriika.Tyttö oli koko toimituksen ajan hienosti.Eli nukkui kummin sylissä.

Montako Aadaa meillä jo on?Muistaakseni moni muukin meistä on antanut saman nimen.On kyllä totuttelua tuohon nimeen.Outoa kun voi jo ääneen sanoa sen nimen.

Jaaha neiti heräs päikkäreiltä pitänee mennä vaipan vaihtoon....

Mukavaa viikonalkua kaikille mammukoille ja vauvoille!

johannu&pikku-neiti 8vko

Vierailija
33/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka :)!

Meillä alkoi ristiäiset klo 14.30. Me asutaan tässä Pateniemessä, eli Tuiran srk:n pappi kastoi, " kasteli" niinku tyttö sanoo ;-D.

Ois kyllä tosi kiva nähdä, kun nää omat päivät on aika tappavan tylsiä ja kyllä tähän niitä aikuisia kaipailis tuulettamaan tätä päätä ja vaihtamaan ajatuksia. Se, miten ikinä täältä kotoa selviän näiden muksujen kans liikkeelle, onkin sitten arvoitus ;)))......

*Vallu kera kiljuvien ipanoiden*

Vierailija
34/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kauniin nimen vauvanne sai, onnea hänelle ihanasta nimestä!

Vierailija
35/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kiirusta viime aikoina pitänyt, etten ole edes tätä lokakuisten pinoa ehtinyt kunnolla käydä lukemassa, saati mitään kirjoittamassa. Meilläkin siis eilen oli ristiäiset ja pojan nimeksi tuli Akseli. Ristiäiset meni hyvin. Meitä oli kaikkiaan n.15. Pikkuisen Akseli kitisi itse toimituksen aikana, oli väsynyt ja kuumissaan kaikissa hörhelöissään, mutta hienosti meni kaiken kaikkiaan. Meidän pojalle on alkanut ihan mukavasti tuo päivärytmi löytyä. Nukkuu yleensä hyvät 2-3 tunnin päiväunet ulkona näin iltapäivisin ja muuten sitten nukkuu pieniä päiväunia pitkin päivää...Yötkin menee rauhallisesti. Nukahtaa n.klo 22-23 ja syö 1-2 krt, viime yönä ekan kerran vasta klo5.30.

Joululahjat saatiin sukulaisille annettua eilen ristiäisissä ja kummilapsillekin on jo lahjat toimitettu. Joulukortit on postitusta vailla. Ihanaa! Lapsillekin on lahjat ostettu. Emme anna mitään valtavan kalliita lahjoja. Vauvalle varsinkaan en oikein edes keksinyt mitään, kun hän ei oikein tarvitse mitään...Kaksi bodya ja sellaisen tiuhti ja viuhti -muumimukin ostin. Miehelleni en ole vieläkään keksinyt yhtään mitään...On se kumma, kun ei sille kaikkein rakkaimmalle keksi mitään!! Itse toivoin mieheltäni " jotain kaunista" . Saa itse sitten kehitellä, mikä on " kaunista" . Toivoisin ehkä jotain korua (vaikken varsinaisesti mikään " koruihminen" olekaan)...

Huomenna olisi jälkitarkastus ja kovasti tässä pähkäilen, että mitä teen tuon ehkäisyn kanssa. Minä en nimittäin ole koskaan käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä, enkä millään haluaisi...En tajua miksi mulla on tällainen asenne, mutta jotenkin vain mietityttää ne sivuoireet, jos niitä tulee...Hormonikierukkaa olen harkinnut, katsotaan nyt yritetäänkö kuitenkin pärjätä luomusti (eli kondomilla) vielä imetyksen ajan...

t.Sinisiipi ja Akseli 8 viikkoa

Vierailija
36/79 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin n. viikko sitten elokuvan " Love actually" eli suomeksi " Rakkautta vain" . Olen nähnyt sen muutaman kerran ja se on niin ihana! :) Eli kaikki, jotka tykkäätte romanttisista elokuvista (ja mm. Hugh Grantista) kipin kapin vuokraamaan tuo elokuva. Sen avulla pääsee oikeaan joulutunnelmaan!! :) :)

Vierailija
37/79 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt millään muista kuka puhui ja mitä, mut tosta nukkumisesta ja kitinöistä. Meillä auttoi mm. nää asiat iltaisin:

- ensin vaihdan kuiviin ja yöpuku päälle

- käärin Aleksin piukkaan kapaloon (pelkkä lakana, peitto liian kuuma)

- kapalossa tissille syötän niin kauan että nukahtaa

- vaunuihin nukkumaan ja heijaan vielä pikkuisen

Nää on meillä nyt auttanut iltahuutoihin. On niistä unikouluistakin ollut puhetta joskus, mutta on se niin kamalaa huudattaa. Mulla ei ole luonnetta enää siihen, kerran koitin eikä tuntunut apua olevan. Pitäs vaan antaa huutaa sängyssään. Kovaa luonnetta vaatii.

Meillä taas viime yönä valvottiin kahteen asti, mut ei se mua haittaa kun olen saanut muina öinä nukuttua jopa 10h.

Meillä olisi tyttölapsen nimi ollut myös Aada/Ada (siis mun mielestä)

Nyt antamaan tissiä ja sit lähetään kohti Tamperetta, kyllä vaan jännittää kun en ennen ole ollut pois kotoo vauvan kanssa yötä ja yli 100km automatka...

Nähään taas torstaina

annu

Vierailija
38/79 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, jotka toivottivat " uusvanhat" tervetulleiksi. On ollut oikeasti tosi kiva seurailla keskustelujanne, ja nyt tuntuu kivalta olla mukana teidän kanssa. Olisi vaan pitänyt hypätä kelkkaan jo aikaisemmin. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan :) Ja vielä, kun tunnutte niin mukavilta kaikki. Täällä annetaan ihmisten tehdä omia valintoja, eikä heti aleta haukkumaan tai arvostelemaan. Kiva juttu :)

Olen kans lukenut noita muita ketjuja ja huomannut, että kuinka ihmiset niin helposti kritisoivat ja arvostelevat toisten valintoja. Se on ehkä juuri yllättänyt tässä äitiydessä, että kuinka ehdottomia jotkut ovat tietyissä asioissa ja sitten arvostelevat helposti niitä, jotka tekevät asiat jotenkin erilailla. Ihmisten tulisi kunnioittaa toisten valintoja ja muistaa, että kaikki saavat tehdä asiat niin kuin itse parhaaksi näkevät.

NASULI78: Meillä oli kans viime viikolla tuota kakkaamattomuutta. Minea oli melkein kuusi päivää kakkaamatta ja se oli kyllä aikas kamalaa katsottavaa / kuultavaa. Tyttö väänteli itseään ja kirkui, siis muuten itkee tai huutaa, mutta noina päivinä tosiaan kirkui. Meillä auttoi apteekista saatava mallasuute. Sekoitettiin sitä illalla ja aamulla maidon joukkoon, ehdittiin kaksi kertaa antamaan, niin sitten jo tuli kakka. Tiedä sitten, että oliko mallasuutteen ansioita vai mitä, mutta kakka tuli kuitenkin.

MINSKI78 kyseli, että onko muita rintaraivoajia ja täältä ilmoittautuu yksi lisää tai oikeastaan ex-rintaraivoaja. Minean rintaraivarit olivat jo sitä luokkaa, että mä en enää kestänyt huudattaa pikkuista siinä rinnalla eli ollaan siirrytty lähes täysin pulloruokintaan. Maitoa ei vain tullut tarpeeksi ja tämä raivoaminen tapahtui jokaikinen kerta. Ja vielä, kun Minea ei osaa imeä muuten kuin rintakumista ja raivoamiset tulivat siis rintakumin kanssa, niin keinot olivat vähissä. Maidontulo on nykyään aika olematonta ja meillä sitten kasvetaankin NANin voimalla. Minealla on ollut jo synnytyssalista saakka vaikeuksia imemisen kanssa, en tiedä, että oliko pienellä koolla jotain merkitystä, mutta rintakumilla ollaan näihin päiviin saakka menty. Välillä olen yrittänyt ilman rintakumia, mutta siitä ei ole tullut mitään. Minea on vain joko ihmetellyt tai sitten raivonnut. Jeps, eli näin meillä mennään...

Ihania nimiä olivat lokalahjat taas saaneet; Eemil, Aada, Alina, Akseli... Onnea kaikille!

Nyt taidan mennä syömään jotain, moikkamoi!

-piipi ja Minea-

Vierailija
39/79 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä kyllä hyvä porukka täällä! Itseä ihan harmitti, kun kirjoittelin noista univaivoista niin negatiiviseen sävyyn, pelkäsin että joku siihen tarttuu, mutta ei onneksi. :) Olin vain niin väsynyt, ettei tunnelin päässä juuri valoa näkynyt. Onneksi saatiin viime yönä taas vähän paremmin nukuttua niin sai pikkusen akkuja ladattua (vaikka puolityhjänä on silti yhä näin vois sanoa).

Meillä poika kastettiin 4.12. ja nimeksi tuli Aukusti, on minun suvussa kulkeva nimi jo neljässä polvessa.

Kanssa-oululaiset, kyllä sopii tapaaminen!! Ennen joulua on vaan mulle hankala, kun lähdetään loman viettoon jo ensi viikoksi, mutta heti ensi vuonna passais mulle. Täytyy myöntää, että vielä raskausaikana vähän vierastin kaikenlaisia mammatapaamisia, mutta nyt kyllä kuulostaa oikein hyvältä ajatukselta!! :D

Voi että kun sais jo silitettyä nuo jouluverhot ja kyntteliköt esille... ei vaan yhtään tee mieli tarttua silitysrautaan heti vauvan nukahdettua.

-Miumau

Vierailija
40/79 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi viikko alkanut. Ja Joulu lähestyy. Me vietetään joulua vanhempiemme luona, jotka asuvat kaukana kaukana, joten itse en laita täällä mitään ruokia tai leivonnaisia. Torttuja voin vähän leipoa, mutta vain sen verran että ne tulee myös syötyä. Me matkataan siis jouluksi pois ja tullaan joulun jälkeen takas kotiin.

Masuvaivoista on päästy osittain eroon. Alkuun disflatyl auttoi, mutta jätin sen pois , kun näytti ettei autakaan. Jonkin aikaa meni hyvin, ettei tarvinnut mitään, mutta sitten masuvaivat tuli takaisin. Ei kovin pahana, mutta kokeeksi ostin Rela-tippoja ja ne on mennyt nyt vähän aikaa. Ehkä ne auttaa jonkin verran. Ja onhan niistä muutenkin hyötyä.

RINTARAIVAREISTA : meillä välillä esiintyy mukavia raivoamisia rinnalla. Varsinkin, jos poika on yliväsynyt. Ja eniten ne painottuu iltaan. Silloin tulee mieleen, ettei maito riitä, että sen takia raivoaa. Kuitenkin poika nukkuu ihan kivasti, ainakin neljä tuntia, jos ei enemmänkin putkeen. Ja kuitenkin on tissittelyn jälkeen tyyytyväinen. En tiedä mistä johtuu moinen raivoaminen. Ja minäkin käytän rintakumeja ja sekös tuottaa raivoamisen aikana hankaluuksia. Kädet huitoo, pää heiluu, jalat sätkii ja silloin kumi lentää tiehensä....No, aina on selvitty :) (tähän asti)

Vielä en ole kuitenkaan korvikatta antanut, mutta varalta niitä kaapissa on. Ylihuomenna on neuvola, joten selviää kuinka poika on kasvanut.

Jos ei maito riitäkään, niin sitten alan antamaan korviketta, enkä pode minkäänlaista huonoa omaatuntoa.

Meillä olisi lauantaina kastajaiset, joten nimi edelleen pysyköön salassa :)

ONKO teidän vauvoillanne karstaa päässä? Kuinka hoidatte sitä? Itse koitan harjailla säännöllisesti, vaikkei sitä paljoa olekaan. Pitäisiköhän jotain öljyä kokeilla?.....

Todellakin on mukavaa porukkaa täällä pinoilemassa, eikä mitään ITSE TÄYDELLISYYKSIÄ jotka ovat niin ehdottomia ja heti kritisoimassa urakalla toisia. On mukava kysyäkin mieltä askarruttavia asioita, kun vastailette esim omien kokemuksien perusteella. Ja muutenkin mukava purkaa tuntojaan, eikä heti lyödä löylyä lisää. OLETTE LOISTAVIA LOKAMAMMAT!!!! Torttukaffet kaikille siitä hyvästä, NAM!!!

Pitäis alkaa tekemään vähän kotihommeleita, kun poika vetelee pikkupäikkäreitä. Sitten sen jälkeen laitan hänet ulos nukkumaan ja sitten täräyttääkin useamman tunnin unet. Kerkee hyvin touhuta kaikenlaista.

Ei muuta kuin hommiin! Mukavaa viikkoa kaikille :)

T: Hemulii_i ja poitsu 7vkoa ja risat.