Huoh.. meillä ei riitä rahat joulunviettoon :´(
Miten te muut köyhät (oletan ettei me kuitenkaan olla ainoita) saatte rakennettua joulua?
Meillä kun juuri ja juuri pysytään normaalina kuukausina jotenkin ruuassa.. mutta nyt kaikki kaatuu joulun lisäksikin niskaan.
On suuria laskuja (vesi, sähkö, öljy, vakuutukset ym..) joko juuri maksettuna tai sitten pitäisi justiinsa maksaa.
Ei kerta kaikkiaan saada millään ilveelläkään lahjoja lapsille ja kummilapsille. EI KERTAKAIKKIAAN OLE RAHAA!!! Itkettää ihan kun jokaikinen penni menee laskuihin ja ruokaan. Millään en saa, vaikka kuinka päin pyörittelisin, jäämään yhtään ylimääräistä. Ei siis taideta pystyy ostaa lahjoja, joulupöytäkin jää ilman kinkkua. Nyyh.
Kommentit (49)
Ihan naurattaa!
Vierailija:
Jos joulun jälkeisistä alennusmyynneistä sitten pystyt ostamaan jotain, paketoi ne joulupapereihin, ja järjestä " jälkijoulu" lapsille sanoen, että joulupukin reestä oli pudonnut osa teidän paketeista ja nyt ne vasta löysi perille.
ap
ei se kannate ressata joulun alla asioilla on yleensä tapana järjestäytyä aina...ainakin yleensä :) joulmieltä kaikille <3
Vierailija:
Ihan naurattaa!
Vierailija:Jos joulun jälkeisistä alennusmyynneistä sitten pystyt ostamaan jotain, paketoi ne joulupapereihin, ja järjestä " jälkijoulu" lapsille sanoen, että joulupukin reestä oli pudonnut osa teidän paketeista ja nyt ne vasta löysi perille.
ap
Mulle tuli jo uskomattoman hyvä mieli, kiitos teidän.
Nyt voinkin hyvillä mielen mennä nukkumaan =) Tää joulu on pelastettu!
Ihan totta, ei se joulupöytä aina sitä kinkkua tarvii, itsekin muistan lapsuuden jouluista mummon riisipuuron ja äidin tekemät karjalanpiirakat =) ..syötiinköhän me kinkkua? Kalaa ainakin, mutta riisipuuro se joulun toi =)
Kiitos kaikille, en osaa edes kylliksi kiittää =)
Nyt hyvää yötä ja joulumieltä kaikille! Minäkin sain joulumielen itselleni tämän ketjun ansiosta, teidän ansiosta!
ap
nyt on kiva mennä nukkuun ku tietää tehneensä edes jollekkin hyvän mielen,pienillä asioilla:)
Itse vaan mietin, millä helkutil saan miehen antamaan periksi, että mä saisin tilattua jostakin lahjat lapsille. Meillä kun myös tämä laskunippu kerääntyny tänne joulukuulle, öljy, lainanlyhennys, oma ja pojan sairaalalaskut, ym..ym. No , olen kyllä lapsille selittäny, että ehkä pukki tuo lahjat joulun jälkeen...mut olis kiva jotain pinetä aattonakin antaa. Ukko vaan o niin jäärä, että mitään ei saa tilata jos ei samalla hetkellä pysty maksamaan:(
Meillä kävi yhtenä jouluna niin,että tuli mahtavat veromätkyt ja päälle vielä autonkorjaus lasku,niin kyllä oli pakko mennä nöyränä pyytämään apua ja saimme silloin muistaakseni 300 mummon markan ostolapun ja sillähän tekikin komean joulun.
Vierailija:
pelastusarmeijasta ja kirkolta saa näitä lahjakortti-apuja. Niillä ei voi ostaa tupakkaa tai kaljaa, vaan ruokaa. Soita oman alueesi paikkoihin ja kerro rohkeasti tilanteesi. Mä olen aikoinaan sinkkuna saanut 100 mk:n ostokortin ja sillä sai silloin paljon ruokaa. Lapsiperhe varmasti saa enemmän.
Olen miettinyt miten voisin joidenkin joulua ilahduttaa. Nytpä taisi löytyä keino.
Laittakaapa postia osoitteeseen jouluiloa@netti.fi, niin keskustellaan lisää tämän palstan ulkopuolella.
t. sct
NetAnttila pelastaa tän joulun!
Kiitos, kiitos, kiitos rakkaat ihmiset! En olisi ilman teitä tajunnut lähteä sieltä etsimään. Laskulle tilaan siis parit paketit.
nyt ei enää edes se kinkun puuttuminen niin kovasti haittaa, sain jo hyviä ruokareseptejäkin!
Siis pyöräytän sämpylät, kinkun siivuja päälle, joulupuuron ja rusinasopan!!
ap (jo joulumieltä täynnä)