30v: Joko teistä huomaa, ettette ole enää esim. 20v?
Itse täytän ensi vuonna 30v ja kun meillä oli tänä vuonna abiluokan jälleennäkeminen, porukat oli vanhentunut tosi paljon. Ehkä 3-4 oli sellaista, joista edelleen vois ajatella, että ulkonäön perusteella olis vaikka 22v.
Luin jostakin, että ikääntyminen alkaa näkyä useimmilla just 30v ja viimeistään 35v, eli iho ei enää ihan sellainen heleä ja herkästi tulee otsaan ryppyjä jne.
Eli viimeisiä nuoruusvuosia tässä elellään, joskus multa kysellään papereita vielä ravintolaan ;)
Itse olen tutkinut naamaa ja huomaan, että otsaan tulee herkemmin rypyt, kun rypistää ja ehkä ihän vähän näkyy uurretta suupielissä, mutta ihan täydestä menisin vielä esim. 20-vuotiaasta ja kun tuolla opiskelijamaailmassa vielä olen, aina ihmetellään ikääni, kun väittävät, että menisin abista.
Ja nyt jo kahden äiti ja tosiaan 30 mittarissa ihan pian...
Kommentit (60)
En mäkään tiedä miksi kolmekymppisen pitäisi mennä parikymppisestä ja miksi joku haluaa välttämättä uskoa menevänsä parikymppisestä. Kolmekymppinen voi mennä jostain 25-27- vuotiaasta, mutta 25- vuotiaan ja juuri teini-iän ylittäneessäkin on suuri ero. Toisaalta joku Janina Frostell on tavallaan ihan ikäisensä (40 v) näköinen mutta silti todella kaunis ja varmasti paljon paremman näköinen kuin moni parikymppinen. Joten miksi ei voi tähdätä vain näyttämään mahdollisimman hyvältä ikäiseltään (jos siis ulkoinen olemus on tärkeää..)
Siis Janina FRY..ja siis, kyllähän sen tietysti tajuaa miksi haluaa mennä parikymppisestä, olisihan se mahtavaa olla aina nuori ja kaunis, ainakin minusta, mutta kun kukaan ei ole, ei nekään jotka nyt on nuoria ja kauniita, oon huomannut että on parempi vain hyväksyä että ei ole enää nuori (jos ei vanhakaan), varmaan suurin osa sen kyllä hyväksyykin..
Olen 25v ja näytän mielestäni "ihan sen ikäiseltä". Tiedän kuitenkin henkilöitä, jotka ovat muutaman vuoden NUOREMPIA, mutta näyttävät n. 10v vanhemmilta (syy tupakoinnissa ja solariumissa ym epäterveellisissä elämäntavoissa). Toisaalta tiedän myös muutaman erittäin nuorennäköisen kolmekymppisen. Uskon, että geenit vaikuttaa paljon, mutta elämäntavat ja ihonhoito yhtä paljon ;)
Täytyy kyllä sanoa, että tässä on joko valikoitunein vastaajajoukko tai sitten eniten irrallaan todellisuudesta oleva vastaajajoukko. Suomalaisissa 30-naisissa ei nimittäin ole järin paljoa niitä joita luullaan alle kolmekymppisiksi. Harvemmin edes alle kolmevitosiksi. Jos joku sanoo suomalaista keskiverto naista kymmenen vuotta nuoremmaksi, niin siinä on mukana joko julmettu annos kohteliaisuutta tai alkoholia sumentamassa havaintokykyä. No, voi se tietysti olla heikentynyt näkökykykin.
Sekin varmaan vaikuttaa, onko lapsia ja kuinka monta ja minkä ikäisiä ne ovat. Usean vuoden valvominen ja väsyminen ja stressi vanhentaa ketä tahansa ns. ennenaikaisesti, mutta sitten kun saa taas lepoa niin näyttääkin taas ikäiseltään.
Hei nythän kaupoissa kysytään papereita KAIKILTA jotka vaikuttavat alle 30-vuotiailta, muistatte varmaan? Eli jos teiltä siideriä ostaessanne kysytään papereita, se ei tarkoita, että näyttäisitte teiniltä, vaan, että voisitte olla esim. 29.
Olen 35 ja todellakin huomaa etten ole 20 v ! Omasta mielestäni näytän aikalailla ikäiseltäni. Olen aika pienikokoinen, se hämää joitakin joskus luulemaan minua nuoremmaksi.
Toisaalta taas vähän päälle nelikymppinen uusi työkaveri veikkasi minua suunnilleen ikäisekseen. Ja toisaalta taasen nyt on alettu jälleen kysyä kaupassa papereita kun ostan alkoholia; nykyisinhän kaikilta alle 30 v näköisiltä pitäisi kysyä paperit jos ostaa savukkeita tai alkoholia.
Olen varmasti fyysisesti huonommassa kunnossa kuin parikymppisenä. Ikääntymisen ohella siihen on vaikuttanut raskaudet ja lapsiperhe-elämä > ei enää aikaa liikuntaharrasteille samalla tavalla kuin aiemmin.
Tykkään kyllä kolmevitosesta itsestäni. :) Kunhan lapset kasvavat niin sitä omaa aikaakin on taas enemmän.
Täytän kahden vuoden päästä 30, ja mua on aina luultu paljon nuoremmaksi kuin olen. Raskaana ollessani sain pistäviä katseita ja melkein näin ne teiniäiti-vastaiset ajatukset. Ei tästä ole montaakaan kuukautta kun pääsin erääseen tapahtumaan lastenlipulla, yläikäraja oli 15 vuotta. En tosin edes itse tajunnut sitä kuin vasta jälkeenpäin.
Saas nähdä muutunko parissa vuodessa niin, että alan näyttää ikäiseltäni.
54 vuotiaana olis kumma, jollei huomais.
Kropassa sen tuntee. Tulee helpommin kolotuksia kuin 10v sitten ja mikään baarirallitus ei tosiaankaan enää onnistu. Ei jaksa, pitää päästä ajoissa nukkumaan. Ulkonäkö ei mulla ole muuttunut muuten kuin olen lihonut alipainosta pois ja tissit ovat kasvaneet kaksi kuppikokoa. Ryppyjä ei ole tullut yhtään.
Minua luultiin 39-vuotiaana festareilla noin 25 vuotiaaksi.. Juttelin n.55-vuotiaan miehen kanssa, joka ei voinut millään uskoa että minulla on jo 12-vuotias lapsi. Noin 35-vuotiaana sitä jo kyllä huomasi, ettei ole enää niin nuori. Nyt täytän 42.v tänä vuonna, ja työviikon jälkeen on jo aivan puhki. Lapset on teinejä, enkä jaksa enää valvomista yhtään. Monesti viikonloppuisin käyn aikaisemmin nukkumaan kuin lapset.
Minua on kyllä monesti luultu nuoremmaksi, joten en kai vielä täysin rupsahtanut ole😁 Työpaikalla on monta 90-luvulla syntynyttä työkaveria, joita luulin aluksi n.30-vuotiaiksi. Olin ihmeissäni, kun olivatkin vasta 25-27 vuotiaita..
Olen aiemmin koko ikäni harmitellut rasvaista ihoa ja taipumusta finneihin, mutta näyttäisi että se toisaalta suojaa pidempään ryppyjä vastaan. Ei näy vielä ollenkaan, sen sijaan valitettavasti maksaläiskiä bongaan nyt pari ja tässä raskaana ollessa niitä kai saattaa vielä helpommin tulla. Paljon riippuu myös hius-, meikki- ja vaatetyylistä. Jos meikkaan, näytän vanhemmalta, meikittä olen ainakin usein mennyt parikymppisestä. Erästä kollegaani luulin pitkään itseäni vanhemmaksi kunnes kävi ilmi että hän on viisi vuotta nuorempi, tulin tulokseen että joku tyylissä sai hänet vaikuttamaan vanhemmalta, ei kuitenkaan ihonsa ole vanhemman oloinen.
-N31
Vierailija kirjoitti:
Minua luultiin 39-vuotiaana festareilla noin 25 vuotiaaksi.. Juttelin n.55-vuotiaan miehen kanssa, joka ei voinut millään uskoa että minulla on jo 12-vuotias lapsi. Noin 35-vuotiaana sitä jo kyllä huomasi, ettei ole enää niin nuori. Nyt täytän 42.v tänä vuonna, ja työviikon jälkeen on jo aivan puhki. Lapset on teinejä, enkä jaksa enää valvomista yhtään. Monesti viikonloppuisin käyn aikaisemmin nukkumaan kuin lapset.
Minua on kyllä monesti luultu nuoremmaksi, joten en kai vielä täysin rupsahtanut ole😁 Työpaikalla on monta 90-luvulla syntynyttä työkaveria, joita luulin aluksi n.30-vuotiaiksi. Olin ihmeissäni, kun olivatkin vasta 25-27 vuotiaita..
Olet ymmärtänyt yskän. 25-39v w ❤️ 55-..v m
Eipä sitä omaa vanhentumista välttis huomaa kun vasta vanhoja kuvia katsellessa.
Voi ihana miten naiveja ajatuksia sitä vielä 30 vuotiaana voi olla :D Oli kai itselläkin. Olin babyface. 33-38 vuotiaana sitten silimät aukesi. Joskus 35 v hätäili hirveesti silmänympärysryppyjä.. Eipä tarvi hätäillä enää kun koko kroppa samaa ryppyä nykysin :D ja kyllä itsekin sai vielä pari vuotta sitten papereita näytellä vaikka luuli olevansa sillon super ryppynen. Vähämpä tiesin miten paljon pahempaa näin äkkiä on eessä.
Huono-geeninen N40
Mä olen 38m ja mua luullaan usein parikymppiseksi. Olen urheilullinen ja komea. Järkkyä katsoa kavereita kun monet on jo ukkoutuneet. Pötsi ja tympeät kauluspaidat päällä kulkevat näyttävätviiskymppisiltä.
Näkyy hyvin selkeästi rypyistä silmien alla. Ahdistaa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 14:55"]
Minä saan oikeasti ihmettelyjä jatkuvasti iästäni. Eikä ne tosiaan ole mitään iskurepliikkejä. Ihan samalla lailla naiset kuin miehetkin luulevat minua nuoremmaksi.
25-vuotiaana minua luultiin teiniksi, 28-vuotiaana parikymppiseksi ja nyt yli kolmekymppisenä on luultu jo 24-26-vuotiaaksi. Minulta on kysytty aina paperit.
Joten kyllä tässä tullaan vanhemman näköiseksi koko ajan, se vaan tapahtuu vain hieman hitaammin kuin yleensä.
[/quote]
Niin ja jatkan vielä viestiäni ja vastaan etten näytä enää 20-vuotiaalta.