Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30v: Joko teistä huomaa, ettette ole enää esim. 20v?

Vierailija
10.12.2005 |

Itse täytän ensi vuonna 30v ja kun meillä oli tänä vuonna abiluokan jälleennäkeminen, porukat oli vanhentunut tosi paljon. Ehkä 3-4 oli sellaista, joista edelleen vois ajatella, että ulkonäön perusteella olis vaikka 22v.

Luin jostakin, että ikääntyminen alkaa näkyä useimmilla just 30v ja viimeistään 35v, eli iho ei enää ihan sellainen heleä ja herkästi tulee otsaan ryppyjä jne.

Eli viimeisiä nuoruusvuosia tässä elellään, joskus multa kysellään papereita vielä ravintolaan ;)

Itse olen tutkinut naamaa ja huomaan, että otsaan tulee herkemmin rypyt, kun rypistää ja ehkä ihän vähän näkyy uurretta suupielissä, mutta ihan täydestä menisin vielä esim. 20-vuotiaasta ja kun tuolla opiskelijamaailmassa vielä olen, aina ihmetellään ikääni, kun väittävät, että menisin abista.

Ja nyt jo kahden äiti ja tosiaan 30 mittarissa ihan pian...

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä, että mitä väliä sillä on, näyttääkö ikäistään 5 vuotta vanhemmalta vai nuoremmalta (mäkin olen sitä mieltä, että yksikään 30 v ei näytä kaksikymppiseltä) kun se ikä on mitä on, esim. työtä hakiessa, lapsia tehdessä tai miestä etsiessä ei auta vaikka näyttäisi 25- vuotiaalta jos on jo sen 30 v. Muakin joo sanotaan aina nuoremman näköiseksi nyt kolmekymppisenä, mutta ihan taatusti noin viiden vuoden päästä olen vähintään ikäiseni näköinen koska biologiaa vastaan ei vain voi taistella. Ja vaikka olisinkin sillonkin vähän nuoremman näköinen niin silti olen oikeasti keski-ikäinen enkä enää mikään nuori, kuten en kyllä nytkään. Ja 40 vuoden päästä ne nykyiset kaksikymppisetkin on jo varmasti ihan kuuskymppisen näköisiä, aika vaan kuluu niin nopeasti..

Vierailija
22/60 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän sanotaan, ettäon peiliin katsomisen paikka, jos ikätoverit alkavat näyttämään vanhentuneen. Silloin on myös itse. Ehkä käytöksesi perusteella sinua pidetään vielä 20-vuotiaan tasolla. Harvalla on oikeasti kykyä nähdä itsensä vanhentuneen, ja myöntää sitä itselleen. Ja toi on yksi suosituimpia imarteluja/iskurepliikkejä, mitä maa päällään kantaa. Ja typerät naiset ottavat ne tosissaan. Ja jos sen kuulee naisen suusta, niin se todennäköisesti tarkoittaa sitä, että etkö oikeasti osaa pukeutua/käyttäytyä ikävuosiesi mukaisesti. Itsekin olen nuorekkaan näköinen 30-vuotias, mutta kun katson 20-vuotiasta serkkuani, niin onhan meissä eroa. Se on typerä, joka väittää oikeasti  tuossa iässä näyttävänsä 10-vuotta nuoremmalta. Muutaman kymmenen vuoden kuluttua tuo on mahdollista, mikäli on pitänyt itsestään hyvää huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan oikeasti ihmettelyjä jatkuvasti iästäni. Eikä ne tosiaan ole mitään iskurepliikkejä. Ihan samalla lailla naiset kuin miehetkin luulevat minua nuoremmaksi.

25-vuotiaana minua luultiin teiniksi, 28-vuotiaana parikymppiseksi ja nyt yli kolmekymppisenä on luultu jo 24-26-vuotiaaksi. Minulta on kysytty aina paperit.

Joten kyllä tässä tullaan vanhemman näköiseksi koko ajan, se vaan tapahtuu vain hieman hitaammin kuin yleensä.

Vierailija
24/60 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten iho vanhenee nopeammin. Naiset vanhenevat varmaan henkisestikin nopeammin, koska naiset kokevat niin paljon ja lyhyessä ajassa. Naiset saavat helpommin ensimmäisen työpaikan tai oman asunnon ja pääsevät kieputtamaan 25-vuotiaita miehiä 15-vuotiaina. 25-vuotiaina naiset ovat jo perheellisiä käytännön urologeja.  Raskaudet jättävät usein pysyvät kosmeettiset vammat, jos niitä tulee.

AT-miehillä taas nuoruus jatkuu tavallaan ikuisesti. Ensimmäinen seksikokemus jää puuttumaan, elämä rakentuu nostalgisessa yksinäisyydessä, jossa ei ole suhteilla saatavia työpaikkoja eikä koulupaikankaan takia välttämättä jaksa ähertää kieli pitkällä, että pääsisi ähertämään lisää.

Vierailija
25/60 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 32 vuotta. Paperit kysytään aina. Viimeksi alkossa viiniä ostaessa myyjä kysyi paperit, katsoi ja naurahti. Kun tulee ihmisten kanssa puhetta iästäni niin ei meinata uskoa, että olen tämän ikäinen ja kaikki eivät ole uskoneetkaan. Nuo tilanteet ovat olleet ärsyttäviä, miksi valehtelisin ikääni..

Joten vastaukseni kysymykseen on ei, minusta ei huomaa etten ole enää parikymppinen.

Tokihan tämä asia tulee muuttumaan, mutta kuinka pian.. sitä en tiedä ;)

Vierailija
26/60 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kyllä kolmekymppisestä saa millään parikymppistä, kyllä se semmoinen tietty nuoruus vaan haihtuu kasvoilta vaikka ei olisi ryppyjä ja olisi kuinka nuorekas tahansa. Menkää vaikka seisomaan jonkun parikymppisen viereen ja katsokaa peilistä..itse sitä omaa vanhenemista on vaikea nähdä kun haluaa nähdä itsensä aina nuorena ja hehkeänä. Juu, multakin kysytään papereita, mutta kyllä ero monta vuotta nuorempiin on silti ihan selkeä. Huvittaa kyllä kun just jotkut parikymppiset olevinaan valittaa sitä että näyttää liian nuorelta ja kysytään aina papereita- ne kulkee ihan samaa rataa kuin muutkin ja 10 v päästä ovat keskustelupalstoilla vakuuttamassa, että kyllä näytän vielä ihan samalta kuin nuorena, enkö näytäkin?? (Joo, mullakin on ollut vielä viime aikoihin aste kauhea tarve näyttää huomattavasti nuoremmalta, eipä sillä)

Vierailija
27/60 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verratkaapa vaikka Anna Abreuta ja Laura Närheä, joka on aina ollut ikäistään nuoremman näköinen ja on semmoinen tosi tyttömäinen vieläkin, vaikka on päälle 30. Kyllä se Annan iho vaan on paljon sileämpi ja hehkeämpi ja semmoinen selkeästi nuoremman näköinen, ja sama pätee muihinkin "nuoriin kolmekymppisiin" jos vertaa 10 v nuorempiin:

https://fi-fi.facebook.com/photo.php?fbid=10151566522791708&set=pb.49573256707.-2207520000.1371298590.&type=3&theater

Vierailija
28/60 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa heti jos on tuntenut silloin kun olin 20. Olen hidastunut todella paljon. Jäntevyys ja kimmoisuus liikkeistä loistaa poissaolollaan. Yliopistolla minua kuitenkin on luultu viisi vuotta nuoremmaksi, ja monesti ikäiseni "opet" eivät hoksaa että ollaan samaa ikää, vaan puhuvat kuin teinille. Eli voisin mennä ikäistäni nuoremmasta, mutta en missään tapauksessa omasta nuoremmasta minästäni.

Vierailija
29/60 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 19:34"]

Huomaa heti jos on tuntenut silloin kun olin 20. Olen hidastunut todella paljon. Jäntevyys ja kimmoisuus liikkeistä loistaa poissaolollaan. Yliopistolla minua kuitenkin on luultu viisi vuotta nuoremmaksi, ja monesti ikäiseni "opet" eivät hoksaa että ollaan samaa ikää, vaan puhuvat kuin teinille. Eli voisin mennä ikäistäni nuoremmasta, mutta en missään tapauksessa omasta nuoremmasta minästäni.

[/quote]

Se on se asema, mikä saa ne opettajat puhumaan sinulle kuin teinille, ei se miltä näytät. He ovat auktoriteettaja suhteessa sinuun.

Monet kolmekymppiset ovat aika hauskoja, kun kuvittelevat väkisin näyttävänsä kaksikymppisiltä. Kyllä sen kolmekymppisistä huomaa heidän ikänsä kun menevät oikean kaksikymppisen viereen. Se nuoruuden hehku on hävinnyt, vaikkei ryppyjä niin olisikaan vielä. Ja kolmekymppisillä kyllä on jo silmien ympärillä ilmerypyt syventyneet, mitä parikymppisillä ei vielä ole.

Ja kolemkymppiset voivat tosi hyvännäköisiä ja fressejä jos heillä on hyvät geenit ja elämäntavat, tosin kotkut ovat jo aika kulhtaneita. Yksilöllistä.

Vierailija
30/60 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31v ja minua luullaan max 24-vuotiaaksi. Yleensä parikymppiseksi. 25-vuotiaana luultiin 16-vuotiaaksi, mikä ei aina ollut kovin kivaa. Olen oikein joutunut todistelemaan ikääni, eikä meinata siltikään uskoa.

Vielä ei ole ryppyjä yhtään. Täytyy myöntää, ettei ulkonäössä ole tapahtunut mitään huomattavaa näiden 10 vuoden aikana.

Vierailija
31/60 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sama kokemus. Itseään on todella vaikea arvioida "ulkopuolisen silmin", mutta ihan teininä mua pidetään vaikka olen 31 ihan kohta. Sukuvika mullakin niin kuin joku sanoi, mulla vaan on sellainen lapsen naama. Eikä teinityttömäinen kroppakaan varmaan auta asiaa. Mäkin opiskelen, ja aivan jatkuvasti saan kuulla tätä "sä kun olet niin nuori vielä" suurin piirtein itseni ikäisiltä ihmisiltä. Opettajat ja "vanhemmat" opiskelukaverit niputtavat mut aina sinne lukiosta päässeiden porukkaan, tyylillä "niin, teillä on vielä aikaa kun ootte niin nuoria...".

Ei sekään tietysti olisi kivaa, jos näyttäisi 40-vuotiaalta, mutta juuri tuo kuin teinille puhuminen nyppii tosi paljon. Mieluummin siis näyttäisin ainakin suunnilleen ikäiseltäni. Toisaalta välillä kun esim. tv:ssä näen kolmekymppisiä tai hiukan päälle kolmekymppisiä järkytyn, että miten toi on noin vanhan näköinen. En mä tiedä näyttääkö kolmekymppiset sitten yleensä jo selkeästi vanhemmilta ja nuo "vanhan näköiset" ovatkin ihan ikäisensä näköisiä ja mä vaan olen kakaran näköinen.

Sinkkuaikoina moni 19-vuotias miehenalku vähän järkyttyi jos esim. jatkoilla tms tuli ikäni puheeksi. Vaikken silloin edes ollut kuin 26-vuotias :D Silti sille 19-20 -veelle 26-vuotias nainen tuntui niin hirveän vanhalta selvästi, kuvittelivat että mulla pitäisi suunnilleen olla mies ja kaksi lasta jo.

Vierailija
32/60 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 19:52"]

[/quote]

Sama kokemus. Itseään on todella vaikea arvioida "ulkopuolisen silmin", mutta ihan teininä mua pidetään vaikka olen 31 ihan kohta. Sukuvika mullakin niin kuin joku sanoi, mulla vaan on sellainen lapsen naama. Eikä teinityttömäinen kroppakaan varmaan auta asiaa. Mäkin opiskelen, ja aivan jatkuvasti saan kuulla tätä "sä kun olet niin nuori vielä" suurin piirtein itseni ikäisiltä ihmisiltä. Opettajat ja "vanhemmat" opiskelukaverit niputtavat mut aina sinne lukiosta päässeiden porukkaan, tyylillä "niin, teillä on vielä aikaa kun ootte niin nuoria...".

Ei sekään tietysti olisi kivaa, jos näyttäisi 40-vuotiaalta, mutta juuri tuo kuin teinille puhuminen nyppii tosi paljon. Mieluummin siis näyttäisin ainakin suunnilleen ikäiseltäni. Toisaalta välillä kun esim. tv:ssä näen kolmekymppisiä tai hiukan päälle kolmekymppisiä järkytyn, että miten toi on noin vanhan näköinen. En mä tiedä näyttääkö kolmekymppiset sitten yleensä jo selkeästi vanhemmilta ja nuo "vanhan näköiset" ovatkin ihan ikäisensä näköisiä ja mä vaan olen kakaran näköinen.

Sinkkuaikoina moni 19-vuotias miehenalku vähän järkyttyi jos esim. jatkoilla tms tuli ikäni puheeksi. Vaikken silloin edes ollut kuin 26-vuotias :D Silti sille 19-20 -veelle 26-vuotias nainen tuntui niin hirveän vanhalta selvästi, kuvittelivat että mulla pitäisi suunnilleen olla mies ja kaksi lasta jo.

[/quote]

Älä huoli, minä takaan ja alleviivaan että ei mene kuin silmänräpäys kun muistelet kaiholla näitä aikoja. 35 kun tulee mittariin muutaman vuoden päästä niin luonto pitää huolen ettei sinua juuri lukiosta pääseeksi luule enää puolisokea imartelijakaan :)

Vierailija
33/60 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lollista.Hyviä iskurepliikejä.Pahoitteluni että olen kyyninen,mutta olen ihan reippaasti oman ikäinen.

Vierailija
34/60 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähempänä 35. ikävuotta on alkanut näkyä. 28-vuotiaana minua pidettiin vielä usein alle 25-vuotiaana (vaikka olin äiti).

Vierailija
35/60 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 19:46"]

[/quote]

Se on se asema, mikä saa ne opettajat puhumaan sinulle kuin teinille, ei se miltä näytät. He ovat auktoriteettaja suhteessa sinuun.

[/quote]

Miksi sitten joillekin ikäisilleni tai vielä vanhemmille puhuvat kuin työkavereille, ja minullekin sitten kun ikäni on käynyt ilmi?

Monet ovat nuoremman näköisiä. Samoin kuin ikäistään vanhemman näköisiä on. Lähipiirissäni on yksi kolmekymppinen joka näyttää korkeintaan parikymppiseltä, ja yksi nelikymppinen, joka näyttää kolmekymppiseltä. Myös vastakkaisia esimerkkejä tunnen.

Se että on nuoren näköinen ei muuten ole lainkaan sama asia kuin kaunis.

Vierailija
36/60 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmeviis mittarissa, enkä voi kyllä hyvällä tahdollakaan valehdella näyttäväni parikymppiseltä :D

Olen lapseton, virkeä, sporttinen, hoikka ja hymyilevä, joten muutaman vuoden nuoremmalta varmasti vaikutan, mutta että parikymppinen. Ei sentään.

Silmien ympärille on tullut ryppyjä, jotka näkyvät hymyillessä selvästi. Samoin silmäpussit etenkin huonosti nukutun yön jälkeen vaativat aikansa tasoittuakseen. Muutenkin aamulla menee kauemmin, että saa edes vähän sitä nuoruuden hehkua hipiälleen. Ja se tulee purkista... Liikuntaa harrastan paljon, ja kroppa on vielä onneksi hyvässä kunnossa. Tosin kremppaa tulee helpommin. Nytkin on sisäreiden lihas niin kireä, että polvessa tuntuu. Täytyy siis muistaa huoltaa kehoaan paljon enemmän kuin parikymppisenä. Jooga auttaa pitämään liikkuvuuden kunnossa. Pehmeä sänky vaihtui futoniin jo viisi vuotta sitten. Sen jälkeen ei ole selkä ollut aamuisin jumissa.

Vaikka siis elän terveellisesti, nukun, liikun, syön kasvispainotteiseti, juon kohtuudella alkoholia ja vältän aurinkoa, kyllä se ikä alkaa näkyä. Pari harmaata hiustakin olen päästäni löytänyt. Tästä se alamäki alkaa!

Vierailija
37/60 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätän tänä vuonna 33, ja mielestäni näytän ihan ikäiseltäni. Mutta monesti minua luullaan n. 5 vuotta nuoremmaksi, ja usein opiskelijaksi. Tänä vuonna taas on alettu kaupassa kysellä papereita, kun ikäraja nousi 30 vuoteen. Osa ihmisistä ei vain osaa arvioida ikää, itse katson ihoa, ryppyjä ja käsiä, ne eivät tavallisesti valehtele. Jotkut katsovat painoa, vaatteita ja hiuksia, ja ne voivat huijata luulemaan vanhemmaksi tai nuoremmaksi.

Vierailija
38/60 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on ihan geeneistä, elämäntavoista ja omasta asenteesta kiinni. En nyt usko, että kukaan päälle 30v kaksikymppisestä menee mutta miksi pitäisi?

Vierailija
39/60 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 32. Nuorempana näytin aina ikäistäni nuoremmalta, olen lyhyt ja siro, siitä kai se johtui. Nykyisin en oikein osaa sanoa minkä ikäiseltä näytän, vuosi sitten vielä siwan kassa kysyi papereita niin tuskin sentään eläkeläiseltä :D Mieheni taason minua pari vuotta nuorempi ja melko babyface, hänen rinnallaan taidan näyttää reilusti vanhemmalta.

Minusta ryppyvoiteet ja muut ovat ihan humpuukia, ikinä en rahojani sellaiseen tuhlaisi. Ehkä johtuu siitä että nuorenakaan en ollut kaunis, aknea podin n. 25 vuotiaaksi ja nykyisinkin iho on huono, lähinnä arpinen. Että ei tässämikään ryppy ainakaan pahenna tilannetta. Kroppani meni piloille jo parikymppisenä kun sain esikoisen, että riippatisseistäkään ei tarvitse enää ottaa pulttia.

Vierailija
40/60 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vähän pyöreät, ainakin kasvoiltaan, säilyy nuoremman näköisinä. Urheiluhullut vanhenee rankasti. Etenkin jos kokee jonkun herätyksen 30-vuotiaana ja alkaa treenata maratonille ja laihduttaa

Huomatkaa että kysytään missä vanhenemisesi huomaa. Ei kysytä että miltä näytät verrattuna kakskymppisiin, vaan miltä näytät verrattuna itseesi kymmenen vuotta sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi