Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini pelkää, että hänen 2v lapsensaa saisi pph:lla vähemmän YKSILÖLLISTÄ huomiota kun pk:ssa!

Vierailija
09.12.2005 |

Oli pakko katsoa sitä monttu auki! Kuinka joku voi olla noin tyhmä? Jos on 1 hoitaja jolla 4 lasta niin eikö ole sanomattakin selvää, että hoitajalla on aikaa antaa yksilöllistä huomiota?? Ja kyllähän lapset oppivat tuntemaan ja luottamaan yhteen ja samaan hoitajaan paremmin kun esim. kolmeen! Samoin yksi hoitaja oppii tuntemaan 4 lasta yksilöllisemmin kun 12 lasta. Olemme myös itse todistaneet tämän, että päiväkodissa ei saa yksilöllistä huomiota mutta pph:lla saa. No, kaveri sitten laittoi lapsensa päiväkotiin saamaan tuota yksilöllistä huomiota ja syliä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotiaan poikani pian päiväkotiin ja kieltämättä hirvittää näitä hoitopaikkajuttuja lukea, vaikka totuushan lienee, että SUURIN osa lapsista voi aivan hyvin hoitopaikoissaan, nämä muutamat huonot kokemukset vaan paisuu yli..... hyvistä ei ole tarvetta niinkään kirjoitella.

Vierailija
22/29 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tönitään ja purraan toisia lapsia, huudetaan. (kyse täysin terveistä 1-3-vuotiaista lapsista) Työntekijälle myös henkisesti raskasta työtä joten välillä joidenkin varsinkin iäkkäämpien hoitajien hermot menivät totaalisesti.

Jokaiselle vanhemmalle tekisi hyvää viettää päivä kärpäsenä katossa päiväkodissa.

Mutta perhepäivähoitajiakin on monenlaisia. Joten asia ei ole mustavalkoinen ja jokainen tekee itse ratkaisun oman lapsen kohdalla.

Ainoa tapa olla varma siitä miten lasta hoidetaan ja miten lapsen päivät menevät on olla kotiäiti.

Mutta aina se ei syystä tai toisesta ole mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotona on useampia alle kouluikäisiä, luulen, että kotonakin välillä purraan ja huudetaan...

Vierailija:

Tönitään ja purraan toisia lapsia, huudetaan. (kyse täysin terveistä 1-3-vuotiaista lapsista) Työntekijälle myös henkisesti raskasta työtä joten välillä joidenkin varsinkin iäkkäämpien hoitajien hermot menivät totaalisesti.

Vierailija
24/29 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on vain normaalia, että ovat mukana ruoanlaitossa. Muistan nimittäin itse oppineeni omalta pph:lta aikoinaan joidenkin ruokien laittoa, samoin vauvan hoitamista! Ja niitä kokemuksia arvostin paljon enemmän kuin pk-ympäristöä, jossa " mallitetaan normaalielämää pedagogisella tavalla" tai jotain muuta yhtä kehittävää.

Vierailija
25/29 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän voi samalla hommata lasten kanssa keittiössä, kun lasagnea laitetaan. Mä en ymmärrä, miten se olis vähemmän laadukasta aikaa, kuin joku vapaa mätkiminen päähän tarhassa.

Vierailija
26/29 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana laitosmaisuudesta. Ihan samalla tavalla kun on erilaisia pphoitajia niin on myös päiväkoteja. Itse ja lapseni ollaan tosi tyytyväisiä kyseiseen tarhaan.

Vierailija
27/29 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhepäivähoitajalla tapana " ulkoilla" Itäkeskuksen kauppakeskuksessa. Lapset leikkii hesen liukumäessa ja mammat juo kahvia pöydissä.

Vierailija
28/29 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kirjoitit tänne. outo kaveri kun ei tajuu tommosta ite...

Vierailija
29/29 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapset ovat olleet kolmella eri pph:lla ja oli vain yksi hyvä.En jaksa tässä kaikkia epäkohtia luetella mutta perusteluiksi muutama.Eräs pph päästi 2 vuotiaan lapsemme leikkimään kahden pojan 4 ja5v kanssa läheiseen metsään niin ettei hänellä ollut näköyhetyttä.Eräänä päivänä tämä samainen hoitaja jakeli viisaita neuvojaan kun puhuimme lapsemme kiukuttelusta ja pienestä uhmasta että " ota niskavilloista kiinni ja tukista" se kyllä tehoaa.Hoitaja suuttui kun olin erimieltä.

Nyt lapsemme ovat päiväkodissa.Ihana pieni päiväkoti maalla,mukavat hoitajat ja hyvät tilat.Ovat olleet sielä jo 2 vuotta ja ei ole ollut kertaakaan mitään valittamista.Lapset jäävät mielellään sinne ja joskus jopa odottavat että pääsevät kavereittensa kanssa leikkimään ja kertomaan hoitajille viikonlopusta! =) Tiedän että on hyviä pp hoitajiakin kuten meillä oli yksi.Aivan ihana ihminen! Myös eräs ystäväni toimii pph:na ja mielestäni hän on hyvä hoitaja.Tästä saattoi moni tuttuni tunnistaa minut...terveisiä vaan teille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan