Ymmärsinkö nyt oikein, päiväkodin tätejä harmittaa Reimatecit?
Meillä lapsi menee hoitoon ensi vuoden alussa ja kotona olen tykännyt pitää lapsella ko. merkkisiä haalareita. Muita ei edes ole. Kun nyt vien lapsen hoitoon, en ajatellut että haalarit olisivat punainen vaate heidän hermoilleen (vaikka punaiset ovatkin...).
No, jos asia on tosiaan ongelmallinen, voin toki jatkossa ostaa heitä paremmin miellyttävät haalarit. Tälle talvelle saa kyllä vanhat kelvata.
Kommentit (74)
Siten liittyy niihin sääntöihin. (haloo...)
Vierailija:
Jokainen tietää, että päiväkodeissa on pulaa henkilöresursseista ja usein myös tilasta. Työntekijöillä on kädet täynnä ilman teidän vaatimaa haalarirumbaakin, helpompaa ja nopeampaa on käyttää kuriksia.
Kyllä musta helpompaa on kun lapsi itse pukee puvun ja riisuu myös, hoitajat suihkuttaa sen samoin kun kurikset ja isekee henkariin kuivumaan? mikä tässä on vaikeampaa kun tunkea puvun päälle kurikset, riisua ne ja suihkuttaa?
Vierailija:
Siten liittyy niihin sääntöihin. (haloo...)
mutta eipä ole tarvittu kun muutaman kerran ja ongelmaa ei ole ollut. Hyvä niin koska en ymmärrä miksi niitä vaan " sääntöjen" takia pitää kiskoa kaikille muksuille?
mutten vieläkään ymmärrä tuota haalarien kuivattamista.
Ja hoitajan asenne on edelleen perseestä. En oleta, että hoitaja katselisi lasten vaatteita sillä silmällä mitä merkkiä ne ovat, vaan tietää miten kuivattaa vaatteen! Tuolla hällä väliä asenteella haalarit ym. kosteussuoja vaatteet siis päätyvät sinne kuivauskaappiin.
Ja hoitaja muistaisi ja välittäisi, jos vanhemmat ilmoittavat, että näitä ei kuivauskaappiin!
Sinä joka jouduit itse korvaamaan lasten haalarit, kandeis varmaan ottaa yhteyttä päiväkotiin tai kuntaan tai viimeisimpänä kuluttaja-asiamieheen. Ei sun niitä kuulu korvata.
Tyypillistä! Laitetaan kaikki harjoittelijan viaksi. Työyhteisössä tällöin vikaa, jos neuvoja ei anneta.
Vierailija:
Kyllä musta helpompaa on kun lapsi itse pukee puvun ja riisuu myös, hoitajat suihkuttaa sen samoin kun kurikset ja isekee henkariin kuivumaan? mikä tässä on vaikeampaa kun tunkea puvun päälle kurikset, riisua ne ja suihkuttaa?
Helvetti soikoon: jos päiväkoti pyytää kurikset käyttöön, niin sitten ne on oltava! JOS heidän -siis heidän, jotka ne vaatteet siellä lapsille pukevat ja riisuvat ja puhdistavat- mielestään muunlainen ratkaisu olisi parempi, niin ihan varmasti sääntöä muutetaan! Kuvitteletteko te, että päiväkodin säännöt on tehty vanhempien kiusaksi ja hoitajien työn hankaloittamiseksi? Ei hyvää päivää...
SINÄ itse voit valita lapsen hoitopaikan, valitse mieleisesi. Sanonpa vaan, että ongelmissa tulet olemaan elämässä tuolla asenteella ja niin tulee lpasesikin olemaan. Joitakin kun ei vain säännöt ja lait koske, kun ei ymmärrä miksi MINÄ en voisi toimia toisin...
Omituisia teidän päiväkodit. Meillä kokemusta 4:stä eri päiväkodista eikä koskaan ole ollut ongelmia vaateasioiden kanssa.
Olen jo pidempään miettinyt poistumista tältä palstalta pysyvästi ja nyt tuli hyvä sauma toteuttaa se. Terve vaan.
Vierailija:
Omituisia teidän päiväkodit. Meillä kokemusta 4:stä eri päiväkodista eikä koskaan ole ollut ongelmia vaateasioiden kanssa.
jonka säännöt ulkovarustuksesta eivät pilaisi päiväänne? Tai hoitakaa tosiaan kotona vaikka ihan ilman mitään sääntöjä.
saa ihmisen noin kimmastumaan vrt. viesti hiukan ylempänä.
Kuivauskaappiin sitä kestävät vaatteet ja kosteussuojavaatteet kuivumaan ripustettuina henkariin ja johonkin mahdooliseen paikkaan.
Merkeillä ei oo mitään väliä, mä en ymmärrä miksi niihin vastustajat takerrutte.
Asia on pieni ja hoituu kun halutaan hoituvan. Kuuluu myös lapsen hyvään hoitoon, että kosteussuojahaalarista huolehditaan myös niin, ettei lapsi lopputalvesta oli märkä haalarin vedenpidon pettämisen myötä.
toivovat sitä ihan vain Reimatec-pukuisia kiusatakseen ;)
kuiviksi. Luulisi, että hoitajalle on ihan yhtä työlästä tunkea kuriksia lapsen päälle, kuin erotella haalareista ne, joita ei saa laittaa kuivauskaappiin. Ja kyllä Reimatecit sun muut vesitiiviit haalarit kuivuvat pinnasta se parin tunnin aikana. Muualtahan en eivät ole kastuneet, kiitos tuon vesitiiviyden.
Hassua, että joissakin päiväkodeissa tällaisesta edes keskustellaan vanheimpainillassa. En ole koskaan meidän pk:ssa kuullut, että tästä hoitohenkilökunta huomauttelisi. Pitävät ilmeisesti ihan normaalina asiana, että haalareita on erilaisia. Ja tietysi tuo huono kuivauskaappi on siellä se ongelma, eli ovat vaan iloisia, jos kaikki haalarit eivät ole läpimärkiä.
Reimateceistä irtoaa yhtä kiihkeät keskustelut kun imetyksestä =D
onneksi rahalla saa palvelua ja halutunlaista hoitoa lapselleen.
" EI KUIVAUSKAAPPIIN" . Lisäksi olen saattanut jollekin hoitajista sanoa, että eivät laittaisi haalaria kuivauskaappiin.
Usemmissa haalareissahan tuo nimilappu on niskan kohdalla, joten sen näkee hyvin esim. haalaria henkariin laitettaessa.
Poikamme päiväkodissa ei tunnu olevan mikään ongelma että on erilaisia haalareita käytössä lapsilla.
Kosteussuojahaalarit kuivuvat hoitajien mielestä ihan hyvin tangolla hengarissa seuraavaa ulkoilua varten. Pitävät kuulemma muita haalareita kuivatessaan jonkun aikaa kuivauskaapin ovea auki joten samassa eteisessä tangolla roikkuvat kosteussuojahaalaritkin kuivuvat nopeasti.
hänen lapsensa reimatecien päälle ei kuravaatteita vedetä (oli silloin kurikset päällä), emmekö sen vertaa ymmärrä. Eilen sitten ipana oli räntäsateessa teceissään ilman kuriksia. Mamma totesi tänä aamuna että kyllä ne kurikset voi näin märkänä päivänä laittaa. Juuh jooh madam.
hengariin kuivumaan. Hyvin kuivuu kolmessa tunnissa. Laittavat kurikset päälle, jos vanhemmat haluavat. Siis vanhempieeen toiveiden mukaan toimitaan. No big deal, taitaa olla asennekysymys....
Vierailija:
taitaa olla asennekysymys....
Eiköhän nuo vaatetoivomukset ole tehty sen mukaan, miten kussakin päiväkodissa parhaaksi ja kätevimmäksi on todettu. Siis kuivaustilojen ym. mukaan.
jos joku päiväkoti vaan toteaisi, että voi voi, meillä nyt vaan on nämä leikit niin rajuja, että lapsen silmälasit eivät niitä kestä. Eli siis antaisivat vaan mennä rikki. Niin kuin ilmeisesti kosteussuojahaalarien kanssa jossain todetaan.
En tajua, miksi on niin hankalaa, jos jollain on reimatecit. Meidän pojilla ei ole koskaan ollut, mutta jos joku haluaa sellaiset hankkia, niin se on mulle ihan yhdentekevää. Mutta päiväkodin pitäisi huolehtia siitä, että pysyvät kunnossa, kuten muutkin vähän arvokkaammat tavarat.
Jokainen tietää, että päiväkodeissa on pulaa henkilöresursseista ja usein myös tilasta. Työntekijöillä on kädet täynnä ilman teidän vaatimaa haalarirumbaakin, helpompaa ja nopeampaa on käyttää kuriksia.