Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärsinkö nyt oikein, päiväkodin tätejä harmittaa Reimatecit?

Vierailija
27.10.2005 |

Meillä lapsi menee hoitoon ensi vuoden alussa ja kotona olen tykännyt pitää lapsella ko. merkkisiä haalareita. Muita ei edes ole. Kun nyt vien lapsen hoitoon, en ajatellut että haalarit olisivat punainen vaate heidän hermoilleen (vaikka punaiset ovatkin...).

No, jos asia on tosiaan ongelmallinen, voin toki jatkossa ostaa heitä paremmin miellyttävät haalarit. Tälle talvelle saa kyllä vanhat kelvata.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei mua, eikä kolleegoita harmita Reimatec, niinkuin ei mitkään muutkaan lastenvaate merkit! Mutta joidenkin vanhempien on ollut vaikea käsittää että myös Reimatecin päälle tarvitaan välillä oikeat sadevaatteet sillä ne eivät todellakaan pidä oikeaa sadetta! Ja päiväkodeissahan leikitään ulkona kovallakin sateella.

Luulen että tuosta syystä on kuva ettei päiväkodeissa pidettäisi Reimateceistä.

T: Lastenhoitaja päiväkodista

Vierailija
2/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos valaisusta. :) -ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatecien kohdalla täytyy sitten riisua koko haalari autoon nostettaessa. Ihmisten tarpeet ja mieltymykset ovat onneksi erilaisia muutenhan systeemi olisi kuin vanhassa DDR:ssä

Vierailija
4/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin tätejä ärsyttää se, että kosteussuojahaalareiden päälle ei vanhempien mielestä tarvita kuravaatteita. Päiväkodin tädit ovat käytännössä havainneet, että on helpompaa kaiken kaikkiaan sekä itsensä että lasten kannalta, jos kurasäällä on kuravaatteet. Ne on helppo huuhdella ja ne kuivaa iltapäivän ulkoiluun, toisin kuin kosteussuojahaalari joka jää rapaiseksi ja likaisesksi sekä kosteaksi pinnaltaan ja esim. hihojen ja lahkeiden suulta. Lapsille on mukavampi pukea puhtaat ja kuivat vaatteet.

Vierailija
5/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi menee se ulos ja puku jäätyy.

Toinen vaihtoehto on laittaa se puku kuivauskaappiin, jolloin se kuivaa kyllä, mutta puvun vedenpitävyys häviää.

Minulle hoitajana on ihan yhdentekevää.

Vierailija
6/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitejä harmittaa se, että niiden pyhien vetimien päälle saatetaan joskus laittaa kurahousut. Kannattaa hankkia tavishaalari päiväkotia varten, jos ei kestä reimateccinsä joutuvat kosketuksiin kurakankaan kanssa.

Vierailija
7/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme inhoa Reimatecejä tai vastaavia, päin vastoin on hienoa jos vanhemmat huoltavat hyvin lapsiaan. Sen sijaan ärsyttää se, että luulaan kyseisten vaatteiden vastaavan kuravaatteita. Osta lapsellesi mitä haluat, mutta pidä huoli että viet kuravaatteet päiväkotiin. :) Temme vain työtämme ja sitä helpottaa suuresti, jos homma toimii. Haluammehan sitä lapsillekin?

Vierailija
8/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

reimatecin olivat viime talvena laittaneet kuivauskaappiin.Onneksi ei nyt vahinkoa sattunut sillä kerralla,puku piti kosteutta edellen.

Kyllä kiukutti,kun kaivoin pukua sieltä muiden joukosta.

Vierailija
9/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajia siitä, miten teidän lapsen ulkoilupukua pitää hoitaa? Reimatecin varmaan tietävät, mutta mitä jos lapsella on joku vähemmän tunnettu, kosteussuojattu haalari, kannattaako varmistaa, etteivät laita kuivauskaappiin? Vai onko siinä asiassa neuvominen turhaa päsmäröintiä ja tädit kyllä tuntevat erilaiset haalarityypit?

Vierailija
10/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa ei ole tiloja haalareiden kuivattamiseen. Kielloista huolimatta kosteussuojattuja vaatteita tungetaan lämpökaappiin kuivumaan. Ulkopuolinen kangas kuivaa nopeasti, jos sillä on tila kuivua ripustettuna. Harmittaa vietävästi, kun hyvät ominaisuudet pilataan tunkemalla haalarit ja hanskat kaappeihin. Päiväkoteihin pitäisi uudistaa kuivatus systeemit muuttuneiden vaatteiden osalta.

Itse haluan varmistaa lapseni pysymisen kuivana ja lämpimänä pihalla ja siksi hankin hänelle ulkoilukäyttöön sopivat vaatteet.

Kammottava tuo itsensä hoitajaksi tituleeraaman ihmisen kommentti.

Ei mua kiinnosta... Olen vaan töissä.

Vierailija
11/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole tungettu haalarinpäälle kuriksia, hoitajat sanoivat että kivempihän se on lapsen juosta kun ei ole ahdettu turhaan vaatetta. ja hyvin ovat kuivuneet huoneenlämmössä aamupäiväulkoilun jölkeen iltapäivään mennessä ja koskaan ei ole ollee jäässä ulkona, siis puvut eikä lapset.

Vierailija
12/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohikulkija

Vierailija
13/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä se, jos päiväkodissa pilataan 150 euron arvoinen puku kuivattamalla sitä kuivauskaapissa, on kyse aika ikävästä jutusta. Kyllä sinua harmittaisi minkä tahansa tuon arvoisen tavaran rikkominen. Eikä vastaus mielestäni voi olla se, että osta vaan halpaa.

Vai tarkoititko, että totta kai minun kannattaa kertoa, miten pukua hoidetaan? Nykyisten päivähoitajien pitää mielestäni hyväksyä se, että on kahdenlaisia ulkopukuja, kosteussuojattuja ja kosteussuojaamattomia ja että niitä hoidetaan eri tavalla. Ihan sama, laittavatko kurikset päälle vai ei, mutta ei toisten tavaroita saa pilata/rikkoa.

Vierailija
14/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat säännöt kaikille. Ei _voi_ olla niin hemmetin vaikeaa yhden kurapuvun kiikuttaminen tarhaan!

Vierailija
15/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ne vaatteet, jotka voi laittaa kaappiin ja ne joita ei voi.

Olen itse aina sanonut hoitajille, jos jotain vaatetta ei voi kaappiin laittaa. Sit kun tulee uusia hoitajia, tai vanha ei muista tai välitä, kosteussuojavaate löytyy kuivauskaapista. Jos asian haluaa muistaa, sen voi muistaa. Jos on hälläväliä asenne tai ei tää oo nyt niin tärkeä juttu, niin ei taatusti toimi.

Nykyisessä lapseni päiväkodissa on vaatehuolto henkilökunnan puolesta muutenkin heikompaa, kun edellisessä. Ei niitä vaatteita tarvitse mitenkään erityisesti huoltaa, mutta lapsella ei ole aina ollut tarpeeksi päällä kylmien ilmojen tultua ja varavaatteet on otettu myös käyttöön ja sit siellä pyörii niitä vaatteita pilvin pimein.

Vierailija
16/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella ihmeellistä, että pystytään ostamaan 150 euron haalari, mutta sitten napistaan kun pitää kurahousut ostaa. Tuleehan se tietty kalliiksi, jos pitää kaikki olla Rukkaa. Eihän Reimatecin päälle voi vetää mitä tahansa kurahousua.

Vierailija
17/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hoitajathan ne kurikset pukee lapsille, riisuu ne ja putsaa ne! Miten tämä teitä niin kovin rasittaa?

Vierailija
18/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri asiaa.

1. Onko kuriksia pakko käyttää ollenkaan?

2. Onko vanhempien oma vika, jos kosteussuojatut haalarit pilataan päiväkodissa.

Mun mielestä on ihan täysin ok, että kaikki tarvitsevat myös kuravaatteet päiväkodissa. Mutta se ei ole, jos päiväkodissa pilataan kallis haalari kuivattamalla sitä väärin.

Vierailija
19/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On todella ihmeellistä, että pystytään ostamaan 150 euron haalari, mutta sitten napistaan kun pitää kurahousut ostaa. Tuleehan se tietty kalliiksi, jos pitää kaikki olla Rukkaa. Eihän Reimatecin päälle voi vetää mitä tahansa kurahousua.

tunkea puvun päälle. Syksyn rapakeleissä vielä jotenkin ymmärrän, mutta näin talvella en millään. Mutta onneksi meidän päiväkodissa ei ole ongelmana kosteussuojattut puvut ja puvun voiihan samalla tavalla suihkutta kuin kuriksetkinja tosiaan kun kääntää ympäri kuivuu nopeasti

Vierailija
20/74 |
27.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on päällä! Ja kyllä, ongelma poistuu kuriksien käytöllä.

Kammottava tuo itsensä hoitajaksi tituleeraaman ihmisen kommentti.

Ei mua kiinnosta... Olen vaan töissä.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi