Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen jättäisit yksin autoon

Vierailija
08.12.2005 |

siksi aikaa kun käyt kaupassa?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minut on lapsena jätetty usein autoon odottamaan enkä ainakaan tietääkseni ole mitään traumoja saanut. Sen kyllä muistan että harmitti kun joskus kesti pitkään kun äiti kävi hammaslääkärissä jne.. Kun ei ollut autossa mitään tekemistä mukana.

Omaa lasta en ehkä jättäisi alle kouluikäisenä. Siinä se raja ehkä menisi. Ainakaan pidemmäksi aikaa. Toki jonkun pikakäynnin ymmärrän.

Vierailija
22/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hankkisit niillä suurilla rahoillas lapsille hoitajan kotiin ja sit menisit shoppaamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jätän lapset keskenään (en siis yksin) autoon korkeintaan niin, että käyn sisällä hakemassa jotain tai niin, että näköyhteys autoon säilyy kaiken aikaa ja varsinkin että lapset näkevät minut

Siis et mene sisälle asti taloon? Joka seinä ikkunaa? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.

Vierailija
24/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin tänään lapset , 2 ja 6 v, keskenään autoon kaupassa piipahtamisen ajaksi. Kuuntelivat siellä radiota. Aika noin 5 min.

Vierailija
25/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös televisioni voi räjähtää ja silti se on meillä ja vielä ahkerassa käytössä.

Kuivausrumpuni saataa syttyä tuleen, käytän sitäkin hyvin usein.

Naapurin setä voi seota ja ampua meidät kaikki, silti kieltäydyn muuttamasta korpeen.

Onpa käynyt niinkin, että joku on ajaa posauttanut autolla jonkun olohuoneeseen. Tätä meille ei käy, sillä asumme 2.krs. Tietty jos joku ajaa alakerran asuntoon sisään, niin ehkä lattiamme romahtaa. Kumpikohan on pahempi??

Vierailija
26/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mennään jossain käymään nopeesti, siis videovuokraamossa/kiskalla tms. Kylläkin autoon jättö edellyttää sitä, että poika on nukahtanut ja ei siis tiedä asiasta mitään. Kertaakaan ei ole herännyt yksinollessaan ja istuimesta ei mihinkään pääse. Mä oon vähän hysteerinen kun ajattelen aina että joku pöllii meidän auton ja lapsen sen mukana, mutta kaipa se on aika epätodennäköistä. Ei vaan viitsi herätellä lasta aina kun pysähtyy johonkin pikaisesti.

Vierailija
27/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa mä kerkesin jo kertoa, että mulla on suure tulot, että voisin hankkia lapsenhoitajan?

Missä vaiheessa puhuin, että jätän lapseni kuumaan autoon kesähelteellä?

Heh ja hah. Maalaisjärjen käyttö on sallittua, se tosin on tainnut teiltä superäitiyden huumassa haihtua.

Ja hyvin huomaa, että suurin osa teistä asuu isossa kaupungissa.

Täällä ns. maalla ei ole narkkareita.

Jos auto syttyy palamaan, niin se voi syttyä palamaan vaikka minä olen itse autossa, enkä silti ehkä kerkeä tehdä yhtään mitään.

Toisekseen kaikilla ei ole mummolat yms. sukulaiset lapsenhoitoapuna kätevästi naapurissa. Joidenkin on vain pakko hoitaa nekin asiat lapset mukana, jotka toiset hoitavat kun lapset ovat hoidossa, mummolassa yms.

Ja jos asuu maaseudulla jolloin kauppaan ja asiointi paikkoihin on useampi kymmen kilometriä, niin toki sillä samalla asiointikerralla haluaa hoitaa kaikki asiat, myös ne pikaiset jonka aikana lapsi voi odottaa autossa.

Muuttakaa tekin maalle, niin näette muutakin kuin kauhua, uhkia ja vaaroja. Täällä on leppoisaa ja turvallista. Joskin myös arjen normaalit kiireet täälläkin ovat, joiden takia joskus lapseni autoon hetkeksi jätän.

Te varmaan otatte lapsenne pois autosta siksikin aikaa, kun posti pihassa, käytte tiputtamassa kirjekuoret postilaatikkoon. Lapsihan voi sillä aikaa saada lämpöhalvauksen, tulla varastetuksi kidnappaajan tai narkkarin toimesta, pedofiili voi iskeä tai auto voi syttyä tulee, tai käsijarru pettää ....

antakaa mun kaikki kestää. Missä teidän maalaisjärki on?????

5

Vierailija
28/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on niin paljon lapsen luonteestakin kiinni. Toisen voi jättää jo 5-vuotiaana ja, toista ei vielä 7-vuotiaanakaan.

Vierailija
29/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Täällä ns. maalla ei ole narkkareita.

5

Niinhän sä luulet.

Toisekseen, se yksin kotiin jätetty lapsi onnistui sytyttämään kodin tuleen ja kuolemaan vartissa. Pienistä ajoista kyse, mutta näitä tapahtuu. Entä jos lapsi saa oven auki, osaa avata lukon? Ja sitten kävelee vaikka jokeen siellä maalla.

Minä en näe joka puolella pelkkiä uhkia, mutten myöskään turhaan alista lapseni henkeä vaaralle.

Vierailija
30/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin meidän autossa on ainakin lukot jotka saa ns. takalukkoon, että lapsi ei saa ovea auki.

Siinäkin autossa ,josta tieltä pelastamani lapsi karkasi oli ovet takalukossa auton takapenkillä.Mutta kun tämä lapsi kipaisikin ulos etuovesta ja näyttävät kätevästi osaavan lukot aukaista.

Vierailija
31/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäkää päänne kiinni ja lakatkaa haukkumasta ihmisiä!hoitakaa omat lapsenne niinkun tahdotte ja antakaa muiden käyttää omaa järkeään!!omat lapseni on tottuneet siihen että piipahdan kioskilla ja he odottavat autossa..ovet laitetaan takalukkoon..ei mene narkkarit ja muut sitten pelottelemaan lapsia jne.ei tälläisessä ole mitään ihmeellistä!pieneksi hetkeksi voi jättää jos lapsi on siihen tottunut!

Vierailija
32/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 jatkaa... luin nyt vasta noi viimeset viestit ja mä kans uskallan epäillä sitä että kenenkään lapsi mitään v*tun lämpöhalvausta siellä autossa saa, vähän järkeä tähän keskusteluun ja sinne korvien väliin... Me muuten asutaan täällä SUUUREN SUURESSA Helsingin kaupungissa, eikä ole meidänkään muksua vielä narkkarit napanneet... Ja ovet on muuten lukossa, ja jos se auto räjähtää, niin ei sitä muksua sieltä kukaan muutenkaan hae enää sen jälkeen, eli ei mitään väliä onko ovet lukossa vaiko ei.

Asiasta toiseen... On muuten hauska katsoa, kun meillä on tummennukset takaikkunoissa ja joskus kun olen istunut takapenkillä näkymättömissä ja odotellut miestä ja lapsi nukkunut etupenkillä kun mammat tulee ja jää tuijottamaan muksua ja on *NIIN* järkyttyneen näkösiä ja soittamassa palokuntaa ja poliisia ja sossua ja pulisee keskenään... Kattelin kerran yhtä naista varmaan 10 minuuttia kun pyöri meidän auton ympärillä ja oli oikeesti kaivamassa jo puhelinta ennen kun sitten avasin ikkunaa sen verran et se näki mut... Lähti jännästi puhisten sekin täti... :)

Vierailija
33/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

auki.

Ja jos kaupoissa yms. joissa piipahda on ikkunat kadulle päin ja näen autoni, niin varmasti ehdin paikalle (kun kaupan ovesta astut suoraan parkkipaikalle, vain kapea jalkakäytävä on välissä) aukaisemaan autonlukot jos joku hätä siellä on.

Ja aika harvoin saa uutisista lukea, että auto syttyi itsekseen parkissa palamaan.

Todennäköisempää on joutua kolariin, auton alle yms. onnettomuuksia.

Jos kaikkia uhkia tai vaaroja koko ajan alkaisi ajatella, niin eihän elämä olis mitään muuta kuin kauhukuvien etukäteen pelkäämistä.

Niinkuin joku jo kirjoitti, niin telkkarit syttyy palamaan yms. kodin onnettomuuksista puhumattakaa.

Vierailija
34/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi esim. nukahtanut päiväuniaikaan kauppareissulla niin jätän hänet nukkumaan autoon, suora näköyhteys ikkunasta. Missään liikepaikalla en jättäisi (asumme maalla). Kyseessä alle kaksi vuotias, joka ei vielä itse saa turvaistuimen vöitä auki. 4 vuotiastamme en jättäisi hetkeksikään.

Vielä yksi kauhujuttu märehdittäväksi: olikohan Punainen lanka -ohjelmassa haastateltavana nainen, joku taiteilija, jonka lapsi oli kuollut kaksivuotiaana palavaan autoon kotipihallaan. Vaikka tuollaisen todennäköisyys on lähes olematon, ei sitä ikinä tiedä...

Vierailija
35/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en katoa heidän näköpiiristään/ näen itse auton

Vierailija:

Vierailija:

Jätän lapset keskenään (en siis yksin) autoon korkeintaan niin, että käyn sisällä hakemassa jotain tai niin, että näköyhteys autoon säilyy kaiken aikaa ja varsinkin että lapset näkevät minut

Siis et mene sisälle asti taloon? Joka seinä ikkunaa? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.

Vierailija
36/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ei ole enää rattaita joihin voisin nostaa enkä viitsi turhaan herättää lasta 5 minuutin kauppareissun takia. Ei ole mikään auringonpaiste, jos herätetään kesken unien.

Tämä voi tulla sinulle järkytyksenä, mutta vaikka rakastan lapsiani on silti paikkoja joihin menen mielummin ilman heitä. Esim. kampaajalle.

Vierailija
37/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lasta autossa (5- ja 6-vuotiaat). Mietin, jätänkö heitä autoon, mutta itse halusivat sinne jäädä odottamaan. Kun tulin, istuivat he omilla paikoillaan ja auto oli ihan kunnossa :).

Kaikesta huolimatta hirvitti jättää lapset autoon (olin poissa 5 min).

Vierailija
38/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ongelma on seuraavanlainen: jätätkö lapset autoon, kun kannat kauppakassit sisään vai vietkö ensin lapset sisälle, jossa ehtivät vaikka mitä, kun sinä kannat kasseja autosta???

Maalaisjärjen käyttö on enemmän kuin suotavaa...

Vierailija
39/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit siis jättää lapset autoon jos haet kotoa jotain nopeasti, mutta et jos pitää hakea kaupasta? Syttyykö ne autot tuleen aina vain kauppareissuilla?

Joskus se kaupassa käynti ei kestä sen enempää kuin kotona käyminenkään.

Vierailija
40/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hänellä ei ole enää rattaita joihin voisin nostaa enkä viitsi turhaan herättää lasta 5 minuutin kauppareissun takia. Ei ole mikään auringonpaiste, jos herätetään kesken unien.

Tämä voi tulla sinulle järkytyksenä, mutta vaikka rakastan lapsiani on silti paikkoja joihin menen mielummin ilman heitä. Esim. kampaajalle.

Minäkin käyn kampaajalla ilman lapsiani. En todellakaan tarkoita sitä, että lapset pitäisi ottaa joka paikkaan mukaan. On paljon mukavampaa hoidella monia asioita ilman lapsia. Minä en vain mm. turvallisuussyistä jättäisi lapsiani autoon odottamaan ja ihmettelen, miksi se olisi niin suuri vaiva irrottaa lapset autosta kauppareissun ajaksi. Minä suunnittelen päivän reissut aina lasten oman rytmin mukaan, joten en osaa vastata kysymykseesi, että pitäisikö 5-vuotias herättää autosta.

t.48

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme