Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen jättäisit yksin autoon

Vierailija
08.12.2005 |

siksi aikaa kun käyt kaupassa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli ongelma on seuraavanlainen: jätätkö lapset autoon, kun kannat kauppakassit sisään vai vietkö ensin lapset sisälle, jossa ehtivät vaikka mitä, kun sinä kannat kasseja autosta???

Maalaisjärjen käyttö on enemmän kuin suotavaa...

Kuljetaan lasten ja ostosten kanssa kävellen/bussilla/metrolla/ratikalla/junalla ja kämppä on maantasalla, joten samalla ovenavauksella mennään sitten vielä kotiinkin!

Vierailija
42/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitinko esim. minä, että joka ikisellä kauppareissulla, mun lapsi odottaa autossa?

Ja että mun arkielämä lapsen kanssa on niin vaikeaa, että siksi jätän lapseni autoon?

Ei arkielämä ole minulle hankalaa. Eikä lapsenikaan ole hankala, mutta kiva kuulle, että sä olet sellainen superäiti, että sä olet yhtä auringon paistetta vaan tilanteessa kuin tilanteessa ja otat varmaan lapsesi gynellekin, kun ei lasta voi jättää mihinkään, kun muuten ei rakasta lastaan yms. soopaa!!!!

Mä kirjoitin, että jätän lapseni JOSKUS autoon. Se ei tarkoita, että joka päivä, joka viikko tai edes joka kuukausi. Joskus on joskus!!!

Myönnän, että ihan tällä viikolla maanantaina jätin lapseni alle 5min autoon, kun kävin sopimassa " Joulupukin" kanssa, moneltako hän meille tulee. " joulupukilla" on myymälä, jonka ikkunat ovat kadulle päin ja autoni oli ikkunoiden edessä.

Olisiko minun pitänyt ottaa lapseni mukaan sopimaan joulupukki asioista??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli ongelma on seuraavanlainen: jätätkö lapset autoon, kun kannat kauppakassit sisään vai vietkö ensin lapset sisälle, jossa ehtivät vaikka mitä, kun sinä kannat kasseja autosta???

Maalaisjärjen käyttö on enemmän kuin suotavaa...

Juuri näin.

Minä ainakin annan lasten (3v ja 10kk) mieluummin istua autossa odottamassa sen aikaa, että saan auton purettua, kuin nostan heidät sisälle odottamaan keskenään, kun juoksen autolle ja takaisin.

Ja samoin jos käyn kioskilla, postissa tai lähikaupassa tms pika-asialla, lapset saavat istua turvaistuimissaan autossa sen 3 minuuttia mitä siihen menee. Vanhempi yleensä kiukkuaa autossa, kun haluaa tulla mukaan, mutta enhän voi jättää nuorempaa autoon yksin tai ottaa nuorempaa mukaan ja jättää vanhempaa autoon yksin. Molempia en voi ottaa, koska toista on pidettävä sylissä koko ajan ja toista on pidettävä kädestä kiinni.

Pidemmät ajat ovat asia erikseen, mutta en kyllä jaksa tästä asiasta hyserisoida noin kauheasti. Todennäköisemmin jäämme minä ja lapset auton alle suojatiellä kuin mikään näistä esitetyistä vaihtoehdoista (autopalo, narkkarit tms).

Vierailija
44/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa odottaa, on aina osannut. on halunnut joskun mennä autoon odottamaan, kun minä pakkaan autoa esim. mummolareissua varten. eli olen välillä sisällä, välillä ulkona. käyn kysymässä, mitä kuuluu ja sanoo, että minä odotan tässä.

nyt kun on vauvakin, niin jos vauva nukkuu ja mulla on pikkuasia niin jätän autoon. en tosin pitkäksi aikaa, koska voi herätä. en esim. menisi markettiin. lähikauppaan/ postiin / apteekkiin kylläkin jos auton saa parkkiin siihen viereen.

kahdestaan jätin kerran kolmeksi minuutiksi. isompi sai tehtäväksi vahtia pienempää ja oli hyvin ylpeä kun tulin takaisin.

minusta olisi ihan hullua raahata lapsia joka paikkaan mukaan, missä käy vain minuutin/kaksi.

Vierailija
45/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eilen odottivat Lidlin parkkipaikalla autossa sen aikaa, että kävin vielä sisällä hakemassa vanhemman lapsen pudottaman käsineen kaupasta. Tuon pidemmäksi ajaksi en jättäisi, paitsi nuoremman ehkä nukkuvana niin että on itkuhälytin mukana.

Vierailija
46/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan,yleensä kyllä menee tuplasti yli 5 min ja auton ovet

lukossa ja ei ole näköyhteyttäkkään.

Vierailija
47/47 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen jättänyt noin neljän vanhana lapsen autoon yksinään, kun tiesin ettei sieltä lähde hortoilemaan. Nyt kuuden vanhana jää pienemmän (vajaa 2 v) sisaruksensa kanssa kahdestaan autoon. Koskaan en mene kauppaan tms jossa voisi olettaa menevän pitempään, vaan esim. pankkiautomaatille tai nopeasti kiskalle tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän