Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS tammikuussa, onko muita?

08.12.2005 |

Mulla tilanne, että ensimmäinen IVF/ICSI tulos negatiivinen. Nyt sitten PAS-hormonit saa aloittaa, kun toiset kuukautiset alkaa IVF-hoidon jälkeen. Laskiskelin, että ne osuis juur viikolle 1 eli tammikuussa sitten sais taas salamatkustajan toivottavasti sulatus onnistuu ym...

Tähän voi tulla seuraksi odottelemaan sitä, kun selviää tarkempi aikataulu.

kp 2/24-34

Kommentit (216)

Vierailija
1/216 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva löytää sut täältä vielä! Ihanaa, että olit saanu pakkaseen pikkukavereita edellisestä yrityksestä. Minä en ollu niin onnekas eli joudun alottamaan alusta kaiken, mutta onneksi tämä yritys tehdään vähän eri systeemillä ja hoitoaika lyhenee 2 viikolla. IVF tai ICSI tehdään viikolla 2!

Elämme jännittäviä aikoja!

Vierailija
2/216 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minäkin voisin kait " ilmoittautua" tähän ketjuun. Mulle tehtiin eka ICSI viikolla 47, josta juuri äsken testasin negaa..nyyh! osasin minä sitä negaa odotellakin, koska eilen alkoivat tuhrut ja tänään lisää. Lueskelin tiiviisti viikon 47 ketjua, vaikka en itse siihen kirjoitellutkaan. Nyt rohkaisin mieleni. Mulla pakkaseen saatiin 2 alkiota, joten edessä on todennäköisesti tammikuussa uusi yritys huurunenällä. Todennäköisesti siksi, että vasta huomenna soittelen klinikalle jatkosta. Koitan koota itseni tänä iltana, vaikka luulen,että puhelimessa saatan tyrskähtää itkuun. No, kirjoittelen sitten lisää kun tiedän jatkosuunnitelmista enemmän. Terkuin; -tiitiäinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/216 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva saada seuraa heti alkuun, kun tää odotteleminen on yksin niin pitkästyttävää. Mä soitan vasta ens keskiviikkona hoitopaikkaan, kun se lääkäri on lomalla. Mutta mun tulokset katsoi oman paikkakunnan gyne jonka kanssa hoitopaikkani tekee yhteistyötä, ettei mun tarvi jokaiseen ultraan ajaa 90km yhteensuuntaan.

kp 3/24-34

Vierailija
4/216 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

HeiP! Soittelin tänään hoitopaikkaani, ja arvasinhan minä sen, että itkuksi se meni. Onneksi hoitajat ovat varmasti tottuneet nyyhkijöihin, joten ei kait siinä mitään. He jopa ehdottivat, että ennen jouluakin olisi mahdollisesti voitu tehdä siirto, mutta sanoin, että haluan vasta tammikuussa, kyllä tässä nyt on rauhotuttava ja ensi vuonna sitten uusin purjein. Laittavat kotiin postia jatkosta, että saadaan myös itte miettiä, halutaanko luonnoliseen kiertoon vai lääkkeelliseen. Mulle oli uutta, että antavat itte päättää ton asian. Mutta anyway, hyvää viikonloppua! - tiitiäinen

Vierailija
5/216 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava mahdollinen ajankohta näyttäisi osuvan valitettavasti joulun pyhille, ja klinikka on kiinni välipäivät. Eli pitänee odottaa siitä seuraavaan kiertoon. Aikaisempaa PAS-kokemusta ei ole ja olen vähän vielä ulalla koko systeemistä. Se kuullostaa kuitenkin kevyemmältä kuin jarruttelut ja punktiot, toki tietysti voi olla niin ettei siirtoon edes päästä. Jännityksellä odottelen hoitoja, aika tuntuu kuluvan niin hitaasti!

Vierailija
6/216 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa edessä ensimmäinen PAS eli oon kanssa systeemistä vielä pihalla. Ja kaiken lisäksi lääkäri on lomalla, että pääsen soittamaan vasta ensi viikon keskiviikkona jatko suunnitelmista. Noista papereista joita sain silloin siirto päivänä oon lueskellu noi tämän hetkiset tietoni, mutta enköhän oo sitten keskiviikkona taas vähän viisaampi kuin saan sen lääkärin langan päähän.

Ibiza kp 4/24-34

Vierailija
7/216 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännään siis teidän kanssa tulevia...

Mulla oli vk46 punktio ja siirto...negaa.

Toinen IVF menossa. Kuusi huurua pakkasessa, kaksi kerrallaan siirtoon.

Toivotaan paljon +++++++uuden vuoden kunniaksi

Meillä vk2 PAS.

Aloitin vehnänalkioöljyn ja tyrnimarjakapselit, joku kertoi, että ne " auttaa" kiinnittymään.

Kokeilen ainakin :)

Vierailija
8/216 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt odotan jo reippain mielin tulevaa PAS:sia, vaikka vähän tän IVF:n epäonnistuminen otti kyllä päähän.

Tulispa keskiviikko pian ja sais vähän tarkempaa tieto tuosta PAS:sta.

Tää vauvakuume kun vaan yltyy... Mun kaksi kaveri on nyt raskaana ja sitten mulla on kummipojat 4kk ja 6kk, kun niiden luona vierailee niin kaipuu omaan nyyttiin vaan nousee.

Ibiza kp 5/24-34

Vierailija
9/216 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana on tänä syksynä kaksi icsiä, joiden tuoresiirroista tuli negaa. Jälimmäisestä hoidosta saimme onneksi kaksi alkiota pakkaseen ja lisäksi meillä on siellä kaksi vanhempaa alkiota odottamassa.

Tänään kävin PAS-suunnittelukäynnillä ja sovittiin, että pistän jarrupiikin kp. 15 eli 26.12 ja siitä sitten aloittelen Progynovia, kun menkat alkaa. Siirto ajoittunee viikolle 3.

Taustasta sen verran, että hoidot aloitimme alkuvuonna 2003. Ekana kokeiltiin inssit ja sitten ivf. Tuloksia ei syntynyt, joten syksyllä meille tehtiin kaksi icsiä. Toisesta saimme 8 käyttökelpoista alkiota, joista kaksi sirrettiinkinl. Kumpikaan ei kiinnittynyt, joten tammikuussa 2004 meille tehtiin eka PAS. Siitä tuloksena ihana tyttö :)

Tuosta satsista meillä on siis jäljellä ne kaksi alkiota ja ne olisi tarkoitus siirtää tammikuussa. Toivottavasti käy yhtä hyvin kuin edellisessä pakastetun alkion siirrossa!

-Myyry

Vierailija
10/216 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

olin tänään elämäni toisessa pas:issa ja jos se ei tuota tulosta, uusi ja viimeinen yritys (tästä satsista) on sitten tammikuussa. Toivottavasti siis en liity pas-joukkoonne tammikuussa, mutta kaiken varalta teen " paikkavarauksen" pinoonne! Mukavaa joulun odotusta kaikille!

Sokrumurkku

Vierailija
11/216 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mukaan. Puhuin just hoitopaikan hoitajan kanssa, ja menkat pitäs alkaa 1.1, jolloin aloitan zumenon-nimisen lääkkeen. Seuraavalla viikolla on sitten ultra, jossa katsotaan limakalvon paksuus, näin ymmärsin. Mullakin kyseessä eka PAS, joten paljon ei ole tietoja käytännön asioista. Mutta tässähän sitä oppii samalla. Ja multa ei kyllä kysytty, haluanko lääkkeellisen PAS:in, vaan iskettiin resepti kouraan. No, kaikki käy.

Eli eka IVF oli syksyllä, ja pakkasessa 16 alkiota. Jännittää, kuinka käy sulatuksessa, ja laitetaanko 1 vai 2 alkiota. IVF:n tuoresiirrossa sain matkaani yhden alkion, eikä mun mielipidettä kysytty sillonkaan. Jos ne saa sulatettua 2 alkiota, ei kai ne toista pois heitä??

Tästähän näyttäisi tulevan mukava pino. Mukavaa, kun saa jännittää yhdessä kohtalotovereiden kanssa! Meillä tämä väliaika venähti pitkäksi, kun hyperin takia haluttiin rauhoitella munasarjoja kunnolla. No, tässä olen sitten toivonut luomuplussaa, mutta ei tietenkään ole onnistanut. Eli katse tiukasti eteenpäin!

Pidetään peukkuja kaikille :)

Vierailija
12/216 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitin tänään kanssa hoitopaikkaan.

Tässä kierrossa syön terolutteja 15-24 ja menkkojen pitäis alkaa vko1.

Sitten aloitellaan zumenon ja kp 11-13 ultrataan kohdun limakalvon paksuus ja päätetään jatkosta. Siirto luultavasti vko3 tai jotain.

Vierailija
13/216 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en taida ennättää ihan tammikuun PASiin, mutta toivottavsti pian sen jälkeen.

TAUSTA:

Eka ICSI elo/syyskuun vaihteessa plussaa

Keskenmeno yllättävän bakteeritulehduksen (levisi kohtuun) vuoksi

rv 14 + 1

Pakkasessa samasta IVF-hoidosta 4 alkiota yhdessä oljessa.

Áikatauluni ratkeaa keskenmenon jälkitarkastuksessa 30.12. Saatan joutua vielä uudelleen kaavintaan :(.

Kunto ja etenkin henkiseen tasapainoon pääseminen voi viedä pitkään. Ryhdyn hoitoihin, kun olo vahvempi.

Kysymys:

Alustavasti juttelin hoitajan kanssa PASista. Hän puhui samoista jarrusumutuksista kuin IVF-hoidossakin (pitkällä kaavalla) edellisen kierron lopussa ja sitten jostain lääkelaastareista. Onko kellään kokemusta tällaisesta?! Tuntuu, että kaikilla on Zumenon - missä muodossa se otetaan?

Toivoin, että lääkitys olisi PASissa kevyempi.

Millä perusteella teillä muuten lääkkeellinen / lääkkeetön PAS-siirto? Meillä vika miehen siittiöissä, mutta oma kiertoni vähän pitkä ja epäsäännöllinen. Kierrot alkoivat venyä, mitä enemmän sitä vauvaa yritettiin...

Toivottvasti voin roikkua mukananne.

Vierailija
14/216 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pahoittelut tapahtuuneesta :( ja paljon jaksamista toipumiseen!

Ajattelin vastata pariin kysymykseen sen pohjalta mitä itse tiedän. Minullakin jarruttelu aloitetaan jo edellisen kierron puolella, tässä tapauksesssa kp. 15. Tarkoituksena on saada oma hormonitoiminta alas. Menkkojen kuulemma pitäisi tulla n. viikon sisällä piikistä ja sitten kp. 2 aloitetaan kohdun limakalvoa paksuntamaan Progynova-pillerit.

Minä olen käyttänyt jarrua kolme kertaa hoitojen aikana ja aina se on ollut jarrupiikin muodossa. Zumenonista on siis tiiä mitään.. Oisko se semmoinen nenäsumutteen tyylinen? Jarrupiikissä on se hyvä puoli, että se pitää muistaa vain kerran :)

Meillä PAS tehdään lääkkeiden avulla, koska oma kiertoni vaihtelee 19-32 päivän välillä. Ja jotenkin minusta onkin turvallisempaa käyttää jarrua ettei sitten kierto yllätä ja menkat ala parin päivän päästä siirrosta. PAS on ilmanmuuta kevyempi kuin ivf, koska tässä ei pistoshoitoa tarvitse kuin tuon yhden jarrun verran, jos sitäkään. Tässä ideana on vain kasvattaa kohdun limakalvo vastaanottamaan alkio.

-Myyry

Vierailija
15/216 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparin tuoksuisia joulun aikoja kaikille! Juu, minäkin sain viimein postia omalta lääkäriltäni. Mulle tehdään nyt sitten eka PAS luonnolliseen kiertoon, eli menkat pitäs alkaa siinä loppiaisen seutuun. Siitä sitten kierron puoli välin lähestyessä, aloitan ovistikutuksen, ja kun se näyttää plussaa, siitä seuraavana päivänä Pregnyl-piikki ja siitä seuraavana päivänä aloitan Luget. Siirron ajankohtaa en vielä tiedä, se selviää sitten tammikuussa, kun soittelen menkoista hoitajalleni. Tarvittaessa voin kuulema käydä myös ultrassa, jotta nähdään, onko siellä johtomunarakkulaa kasvamassa. Tää Pas-homma on aika lailla vierasta mull, varmaakin menen ultraan, jotta voin samalla kysellä kaikki asiat, jotka mielessä on, lekuriltani. Onko muilla tietoa, onko onnistumisen mahdollisuus sama luonnolliseen kiertoon tehtynä kuin lääkkeellisenäkin?

Jouluiloa! t: tiitiäinen

Vierailija
16/216 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa suruusi!! Olen lukenut tarinasi ja itkenyt puolestasi. Ihanaa, että olet jaksanut nousta ja suunnata katseen eteenpäin!

Zumenonista sen verran kun tiedän, eli se on tablettikuuri (ihanaa). Jostain syystä minä aloitan kierron ekana päivänä nuo tabletit, eikä mistään jarruista ole kukaan puhunut mitään. En kyllä ymmärrä tippakaan tästä kaikesta, en tiedä esim. miksi syön tuota lääkettä ja miten se vaikuttaa. Mutta olen toisaalta valmis tekemään mitä tahansa saadakseni lapsen.

Vielä pitää jännätä, alkaako menkat ajallaan. Jos ne alkaa ennen 1.1, niin joudun odottamaan PAS:ia seuraavaan kiertoon. En tiedä miksi.

Vieläkin jaksan odotella luomuplussaa, ovis oli eilen... =)

Vierailija
17/216 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli heti tammikuussa päästään tositoimiin. Olen jo aloittanut Zumet, ymmärtääkseni se vahvistaa kohdun limakalvoa ja pitää ovulaatiota poissa. Ensi viikolla on ultra (onnistui vaikka on joulun välipäivät) ja ilmeisesti seuraavalla viikolla siirto, mikäli kaikki on ultrassa kunnossa ja sulatuksen jälkeen on siirrettävää. Kaksi alkiota kerrallaan otetaan sulamaan. Meillä on toiveissa yhden alkion siirto, sillä varsinkin miestä pelottaa mahdollinen kaksosraskaus. Esikoinen sai alkunsa tämän hoidon tuoresiirrosta, jolloin siirrettiin kaksi, mutta vain toinen kiinnittyi. Itse olen vähän epäilevällä kannalla, että pitääkö toinen sitten heittää roskiin... Toisaalta tuota ei kannata vielä miettiä, kun voi olla ettei kumpikaan selviä.

Vierailija
18/216 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka PAS tammikuussa, takana 1 IVF loka-marraskuun vaihteessa, josta negaa.

Mulla on nyt menossa Primolutit, joilla menkat siirretään alkamaan 27.12., jolloin aloitan Zumenonit ja siirto vko 2 tai 3.

Vierailija
19/216 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aloitin terolutit ja menkat alkanee sitten vuoden vaihteessa ja sitten aloitan zumenonit. Sitten ultraan kp 11-13!

Nyt menossa kp 15/24-34

Vierailija
20/216 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma yksit lääkäri oli erittäin ihana, kun näimme ekaa kertaa keskenmenoni jälkeen. Hyvä uutinen: ultrassa kaikki hyvin eli uutta kaavintaa ei tarvitse tehdä! Limakalvot olivat kovin ohuet eli menkkoja saa kuulemma vielä odotella (km:sta nyt 4 viikkoa). Silti lääkärin mukaan ei ole mitään estettä aloittaa hoitoa eli PASia heti tammikuussa kuukautisten jälkeen lääkityksellä.

Lääkitys tuntui oudolta teidän muiden lääkitykseen verrattuna: ekaksi Synarela-sumut kierron 21. lähtien (eli hormonitoiminta alas) Sitten kuukautisten jälkeen estrogeenilaastarit (joita ei saa apteekista eikä nyt edes tukusta !!! argg olisin todella halunnut ne tämän vuoden puolella, kun lääkekatto on jo saavutettu- vaikka hoito menisikin pidemmälle)

Sitten lugesteron siirron jälkeen (vai oliko jo aikana).

KOvasti lääkäri sanoi, että mahdollisuutemme näyttävät erinomaisilta. Eihän kukaan voi mitään luvata, mutta joka sanaan tulee ripustauduttua.

Henkiseen puoleen lääkäri sanoi, ettei näe syytä odotella kovin pitkään: surua ei aika poista, mutta uusi raskaus auttaa monia...

Olen edelleen sairaslomalla ja tod näk pidän välissä ainakin toiset kuukautiset, että saan limakalvoa vahvistettua ja kuntoa nostettua. Olenhan vastikään nousuut sängynpohjalta, anemia vaivaa ja kunto on nolla... On tässä surussa nyt hyvä syy nousta ja saada itsensä kuntoon.

Tänään ripustin joulukuuseen lasienkelin pikkuiselle kevättoiveellemme, joka on jo taivaassa...

Huomenna käymme nimettömien muistolehdossa viemässä kynttilän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme