Mitä tarkoittaa ap?
Tyhmä kysymys varmaankin teille "vakkareille" täällä mutta itse olen nyt vasta ensimmäisiä kertoja täällä surffailemassa. Kysyisinkin etä mistä tulee lyhenne "ap"?
Ymmärrän että sillä on tekemistä ketjun aloittajan kanssa mutta mistä siis tuo lyhenne tulee?
Ja mitä tarkoitetaan sanalla "up" kun joissain viesteissä yhtäkkiä lukee niin...?
Kommentit (21)
kiitti tiedosta! Tämä selvensi asiaa!
Juuri tuollaista väkeä täällä oletinkin olevan, siksi vältellyt....
avauksen telijä.
upilla nostetaan avaus esiin jostain kauemmalta sivulta esim.
Ja up on yhtä kuin "ylös" eli nosto.
Ei vaisinkaan.
Se tarkoittaa, Alkuperäistä kirjoittajaa. Eli sitä joka on kirjoittanut alkup. viestin.
Aloituspostaaja on hyvä. Vois olla myös: alkuun panija, antoi palaa, alkupölöttäjä, antoi puheenaiheen, aiheen päättäjä, alkupää, aiheen paukauttaja tai alulle panija.
Pari vuotta sitten, kun aloin säännöllisesti vierailemaan tällä palstalla, luulin Ap:n olevan jonkun kirjottajan nimierkki. Vähän ihmetytti hänen ahkera kirjoittelunsa ja hämmästytti hänen jatkuvat ongelmavyyhdit. En kuitenkaan kommentoinut viestejä, mutta aloin tuntea vähitellen myötähäpeää häntä kohtaan. Jossain vaiheessa havahduin... Miten niin kolmen lapsen yh? Eihän Ap:lla ole kuin yksi lapsi ja hänhän on naimisissa sen erään tapauksen kanssa! Raksuti raksuti, sitten tunsinkin hetkellisesti häpeää itseäni kohtaan :D
aivot pihalla, sitä se oikeasti tarkoittaa
Voi tarkoittaa myös asiayhteydestä riippuen alhainen paskiainen.
Itse olen käsittänyt että se AP on alullepanija.
Vierailija kirjoitti:
Anaali pers..eessä
Tässä taas yksi nero on keksinyt hauskan jutun. Arvostan.
Se on Anna Perälä, palstan ahkerin kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käsittänyt että se AP on alullepanija.
Eli yleensä miehet jotka ovat pistäneet eukon paksuksi
Vierailija kirjoitti:
AP = aktiepolag
Tuo ei ole sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP = aktiepolag
Tuo ei ole sana.
Se on se OY AP
ap = aina paikalla ja up = usein paikalla
Sori, oli ihan pakko.
ap siis oikeasti alkuperäinen ja up on ketjun nosto