Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei karppaajat ja muut laihduttajat tai muuten terveellisesti syövät!

Vierailija
10.02.2013 |

Minkälainen olisi helppo n.2000 kalorin ruokamäärä päiväksi? Pitäisi alkaa laihduttamaan, mutta olen erittäin nirso syöjä, ja en oikein keksi mitä söisin. Jos jätän herkut pois ruokavaliosta, ei paljon jää jäljelle. Jugurtin voisin vaihtaa rahkaan, ja marjoihin (mitä marjoja?) En pysty syömään rahkaa ihan raakana, on sen verran hapanta, ja jos laittaa marjoja vielä ilman sokeria.. voi sitä irvistelyn määrää...

Kasviksia en pysty syömään kerralla kovin paljon, maha ei kestä.

Ehkä joku hyväkarppaus olis mulle sopiva, mut jotenkin pitäisi päästä alkuun.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsasi kypsennettyjä kasviksia? Porkkanaa, lanttua, parsa- ja kukkakaalia? Entä kiinankaalia kypsennettynä? Pakastekasviksia?

Sokerittomuuteen tottuu todella nopeasti, minulle makea herkku on täysrasvainen rahka mansikoilla. Ei yhtään sokeria. Täysrasvaiset jogurtit ja rahkat on muuten vähemmän kirpakoita kuin rasvattomat.

Listaa ne ruoka-aineet joista pidät. Mieti niistä valmiiksi aterioita. Hetken päästä kokeile rohkeasti, saatat löytää uusia herkkuja. Tsemppiä!

Vierailija
2/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä kyllä tykkään, mutta pitää syödä hyvin varovasti, tai muuten on hetken päästä kiireistä asiaa vessaan :)

Se että tottuisi sokerittomuuteen tuntuu epätodennäköisemmältä kuin se että saisi loton päävoiton. Mutta sitä on pakko tavoitella, on tuo ylipaino tehnyt olon niin huonoksi, ja muutenkin huono syöminen, huono nukkuminen ja stressi.

Yleensä diettiohjeissa on aina jotain "outoa" mitä en pysty syömään, ja sitten kun alkaa soveltaa tuntuu että mahtaako olla sitten enää oikeanlaista ruokaa.

Kyllästyn ruokiin aika nopeasti, ja se on vaikeaa kun on nirso. Kumma kyllä suklaaseen en ole koskaan kyllästynyt, nytkin tekee mieli niin hemmetisti.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

senkus vaan syöt masun täyteen:)

Vierailija
4/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varioit niitä. Jos joitakin kasviksia voit syödä niin kehittele ruualle lisuke jolla saat lautaselle vähemmän riisiä/makaronia ja enemmän rehua. Joka ruokailukerralle jotain kasviksta tai hedelmää että saat tärkeät vitamiinit ja kuidut.

Ei mitään rahkoja tartte laihiksella syödä jos ei tykkää. Voit syödä vaikka raejuustoa tai kevyt jogurttia jos tykkäät.

Luo omannäköisesi ruokavalio jota jaksat noudattaa.

Vierailija
5/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä kyllä tykkään, mutta pitää syödä hyvin varovasti, tai muuten on hetken päästä kiireistä asiaa vessaan :)

Se että tottuisi sokerittomuuteen tuntuu epätodennäköisemmältä kuin se että saisi loton päävoiton. Mutta sitä on pakko tavoitella, on tuo ylipaino tehnyt olon niin huonoksi, ja muutenkin huono syöminen, huono nukkuminen ja stressi.

Yleensä diettiohjeissa on aina jotain "outoa" mitä en pysty syömään, ja sitten kun alkaa soveltaa tuntuu että mahtaako olla sitten enää oikeanlaista ruokaa.

Kyllästyn ruokiin aika nopeasti, ja se on vaikeaa kun on nirso. Kumma kyllä suklaaseen en ole koskaan kyllästynyt, nytkin tekee mieli niin hemmetisti.

ap

Mulla oli paha addikti sokeriin, mutta karppaus on auttanut. Ja olen nirso, ja muutenkin "ruokavammainen". Syö niitä mistä pidät, ja sitten vaihdat toisiin kun kyllästyt. Vatsa tottuu niihin kasviksiin kun jätät viljat pois. Usko tai älä, niissä saattaa piillä se kasvisten kestämättömyys.

Vierailija
6/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

karpatessahan ei tarvitse laskea kaloreita,senkus vaan syöt masun täyteen:)

ja aphan ei paljon voi syödä kerralla.

Vierailija
7/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysrasvaista maitorahkaa? Ja minkä merkkistä se on? Olen etsinyt, mutta luullut, ettei sellaista ole olemassakaan.

Vierailija
8/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen lorautat kaveriksi sokeritonta mehutiivistettä ja sekoitat, ei ole enää kitkerää. Kasa marjoja päälle, esim. mustikoita. Hyvä ja edullinen lounas, täyttää ja hiilarit jäävät alhaisiksi!

Vierailija
9/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi on kuin murennettua styroksia ja makaroni ei myöskään maistu kovin hääviltä, ja maha menee sekaisin. Liian täyttävää. Leipää syön joskus 2-4 palaa päivässä, joskus en moneen kuukauteen yhtään. Puuroja en syö, joten viljoja en syö muutenkaan kovin paljon.

Se sokeri on se suurin kompastuskivi ja myrkky mulle.

Olis ihana kun pystyisi tekemään ruokavaliomuutoksen, vaikka ei paino laskisi normaalitasollekaan, mutta että tietäisi että syö terveellisesti, ettei tarvisi pelätä että lapset jää kohta ilman äitiä.

ap

Vierailija
10/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen lorautat kaveriksi sokeritonta mehutiivistettä ja sekoitat, ei ole enää kitkerää. Kasa marjoja päälle, esim. mustikoita. Hyvä ja edullinen lounas, täyttää ja hiilarit jäävät alhaisiksi!

Kuulostaa sopivan helpolta valmistaa :)

ap

Vierailija
11/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 75-kiloiset ja sitä painavammat laihtuvat 2000kcal/vrk määrällä, jos liikkuvat edes jonkin verran. Mutta jos painat vähemmän kuin tuon, saatat lihoa noilla kaloreilla. Paitsi jos liikut tosi paljon.

Vierailija
12/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella herkkua ja rasvaisuus taittaa kaiken happamuuden pois. Mukaan sitten vaan mansikkaa, mustikkaa tai vadelmaa ja siinähän se on. Et varmasti tarvitse sokeria.

Vierailija
13/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään elossa olemiseen menee se 2000 kaloria, kuulemma tämän kokoisella ihmisellä. Enkä jaksa liikkua kuin pakolliset, olen ollut uupunut siitä asti kun sain kaksoset 4 vuotta sitten.

ap

Vierailija
14/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kermarahkassa on muistaakseni 10% rasvaa, muuten.

t. Rainbowsta vinkannut semikarppi

Vierailija
15/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aina iltapalaksi maitorahkaa, johon sekoitan Valion sokeritonta mehukeittoa ja marjoja. Tulee melkein jopa liian makeaa, jos on esim. pensasmustikoita marjoina. :o

Vierailija
16/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole saanut aikaiseksi vielä tehdä niitä, mutta olen maistanut muualla. Ajattelin että jos siitä kehittelis jonkun mitä söisi illalla telkkarin äärellä kun tekee mieli makeaa. Aamupalaksi söisi sitten sitä rahkaa. Hedelmiä voisin syödä jonkun verran, eikös karppauksessa voi niitä syödä myös jos ei mahdottomia määriä vedä?

Vai onko niin että jos haluaa karppauksella laihtua, pitää hiilarit vetää ihan minimiin?

ap

Vierailija
17/17 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

netissä johonkin sivustoon, missä on helppo laatia safkat ja näkee paljon tulee kaloreita, hiilareita ym. Kiloklubi.fi on ainakin ilmainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan