Ensimmäinen sairaslomapäivä...
siivousalalla olen. Ensin olin viikon sairaslomalla tk-lääkärin määräämänä ma-pe, sitten toisen viikon työterveyslääkärin määräämänä ma-pe. Näköjään molempien lomien ekat päivät palkattomia karenssipäiviä. Oikeinko?
Kommentit (7)
työsuhde kestänyt puoli vuotta. kiinteistöalan tes, en oikein ota selvää mitä sanoo
ne käyttävät tuota työehtosopimusta, jossa eka päivä on palkaton.
ja joo näköjään kiinteistöalan tes sanoo, että eka päivä palkaton. tuota toisen viikon ekaa päivää en kuitenkaan tajua
siivousalalla olen. Ensin olin viikon sairaslomalla tk-lääkärin määräämänä ma-pe, sitten toisen viikon työterveyslääkärin määräämänä ma-pe. Näköjään molempien lomien ekat päivät palkattomia karenssipäiviä. Oikeinko?
viikonloppu katkaisi sen ekan loman.
kiinteistöalan sopimus on juuri tuollainen. hommaudu kunnon ammattiin, niin ei ole tuota ongelmaa.
jos työsuhde alle 6kk, eka päivä on karenssipäivä, jos työsuhde kestänyt yli 6kk, ei tulis karenssia.
olis kirjoittanut saikun su asti, ei olis tullut kahta karenssipäivää. Silloin se saikku olis jatkunut katkeamatta.
kauanko työsuhteesi on kestänyt, mitä teidän tes sanoo näistä karenssipäivistä? Onko samaa sairautta vai eri sairaus?