Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Toivon täyteinen torstai JOULUMAMMOILLE***

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinkin jo LA-listaa päivittämässä....

Meidän (voisi sanoa) melko täsmällinen neiti syntyi 4.12 klo 15.56

Kättärillä Haikaranpesässä 11 tunnin treenin jälkeen. Strategiset mitat 3500g, 51 cm ja pipo 36 cm.

Synnytys meni hyvin, alussa oli pieni paniikki vauvan sykkeestä kun oli koko ajan 170 pintaan ja romahti joka supistuksen jälkeen. Puhkaistiin kalvot ja laitettiin Stan-laite ja elektrodi vauvan päähän, tämän jälkeen syke tippuikin 140 hujakoille ja tästä eteenpäin kaikki meni hyvin. Ilokaasun ja miehen ja kätilön hienolla tsemppauksella päästiin melko pitkälle kunnes otettiin vähän lepoa spinaalipuudutuksen voimalla. Oli muuten parempi puudutus kun epiduraali, tosin annetaan vain uudelleen synnyttäjille. 16 min ponnistusvaiheen jälkeen synnytysjakkaralla (voin lämpimästi taas suositella, myös esikoinen syntyi sen avaulla) pieni neiti pulpahti maailmaan. Ihanaa! Itsekin selvisin vain peräpukamalla eikä minua tarvinnut tikata, suosittelen lämpimästi kuumien pyyhkeiden käyttöä välilihalla ennen ponnistusta ja ponnistuksenkin aikana..

Kaikki hyvin, jouduimme olemaan sairaalassa 3 yötä kun vaavin verensokerit heitteli vähän alhaalla välillä (mulla se raskausdiabetes..),

mutta lisämaitoa hörppyyttämällä ja mulla maidon noustessa tilanne korjaantunut ja eilen päästiin sitten kotiin! Esikoinen oli vähän ihmeissään pikkuisesta (itse 1 v 4 kk), mutta tänään oli tuomassa jo siskolle tuttia...:).

Tästä se arki taas lähtee, viime yö meni niin ja näin, mulla ilmeisesti alkava rintatulehdus, onneksi oli edellisestä imetyksestä kaapissa odottamassa lääkekuuri rintatulehdusta varten! Vaavi saanut maitoa hyvin ja sitä myös tulee, noi perkuleen rinnat on vaan sairaan kovana ja kipeenä, mutta kyllä se tästä helpottaa! Pakkautuneisiin rintoihin halpa ja hyvä pikahelpotus on ihan oikeesti kaalinlehdet! Niistä vähän pintaa raaputtamaan ja sitten rintojen päälle, kyllä lähtee kuumotus ja helpottaa!

Tulipa paljon tekstiä, täytyy käyttää nämä " omat hetket" hyödykseen kun kumpikin lapsista nukkuu, taidan kyllä liittyä heidän seuraan :)!

Tsemppiä vielä masuasukin kanssa eläville, kyllä ne sieltä vielä ulos tulevat vaikka usko meinaisi mamilta loppua! Ja onnea myös muille äidiksi tulleille!

Toivoo onnellinen ja hieman sekainen Millamagia73 ja lapset ja tietenkin isä (aivan ihana mies!)

Vierailija
22/34 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea millamagialle ja kaikille muillekin lahjansa avanneille! Oon ehkä jo hieman tippunut kärryiltäkin, kovin moni tuntuu jo nyyttinsä hakeneen. Ja nämä sivut on tuntuneet tässä viime aikoina tökkivän ikävästi, ei jaksa ihan aina odotella sivujen aukeemista :(

Eilen siis käytiin tutustumassa synnärillä. Oli ihan kiva juttu päästä katteleen paikkoja hieman etukäteen ja tietty kyseleen mieltä askarruttavia asioita kätilöltä. Olisin kyllä jo kovin mieluusti jäänyt sinne.. vaavi vain tuntuu vielä olevan eri mieltä..

Vaavi pisti taas ihan parastaan, maha hytky aivan villinä puolelta toiselle. Kätilö naureskelikin välillä, että haluaisi nähdä millainen vauva oikein tuleekaan kun on niin villi jo masussa.. Heh heh. Toivon totisesti, että villi masuasukki ei tarkoita suoraan samaa kuin villi lapsi.. muuten taitaa äiskä ja iskä olla nesteessä tämän muksun kanssa...

Tänään käytiin taas neuvolassa. Sf-mitta oli laskenut jopa sentillä (vau..). Hb oli 135, mitä en kyllä oikein tahtoisi uskoa todeksi.. vajaa viikko sitten kun oli 120. Rr edelleen hieman koholla, pissan prot. +. Seuraillaan siis edelleen tilannetta. Maanantaina sitten uudet mittailut (ellei jotain merkittävää tapahdu ennemmin.. *hope so*).

(.) eilen illalla ja nyt aamulla jonkun verran napakoita suppareita (niin ja heräsin kerran yöllä suppariin), ei kuitenkaan mitään sellaista mistä viittis innostua enempää. Ja ankaria menkkajomoja on alkanut enenevissä määrin ilmaantua, toivottavsti saavat edes jotain aikaan. Yön sain muuten nukuttua kohtalaisen hyvin, ainoastaan yksi vessakäynti + heräsin hieman ennen talliin nousemista vessaan.

No tulipa taas jauhettua.. Poistun takavasemmalle, jos vaikka sais loputkin kortit tehtyä. (toivossa on edelleen hyvä elää...)

Lizzbeth ja myyryläinen 38+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha vaan kasvaa kasvamistaan ja olihan sitä painoakin tullut. Nyt mennään pikkasen keskikäyrän yläpuolella, eli samalla tapaan kuin esikoisen kanssa.

Raisa77, kirjoitit ihan samoin, kun itse ajattelin esikoista odottaessani:

" Nyt kun mennään jo näin reippaasti yli lasketun ajan, rupeaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että tuskin meille mitään vauvaa on tuloskaan."

Tyttö syntyi siis 42+0 ja ajattelin tosiaan, ettei meille mitään vauvaa sitten tullutkaan, väärä hälytys koko juttu :)

AuringonTytär, uskon myös, että joidenkin kroppa on vaan täsmällisempi kuin toisten. Omani nyt toimii miten sattuu, mutten itsekään ole mikään kelloihminen.

Vierailija
24/34 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tänään sekä [b]neuvola[/b] että [b]kokoarvio-ultra[/b]. Neuvolassa kaikki ok, sekä th että opiskelija arvioivat vauvan kokoa, molemmat sanoivat alle 3,5 kg. Fundus-mitta oli laskenut sentillä eli oli 33 cm ja tasan yläkäyrällä eikä enää yli. ;) Vauva onkin jo vähän alempana ja th:n mukaan pää liikkuu vielä vähän, mutta opiskelija sanoi, ettei saa enää päätä liikkumaan.

Kokoarvio-ultrassa tuli mukava tieto, että vauva vaikuttaa sopusuhtaiselta, ja painoarvio nyt 3,3 kg eli la:n tienoilla alle neljä kiloa, jee! Huoli alkaa hälvetä, koska olen saanut 3,6- ja 3,9-kiloiset vauvat maailmaan punnerrettua, sekä lisäksi mulla on olemassa mahdollisuus käynnistykseen la:n tietämillä, eli eiköhän tästäkin selvitä. Aiemmin asiaan on liittynyt melko paljon huonoa omaatuntoa lievän raskausdiabeteksen ja paljon lipsuneen dieetin takia...

[b]Kitta[/b] meillä ainakin kaikki vauvat ovat masussa reagoineet sydänäänianturiin, ja luullakseni myös siihen, että silloin olen lähes selällään. Tänään vauva on ollut unisella päällä, eikä kovin paljoa reagoinut ultraan eikä sydänäänien kuunteluun tai käsin tunnusteluun. Toivottavasti nyt potkuttelisi pirteänä joka päivä synnytykseen saakka... Olin nimittäin liikehälytyksen vuoksi sunnuntaina päivystyksessä (jossa tosin vauva heräsi riekkumaan oikein kunnolla käyrillä - ne anturit häntä häiritsivät ;D) ja nyt mulle on sekä polin kätilö, että tämänpäiväinen ultra-lekuri että neuvolan th korostaneet, että heti näytille, jos vauva liikkuu liian vähän. Tämä on mukava kuulla asiantuntijoiden suusta, eikä siis koske pelkästään minua, vaan Tampereella ainakin korostetaan sitä, että mieluummin pari turhaa tsekkausta kuin se yksi liian vähän... Eli vauvan liikkeiden ja reagoinnin tulisi pysyä vilkkaana loppuun asti.

[b]Kaaka[/b] mulla on lapset syntyneet rv 39+5 ja 40+1. Nyt on ollut paljon supistuksia, muttei kohdunsuulla ainakaan viime viikolla edistystä. Siksipä odotankin vaan sitä la:n polia ja mahdollista käynnistelyä, kaikki sitä ennen tapahtuva ois vaan positiivista ylläriä... :) Lasketusta ajasta sen verran, että yleisimmin se määritellään nimenomaan kuukautisista. Vain siinä tapauksessa, että varhaisraskauden ultrassa tulee riittävän iso (kuntakohtaista tämän määrittely) heitto, niin la muutetaan ultran mukaiseksi.

Pari pientä supistusta on tässä kirjoitellessa tullut, mutta näitähän tässä on riittänyt... Illalla vika mammajumppa, toivottavasti liitokset kestää kipuilematta, kun muuten siellä jumpassa tulee niin hyvä olo! :)

[color=orange][b]Sumunen[/b] 37+1

Vierailija
25/34 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smiigus: mun pojat syntyivät rv 40+4 ja 40+6, ihan kuin sunkin kaksi ekaa =) Tyttö syntyikin sitten rv 42+1 aivan kuin Kaaka muistelikin. Eli aina vaan pidempään olen saanut odottaa, kirjaimellisesti ;) Siksi olenkin niin varma että tämä syntyy vielä myöhempään eli käynnistykseen mennään. Kaiken lisäksi tajusin et rv 42+2 on 8.1 joka on sunnuntai ja ainakaan Kättärillä ei käynnistetä viikonloppuna jos kaikki on ok joten hyvässä lykyssä käynnistetään vasta 9.1, pläääääh.... No, täytyy toivoa että vaavi tajuaa itse tulla pakottamatta ulos =)

ONNEA sylin täydeltä Millamagialle ja perheelle!!!!

Vierailija
26/34 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläpäin mun mielestä se la tulee aina np-ultran mukaan. Mutta tokihan jos kierto on säännöllinen, niin noiden pitäisi täsmätä. Mulla kun se kierron pituus vaihtelee, niin ei siitä pysty mitään päättelemään. Mullahan siirtyi ekassa ultrassa la melkein parilla viikolla, eli tämä kierto oli ollut sitten sellaiset 37 päivää tai jotain.

No, joka tapauksessa minäkin olen täällä vielä pitkälle tammikuuhun. Kunpa se maha nyt ois ees vähän laskeutunut, mutta ei, kasvaa vaan edelleen. Blah.

Hiihaa, pian tämä mamma lähtee pikkujouluihin! Näytän kyllä ihan hassulta, kun on meikkiä ja vähän siistimpää päällä :)

Vierailija
27/34 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi ONNEA Millamagialle :) On ihana lukea vauvauutisia ja samalla se on nyt myös omalla tavallaan haikeaa, koska olisi ihana tavata jo oma nyyttikin. Vielä en hätäile, koska viikkoja on nyt takana 39+1.

Tulin juuri neuvolasta. Nyt vauva on hieman laskeutunut, vaikka Sf-mitta onkin huimat 36! Mitta kuitenkin menee yläkäyrällä, kun jossain vaiheessa olimme jo sen yli. Kaikki on kunnossa muuten, mutta verenpaine nousussa 132/84. Lähtöpaineeni olivat tosi alhaiset ja siksi terkkari käski minun levätä, tarkkailla oloani ja soittaa äitipolille, jos ilmenee kovaa päänsärkyä tai näköhäiriöitä. En tiedä, miten herkästi pitäisi häitäillä. Pissa on edelleenkin puhdas, turvotus hieman epävarmaa, hemoglobiini peräti 131. Vauvalla kaikki tuntuu kuitenkin ja onneksi olevan hyvin :) Se oli ensin päiväunilla, mutta terkkari herätti sen ja syke vaihteli taas välillä 150-168.

Otanpa terkkarin neuvot kuuleviin korviini ja menen alakertaan lepäilemään... :)

SnowApple rv 39+1

Vierailija
28/34 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuen ihan paikkakunnasta... Tällä meillä muutetaan la, jos on yli viikon heitto varhaisraskauden ultrassa.

Mä en muuten ole ottanut oikein todesta sitä, että tämä vauva voisi oikeasti syntyä vasta ensi vuoden puolella, vaikka mulla la 28.12. Saapa nähdä miten tässä mielialat heittelee toiveikkuuden/epätoivon välillä vielä ennen tositoimia! ;)

Vierailija
29/34 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikille vauvansa saaneille!!

Kylläpä nyt vauvoja syntyy ihan urakalla, meitä on täällä masuinemme kohta enää muutama jälellä eikä ole vasta kun näin alkukuu.

Useimmat vauvat näkyy tahtovan jouluksi ulos yksiöistään!!

Minulla ei ole ollenkaan kiire synnyttämään, voisin pitää masuni ihan hyvin ensi vuoden puolelle ja varmaan herra tuolla mielellään pysyisikin sinne saakka ja kauemminkin. saisi ollakin jos tietäisin että on korkeintaan 4,5kiloinen..syntyisi 1.1 niin päästäisiin paikallislehteen...

paitsi, että maha varmasti räjähtäisi, on niin nahka tiukalla ja vauva tuntuu NIIn hyvin, pikkuiset sääretkin ja käsikin välillä.

Olo on aikasta väsynyt. Toisen aamuyön jo valvoin. Jalkoja särki vanhalla, kyllä ne vaan tietää kun pakkanen kirraa..Varsinkin oikea paljon kärsinyt ruma ja arpinen rampajalka. piti laittaa ukon saapassukat jalkaan niin alko helpottaa. ..

Aamulla olin oikeenkin ahkera ja siivosin pojan huoneen, vein varastoon lapsellisempia leluja joilla ei enää leiki ja paljon oli seassa tarpeetonta pikkuroinaa, mistälie kertynytkin... Piti raivata tilaa kun joulupukki tuo taas uutta tilalle.

kauppareissu otti kyllä lujille, väsytti ja tenavilla oli ihan liikaa virtaa ja piti nahistella. Jäi yksi mummo kattomaan pitkään kun pakko oli ääntä korottaa kun ei saanut muuten mitään lakia. Nää kun on yhtä omapäisiä kuin äitinsä niin meillä kyllä käydään tahtojen taisteluja aina vähänpäästä.. reppanat, pääsisivät kyllä paljon helpommalla elämässään kun osaisvat antaa edes hiukan periksi ja myödätä. mutta kun ei niin ei.

myy81: En kyllä usko, että huominen käynti saa synnytystä käyntiin, kun ei ole ollut minkäänmaailman oiretta siihen suuntaan ja edellisetkin ovat tykänneet tuolla masussa olla. Mutta huomennapa nähdään!!! Tai viikonlopun aikana. Kun edes muutaman tunnin jaksaisi supistella ja aukoa paikkoja..

Kärykö se kyseli milloin vanhemmat lapset on syntyneet, meillä 41+3 ja 41+4, jälkimmäinen käynnistyksellä, mitenlie kauan vielä olisi itseään masussa kasvattanut. Oli ihan kinainenkin vielä kun syntyi.

Auringon tytär vai miten se meni, meillä on samanlainen ohjelma ensi viikon perjantaina! Minunkin pitää mennä aamukahdeksalta osastolle ja sitten se on menoa.. taidat olla nopeammin nyytti kainalossa mutta toivon itsekinvasti, että kolma kerta olisi edes jotakuinkin nopeaa toimintaa.. Toivossa on hyvä elää ja siihen turvaan..

jo vain mutta nostampa taas ahterini tuolilta ja koitan jotain touhuta, ei passaa mennä pötkölle, nyt jos nukkuu niin ensi yönä ei ollenkaan...

Palaillaan!!

Lahja rv 38+6

Vierailija
30/34 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo että olen täällä ainoa jouluinen joka ei ole vielä nyyttiään saanut! Mutta oli täällä onneksi muitakin!!:)

Ja Onnea kaikille jo nyyttinsä saaneille!:)

Meillä oli tänään neuvola ja kaikki ok, paitsi että lääkäri oli mokaillut viime viikon synnytystapa-arviossa jotain, niin että voin joutua menemään ensi viikolla uudestaan..en tiedä että kuinka moni luki sen viestin kun kerroin meidän ulkomaalaisesta lääkäristä joka ei oikein tuntunut tietävän mitä teki!

Kyllä mäkin olisin valmis ottamaan jo nyyttini vastaan, mutta sillä ei kyllä tosiaan taida olla mikään kiire tuolta ulos!:/ Eli Sumunen (jos oikein muistin) niin mä olen varmaan täällä sun seuranas vielä vuodenvaihteessakin!8/

Ai niin, kaverin tuttava tekee vyöheterapia-juttuja ja pyysi mua ens viikolla sinne, että saa nähdä onko mitään apua! :D

Tellukka + Jäppinen rv 37+0

Vierailija
31/34 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspolikäynti oli tosi hyvä ja sain vastauksia koko odotusajan vaivanneisiin kysymyksiin. Lääkäri oli oikein ihana ja ystävällinen. Tämän hetkinen painoarvio oli sellainen reilut 3 kiloa eli mitään megaisoa ei onneksi tästä ole tulossa!! Jotenkin helpotti koska on sanottu että voi olla isompi kuin esikoinen. Eli ylikin voidaan päästää eikä käynnistykseen ole aihetta. Lääkäri olisi sanonut sukupuolen mutta vauva oli siten ettei lääkäri päässyt kurkkaamaan jalkojen väliin.. mutta jollain lailla on nyt tullut sellainen olo että josko sittenkin tää olisi se tyttö... kun kerran ei ihan niin isokaan ole.. ja näin viime yönä unta. Tosin unessa sain tyttöKAKSOSET :))

Kohdunsuu oli jo sormelle auki, kanavaa 2 cm. Pääsin käyrillekin ja sykkeet olivat ihan erilaisia mitä neuvolassa koskaan eli nyt vauvalla oli jopa 167 syke kun neuvolan dopplerilla on aina ollut sellaista 133-140 vaikka vauva kuinka liikkuisi!! Supituksia ei tullut ainoan ainuttakaan ja hyvää käyrää tuli vauvasta eli kaikki oli hyvin. Napavirtauskin ultralla katsottiin ja se oli normaali!!

Eli näköjään ei tarvita supistuksia että paikat alkaa aueta.

Nyt luottavaisin mielin loppuodotukseen. Ja enää ei pelota mikään kun kerran oksitosiinikäynnistyskin tarpeen mukaan on mahdollinen vaikka sektio onkin reilu vuosi sitten tehty!!!

iloisin terkuin

beal rv 37+5

Vierailija
32/34 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin ihan kypsä olo:/ Tajusin tossa äsken et ultran mukaan mulla ois viikkoja nyt tasan 37 eli ainakin yksi täysiaikaisuus ylitetty;) No lauantaina sit ainakin vauvat on täysiaikaisia ja kyllä nämä sinne asti menevät, taitaa tulla vain käynnistyksellä/sektiolla ulos:( Joka päivä kyllä supistelee ja epäilen et oon jo reilusti auki, mut kun ne supparit loppuu aina viimestään nukkumaan mennessä, pitäisköhän sitä valvoo yks yö ja vaikka siivota koko yö niin jos vaikka ei loppuiskaan, no ei vaiskaa....

Eilen täällä reippaana siivoilin , vaikka pirun vaikeeta se tän masun kanssa on, ja supistuksia tuli hyvin, koko illan supisteli aika kipeesti, mut hyvin oon yön nukkunut:/ Mä niiiiiiin odotan et tapahtuis nyt jotain, miks ei voi vaikka vedet mennä!!!!!!

Tänään sit jaksoin lyllertää tytön ja äitin kans kerhon joulujuhlaan ja kaikki oli ihmeissään et miten mä vieläkin sinne jaksan, no mitä pirua mä kotonakaan homehtuisin tän mahan kanssa johon kohta kasvaa jo hämähäkinseittiä:O Mut kyllä oli masu kipee kun kotiin päästiin ja oli pakko mennä suoraan nukkumaan ja hyvin nukutti 2 tuntia:) Tänään onkin ollu aika hiljanen päivä supistusten suhteen, mitähän tekemistä sitä nyt keksis et sais niitä aikaan;) Tai kai mä oon jo 10cm auki ja kohtu ihmettelee kun vauvat vaan pysyy sisällä eikä ollenkaan tuu pihalle!!

No joo, mun jutut on ihan sekavia ja typeriä, älkää välittäkö;) Mä kyl hirtän sen lääkärin tiistaina jos ei ota mua käynnistykseen, mä en JAKSA enää!!!!

Mutta oikein kivaa loppuiltaa teille muille, toivottavasti te jaksatte masujanne vähän paremmin;)

Tuohtunut

Rölli-peikko ja tylpykät 36+5

Vierailija
33/34 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en juuri tiedä mitä on tapahtunut tai on tapahtumassa...

Piti vain äkkiä tulla kertoon että huomenna mullakin on viimein se kauaqn odotettu sektio päivä!!!! Aamulla 7.30 sairaalaan!

Tulen sitten kertoon kun olen kotiutunut...

narnia 39+5

Vierailija
34/34 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan päivä, suhasin auton kanssa miestä ja tyttöjä puolen päivää. Kivasti vauvallakin kaasujalka potki... kohta taitaa loppua ajelut, kun voipi käydä vaaralliseksi liikenteelle. Senkki on nyt sitten ovia lukuunottamatta maalattu, jotka tosin kohta maalailen, kun koneelta pois pääsen. Ja piparkakkutaikinan tein huomiseksi, jos vielä jaksaisin leipoa. Ihan oikeasti alkaa tekeminen tökkimään. Sitten loppuajan makaankin taas kuin valas. Selkä on oudon kipeä ja ihan sellainen olo, että olisi vessaan asiaa, mutta kun sinne menee, on ihan turha reissu.

Lapsoset syntyneet rv 41 ja rv 41+6, molemmat käynnistetty ja tipalla edetty. Just tänään äidille ennustin, että 8.1.2006 syntyy tai jos hyvin käy, niin jo 2.1. Tämä perustuu siihen, että tytöt ovat syntyneet 4. ja 6. päivä. Sopisi sitten matemaattisen jonon jatkoksi.

Mulla on näitten loppuraskauksien kanssa oikein tullut traditioita. Kerään isoja projekteja loppumetreille; on ollut tapetointeja ja nyt huonekaluja. Ja valokuvat on järkkäämättä ja kiinnittämättä edellisestä odotusajasta lähtien. Ja paras on silitys. Täällä kehtaa tunnustaa, että mulla on sama silityspino lojunut tuolla edellisestä synnytyksestä lähtien. Juhlia yms. varten tietenkin tarpeelliset on silitelty, ja pinosta on täytynyt välillä hakea jotakin tarpeellista. Kesällä jopa pesin kaikki vaatteet (ja joululiinatkin näyttää olevan siellä...) uudelleen. Ja kaikki tämä on ollut tehtävä, ennenkuin lapset ovat suostuneet syntymään! Lasken tähän pinoon tällä kertaa myös joulun laittamisen, josta tosin puuttuu enää vain se siivous ja koristeet. Joten kiirettä pukkaa. Itse keksittyä tosin, mutta jollakin on aika kulutettava. Kuopuskin väsyttää isovanhemmat päivittäin olemalla hoidossa, joten olisi kiva heidätkin päästää pinteestä.

Ja eikun hommiin...

*Kitta75 ja masuvauva rv päivän vajaa 38*