Naiset vihaavat naista, joka nauttii seksistä keskimääräistä enemmän?
Ovatko muut havainneet samaa? Naiset ovat katkeria ja jopa vihaisia niille naisille, jotka pitävät seksistä, ovat estottomia ja haluavat rakastella usein. Kyse ei ole edes muiden miehiä kyttäävistä viettelijättäristä, vaan ihan tavallisista kotiäideistä, jotka tahtovat panostaa seksielämäänsä.
Olen aistinut tällaista lukuisista viestiketjuista. Kun ollaan haluttomia, toivotaan että muutkin olisivat?
Onko muka niin poikkeuksellista, että seksi on naiselle tärkeää? Että sittenkin löytyy naisia, joilla ei ole komplekseja omasta vartalostaan, jotka tietävät mitä haluavat ja kuinka tyydyttävät, osaavat tyydyttää miehen... pukeutuvat seksikkäästi (ei riettaasti julkisilla paikoilla, vaan kotona omaa miestä varten), rakastelevat usein, omistavat leluja, katsovat eroottista materiaalia...
Kun tämä kaikki tapahtuu suhteen sisällä, mitä se muita haittaa? Tuntuu, että uskollinenkin, mutta halukas nainen on muille uhka? Miksi ihmeessä?
Kommentit (19)
Eli taitavat karsastaa, ehkä nyt eivät ihan vihaa sentäs. Tässäkin ketjussa sinusta on tehty ymmärtämätön ja empatiaan kykenemätön. Luin kirjoituksesi pariinkin kertaan, enkä millään saa sinusta sellaista kuvaa!
Olen kanssasi täysin samaa mieltä ja samassa tilanteessa. Minä vain teen sen virheen, että aina, kun kaveriporukassa tulee puhe seksistä eli yleensä siitä, että sillä saralla on hiljaista, niin myöntelen vain mukana. Vaikka se ei pidä paikkaansa! Jotenkin pelkään niin kovasti sitä, että miten kaverit suhtautuvat, jos sanoisinkin, että minä itseasiassa olen tyytyväinen seksielämääni. Ja parisuhteeseeni muutenkin.
Tottakai sellaisessa tilanteessa, kun ystävä kertoo murheistaan, ei ole syytä alkaa hehkuttamaan omaa onneaan.
t. toinen seksuaalinen ja silti empaattinen
kuka ei..? Ainakin asia on mitä suurimmassa määrin yhdentekevä. Paitsi jos joku katsoisi asiakseen selvittää minulle seksielämänsä ihanuutta tai kamaluutta, voisin kyllä olla vähän nihkeä. Liikaa infoa, oli se sitten hyvää tai huonoa.
Minulla oli lapsuudenkoti erittäin seksuaalikielteinen ja kiihkouskovainen, mutta silti todella nautin seksistä ja olen estoton mieheni seurassa.
joten ei se välttämättä aina niinkään mene. Myös ihmisen luonne vaikuttaa asiaan.
mun ystävien ja ystävättärien seksielämästä - enkä haluakaan tietää. Ei vain ole tapana keskustella aiheesta. Sen verran tietty, että jos joku on raskaana, niin siitä voi sitten päätellä seksiä harrastettaneen :).
heidät hoitoon klo 9. Ei hän halua ryhtyä pikapanolle ennen kuutta!
mutta saattaa olla. Sellainen seuraus voi olla.
Mulla esim ei ole mitään ongelmia seksin suhteen niin kauan kun en ole vakituisessa suhteessa. Kun miehestä tulee vakkari tai jos muutan yhteen, seksistä tulee ällöttävää. Ja hemmetti kun en sitä ole tähän päivään mennessä osannut itselleni selittää. Niin kauan kun suhde on satunnainen, seksi on jees.
No itse olen erittäin tyytyväinen seksielämääni, enkä koe olevani uhka kenellekkään. Niin ja minulla on kaksi lasta...
Kaikki vain siksi, etten hohhoile ja välttele seksiä heidän laillaan. Kaikilla siis omat parisuhteet. En ikinä sotkisi heidän suhteitaan, mutta silti olen kai heidän silmissään kummajainen. Tuntuu oudolta - eikö ideaalitilanne ole se, että sekä mies että nainen haluaa rakastella. Vaikuttaahan se suhteen syvyyteen, ei siitä pääse mihinkään. Varsinkin miehille on tärkeää, että nainenkin haluaa. Ap
Toki ystävyytemme sen kestää, mutta olenpahan vain havainnut tämän... ja sama ilmiö toistuu keskustelupalstoilla.
Ongelma on vähän siinä, että jos koti on ollut hirveän seksuaalikielteinen, on sitä omaa seksuaalisuutta ehkä vaikea käsitellä kun on omaakin perhettä. Vaikka seksielämä olis ollut hyvää joskus teininä + aikaa ennen lapsia.
Tähän seksittömään vanhemmuuteen syyllistyvät monet miehet ja naiset. Jos malli kotoa on sellainen, ettei äidin/isän kanssa voi panna, niin miten luoda se oma elämä toisenlaiseksi? Kun vaikka järki sanoo toista, tunne voi toimia vastaan (=ettei haluta, vaikka haluttaisi).
eroottisesta läheisyydestä jännityksestä ja kemiasta kuin jostain irstailla, kylmillä muovinpaloilla leikkimisestä. Enkä kadehdi tai koe uhkaksi koska tiedän olevani ainutlaatuinen ;-)
useammin, äiti voi haluta vahvistusta sille, ettei ole tunteineen yksin. Hän ajattelee, että samassa elämäntilanteessa oleva ystävä ymmärtää. Sama pätee vaikka lasten uhmaikään tai yövalvomisiin. Jos ystävä siinä tilanteessa rehellisesti roiskauttaa, että " ei, en ymmärrä, olen oikea seksipeto/ei meidän lapsilla ole ollut uhmaikää/lapsemme ovat nukkuneet alusta asti yönsä" ei ystävä todennäköisesti ole saanut sinulta sitä mitä on hakenut eli tukea ja ymmärrystä.
Ehkä sinulta puuttuu tilannetajua tai empatiakykyä?
asia tuodaan esille. Sellainen itsensä korostaminen ja paremmuuden tunne, joka voi välittyä kehuskelevassa viestissä, voi herättää ärtymystä. Jos asiasta kerrotaan asiallisesti, se harvoin saa osakseen asiattomia negatiivisia kommentteja.
Terveisin aistillinen, antava ja saava nainen, joka uskoo, että onni ja rakastaminen näkyy ilman niiden jatkuvaa korostamista puheilla.
aikaisemmin kun muu perhe ehtii juoda kahvitkin miehen kanssa kaksistaan. Meillä on ollut tätä yli 20 vuotta, ja se toimii, on koko päivän hyvä olo henkisesti, ja jaksaa hymyillä, ja sivutuotteena lapsilauma.
Vierailija:
useammin, äiti voi haluta vahvistusta sille, ettei ole tunteineen yksin. Hän ajattelee, että samassa elämäntilanteessa oleva ystävä ymmärtää. Sama pätee vaikka lasten uhmaikään tai yövalvomisiin. Jos ystävä siinä tilanteessa rehellisesti roiskauttaa, että " ei, en ymmärrä, olen oikea seksipeto/ei meidän lapsilla ole ollut uhmaikää/lapsemme ovat nukkuneet alusta asti yönsä" ei ystävä todennäköisesti ole saanut sinulta sitä mitä on hakenut eli tukea ja ymmärrystä.
Ehkä sinulta puuttuu tilannetajua tai empatiakykyä?
kannattaisi sinunkin kokeilla.... jne. Jos et ymmärrä sitä, ettei joku joskus voi sille mitään, ettei hormonitoiminta ole normaalilla tasolla.
Ymmärrätkö itse muita?
Lisäksi naiset, joiden suhteessa seksi ei toimi tai sitä on vähän (koska se ei toimi), niin yrittävät vakuuttaa, ettei seksi ole tärkeää. No, ei se tietenkään ole tärkeää, jos kumpikaan ei siitä erityisemmin nauti. Mutta siinä kohtaa jokainen voisi tietysti kysyä, miksi en nauti... miksi puolisoni ei nauti. Seksi on kaunein ja henkilökohtaisin tapa osoittaa rakkauttaan, niinpä minä haluan siinä tulla paremmaksi nautinnonantajaksi ja -saajaksi koko ajan.
Seksi on tärkeää suhteessa.
Olen tyytyväinen oman suhteen seksin laatuun ja määrään, mies voisi tässä sanoa että lisää olisi kiva saada.. ;)
Mulla on kaveri jolla on todella aktiivinen seksielämä. On vakituisessa parisuhteessa ollu pari vuotta ja että menee hermo siihen että kun joskus nähdään niin se kommentoi missä asennoissa ja kuinka monta kertaa tuli viimeksi harrastettua!
Sitä ei kiinnosta tietää millasta meillä seksi on, sitä kiinnostaa kertoa omastaan; välillä ajattelen että se hehkuttaa omastaan koska se varmaan ajattelee ettei meillä ole yhtään niin hyvää, mutta toisaalta välillä tulee mieleen että mahtaako ystäväni vaan todistella jotain, jos ei minulle niin ehkä itselleen?
muttei siis koskaan mitään haluttomuudestani johtuvaa. Näistä olen kyllä ystävilleni puhunut.
Empatiakyvytön en usko olevani, sen verran kovia on tullut itsekin koettua ja olen kyllä varmasti muutenkin ollut ennemminkin kiltti ja ymmärtäväinen. Sillä varmaan tuo uskollisuuskin on minulle niin tärkeä asia, että välitän toisista ihmisistä.
En ota tämän aihepiirin asioita puheeksi, ellei minulta ole suoraan kysytty. En myöskään valehtele ystävilleni, sillä mielestäni minun ei olisi mitään järkeä teeskennellä seksuaalisesti halutonta vaikuttaakseni ystävieni mielialaan :) Tukea voin ihan muilla keinoin. Mutta tästä oli juuri kyse: miksi seksuaalisuus on niin arka asia, että kun itsellä menee huonosti, on vaikeaa hyväksyä, että muilla voi olla toisin. Eikö se halu olisi kuitenkin se normaali tila? Miksi joku on vaarassa pahoittaa mielensä, jos toisilla on rakasteluasiat kunnossa?
Se kellä onni on, se onnen kätkeköön.
Ap