Onko 1200kcal per päivä kitudieetti?
Tässä esim viime lauantain syömiseni. Ruoka-aineen perässä määrä grammoina. Maito = kahvimaito
aamulapa
kananmuna 100
pekoni 20
oliiviöljy 1
raejuusto, rasvaton 50
jäävuorisalaatti 50
maito 70
lounas
broiler hunajamarinoitu 100
feta öljyssä 35
jäävuorisalaatti 50
tomaatti 25
raejuusto 65
maito 70
päivällinen
naudan sisäfile 100
kolmen juuston kerma 23
jäävuorisalaatti 50
raejuusto 40
oltermanni 30
kultakinkku 30
iltapala
rahka rasvaton 100
mansikka 80
pellavansiemenrouhe 10
YHT 1180kcal
Kommentit (22)
eikä yhtään omatunto kolkuta. Aika vähän sais syödä tai tehdä yhtään mitään jos pitää ruveta joka asiassa miettimään että riistääkö tällä ostoksella nyt jotain.
Siideri on turha, et tarvitse sitä. Laskepa paljonko tulee yhdestä viiden desin tölkistä, 225kcal.Ja kusena menee vain alas. Saman asian ajaa joku maustettu novelle.
Kun suhteutetaan keskivertonaisen kalorintarpeeseen, joka on noin 2000 kcal. Tiukkaa tekee saada 1.200 kalorilla kaikki kehon tarvitsemat ravintoaineet. Tuolla kalorimäärillä myös energiataso laskee ja tulee helposti apaattinen olo.
Oma päivä:
- rasvaton marjasmoothie, maitokahvi 100
- lounas keitto+salaatti+ruisleipäpala tai vaikka 1/2 grillattu broiskunfile + salaatti, rasvaton piimä n 350
- hedelmä tai pari salmiakkia 100
- päivällinen kotiruokaa: keittoa, pataruokaa, laatikkoa, uunijuureksia ja lihaa n 500
- iltapala maitokahvi ja pähkinöitä/mehujää n 150
tuosta tulee km 1200 kaloria päivälle ja saa syödä mahan täyteen. Jaksan treenata 2x vkossa salilla ja touhuan muutenkin.
Viikonloppuna tuohon muutosta: lounas on croissant, mehujää muuttuu normijäätelöksi. Lisäksi lasi viiniä ruuan kanssa. Silloin päivän kalorit n 1400-1500
eikä yhtään omatunto kolkuta. Aika vähän sais syödä tai tehdä yhtään mitään jos pitää ruveta joka asiassa miettimään että riistääkö tällä ostoksella nyt jotain. Siideri on turha, et tarvitse sitä. Laskepa paljonko tulee yhdestä viiden desin tölkistä, 225kcal.Ja kusena menee vain alas. Saman asian ajaa joku maustettu novelle.
sitä mitä tarvitsee.
eikä yhtään omatunto kolkuta. Aika vähän sais syödä tai tehdä yhtään mitään jos pitää ruveta joka asiassa miettimään että riistääkö tällä ostoksella nyt jotain. Siideri on turha, et tarvitse sitä. Laskepa paljonko tulee yhdestä viiden desin tölkistä, 225kcal.Ja kusena menee vain alas. Saman asian ajaa joku maustettu novelle.
sitä mitä tarvitsee.
haen mielihyvät ja kohokohdat muualta kuin ruuasta tai alkoholista.
sitä mitä tarvitsee.
ei ryyppäämisestä eikä mässystä.
Jos mun pitää valita hampurilaisateria tai gulassi/lampaannpotka/tagine/saltimbocca - otan jälkimmäisen ehdottomasti. IHan yhtä hyvältä maistuu se lounaspöydän grillattu broiskunpala ja salaatti tai kotona syöty tuorewokki ja kala - ei se ole mitään kituruokaa??
Jos pitää valita lasi laadukasta viiniä tai pari pulloa sidukkaa - otan em. En voi sietää mitään lipittelyjuomia joten en edes kaipaa niitä! Juon siideriä n 1,5 dl vuodessa, senkin vain jos ei parempaa ole tarjolla.
Eihän noilla määrillä saa vatsaa täyteen, annoskoot on todella pieniä.
Lisäksi kaipaisin lisää kasviksia, ap: lla tulee kasviksista ja marjoista n. 200g päivässä.
Itse laihdutan myös, syön vaihdellen 1200-1500 kcal ja kasviksia, marjoja ja hedelmiä menee kilo päivässä kiloklubin mukaan.
Minä juon hyvillä mielin vähän portviiniä jälkiruuaksi silloin tällöin.
Kun suhteutetaan keskivertonaisen kalorintarpeeseen, joka on noin 2000 kcal. Tiukkaa tekee saada 1.200 kalorilla kaikki kehon tarvitsemat ravintoaineet. Tuolla kalorimäärillä myös energiataso laskee ja tulee helposti apaattinen olo.
Mulla ainakin paino nousee 2000 kcalorilla. Teen toimistotyötä, olen 43v ja harrastan kahvakuulaa 1-2 kertaa viikossa + kävelylenkkejä päälle.
Fittnes-treenaaja, joka siis treenaa paljon ja kasvattaa lihaksia, pärjää 1700 kcalorilla.
ap.
Eihän noilla määrillä saa vatsaa täyteen, annoskoot on todella pieniä.
Vierailija - 5.2.2013 13:10 (12/36)
Nälkäkuuri dieetit ajavat vain jojoiluun
Nälkäkuurilla ei kuitenkaan voi elää loppuelämäänsä, nämä nälkäkuuridiettaajat eivät halua ymmärtää, että kyse on LOPULLISESTA elämäntapojen muutoksesta.1200 kalorilla olet myös säästöliekillä alta aikayksikön
Mutta noi ruuat on kamalia. Valmismarinadia, maustettua ruokakermaa... Mikset hyvä ihminen mausta itse ruokaasi! Kun kerran terveellistä ruokaa haluat, nuo lisäainemössöt ei todellakaan ole hyviä.
Onnistuin aikoinaan laihduttamaan Painonvartijoissa syöden 18 pistettä eli noin 1100-1200 kcal päivässä. Kyllähän sitä sopivasti ruoat valiten saa syödä niin ettei erityisemmin nälkä ole ainakaan ekoina muutamina viikkoina, mutta kyllä mun kroppa ainakin alkoi kapinoida niin alhaista kalorinsaantia vastaan pidemmän päälle. Tämän vuoksi lihoin aika pian takaisin päästyäni tavoitteeseeni, vaikka tuntui ettei se laihduttaminen nyt niin kauhean vaikeaa ollutkaan. Kuitenkin jatkuva liian kova kalorivaje puoli vuotta oli tehnyt sen että teki mieli liian isoja annoskokoja tms.
Sittemmin laihdutin pysyvästi syöden 1600-1700 kcal päivässä.
Mutta noi ruuat on kamalia. Valmismarinadia, maustettua ruokakermaa... Mikset hyvä ihminen mausta itse ruokaasi! Kun kerran terveellistä ruokaa haluat, nuo lisäainemössöt ei todellakaan ole hyviä.
ja kokeeksi ostin tuota kolmen juuston kermaa, oli muuten hyvää.
Ja kyseessä kuitenkin viikonloppu, eli herkuttelua.
Arki meneekin sitten ilman kermoja ja sisäfileitä.
ap.
Päivittäin 900-1170 kcal. Kylläinen olo.
Tuosta sun päivästä niin rasvaa hirmusti. Juustoja, marinoitua broileria jne.
Satsaa enemmän vihanneksiin ja kasviksiin. Ja lisäisin välipalan lounaan ja päivällisen väliin.
Puhtaita ruokia, mausta itse, käytä oliiviöljyä.
Muutoin niin ei tuo vaikuta kitudieetiltä.
ap.
ap.
herkuttelu sulle valmisruokaa? Eikö just viikonloppuna ole aikaa tehdä kunnolla? Ja mikä pakko niitä marinadikanoja oli ostaa, olisit tehnyt jotain muuta jos kaupassa ei ollut maustamattomia. Ja miksei oikeaan kermaan voi laittaa oikeaa juustoa, jos sellaista kastiketta haluaa?
ap on syönyt ihan sadan kalorin edestä marinoitua broileria, hui kauheata! Ja maustettua ruokakermaa. Ei mammojen pöydissä semmoista, koskaan :)
ap.Mutta noi ruuat on kamalia. Valmismarinadia, maustettua ruokakermaa... Mikset hyvä ihminen mausta itse ruokaasi! Kun kerran terveellistä ruokaa haluat, nuo lisäainemössöt ei todellakaan ole hyviä.
ap.
herkuttelu sulle valmisruokaa? Eikö just viikonloppuna ole aikaa tehdä kunnolla? Ja mikä pakko niitä marinadikanoja oli ostaa, olisit tehnyt jotain muuta jos kaupassa ei ollut maustamattomia. Ja miksei oikeaan kermaan voi laittaa oikeaa juustoa, jos sellaista kastiketta haluaa?
pitää tunkea ne sitruunat pilluun vaikka niitä vois viipaloida ja laittaa vesikannuun????