Minkä ikäise voisit jättää kahdeksi yöksi isänsä kanssa?
Jos kyseessä on oma lomamatkasi, ei siis ns. pakottava meno.
Kommentit (32)
Isät huolehtivat aivan yhtä hyvin lapsista kuin äiditkin.
Vaan kun en ole pariin vuoteen käynyt missään kotikaupunkia pidemmällä ilman lapsia, mietin, uskallanko nytkään. Lapsi on just täyttänyt 1v. Mies on kyllä käynyt parikin kertaa kavereiden kans reissussa.
Selvästi joku salainen syyllisyysgeeni yrittää estää mua lähtemästä kaverin kans 2 yön kaupunkilomalle...
Ap
Vaan kun en ole pariin vuoteen käynyt missään kotikaupunkia pidemmällä ilman lapsia, mietin, uskallanko nytkään. Lapsi on just täyttänyt 1v. Mies on kyllä käynyt parikin kertaa kavereiden kans reissussa.
Selvästi joku salainen syyllisyysgeeni yrittää estää mua lähtemästä kaverin kans 2 yön kaupunkilomalle...
Ap
Turhaan podet huonoa omaatuntoa, isä pärjää siinä missä äitikin! Olet kuitenkin vapaa-aikasi ansainnut.
Käytiin isompien lasten kanssa etelässä.
kun kävin isomman kanssa "lomalla".
kun jouduin pakolliselle työmatkalle. Eipähän noilla mitään hätää ollut :)
Ainakin oma mieheni pystyy oikein hyvin olemaan lasten kanssa kotona jopa pienen vauvan. Kumma kysymys vielä kun lapsi on jo noinki iso.
Jouduin synnytyksen jälkeen käymään Naistenkliniikalla ja siellä peräti 2 hoitajaa oli ihan kauhuissaan, että jätitkö sinä vauvan kotiin?? Meinasin ihan suuttua, että kyllä isä osaa hoitaa vauvaa oikein hyvin sen pienen hetken kun olen poissa.
Voisin jättää vaikka vastasyntyneen, homma ei ole isän taidoista tai luottamuksesta kiinni. Mutta jos lapsi olisi täysimetyksellä, pitäisi varmistaa että pullosta syöminen onnistuu ja siltikin mietityttäisi oma hyvinvointi ja esim. tiehyttukoksen/rintatulehduksen pelko. On aika rasittavaa tyhjennellä tissejä käsin vain yhdenkin vapaaillan ajan..
Hei, kyseessä on lapsen isä! Ihan turhaan syyllistät itteäs:)
normaali isä tietysti hoitaa lapsia aivan yhtä hyvin kuin äiti, niin itse en ole halunnut olla vauvoista erossa yötä enkä 1-vuotiaistakaan yhtä yötä kauempaa. Kun lapsi alkaa lähestyä kahta vuotta niin sitten olen alkanut käydä vapaammin reissuilla.
sen jälkeen milloin vaan!
Ja tietty vaikka imettäisi niin jos lapsi huolii muutakin ruokaa.
eli se ei ole ongelma. Napero herää kyllä yleensä 1-2 krt yössä ja mä oon hänet aina taputellu takas uneen, kun pinnis on mun sängyn vieressä. Mut on mieskin saanut sen nukahtamaan.
Ehkä pelkään sitä, et entä jos mulle tai kotona tapahtuu jotain ikävää. Tai jos tulee kauhea ikävä. Mut toisaalta olis kyllä ihana päästä matkaan. Panostaa vähän aikaa vain itseensä.
Ap
Sua vaivaa täydellisyysgeeni... kuvittelet että olet täydellinen vain kun pysyt kotona aina ja ikuisesti niin kauan kun lapsi menee naimisiin.
Haluat tehdä ja kuvitella olevasi tarpeellisempi kuin olet!
Hus, alas jo mennä sinne reissuun äläkä mieti joutavia. Kyllä ne selviää!
Vaan kun en ole pariin vuoteen käynyt missään kotikaupunkia pidemmällä ilman lapsia, mietin, uskallanko nytkään. Lapsi on just täyttänyt 1v. Mies on kyllä käynyt parikin kertaa kavereiden kans reissussa. Selvästi joku salainen syyllisyysgeeni yrittää estää mua lähtemästä kaverin kans 2 yön kaupunkilomalle... Ap
mä kirjoitinkin että en halunnut olla 2 yötä erossa taaperosta, niin kuulostaa siltä että sun kannattaa mennä, varsinkin jos lapsi ei ole tällä hetkellä ihan hirveästi sun perään. Varmaan tekisi hyvää sulle ja isän on hyvä olla päävastuussa lapsesta välillä.
t. 15
eli se ei ole ongelma. Napero herää kyllä yleensä 1-2 krt yössä ja mä oon hänet aina taputellu takas uneen, kun pinnis on mun sängyn vieressä. Mut on mieskin saanut sen nukahtamaan.
Ehkä pelkään sitä, et entä jos mulle tai kotona tapahtuu jotain ikävää. Tai jos tulee kauhea ikävä. Mut toisaalta olis kyllä ihana päästä matkaan. Panostaa vähän aikaa vain itseensä.
Ap
tunnen niin itseäni tuossa sun viestissä. mietin, pohdin ja pähkäilen ja sitten jätän lähtemättä ja harmittaa.
Kyllä ne pärjäävät kotona ja voi olla, että isäkin tykkäisi kun saa hetken olla ihan yksin kotona lapsen kanssa.
Sitten matkalta tulee iloisempi ja jaksavampi äiti takaisin.
ROhkaisen kyllä lähtemään, onhan meillä puhelimet jos oikeasti todellinen hätä tulee niin sitten takaisin. Mutta tuskin tulee mitään ongelmia.
Lapsi oli 4viikkoa kun oli ensimmäisen kerran isän kanssa viisi päivää kaksin, toki silloin minulla oli pakollinen sairaalareissu (syöpä leikattiin). Sen jälkeen kyllä ollut tuhka tiheään kaksin kun pitänyt sairaalassa rampata.
kun tissinsyönti on saatu päätökseen. Siihen ei mun mies pystynyt, kaikkeen muuhun kyllä.
En näe yhtään syytä miksi siellä äitiä niin kipeästi kaivattaisiin jos pari yötä on poissa????
T: yh-iskä
Jos siis ois jotain tarvetta lähteä.