Mies maksatti treffeillä kahvinsa minulla
Mitäs ihmettä... Se röyhkeästi vaan pyysi että maksaisin hänenkin kahvin. Sitten se vielä pyysi mun tupakka-askin loput lähtiessään. Ei hyvää päivää.
Muuten kiva mies mutta.. :D
Kommentit (68)
aijaa! onko electron vai nostaako kassalta käteistä?
Ei vaan huoli vaikka saisikin. Kaikki ei luottokorttia halua.
t. yli 40v. ilman kortteja pärjännyt
aijaa! onko electron vai nostaako kassalta käteistä?
Ei vaan huoli vaikka saisikin. Kaikki ei luottokorttia halua.
t. yli 40v. ilman kortteja pärjännyt
pisteitä joka ostoksesta, ja niitä pisteitä voi sitten käyttää rahana moneen asiaan? Jotkut ihan oikeasti tekevät niin, että maksavat kaikki ostoksensa aina kortilla, ja sitten koko kortin summan pois, kun palkka tulee. Ei se ole merkki mistään rahattomuudesta.
Mutta ilmeisesti vähän vaikea asia sulle ymmärtää...
Kävin treffeillä yhden tohtorismiehen kanssa ja maksoi Dinersilla alle satasen ruoat. Meinasin kysyä, etteikö ole rahaa, kun pitää luotolla maksaa!
Eipä ole mulla tai miehelläkään luottokortteja vaan ihan pelkät electronit. Luottotiedot kunnossa, molemmilla työpaikat, asuntokin on pian maksettu (kesämökki on jo oma).
Ei olla koettu tarvetta luottokortteihin. Matkustellaan lähinnä kotimaassa, ostokset maksetaan aika pitkälti käteisellä.
Kait meissä sitten jotain hämärää on :D
Et tarjonnut tarpeeksi käteistä. Autonvuokraushan on käytännössä mahdotonta ulkomailla ilman luottokorttia, mutta vain käytänössä. Tarpeeksi, kun tarjoaa käteistä auton saa kyllä.
Kun tarjoaa tarpeeksi käteistä, on vuokrayhtiö velvollinen ilmoittamaan käteismaksusta. Sen jälkeen on pystyttävä osoittamaan mistä raha on peräisin. Pienemmät vuokraamot saattavat sivuuttaa tuon rahan himossa, mutta isommilla ketjuilla tuosta pidetään melko hyvin kiinni. Tiliote, käteisnostotosite tai vastaava on hyvä pitää mukana, jos käteisen kanssa haluaa liikkua ja maksaa isompia ostoksia.
mun miehellä ei ole luottotietoja!
se ei halunnut niitä!
Kävin sanomassa tahdostani pankissa, niin laittoivat sinne ihan kunnolla katetta.
Syynä ei ollut pihiys tai maksuhäiriöt vaan halu tietää, mikä on todellinen rahatilanne. Katevarauksen tekeminen sopi mulle, vaikka rahojen riittävyys ei ollut ongelma. Se vain sopi mun kontrollifriikkiin luonteeseeni.
Käytän paljon myös käteistä.
Vaihdoin pankkia, ja nykyisin mulla on tavallinen pankkikortti, enkä suoraan sanottuna tykkää siitä, että verkkopankissa tai automaatilla näkyvä saldo ei aina vastaa todellisuutta. On ärsyttävää, kun joskus monen päivän jälkeen tulee jotain ottoja korttimaksuista, joita en ole muistanut.
Mutta miksi sitä luottokorttia ei voi olla? Siksi kun se maksaa? Tuollainen pihi paskahan se ap :n treffikumppanikin oli. Ilmeisesti saisi kuitenkin naisen av-palstalta. Mammat vielä kehuisivat viisaaksi. :D
Mulla on nykyisin luottokortti. Aiemmin ei ollut. Ei siksi, että se maksaa, vaan siksi, että en pitänyt ajatuksesta, että lompakon kadotessa joku menee tekemään mulle parin tonnin laskun ennen kuin huomaan että kortti on viety.
Kaikki ei kietoudu rahaan.
Vaan siitä, että joku ehdottaa treffejä kahvilaan ja tulee paikalle ilman rahaa. Se kertoo aika paljon ihmisestä, että "unohtaa" lompakon autoon tai valitsee paikan, josta koko kaupunki tietää, että siellä on aina käynyt vain käteinen ja sitten ei ole käteistä mukamas mukana.
Se kertoo itsekeskeisyydestä ja toisten huomioimattomuudesta. Tai siitä, että on pummi.
Kyse ei ole siitä kahvikupillisen hinnasta. Vaan tuosta käytöksestä paljastuu niin paljon sen ihmisen persoonallisuudesta. Se on mätä tyyppi. Onneksi paljastuu heti, ei mene turhaan aikaa vaan voi alkaa heti tavata muita.