Aion alkaa pitää blogia. Kysymys
Millaista blogia tykkäät lukea? Mitä aiheita jne?
Kommentit (16)
kukaties voisit vinkata? Käsityöt, lapset, vaatteet, sisustaminen, muu lifestyle ei kiinnosta. Eikä pettämiset tai kovin laaja-alaiset päiväkirjatyyppiset.
blogeja nyt on valtavasti ja eri alojen juttuja.
Itse olen nimenomaan löytänyt naisten blogeista paljon vinkkejä omiin tekemisiin. Todella hyviä, asiallisia, asiasisältöisiä ja hyödyllisiä blogeja on löytynyt lukuisia.
Naisten pitämiä blogeja olen joskus "läpikulkumatkalla" lukaissut tai silmännyt. Naisilla vaan ei tunnu olevan mitään kunnollista sanottavaa. Miehet kirjoittaa asiaa ja jotenkin paljon kiinnostavammin.
kukaties voisit vinkata? Käsityöt, lapset, vaatteet, sisustaminen, muu lifestyle ei kiinnosta. Eikä pettämiset tai kovin laaja-alaiset päiväkirjatyyppiset.
Itse olen nimenomaan löytänyt naisten blogeista paljon vinkkejä omiin tekemisiin. Todella hyviä, asiallisia, asiasisältöisiä ja hyödyllisiä blogeja on löytynyt lukuisia.
Naisten pitämiä blogeja olen joskus "läpikulkumatkalla" lukaissut tai silmännyt. Naisilla vaan ei tunnu olevan mitään kunnollista sanottavaa. Miehet kirjoittaa asiaa ja jotenkin paljon kiinnostavammin.
Minkälaiset aiheet sitten kiinnostavat?
Minkälaiset aiheet sitten kiinnostavat?
Ois kiva, jos blogissa olisi jotain aidosti henkilökohtaista pohdintaa ja oivallusta eikä vaan asioitten kuvaamista ja raportoimista. Blogeja, jotka koostuu liudasta kuvia en ole pätkääkään kiinnostunut. Paitsi Ville Rannan blogia aikanaan seurasin tiiviisti, se nyt olkoon esimerkki mielenkiintoisesta blogista.
pitämiä blogeja, joiden aiheet eivät kiinnosta sinua? Minä olen lukenut mielenkiintoisia naisten blogeja, toinen vintage, toinen keräilyaiheinen..
Älä ainakaan aloita sellaista blogia, jossa joka postauksessa vaan luetellaan, mitä ollaan taas ostettu ja mitä haluttais seuraavaks ostaa. Todella tylsää.
etten ole törmännyt asiallisiin ja mielenkiintoisiin naisten pitämiin blogeihin. Joo, voi olla hyviä naisten pitämiä blogeja, joiden aiheet vain ei kiinnosta (ei muuten kiinnosta vintage tai keräilykään, ylipäätään materia-aiheiset ei kiinnosta), mutta pääasiassa olen törmännyt kevyisiin hömppäblogeihin, joiden pääsisältö on visuaalista tykitystä vailla asiasisältöä, tai typerää jaarittelua joka ei johda mihinkään. Sellaista blogia pidän HUONONA. Se on vain sellaista oman paskantärkeyden ilosanoman levittämistä ja huomiohuoraamista.
Jossain vaiheessa tajusin, että ne harvat blogit, joita olen vuosien mittaan seurannut, ovat poikkeuksetta olleet miesten pitämiä. Useimmat ovat jo lopettaneet ja tilalle ei ole oikein löytynyt uusia mielenkiintoisia. Ei sillä, että pitäisin blogien seuraamista jotenkin itsestään tärkeänä asiana, jos ei tule vastaan blogia, joka kiinnostaa, ei sit tule ja se siitä.
Siksi pyysinkin vinkkaamaan, jos on joku oikeasti asiallinen, mielenkiintoinen naisen pitämä blogi jota voisi seurata. En voi sanoa, että blogin pitää koskea vaikkapa nyt astronomiaa tai kansantanssia, se on tavallaan toissijaista, mutta pohtiva, analyyttinen tai terävän henkilökohtainen ote blogissa pitäisi olla edes hentoisesti.
12 ja pari muutakin numeroa
sisustusaiheisista blogeista, sellaisista, joissa kolutaan kirppareita. Silmää pitää olla ja kuvaustaitoa. Tykkään myös yhteiskunnallisia aiheita jostain tietystä näkökulmasta käsitteleviä blogeja.
Eniten inhoan muoti- ja lifestyleblogeja, joissa ostetaan jatkuvasti uutta. Lastenvaateblogit ovat myös aivan hirveitä.
jos aloitat bloginpidon sellaisesta aiheesta josta muut (oletettavasti) haluavat lukea.
Kirjoita aiheesta/aiheista, jotka ovat sinulle tärkeitä ja joista sinulla on sanottavaa.
Lähdet täysin väärästä päästä liikkeelle
jos aloitat bloginpidon sellaisesta aiheesta josta muut (oletettavasti) haluavat lukea.Kirjoita aiheesta/aiheista, jotka ovat sinulle tärkeitä ja joista sinulla on sanottavaa.
Blogista näkee, jos sitä kirjoitetaan vain muiden miellyttämiseksi. Aiheeseen pitää olla intohimo. Mieti, mitä sellaista kerrottavaa sinulla on, mistä tiedät enemmän kuin moni muu tai mihin sinulla on muista poikkeava näkökulma.
luin näitä "muoti"blogeja. Nykyään luen vauva-/lapsiblogeja ja satunnaisesti myös niitä vanhoja muotiblogeja. Eli höttöä. Jotain sisustusblogejakin selaan joskus.
toki kannattaa myös miettiä, kiinnostaako muita kuunnella sanomisiasi. Joku sisäänpäinlämpiävä jaaritus tekemisistäsi kannattaa pitää naamakirjassa - blogeilla pitäisi ideaalisti olla jotain sanomaa ja annettavaa laajemmallekin joukolle eli ihmisille, jotka eivät tunne sinua tai ystäviäsi.
Mieti siis, mitä haluat blogeillasi sanoa, mikä on niiden pointti. Esimerkiksi jos blogillasi on yleissanoma "sisustaminen on kivaa", se ohjaa bloginpitoasi vähän löysänlaisesti verrattuna siihen, että sanoma olisi vähän spesifimpi, esim. "vanhojen huonekalujen ostaminen ja entistäminen on helppoa ja ekologista", eikös vaan?
Kun pidät blogia, muista tekijänoikeudet. Et voi kopioida netistä kivoja kuvia palstallesi noin vain, niihin on kuvaajalla käyttöoikeudet.
Muista luettavuus: mahdollisimman oikea kielioppi, selkeät kirjasimet, kappalejako - ja toisaalta elävä kieli ja laaja sanavalikoima.
että halusin esittäytyä sinä ihmisenä, joka vierailee muiden blogeissa. Halusin siis vähän kertoa, mistä ajatukseni tulevat, kun parin lauseen kommenttiin jonkun toisen blogiin ei tule perusteltua samalla tavalla asioita.
Blogeja on niin paljon, että persoonallista sanottavaa ei välttämättä tosiaan keksi.
että vierailee ensin muiden blogeissa, jättää puumerkkinsä, ja näin saa muut vierailemaan omassaan?
t. perustamassa myös
Jotain blogia persoonallisen blogin pitäjän vuoksi, jotain taas katselen kauniiden kuvien vuoksi, jossain kiinnostaa kulttuuri, jota blogisti tuo esille, jossain se on hänen kättensä työ, jossain elämäntyyli. Noin esimerkkeinä.