Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton?

Vierailija
05.02.2013 |

Lapsella oli synttärit, laitoin mummeille ja kummeille viestiä, että kahvitellaan kuuden jälkeen, kun sattui arkipäivälle syntymäpäivä.

Olen tulossa linja-autolla kotiin, kun lapset alkoi laittaan viestiä, että mummo tuli jo. Kello oli 15.30. Mä olen kotona yleensä noin 16.15, mies hieman myöhemmin. Mua otti päähän, olinhan toivonut että vieraat tulisivat vasta hieman myöhemmin.

Olin ajatellut puuhastella ja hieman vielä leipoa jotain pientä ennen vieraiden tuloa. Ne sitten jäi, kun en kokenut hyväksi levitellä kaikkia tavaroita.

Mä en oikeesti ymmärrä, että mikä kiire eläkeläisillä on tulla heti tai jopa ennen kuin isäntäväki on päässyt edes kotiin.

Kysyin että eikö olis voinut hieman myöhemmin tulla. Siihen sanoi ettei tiennyt että ollaan töissä, noh kumpikin on ihan työssäkäyviä ja näin on ollut vuosia.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kysymyksesi edes koskee? Oletko kohtuuton, että pyydät vieraat teille siihen aikaan kuin olette kotona? Et tietenkään.

Vanhat ihmiset on kyllä hassuja. Mun isotäti tuli aina synttäreille joskus ennen puolta päivää, ihan sama mihin aikaan oli kutsuttu. Hieman raivostuttavaa :)

Vierailija
2/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaisin sukulaiset meille klo 18, joutuisin muutamat pyytämään neljäksi, toiset seitsemäksi, niin kaikki olisivat oikeaan aikaan paikalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mummo, sun tai miehes äiti?

Vierailija
4/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaisin sukulaiset meille klo 18, joutuisin muutamat pyytämään neljäksi, toiset seitsemäksi, niin kaikki olisivat oikeaan aikaan paikalla :)

sama juttu ja noin ollaan tehtykin.

Paljastettiin se sitten saman tien. Olivat noloina ja siitä lähtien sovittu on pitänyt paremmin.

Vierailija
5/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuloajalla olisi jotain merkitystä. Leivottais ja siivoiltais sitten yhdessä.

Mutta jos ette ole niin läheisiä, on tuo kyllä tosi ajattelematonta.

Vierailija
6/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin puuhastellut ja leiponut aivan kuten olin suunnitellutkin, mummon läsnälosta huolimatta. En ymmärrä mikset muka voinut mitään tehdä jos mummo oli paikalla.

Vierailija
7/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ollut miehen äiti, niin olisin pyytänyt josko olisi viitsinyt aloittaa leipomuksia (tykkää leipoa) ja jos oma äiti niin olisin pyytänyt, että imuroitko tjn. (tykkää siivota)

Eli en ressais kun noin tuttuja kuitenkin, harmittaisi jos olisi joku tarhakaverin äiti tuupannut tulla ja kaikki levällään.

Vierailija
8/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tehnyt itse ne hommat mitä aioitkin tehdä. Ihan hyvin olisit voinut, sen sijaan että koit hyväksi sen sijaan ruveta valittamaan. Eli reippaasti töihin ja vielä kaikki paikalla olevat joutilaat käsiparit apuun, niin valmista tulee!

Vierailija
9/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eipä tuolla väliä.. Jos olisi kynttilöidenpuhaltamista, niin laittaisin tietyn ajan kahvitarjoilulle, että kaikki tietää tulla mukaan.

Mummot leipoisi ja siivoisi mukana (tai olisivat jo alottaneet, ennenkun edes olisin ollut kotona :D ).

Mutta tosiaan meillä kummitkin minun/miehen lapsuudenystäviä. Ollaan vuodet luuhattu toistemme nurkissa. Ja mummit, no ne on meidän äitejä: kyllä ne tietää meidän oikut ja jutut ja mieltymykset. Kyllä ne voi huoletta jättää meille itsekseen oleilemaan, jos haluavat olla :)

Vierailija
10/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku tulee ihan väärään aikaan. Alle tunnin myöhästyminen ei haittaa, vieraat tulevat sitten suoraan pöytään, mutta yli 20 minuuttia etukäteen saapuminen on minusta todella härskiä. Jos tulee, kun ei ole kutsuttu, pitää minustä ymmärtää, että emännällä voi olla muuta tekemistä eikä sitä tarvitse emäntänä yhtään häpeillä.

Vierailija
11/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mummeli ois nurkissa odotellut. Sanonut, että pahoittelen, että ei ole valmista, kun olin ajatellut, että illasta vasta vieraat saapuu.

Vierailija
12/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalaiset kutsuu kotiinsa vieraita, muilla käy tuttuja.

Vierailija
13/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummot ja vaarit on kyllä ihan omaa perhettä, eivät vieraita.

Jos mummo tulee aikaisemmin, pyydän häntä mukaan laittamaan juhlia, leipomaan tai vaikka siistimään paikkoja. Tai käytännössä ei kyllä tarvitse pyytää, molemmat mummot ryhtyvät toimeen itsestään.

Kummitkin ovat lähisukua ja vanhoja ystäviä, joten toimisin heidän kanssaan ihan samoin, jos sattuisivat tulemaan vähän odotettua aikaisemmin.

Niin että minusta, ap, olet ehkä vähän kohtuuton tässä asiassa. En tarkoita pahalla.

Vierailija
14/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulkaa kun tuutte täällä me ollaan. Meillä sukulaiset osaavat tulla +-30min tästä.

Jos joku vieraista tulee etuajassa he usein leikittävät lapsia,kun me vanhemmat laitetaan tarjoilut esille tms

Vierailija
15/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ei ole meillä vieras ja hän on tervetullut meille kellonajoista ja kalenripäivistä huolimatta.

Vierailija
16/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihan oikeasti pitää lasten isovanhempia pelkkinä vieraina. Eikö he ole osa perhettä, joiden kanssa voi yhdessä puuhastella heidän lapsenlasten juhlia.

Mä ihan oikeasti ymmärrän, mikä "kiire" eläkeläisillä on tulla. He haluavat olla avuksi, eivät tykkää liikkua pimeällä, varsinkin jos itse ajavat autoa.

Eivätkä he ole elänyt tätä oman pienen piirin ovet suljettua elämää, jolloin kylään saa tulla vain kutsuttuna tiettynä kellon aikana.

Vierailija
17/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se lapsille, että saivat viettää mummon kanssa aikaa vähän enemmän, kun kalenriaikataullulla kellotettuna. Ja sai hetken antaa jakamatonta huomiota päiväsankarille ilman muita vieraita.

Vierailija
18/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee syntymäpäiville melkein aina liian aikaisin, silloin kun lapset ovat vielä päiväunilla ja samalla siis herättää lapset. Tai sit tulee just kun lasten pitäis käydä päiväunille, niin et päiväunet on pakko jättää väliin. Siis vaikka aina pyydetään tulemaan vasta noin klo 4 aikaan, unien jälkeen. Tuntuu olevan joku tarve tulla sotkemaan meidän rytmejä. Eikä sen kanssa kyllä tuu mitään siitä, et leipois yhdessä vaan jos ei tarjoilut oo valmiina, niin äitini lähtee pois kylästä.

Vierailija
19/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin puuhastellut ja leiponut aivan kuten olin suunnitellutkin, mummon läsnälosta huolimatta. En ymmärrä mikset muka voinut mitään tehdä jos mummo oli paikalla.

että isäntäväki siivoilee ja kokkailee silloin kun on vieraita paikalla, etenkin jos vieraat on kutsuttu juhliin.

Meillä miehen suku on semmoista, että tunkevat paikalla monta tuntia liian aikaisin. Ei se kivalta tunnu jos vieraat paukahtaa paikalle silloin kun on imuria ottamasta kaapista, tai on suihkuun menossa.

Siinä ne sitten istuvat ja odottavat että seurustelisin heidän kanssaan iloisena vaikka hommat on vielä tekemättä :/

Vierailija
20/23 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä mummo on meille vieras. Ei käy koskaan muuta kuin synttäreillä. On siis (kuten arvattavaakin, mieheni äiti. Hän on miehellenikin vieras. Lähtenyt kotoa miehen ollessa pieni lapsi ja palannut kuvioihin jokunen vuosi sitten)

Lapset eivät oikeastaan tunne vaan olivat ihan kauhuissaan, kun mummo tuli. Ei hän ole koskaan esim ottanut lapsenlastaan edes syliinsä. Appiukko ja mun vanhemmat ovat läheisiä ja ollaan paljon tekemisissä ja heistä en olisi hermoillutkaan. Tämä mummo on itse ilmaissut, ettei halua enempää olla tekemisissä vaan hänellä riittää puuhaa ja elämää ilmankin.

Mut ei se mitän. Ainahan täällä aloittaja on täys paska ja ehdottomasti väärässä. =D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä