Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahallaan menevät vesi"juoksijat"

Vierailija
04.02.2013 |

Ainakin puolet vesijuoksijoista tekee sen väärin. Kelluke saattaa olla niskassa asti ja altaassa kouhitaan menemään mahallaan uimaliikkeitä tehden.

Osaatko sinä oikean tekniikan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kerran hauska sattumus, kun olin lähdössä vesijuoksemasta ja asettelin käyttämääni vyötä siihen tankoon, jossa ovat uimahallin vyöt. Vastaani tuli valtava mammavalas, joka todella töykeästi sanoi minulle että "tiiäksä, on TODELLA ärsyttävää kun jättää tuon vyön noin pienelle, kun joutuu heti uimareissun aluksi pidentämään niitä remmejä." (olen siis itse tällainen 50kiloinen urheilija) Harmitti jälkeenpäin niin paljon, etten osannut hämmästykseltäni sanoa vastaan, että joudunhan minäkin aina reissuni aluksi ne remmit kiristämään tuollaisten isompien uimareiden jäljiltä. Eikä hänelle tehnyt varmasti pahaa että kului muutama ylimääräinen kalori siinä kun niitä remmejä sääti äärilaidalta toiseen

Vierailija
2/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kaksi kertaa juoksemassa. Ekalla kerralla vyö oli liian kapea, ei pitänyt tarpeeksi pinnalla. Toisella kertaa otin oikeanlaisen ja asento oli sopivan pysty. Pystyin siis juoksemaan kuten voisin kuvitella juoksevani kuivalla maalla satasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko sinä oikean tekniikan?

Ja huvittaa joka kerta, kun väärällä tekniikalla mennään ohi oikeasti juoksevan ja mulkaistaan hänätä paheksuen kun tämä "kelluu" tientukkona.

Oikealla tekniikalla, vartalo pystysennossa (ja mulla ei edes vyötä vaan nilkka ja rannekellukkeet sekä räpylähanskat) etenemisvauhti kun ei ole kummoinen vaikka täysiä veivaisi.

on oikea niin siinä ei edes kauheasti etene. Ne mahallaan viipottavat menee ohi ja tosiaan pitävät minua tientukkeena.

Vierailija
4/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeammin menijät. Jokainen taaplaa tyylillään.

Näille yhden tekniikan ihailijoille voin kertoa, että vesijuoksussakin on ERI tekniikoita. Pikajuoksutekniikka EI ole AINOA oikea.

Googlatkaapa ja tutustukaa eri tekniikoihin.

Vierailija
5/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeammin menijät. Jokainen taaplaa tyylillään.

Näille yhden tekniikan ihailijoille voin kertoa, että vesijuoksussakin on ERI tekniikoita. Pikajuoksutekniikka EI ole AINOA oikea.

Missä tekniikassa se vyö on kainaloiden alla, asento makaava ja kädet kauhovat sammakkoa?

Vierailija
6/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tekniikassa se vyö on kainaloiden alla, asento makaava ja kädet kauhovat sammakkoa?

Mitä väliä sillä on miten toiset vesijuoksee, ui, kävelee tms. Kannattaa keskittyä omaan elämään ja omaan tekemiseen.

Vierailija
7/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeammin menijät. Jokainen taaplaa tyylillään. Näille yhden tekniikan ihailijoille voin kertoa, että vesijuoksussakin on ERI tekniikoita. Pikajuoksutekniikka EI ole AINOA oikea. Googlatkaapa ja tutustukaa eri tekniikoihin.

Vierailija
8/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluisivat ennemmin kuntouimareiden altaaseen. Sehän on uintia jossa kelluke pitää pinnalla. On se hyvä, että ihmiset tosiaan lähtevät sohvan pohjalta edes liikkeelle mutta monesti pieni tekniikkakoulu tekisi hyvää. Ymmärrän että vanhat ihmiset menevät kuten parhaaksi näkevät mutta entä nuoret? Luulevatko he nostavansa kamalasti kuntoaan kun sammakkoilevat rinnakkain altaassa ja juttelevat kaverin kanssa? Tai sauvakävelevät niin, että sauvat roikkuvat käsien jatkona kuin mato-onget?

Vierailija
9/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja usein ohittaa, muuten tulee kylmä

Minä käytän vyötä (vastustaa mukavasti) ja räpylöitä. Paikoillaan jos vesijuokset mene sukellusaltaan reunaan.

Vierailija
10/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulle kuuluu miten kukanenkin siellä kauhoo?

Vierailija
11/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hallissa on uimareille ja juoksijoille omat radat. Menisivät kouhimaan sit uimareitten puolelle.

.ap

Vierailija
12/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten puhisevat närkästyneenä, kun "joutuvat" ohittelemaan meitä hitaampia. Ja juu, osaan oikean tekniikan kyllä. Jos haluan liikkua uiden, niin menen uintiradalle. Ja ilman kellukkeita.

Vierailija
13/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana tulijaa

Vierailija
14/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa vesijuoksijoista on niin vajaakuntoisia, että on hienoa että he edes jollakin tekniikalla pystyvät liikkumaan.

Itse en vesijuoksua harrasta, sillä pystyn vielä liikkumaan muutenkin. Tunnen kuitenkin monta vesijuoksuharrastajaa, joiden liikkuminen on vaikeaa. He menevät aika erikoisilla tyyleillä, mutta silti liikkumisesta on heille enemmän hyötyä kuin haittaa.

Vierailija
15/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon aina ajatellut, että vesijuoksu on sellaista armollista liikuntaa, jolla vähemmänkin taitava uskaltaa lähteä liikkumaan. Ei tulisi mieleenkään kritisoida kenenkään tyyliä, minusta on upeaa, että myös esim. nivelvaivaiset, vanhukset ja kuntoutujat pystyvät nauttimaan liikunnasta.

Kyllä, itse teen niin kuin "pitääkin", mutta pyrin välttelemään muiden kyttäystä ja arvostelua.

Kokeilkaa tekin.

Vierailija
16/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä siellä niiden puoliksi uijien seassa, niin että voisko asialle tehdä jotain? Voisivat vinkata nämä väärän tekniikan räpiköijät sivuun ja kertoa heille, että tekniikka pitää olla hallussa sillä radalla, muuten häiritsee muita.

Vierailija
17/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa vesijuoksijoista on niin vajaakuntoisia, että on hienoa että he edes jollakin tekniikalla pystyvät liikkumaan.

Itse en vesijuoksua harrasta, sillä pystyn vielä liikkumaan muutenkin. Tunnen kuitenkin monta vesijuoksuharrastajaa, joiden liikkuminen on vaikeaa. He menevät aika erikoisilla tyyleillä, mutta silti liikkumisesta on heille enemmän hyötyä kuin haittaa.

Hyvä juttu, että liikuntaa harrastetaan. Turhanpäiväisille nipottajille kunnon hörppy kloorivettä, kun tappavat toisilta liikunnan ilon.

Vierailija
18/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat siksi esim. muiden tiellä, mutta ihan sama mulle. Hyvä et ees uivat. Oishan se tietty hyvä, että vesijuoksussaki ois erikseen rata kuntojuoksijoille ja sunnuntaijuoksijoille.

Vierailija
19/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka siellä hitaasti kauhovat menemään, olen samaa mieltä että on hienoa että jaksavat vielä pitää itsensä liikkeessä. Tarkoitan näitä terveen oloisia työikäisiä jotka uivat siellä ohitellen jatkuvasti meitä oikealla tekniikalla treenaavia ja jotkut (eivät tietenkään kaikki) myös antavat ymmärtää että on kovin tuskaista kun jotkut ovat niiiiin hitaita.

Eli luulevat tekevänsä itse oikein ja nopeutensa johtuvan siitä että ovat niin erinomaisessa kunnossa. Eipä tuo sinänsä paljon haittaa jos ohitukset sujuvat muita häiritsemättä (tosin läheskään aina eivät suju) mutta kyllähän se nyt vähän ärsyttää jos joku häiritsee yleisellä liikuntapaikalla muita omilla väärillä tekniikoillaan. Kyllä teitä ärsyttäisi hiihtoladulla pyöräilevä ihminenkin, myöntäkää pois.

t. nelonen

Vierailija
20/23 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vesijuoksun jalkavamman takia juoksun korvikkeeksi ja tuntui fiksummalta kiinnittää huomiota siihen, että vesijuoksu oikeasti muistuttaa juoksua. Mulle myös opetettiin se oikea tekniikka. Eli vyö kylkiluiden alle tosi tiukalle, kädet liikuumaan suoraa linjaa kylkiä vastan, hartioista lonkkaan pystysuora linja ja korkea polvennosto, pitkä takapotku ja hyvä pyöritys.

Sinänsä mulle on aivan yksi ja sama, mitä kukin siellä altaassa tekee, mutta itsestäni tuntuu fiksummalta tehdä kunnolla kun tekee, koska sama aika siihen menee kuitenkin. Sit tulen miettineeksi sitä, että kuinka moni on oikeasti samaa mieltä, mutta tekee huonosti, koska ei osaa tehdä hyvin tai tiedä tekevänsä huonosti.

Vesijuoksu kuitenkin kehittää kuntoa ja lihaskuntoa paremmin, jos sen tekee oikein. Välillä siis mietityttää, kuinka moni niistä altaassa puoliuivista tekisi mieluumin hyvin, jos vain osaisi, ja turhautuu siihen, että omassa hyvinvoinnissa tapahtuu vain pieniä muutoksia, vaikka siellä altaassa kuluu x tuntia joka viikko. Mun on nimittäin hankala uskoa, että ihan kaikki olisivat siellä ilman mitään ajatuksia siitä, mitä haluavat vesijuoksusta saada.

Sit kilpailuhenkinen sielunosani ärsyyntyy siitä, että ihmiset ohittavat mut altaassa, koska tekevät lepsusti ja väärin. Oikeaoppisella vesijuoksulla kun liikkuu eteenpäin tosi hitaasti eli olen usein altaan hitain juoksija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi