Mitä ajatuksia herättää, kun 8-vuotiaan vanhemmat ovat 55-vuotiaita?
Kommentit (91)
niin menkää katsomaan ylipainoisten vanhempien leikkiä lasten kanssa, sohvalla makoilua.
Turha sitä on selittää, että on vielä 55 vuotiaana yhtä pirteä kuin 35 vuotiaana.
Monella on isänä vanha pappa, joka on tullut viidenkympin villitykseen ja alkanut toiselle kierrokselle.
Sääliksi käy sellaisia lapsia. Ja käy niitäkin, jotka menee yläasteelle ja heillä on kuuskymppinen äiti.
Ehkä vähän kummastuttaa. Johtuu varmaan siitä,että oma äitini on alle 5kymppinen ja hänen nuorimmaisensa täysi-ikäinen.
Turhaa keskustelua..faktahan on se, että iältään vanhemmalla on enemmän elämänkokemusta ja sitä kautta kasvatus erilaista. Nuoremmat taas jaksaa ehkä paremmin lasten kanssa touhuta, vaikka eivät ole 'läsnä' kuten vanhemmat. Nylyisin eliniän odote on ihan muuta, kuin 10v sitten. Eläkeikäkin nousee varmaan 70 vuoteen, kun tämän päivän 50v on siinä iässä.
ja mun vanhemmat on 56 ja 57 eli melkein saman ikäisiä kuin sinä.
mun tyttö on 7, ei todellakan jaksa päivää (muutamassakin tunnissa liikaa) pidempään tuota lasta.
kysymys. Ei varmasti jaksakaan, jos on pitemmän aikaa omasta pikkulapsimeiningistä. Jaksaa toki, jos elää sitä koko ajan. Siis jos ylipäänsä on normaali jaksavainen ihminen.
Ei puhettakaan siitä ystävyydestä ja tuesta, jonka vuoksi vanhemmilla, etenkin isällä, on tärkeä rooli tuon 27-vuotiaan ystäväni elämässä.
Eivät ole milloinkaan olleet tukenani. Päinvastoin, mutsia pitää mun tukea taloudellisesti kun ryyppää rahansa ja isä vaan ei muuten ole koskaan välittänyt. Se niistä tukea antavista isovanhemmistakin siinä samalla.
Onneksi mun lapsilla on välittävät vanhemmat.
Sen verran kyllä sanon, että en ole koskaan lasteni kanssa "jaksanut" sen kummemmin leikkiä kun en osaa. Mutta fiksuja noista on muutenkin tullut.
t: lapset 18v, 12v, 10v ja 2v ja itse olen 43v.
7-vuotiaan tyttäreni isä nimittäin on 54 -vuotias.
Kyllä on aikoihin eletty !
Ettäs kehtaavatkin !
Lapsi huostaan ja heti !
Kaikkien pitää elää niinkun meillä kotona Pissiskylässä !
Siinähän niitä päällimmäisiä tuntemuksia
Paino sanalla oli. Ei olisi enää, vaikka ei otettaisikaan lukuun sitä, että ovat jo kasvaneet.
Pojat oli tokalla kun tämä luokkakaveri menetti isänsä sydänkohtaukseen r-kioskin edessä. Lapset olivat näkemässä. Äitinsä olivat menettäneet jo aikaisemmin alkoholille, vaikka olisi vielä muodollisesti elossa. Meidän poika kyseli sen jälkeen jonkun aikaa, että ethän äiti sinä vain rupea ryyppäämään.
rinnassa, että olen 55 ja lapseni 8, niin ihmettelisin, että miksi heille on tärkeää ilmoittaa asia. Usein ikä ei edes tule selville kovin helposti.
Ihan normaalina pitäisin muuten.
rinnassa, että olen 55 ja lapseni 8, niin ihmettelisin, että miksi heille on tärkeää ilmoittaa asia. Usein ikä ei edes tule selville kovin helposti.
Ihan normaalina pitäisin muuten.
että kuka on 55 ja kuka 35.
Koulussamme on tavis ja kieliluokkia. Kieliluokkien oppilaiden vanhemmat ovat aina olleet vanhimpia vanhempia ja mutta kaikein huoliteltuimpia.
Ero tavallisten luokkien vanhempiin iso ja näyttävät todella ikäisiään nuoremmilta.
Jostain syystä näiden vanhimpien vanhempien lapset pärjää parhaiten koulussa.
ja tasantarkkaan naamasta ja olemuksesta näkee, että voisivat jo olla lapsen isovanhempia.
Lapsen kylässä käyneet kertovat, että nämä vanhemmat eivät jaksa leikkiä ja seurustella lapsen kanssa, jatkuvaa yksinään pelailua vain.
Hyviä ja huonoja vanhempia on kaikissa ikäluokissa. Ja sen, mitä juoksuvauhdissa menettää, voittaa varallisuudessa ja viisaudessa...
ja tasantarkkaan naamasta ja olemuksesta näkee, että voisivat jo olla lapsen isovanhempia.
Lapsen kylässä käyneet kertovat, että nämä vanhemmat eivät jaksa leikkiä ja seurustella lapsen kanssa, jatkuvaa yksinään pelailua vain.
Paino sanalla oli. Ei olisi enää, vaikka ei otettaisikaan lukuun sitä, että ovat jo kasvaneet.
Pojat oli tokalla kun tämä luokkakaveri menetti isänsä sydänkohtaukseen r-kioskin edessä. Lapset olivat näkemässä. Äitinsä olivat menettäneet jo aikaisemmin alkoholille, vaikka olisi vielä muodollisesti elossa. Meidän poika kyseli sen jälkeen jonkun aikaa, että ethän äiti sinä vain rupea ryyppäämään.
Juoppoja löytyy ihan joka ikäluokasta,valitettavasti :
kun lapsi tulee murrosikään vanhemmat ovat eläkeläisiä, joilla eläkeläisten menot, voi hyvänen aika!
Tuossa iässähän on moni jo mummo ja vaari!
iäkkäämmät vanhemmat ovat aivan yhtä hyviä kuin nuoretkin. Mutta sääliksi käy lasta, kun saa niin vähän aikaa pitää vanhempansa vrt. useimpiin ystäviinsä.
Mielestäni on epäreilua, että lapsen valmistujaisissa vanhemmat ovat jo kuusvitosia :-( Tämän takia en hanki kihlattuni kanssa yhteistä lasta, koska minä täytän ihan just 44. En halua tehdä sitä lapselleni.
Hei,et voi olla tosissasi! Ei riipu vanhempien iästä lapsen väkivaltaisuus, vaan aivan muista tekijöistä. Nyt järki käteen.