Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan ei enää vastaa soittoihin

Vierailija
05.09.2025 |

Olen huomannut että moni ei enää vastaa puhelimeen, eikä soita takaisin. Viesteihinkään ei aina vastata. Sama asia on läheisten ja tuttavien kanssa. En soittele usein, en ole vaivaksi.. ennen saatettiin soitella muuten vaan ja pitää yhteyttä. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes poliisi?

2/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toinen ilmiö on se ettei tapaamisia tartte pitää. Ennen oli tosi epäkohteliasta peruutella, mutta nykyään on se oletus että voi sopia ja se on about 10% todennäköisyydellä totta. Paitsi jos on ostettu liput jonnekin, kun nykyään leffaankin maksaa niin paljon että sen piletin joutuu ottamaan osamaksulla.

Mä vastaan aina, ja saavun aina paikalle :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain mediassa oli juttua, että korona-ajan eristyneisyys näkyy yhä tänä päivänä siten, ettei ihmiset soittele toisilleen kuten ennen.

Vierailija
4/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ole soittanut kukaan 10 vuoteen. Ei sukulaiset pidä yhteyttä.

Vierailija
5/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soittelin vielä 10 vuotta sitten. 2016 hankin älypuhelimen ja silloin yhteydenpito siirtyi sovelluksiin.

Vierailija
6/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla aiemmin esitetty malli muuten toimii. Kolme yhteuydenottoyritystä, yritysten välillä noin pari kolme viikkoa aikaa. Kolmas epäonninen yritys, yhteystietojen poisto sekä estojen asettaminen päälle. 

Vierailija
7/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän äänettömällä aina, kun tunnen olevani kuormittunut. En usein, mutta ehkä kerran kaksi viikossa haluan olla hetken ihan rauhassa.

Vierailija
8/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se asia viestillä tulee perille. En tykkää jaaritella niitä näitä tuntikausia.

Vierailija
9/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikea kehityssuunta.

t. introvertti

Vierailija
10/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsikää, paskanjauhajat!

Vierailija
11/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää jaksa nähdä näitä feikkaaja- peruuttajakavereita. Leffassakin oon jo 27 vuotta käynyt yksin (paitsi kun oli miesystävä muutama vuosi takaperin kävimme yhdessä, mutta eri) sama konsertteihin, yms. meen kernaasti yksin. Ainoa mihin tartten kaveria on baariin meno. Sekin on kerran vuodessa tai harvemmin ei varaa. Juon tosi harvoin, mutta jos baariin menen en siellä rupea yhden kaljan voimalla istumaan. Se on ainoa mihin tartten kavereita. Naisena kun ei uskalla nykypäivänä yksin baariin. Vielä parikytävuotta sitten uskalti.

Vierailija
12/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk, kotiuduin baarista, kun piti soittaa eräälle vanhalle naiselle (edesmenneen äitini ystävätär). Nyt vasta tajusin, että unohtui. No enkait minä nyt tähän aikaan vuorokaudesta ala soittelemaan vanhalle ihmiselle.

Jospa huomenna sitten (ainakin pitää olla tolkku päässä, selvästä äänestähän minä en voi tietää ....).

(en oikein haluaisi, mutta koen sen jotenkin velvollisuudeksi .... joskus niitäkin pitää tehdä ....).

Muuten mulle ei soita kuin pari tätiä, lähinnä kyselevät olenko hengissä? :)))) Vastaan, että "en ole voinut vastata, kun olen odottanut sote-puolelta takaisinsoittoa (totta toinen puoli). Kiva oli jutella, minä soitan sitten, kun en enää ole hengissä." :)

Vierailija
13/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle ole soittanut kukaan 10 vuoteen. Ei sukulaiset pidä yhteyttä.

Entäs soitatko sinä sukulaisillesi?

Vierailija
14/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin soittaa huomenna tädille.

Vierailija
15/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla aiemmin esitetty malli muuten toimii. Kolme yhteuydenottoyritystä, yritysten välillä noin pari kolme viikkoa aikaa. Kolmas epäonninen yritys, yhteystietojen poisto sekä estojen asettaminen päälle. 

Jos kyseessä on pitkäaikainen tuttavuus/ystävyys niin nsurettavaa laittaa estoon. Toki Tinder puolitutulle voi tehdä noin.

Vierailija
16/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa koskaan tuntemattomiin  puheluihin. Jos jollain on asiaa, laittakoot viestin.  Miksi pitäisi vaststa johonkin huijauspuheluun.

Vierailija
17/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei vastaa viestiin tai soittoon niin pallo on sen jälkeen hänellä. Yksi tuttu yritti tärä että kutsui otsensä kahville tai minut sinne ja varttia ennen perui. Viimeinen viestittely meni nii että hän kyseli oLenko kotona kesällä milloin. Sanoin että vkl menee riennossa mutta viikolla sopii. Hän vastasi että entä 2 vko eteenpäin sunnuntaina kun hän on täällä päin, eli 3 km luotansa? Laitoin että vkl menee riennoissa mutta soittelenkunnolet täällänpäin niin katsotaannolenko maisemissa. Ei olenkuulunut 2 kk mitään😅

Vierailija
18/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan puhua puhelimessa. En vastaa koskaan puheluihin.

Vierailija
19/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain mediassa oli juttua, että korona-ajan eristyneisyys näkyy yhä tänä päivänä siten, ettei ihmiset soittele toisilleen kuten ennen.

Kyllähän korona-aikanakin pidettiin silti yhteyttä toisiin, viestittelemällä ja soittelemalla. Kasvotusten nähtiin ehkä harvemmin, mutta se ei tarkoittanut sitä että oltaisiin sosiaalisesti eristäydytty täysin. Minä veikkaan että kyse on paremminkin siitä että on moni on nykypäivänä yksinkertaisesti niin kroonisesti väsynyt, tai jopa masentunut, ettei kiinnostusta yhteydenpitoon yksinkertaiseti löydy. Arki uuvuttaa ihmiset nykyään siihen pisteeseen että sosiaaliset suhteet kärsivät.

Vierailija
20/27 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan puhelimessa puhumista. En vastaa, kuin ainoastaan perheeni  soittoihin. Muut laittakoot viestiä.