Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia herättää, kun 8-vuotiaan vanhemmat ovat 55-vuotiaita?

Vierailija
04.02.2013 |

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tasantarkkaan naamasta ja olemuksesta näkee, että voisivat jo olla lapsen isovanhempia.

Lapsen kylässä käyneet kertovat, että nämä vanhemmat eivät jaksa leikkiä ja seurustella lapsen kanssa, jatkuvaa yksinään pelailua vain.

oletko ihan tosissasi...tällaisia laiskiaisia ja huonokuntoisia löytyy kuule ihan kolmekymppisistäkin.. uskomatonta paskaa

Vierailija
62/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun vanhemmat on 56 ja 57 eli melkein saman ikäisiä kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen perheeni kuopus, ikää 21v. Äiti täyttää 50 ja isä 58, muutaman vuoden ovat kerenneet olla jo isovanhempina. Äiti on itse sanonut, että ei sitä enää jaksa niin paljon, mitä silloin kun me olimme pieniä. Haluavat kyllä ottaa lasta kylään ihan mielellään, toisinaan pitävät yhden yön, toisinaan kaksi. Ovat todenneet, että ovat sen 2 yön jälkeen ihan poikki, poikani on 3v.

Vierailija
64/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmasti toivottu

että vahinkoja ei sattuisi vanhemmille ihmisille? Todellakin sattuu ja yleensä vielä just niille, joilla elämänhallinta on kaikkein heikointa.

Vierailija
65/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi että on kouluikäisiä lapsia, johan sen sanoo järkikin. Eikä varmaan ole kateellisia jos jollkin näin käynyt.

Vierailija
66/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisi että on kouluikäisiä lapsia, johan sen sanoo järkikin. Eikä varmaan ole kateellisia jos jollkin näin käynyt.

Maailmansivu on lapsia synnytetty sinne asti kuin vaihdevuodet ovat vieneet lapsentekokyvyn. Että mitä järjetöntä nyt tuossa muka oli?

Vierailija
67/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänhallinta on kaikkein heikointa.

Heikkö elämänhallinta !

Vierailija
68/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ettei kukaan eläkeläinen haluaisi että on kouluikäisiä lapsia, johan sen sanoo järkikin. Eikä varmaan ole kateellisia jos jollkin näin käynyt.

Vierailija
69/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koe kärsineeni asiasta mitenkään. Vanhemmat ovat olleet touhuissani mukana kun olin lapsi. Mulla on ollut hyvä ja tasapainoinen lapsuus, ei vanhempien juopotteluja yms. Aina ovat jaksaneet tukea ja kannustaa opiskelussa ja muutoinkin elämässä. Kukaan ei ole koskaan tullut aukomaan päätään minulle vanhemipeni iästä. Mieheni mummi on saman ikäinen kuin äitini. Anoppi voisi olla siis äitini tytär.

Toki huoli ikääntyvistä vanhemmista alkaa kolkutella takaraivossa, mutta kelläpä lapsella ei niin olisi. Itse olen 37 v

Vierailija
70/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja vanhempia, ihmisiä jotka eivät jaksa leikkiä lastensa kanssa jne on kaikissa ikäluokissa.

Ainoa varma asia siinä, että tekee lapsensa nelivitosena on se, että tuo lapsi tulee kokemaan vanhempiensa menetyksen aika nuorena. Sama koskee isovanhempia, jos nyt heitä ylipäätään pääsee tuntemaan.

27-vuotiaan ystäväni 55-vuotias isä sai juuri iltatähden nelikymppisen toisen vaimonsa kanssa. Heistä tulee varmasti hyvät vanhemmat, mutta en voi olla ajattelematta sitä, että kun tuo lapsi on ystäväni ikäinen, hänen isänsä on todennäköisesti kuollut ja . Ei puhettakaan siitä ystävyydestä ja tuesta, jonka vuoksi vanhemmilla, etenkin isällä, on tärkeä rooli tuon 27-vuotiaan ystäväni elämässä.

Itseäni hirvittää ajatus siitä, että siinä vaiheessa, kun on täysi-ikäinen, omat vanhemmat ovat jo vanhuksia ennen lapsen 35 vuoden ikää he ovat todennäköisesti jo muuttuneet "huollettaviksi" tai kuolleet.

Ihmisiä, joiden vanhemmat ovat kuolleet tai joilla ei ole isovanhempia on tietysti paljon ja monenlaisista syistä. Minusta on kuitenkin ikävää, että ihmiset tieten tahtoen saattavat jälkikasvunsa siihen tilanteeseen.

Vierailija
71/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö?

Kuolla voi minkä ikäisenä tahansa. Useammankin luokkakaverin isä menehtyi 45-55 vuotiaina.

Vierailija
72/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että, kun oma lapseni on 8v, olen 48v. Ja edelleen, että missä menee se "raja"? Kuinka paljon ikäeroa "saa" olla lapsella ja vanhemmilla?

Kertoisko joku?

Vierailija
73/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan. Kymmenen vuoden päästä lapsi on jo 18 v.

Ajattelen, että taisivat saada toivotun iltatähden.

Vierailija
74/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on koko ikänsä asunut vuokralla, ei ole ollut sellaista aikuisen mallia kun on itsekin ollut lapsi tultuaan äidiksi.

Lisäksi tuli heti töihin, ei puhettakaan että olisi ollut edes vähän aikaa kotona hoitotuella.

Itse kun sain lapsen vanhempana, minulla oli varaa jäädä kotiin, meillä on varaa matkustella, omaisuutta oli hankittu nuorempana, eli on varaa asua omistusasunnossa.

Aika paljon helpompaa on kun saa lapset vanhempana kuin nuorena.

Ja tämä mun työkaveri on koko ikänsä jättänyt lapset mummolaan viikonlopuksi. Me ei juuri koskaan. Kun toisen pitää edelleen päästä radalle. :)

Vierailija
75/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen iskä on yli 60, kun lapsi täyttää 8v.

Isovanhemmat on nyt 90 vuotiaita ja kova meno päällä edelleen. Autoja ostelevat ja matkustelevat koko ajan. en pidä heitä mitenkään vanhoina.

Varmaan riippuu niin suvusta ja geeneistä ketkä tulevat vanhuksiksi missäkin iässä.

Vierailija
76/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinnöstä ennen kuin on itse eläkkeellä. Nykyäänhän on enemmänkin ongelmana se, että vanhukset elävät "liian kauan" esim. voit olla vielä 70-vuotiaanakin jonkun lapsi.

Vanhukset myös tuntevat itsensä yksinäisiksi ja tarpeettomiksi.Nämä eläkeläiset pysyvät maailman menossa enemmän mukana kun on lapsi, jolle ovat tärkeiät vielä vanhanakin.

Nykyään kun ihmiset elävät yhä vanhemmiksi niin tällainen on ihan järkevää.

Vierailija
77/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

55-vuotias on vasta ylittänyt keski-iän. Hänellä on eläkeikään aikaa yli 10 vuotta. Keskimäärin suomalaiset naiset kuolevat yli 80-vuotiaina, miehet ehkä vuoden alle. Tämä 8-vuotias siis keskiarvon mukaan on täysi-ikäinen, kun vanhempansa jäävät eläkkeelle ja on yli 30-vuotias, kun vanhemmat alkavat olla lähellä kuolemaa. Kun vielä muistetaan, että elinajan odotteeseen lasketaan mukaan myös vauvana, lapsena ja nuorena aikuisena kuolleet, niin se ei itse asiassa kerro mitään siitä, miten vanhaksi ihmiset elävät, kun ovat ylittäneet esim. 40 vuoden iän.

Meillä on aika sairas suku, on sepelvaltimotautia, sydänsairauksia, verenpainetautia jne. Mummini sairasti noita kaikkea ja eli 80-vuotiaaksi vauhdikasta ja täyttä elämää. Tämän jälkeen tahti hidastui, tuli mukaan myös sairaalajaksoja ja viimeinen vuosi oli vaikea. Mummi kuoli 85-vuotiaana. Hän ehti nähdä neljän lapsenlapsenlapsen syntymän, nuorin lapsenlapsi ehti 15 vuoden ikään ja nuorin lapsi 40 vuoden ikään.

Mitenköhän pitkään ne terveiden sukujen vesat elävät?

Vierailija
78/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 55-vuotias eläkeläinen? No ehkä jos on armeijassa tai lentoyhtiössä töissä.

Vierailija
79/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Vanhemmat on lapsen vanhempia, oli ikä mikä hyvänsä. Vai onko vanhemmuus tarkoitettu vain alle kolmekymppisille?

Vierailija
80/91 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hyvin saa olla asiansa hoitanut, jos meinaa jäädä 55-vuotiaana eläkkeelle ellei sitten ole työkyvyttömyyseläkkeestä kyse. Siitähän on vielä liki vuosikymmen "normaaliin" eläkeikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän