Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiset teillä saa pelata simssiä?

Vierailija
04.02.2013 |

Meillä tytöt (5v. ja 9v.) pelais ihan jatkuvasti tuota sims 3:sta, ja oonkin miettinyt et onko siinä oikeasti jotain sellaista mikä ei tuon ikäisille sovi? Kannessahan on seksiä merkki, mutta miten yksityiskohtaisesti sitä näytetään.

Kysyin tytöiltä, että miten simssit saavat lapsia. Niin vanhempi sanoi että ne pitää laittaa sänkyyn "pelehtimään" ja sitten nainen tulee ehkä raskaaksi.. Eivät koskaan pelaa noita kohtauksia minun nähteni.

Mites teillä? Ottaisitteko tuon ikäisiltä pelin pois?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan tää miehen kanssa työasioihin.

Vierailija
2/40 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2013 klo 15:13"]

Teet rikoksen antaessasi pelin noin nuorille..

[/quote]

k12=ikäsuositus k18=ikäraja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän luokalla melkein kaikki pojat pelaavat jotain sotapelejä, missä vaan räjäytetään toiset ilmaan ja sitten ne haukkuvat niitä muutamaa tyttöä jotka Simsiä pelaa, niin kuin tyttöjenkin pitäisi niitä k 18 sotapelejä pelata.

Vierailija
4/40 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2013 klo 07:33"]

[/quote] Mun milestä 5 vuotiaan valvotusti ;S

Vierailija
5/40 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2013 klo 11:59"]

Eihän ne simit mitään "halua", haloo ne on pikseliukkoja joita ohjaillaan.

Hänellä on iso talo ja iso perhe, perheeseen kuuluu vanhemmat ja viisi lasta + kaksi kissaa.

Kysyin, että miksi noin paljon lapsia. Tyttö vastasi, että äiti halusi viisi lasta...

Musta on vähän epäilyttävää, että sims näyttää että naiset haluavat nimenomaan suuria perheitä..

Jos häenllä on elämän haaveena suurperhe niin silloin haluaa. -.-

Vierailija
6/40 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin kolmekymppiseen mieheen joka kertoi jossain vaiheessa pelaavan simssiä. Tuli niin kova turnoff että ei sitten enään tavattu.

Vierailija
7/40 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ylipäätään pelata mitään?

Samaa mieltä. Meillä tenavat kasvaa tynnyrissä kellarissa, kun ei mitään ylipäätäänsä pidä tehdä.

Vierailija
8/40 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää kovasti.

5v ei varmaan edes tajua ihan kaikkea, mutta antaisin kyllä pelata.

Ja simseissä on 7v sallittujakin osia, pelatkaa niitä. Niin meillä tehdään.

Ostetaan sit niitä isompia myöhemmin.

Vierailija
9/40 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä Simssejä pienemmilläkin ikärajoilla. Niissä ei pitäisi ainakaan tulla ongelmia sen suhteen, onko varmasti lapsille sopivaa sisältöä.

Minulle on melkeinpä sama, mitä ihmiset antavat lasten pelata/katsoa, kunhan eivät aivan häiriintyneitä tee lapsistaan. Mutta se ahdistaa, kun marketissa silloin tällöin näkee vihaisia isiä ja äitejä, jotka huutavat kassoille, kun eivät ole myyneet kymmenvuotiaalle joripetterille peliä, jonka ikäraja on 16 tai 18. Ei ilmeisesti kaikille tule mieleen, että se on tätä nykyä laitonta aivan samoin kuin kaljan ja tupakan myynti sille samalle kymmenvuotiaalle.

Vierailija
10/40 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä Simssejä pienemmilläkin ikärajoilla.

Ei Simsseissä ole ikärajoja, vaan ikäsuosituksia. 16-vuotiaillekin tarkoitettuja pelejä voi ihan hyvin pelata vaikka 6-vuotias.

Ei ilmeisesti kaikille tule mieleen, että se on tätä nykyä laitonta aivan samoin kuin kaljan ja tupakan myynti sille samalle kymmenvuotiaalle.

Laitonta se on vain K-18 pelien kohdalla, ei muiden ikäluokkien. Ja sekin laki on hatusta kiskottu. Tupakalle on kuitenkin osoitettavissa selkeitä haittavaikutuksia, toisin kuin peleille.

Vierailija
11/40 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitonta se on vain K-18 pelien kohdalla, ei muiden ikäluokkien. Ja sekin laki on hatusta kiskottu. Tupakalle on kuitenkin osoitettavissa selkeitä haittavaikutuksia, toisin kuin peleille.

Eli marketin kassa voi aivan hyvin myydä k-18-pelin kymmenvuotiaalle ja jos tulee sanomista viranomaisilta tai pomolta, voi vedota siihen että vauva-lehden foorumilla sanottiin että ei tällä oo mitään haittavaikutuksia? Pitääkin lähteä tästä Prismaan haukkumaan kassat, kun ovat niin idiootteja.

Vierailija
12/40 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmana ei ole olleet "vauvantekokohtaukset" vaan viikatemies, jota lapsi pelästyi pienenä. Simit on mun mielestä ihan kehittävä peli, ja kyllä alakoululainen jo tietää miten lapset tehdään. Simit on yhtä seksuaalisia kuin barbinuket, joten en näe kyllä ongelmaa noissa peleissä.

Vierailija
13/40 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen barbie nukeilla leikittiin ja käytettiin mielikivitusta ympäristöjen luomiseen. Simssissä lasten et tartte käyttää mielikuvitusta, kun kaikki on virtuaalisessa maailmassa valmiina.

ongelmana ei ole olleet "vauvantekokohtaukset" vaan viikatemies, jota lapsi pelästyi pienenä. Simit on mun mielestä ihan kehittävä peli, ja kyllä alakoululainen jo tietää miten lapset tehdään. Simit on yhtä seksuaalisia kuin barbinuket, joten en näe kyllä ongelmaa noissa peleissä.

Vierailija
14/40 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lasten on itse luotava simin persoonallisuus, ulkonäkö, asunto, kaikki. Se tekee pelistä juuri kehittävän, siinä on hallittava monta asiaa yhtä aikaa. Itselleni peli tuntuu aika haastavalta koska en ole tottunut sellaisia pelaamaan. Lastemme sukupolvelle on todella helppoa omaksua noita juttuja, mikä tulee helpottamaan paljon työelämässä. Ei kannata pitää lapsia tynnyrissä vaan tukea kehitystä monipuolisesti. Tietokonepelit eivät ole saatanasta, vaan kehittävät monia taitoja. Esim. pojat pärjäävät nykyään tyttöjä paremmin englannissa, koska pelaavat englanniksi netissä pelejä.

Vierailija
15/40 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simsin "seksi" ei tosiaan ole mitään muuta kuin pari sängyssä peiton alla ja sänky pomppii. Enemmän näkee tv-ruudulta jo hyvissä ajoin ennen iltayhdeksää.

Mitä 5- ja 9-vuotiaisiin tulee, niin minusta hankalampaa on se, että simsin pelaaminen siten, että hahmot pysyvät hengissä, voi olla hankalaa noin pienille. Pelissä kun hoidetaan niitä ihmishahmoja niin monella tavalla, että se ei välttämättä edes siltä 9-vuotiaalta suju ihan tuosta vaan, ja jos lapset ottavat pelin kovin tosissaan niin saattavat kovasti pettyä ja järkyttyäkin jos hahmoja kuolee vahingossa nälkään, tulipaloon tms. Kuolleet hahmot voivat myös kummitella (en ole varma onko kolmosessa näin).

Minusta pientenkin voi antaa pelata simsiä, mutta silloin on parasta jos on itsekin kiinnostunut ja perillä siitä ja voi neuvoa ja auttaa. Itse en antaisi 5-vuotiaan pelata 12-ikärajan peliä jos en ole itse omin silmin tutkinut ja katsonut miten siinä toimitaan ja mitä kaikkea voi tapahtua. Katso nyt hyvänen aika edes youtube-videoita, niitä löytyy paljon.

Vierailija
16/40 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lasten on itse luotava simin persoonallisuus, ulkonäkö, asunto, kaikki. Se tekee pelistä juuri kehittävän, siinä on hallittava monta asiaa yhtä aikaa.

Ei niissä peleissä mitään itse luoda, vaan valitaan valmiista vaihtoehdoista. Oikeasti rajattomia valintamahdollisuuksia ei ole missään pelissä. Pelaan toki itsekin vaikka mitä, mutta en ala revitellä pelejä kehuessani.

Olen opettanut jonkin verran äidinkieltä yläkouluissa ja pitää kyllä sanoa, että ei niillä tenavilla kovin kummoinen mielikuvitus ole. Suuri osa aineista on suoria tai lähes suoria kopioita jonkin pelin tai elokuvan juonesta. En sitten tiedä, onko mielikuvits joskus ennen ollut kehittyneempää, kun en ole kymmeniä vuosia vanhoja lasten tarinoita koskaan lukenut. Mutta joka tapauksessa teini-ikäinen lähinnä toistaa kuulemiaan tarinoita. Vain poikkeustapaukset kykenevät luomaan itse jotain erityisen fiksua. Jotkut kykenevät luomaan itse tarinoita, joissa ei ole mitään logiikkaa tai mainittavaa juonta.

Vierailija
17/40 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen on ihan kiva peli, mutta aikuisen kannattaa katsoa vieressä, onko peli lapselle sopiva. Peli voi meinaan olla aika vaikeakin nuoremmille. Itse olen 25 ja pelaan peliä viikonloppuisin :P Itse keskityn enemmän sisustukseen ja rakentamiseen ajankulukseni, mutta kyllä sitä aikuinen osaa tuskastua sim-hahmon hoivaamiseen ;)

Vierailija
18/40 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lasten on itse luotava simin persoonallisuus, ulkonäkö, asunto, kaikki. Se tekee pelistä juuri kehittävän, siinä on hallittava monta asiaa yhtä aikaa.

Ei niissä peleissä mitään itse luoda, vaan valitaan valmiista vaihtoehdoista. Oikeasti rajattomia valintamahdollisuuksia ei ole missään pelissä. Pelaan toki itsekin vaikka mitä, mutta en ala revitellä pelejä kehuessani.

Olen opettanut jonkin verran äidinkieltä yläkouluissa ja pitää kyllä sanoa, että ei niillä tenavilla kovin kummoinen mielikuvitus ole. Suuri osa aineista on suoria tai lähes suoria kopioita jonkin pelin tai elokuvan juonesta. En sitten tiedä, onko mielikuvits joskus ennen ollut kehittyneempää, kun en ole kymmeniä vuosia vanhoja lasten tarinoita koskaan lukenut. Mutta joka tapauksessa teini-ikäinen lähinnä toistaa kuulemiaan tarinoita. Vain poikkeustapaukset kykenevät luomaan itse jotain erityisen fiksua. Jotkut kykenevät luomaan itse tarinoita, joissa ei ole mitään logiikkaa tai mainittavaa juonta.

Se on joka tapauksessa vähintäänkin yhtä iso kuin jollain nukeilla leikittäessä. Nukkien vaatetuskin harvoin on yhtä laaja kuin simsillä, samoin kodin sisustus, juoniakin voi keksiä vaikka millaisia (on keskiaikaa, autosaarta, lemmikkikasvatusta, eri ammatteja jnejne).

Minä väitän, että simsit ovat peliksi harvinaisen kehittävä. Oppii avaruudellista hahmotusta, tilasuunnittelua jne. Ja englantiakin.

Muuten, meillä ainakin (ja niin luulen, että toimitaan muissakin perheissä) ei PELKÄSTÄÄN pelata, vaan ollaan kaverien kanssa, leikitään, luetaan kirjoja jne.

Tuntuu hyvin arkaaiselta ajatella, että tietokone/konsolipelit ovat pelsepuubista vain siksi, että ne ovat tietotekniikkaa, ja joku lautapeli on automaattisesti lapselle kehittävä, koska se ei ole tietotekniikkaa. Pääasiahan lienee kumminkin, että lapsi käyttää aikaansa MONIPUOLISESTI, ei pelkästään pelaa!

Tietotekniikan ja tietokoneiden hallinta on taito, jota tarvitaan nykymaailmassa, sekin pitää muistaa. Ei niiden hallintaa tietenkään pidä 6 h päivässä opetella, mutta TÄYSKIELTOKIN tuntuu typerältä ajatukselta.

-7-

Vierailija
19/40 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hyvin arkaaiselta ajatella, että tietokone/konsolipelit ovat pelsepuubista vain siksi, että ne ovat tietotekniikkaa, ja joku lautapeli on automaattisesti lapselle kehittävä, koska se ei ole tietotekniikkaa. Pääasiahan lienee kumminkin, että lapsi käyttää aikaansa MONIPUOLISESTI, ei pelkästään pelaa!

Tietotekniikan ja tietokoneiden hallinta on taito, jota tarvitaan nykymaailmassa, sekin pitää muistaa. Ei niiden hallintaa tietenkään pidä 6 h päivässä opetella, mutta TÄYSKIELTOKIN tuntuu typerältä ajatukselta.

-7-

Hieno purkaus, mutta aika harva nyt oikeasti on sitä mieltä, että tietokoneet ovat pelsepuubista ja että ne pitää kieltää kokonaan.

Vierailija
20/40 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö että simsin avulla voi myös tallentaa tarinoita, joissa itse keksitty teksti ja pelissä syntynyt kuvamateriaali yhdistyvät? Simsissä ei ole mitään valmista "juonta" vaan hahmot tekevät mitä pelaaja laittaa ne tekemään, joilloin ainakaan tämä peli ei tuota jotain valmista juonta kenenkään kouluaineeseen kopioitavaksi.

Mielestäni on hyvinkin kehittävää lapsen tehdä tällaisia tarinoita, joko niin päin että pelissä otetuista kuvista kirjoitetaan, tai vielä haastavampi vaihtoehto on että ensin keksitään itse juoni ja sitten yritetään valmistaa sille kuvitusta hahmoja ohjaamalla ja kuvaamalla.

Kannattaa tietää tarkkaan mistä puhuu ennen kuin moittii tietokonepelejä yhtenä homogeenisenä mottina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi