Kuuluuko lampaan olla kuin purukumia?
Monet kerran olen eri ohjeilla yrittänyt lammasta tehdä mutta aina siitä tulee sellaista sitkeää purukumia.
Kommentit (15)
En ole kyllä koskaan syönyt sitkeää karitsaa. Kerro lisää miten teit, ja mistä lihasta?
Isäni vuosia sitten kasvatti lampaita, ja meidän omenoilla syötettyjen luomukaritsoiden liha oli herkullista ja mureaa. Sen jälkeen olen muutaman kerran ostanut kaupasta lampaanlihaa, ja aina pettynyt. En tiedä millä ne saavat lihan niin sitkeäksi ja mauttomaksi.
Sehä haiseekin kuin hikinen villasukka tai Ahmetin munat
Kannattaa ostaa karitsaa eikä lammasta.
Tee lammaspataa ja hauduta miedossa lämmössä useita tunteja.
Lammas on purukumia, karitsa hyvää ja syötävää. Suosittelen jälkimmäistä.
No ei kuulu. Sulla on huono pala.
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä koskaan syönyt sitkeää karitsaa. Kerro lisää miten teit, ja mistä lihasta?
Minä käsitin, että on ostanut nimenomaan lampaanlihaa, ei karitsan. Siinä on valtava ero!
Minä paista aina 10 astetta suositeltua enemmän. Ja karitsaa, kotimaista
Vierailija kirjoitti:
Isäni vuosia sitten kasvatti lampaita, ja meidän omenoilla syötettyjen luomukaritsoiden liha oli herkullista ja mureaa. Sen jälkeen olen muutaman kerran ostanut kaupasta lampaanlihaa, ja aina pettynyt. En tiedä millä ne saavat lihan niin sitkeäksi ja mauttomaksi.
Kun liha pitää osata tehdä, lihan paistossa pitää ottaa huomioon myös se että ohjeet on viitteelliset eli kaikki uunit on erilaisia, toisessa kypsyy samalla lämmöllä nopeammin kuin toisessa.
Kuuluu. Se juuri on lampaan salaisuus.