Minkä ikäiset teillä saa pelata simssiä?
Meillä tytöt (5v. ja 9v.) pelais ihan jatkuvasti tuota sims 3:sta, ja oonkin miettinyt et onko siinä oikeasti jotain sellaista mikä ei tuon ikäisille sovi? Kannessahan on seksiä merkki, mutta miten yksityiskohtaisesti sitä näytetään.
Kysyin tytöiltä, että miten simssit saavat lapsia. Niin vanhempi sanoi että ne pitää laittaa sänkyyn "pelehtimään" ja sitten nainen tulee ehkä raskaaksi.. Eivät koskaan pelaa noita kohtauksia minun nähteni.
Mites teillä? Ottaisitteko tuon ikäisiltä pelin pois?
Kommentit (40)
Miksi pitää ylipäätään pelata mitään?
Ja kielteistä suhtautumista löytyy tästäkin ketjusta, mm. tuo ylempi kommentti...
-7-
Hänellä on iso talo ja iso perhe, perheeseen kuuluu vanhemmat ja viisi lasta + kaksi kissaa.
Kysyin, että miksi noin paljon lapsia. Tyttö vastasi, että äiti halusi viisi lasta...
Musta on vähän epäilyttävää, että sims näyttää että naiset haluavat nimenomaan suuria perheitä..
Eihän ne simit mitään "halua", haloo ne on pikseliukkoja joita ohjaillaan.
Hänellä on iso talo ja iso perhe, perheeseen kuuluu vanhemmat ja viisi lasta + kaksi kissaa.
Kysyin, että miksi noin paljon lapsia. Tyttö vastasi, että äiti halusi viisi lasta...
Musta on vähän epäilyttävää, että sims näyttää että naiset haluavat nimenomaan suuria perheitä..
Hahmojen toiveet riippuvat siitä, minkälaisen persoonallisuuden pelaaja on niille valinnut. Hahmon sukupuoli ei vaikuta asiaan. Yhden lapsesi vastauksen otannallako sä kuvittelet että simsissä propagoidaan jonkun äitimyytin puolesta? :D
Hahmojen toiveet riippuvat siitä, minkälaisen persoonallisuuden pelaaja on niille valinnut. Hahmon sukupuoli ei vaikuta asiaan. Yhden lapsesi vastauksen otannallako sä kuvittelet että simsissä propagoidaan jonkun äitimyytin puolesta? :D
Simillä pitäisi olla valittuna Perhe-tavoite, jotta (ihan varmasti) tulee noita lapsitoiveita (joskin lisätavoitekin riittää siihen). Toki muillakin tavoitteilla voi tulla mutta harvemmin. ja nuo voivat tulla ihan kummalle sukupuolelle vain. Joskus oma miessimini halusi kymmenen lasta, naista kiinnosti vain kavereiden hankkiminen :D
Voihan sitä ottaa aina se tieto-tavoiteen, jolloin elämän "sisältönä" on tiedon hankkiminen jne.
Kuten yllä jo todettiinkin, simssissä simeillä on elämänhaaveita, riippuen valituista luonteenpiirteistä, sekä pienempiä päivittäisiä toiveita, jotka vaihtuvat tilanteen mukaan. Urheilullinen sim voi haluta saavuttaa esim. urheilu-uran huipun, mikä lie ammattilaisjalkapalloilija olikaan, materialistinen sim voi haluta tienata elämänsa aikana määrän x rahaa, ja kyllä, lapsirakas sim voi haluta kasvattaa 5 lasta aikuiseksi. Onhan siellä sitten moraalittomiakin muutama, flirttaleivalla voi olla jotain tyyliin "hanki 5 rakastettua", "pelehdi x simin kanssa" (en muista, sekoitanko nyt Sims 2 ja sims 3sta keskenään) ja viimeksi törmäsin myös kunnon onnenonkijan haaveeseen "näe rikkaan puolison aave"... eeeh. Mutta enemmän siellä on niitä normaalimpia haaveita. Lisäosien myötä tietysti tulee erilaisia, lemmikki-lisärissä "Nooan arkki", eli simillä pitäisi olla jokaista sorttia lemmikkiä. HUH!
tarkoittaa siis epäsuorasti ilmaistuna sitä, että simi haluaa naida rikkaan puolison ja *köh* toivoo tämän ennenaikaista kuolemaa
Kuten yllä jo todettiinkin, simssissä simeillä on elämänhaaveita, riippuen valituista luonteenpiirteistä, sekä pienempiä päivittäisiä toiveita, jotka vaihtuvat tilanteen mukaan. Urheilullinen sim voi haluta saavuttaa esim. urheilu-uran huipun, mikä lie ammattilaisjalkapalloilija olikaan, materialistinen sim voi haluta tienata elämänsa aikana määrän x rahaa, ja kyllä, lapsirakas sim voi haluta kasvattaa 5 lasta aikuiseksi. Onhan siellä sitten moraalittomiakin muutama, flirttaleivalla voi olla jotain tyyliin "hanki 5 rakastettua", "pelehdi x simin kanssa" (en muista, sekoitanko nyt Sims 2 ja sims 3sta keskenään) ja viimeksi törmäsin myös kunnon onnenonkijan haaveeseen "näe rikkaan puolison aave"... eeeh. Mutta enemmän siellä on niitä normaalimpia haaveita. Lisäosien myötä tietysti tulee erilaisia, lemmikki-lisärissä "Nooan arkki", eli simillä pitäisi olla jokaista sorttia lemmikkiä. HUH!
Eli tuossa onnenonkijahaaveessahan tarkoittaa siis epäsuorasti ilmaistuna sitä, että simi haluaa naida rikkaan puolison ja *köh* toivoo tämän ennenaikaista kuolemaa
No ei sen tarvitse ennenaikaisesti kuolla :P kunhan jossain vaiheessa ennen tätä onnenonkijaa kuolee! :D tämä toive ei kyllä toteutunut, kun puoliso ei ollu kuollessaan tarpeeksi rikas.. :D.. -se 25v pelaaja-
Ehdottomasti turvallisin ja ehkä kehittävin peli, jos joku pitää valita.
Sims on vain todella koukuttava!
Itse pelaan sims 3 ja siinähän pystyy siis tekemään ihan mitä haluaa.. Simit voivat muotoutua miksi haluaa! Elämäntoivettakaan ei tarvitse toteuttaa, jos ei halua ja senkin voi vaihtaa.
Jos siis joku peli pitää valita, mitä lapset pelaavat, on sims ehdottomasti se! Siinä ei ole mitään, mitä ei normaalissa elämässäkin tulisi vastaan. Tietysti nämä kummitukset yms. mutta niissä vanhempien pitää selittää, että tämähän on ihan samanlainen kuin joku piirretty.
Ajatelkaa, että meidän sukupolvet ovat katsoneet Tomia ja Jerryä ja kaikkia järkyttävän väkivaltaisia lastenohjelmia ja silti harva meistä on ihan psykopaatteja?
Ite oon nyt 13,Alotin pelasin simsiä 8vuotiaana. Enkä nähny siinä mitään pahaa? Lapsen tekoki tapahtu peiton alla. Peitto vaa pomppi ja tadaa. Siinä se. Ja simit ovat kyllä alasti mutta alastomat kohdat on sensuroitu. Ne vaan pyörähtää ja tadaa, alasti on.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2013 klo 13:04"]
Tarvitaan tää miehen kanssa työasioihin.
[/quote]
Meilläkään ei ole koneessa turhia pelejä. Kaikki pelit ovat tarpeellisia. Simsillä pelaavat isommat lapset, poika pöytäkoneella ja tytär omalla läppärillään. Peli nousi uudestaan suosioon uuden yliopistolisäosan myötä.
Minä vuorostani keskityn järjestelemään perhesuhteita uusiksi. Pitäisi löytää hyvä puoliso vanhimmalle pojalle, naittaa tyttäret jonnekin ulkomaille ja samalla vielä vahtia, mitä naapurissa tehdään. Jos hyvin käy, saan väärennettyä paperit, jotka osoittavat, että naapurin maat kuuluvatkin minun suvulleni ja voin pistää sotilaat töihin valtaamaan naapurikreivikunnan. Tai sitten osallistun paavin julistamalle ristiretkelle ja pääsen mätkimään muslimeja Jerusalemiin. Täytyy vain toimia, että Englanti ja Skotlanti pysyvät kurissa, sillä en halua paikallista suurvaltaa sotkemaan suunnitelmiani. Pelihän on siis Crusader Kings 2.
Muistahan sitten, että netistä löytää peliin ladattavaa sisältöä, jolla pelin saa hiukan "aikuisempaan makuun" sopivammaksi. Latausten asentaminen peliin on vain parin klikkauksen päässä. Välillä simeillä on tavoitteita päästä esim. sänkyyn toisen simin kanssa, myös väkivaltaa on. En silti isommalta ainakaan kieltäisi, pienen antaisin pelata valvotusti.
halailevat ja kikattelevat, sitten menevät peiton alle ja sänky alkaa pomppia. Varsinainen suoritus jää mielikuvituksen varaan.
Teet rikoksen antaessasi pelin noin nuorille..
Teet rikoksen antaessasi pelin noin nuorille..
Meillä kymmenvuotias tyttö rakastaa Simsejä. Eikä se petihommien mekaniikka häntä niin kovasti kiinnosta.
Ap:lle...
Kuulostaa siltä että sun tyttösi ymmärtää jo jonkun verran miten lapsia tehdään, mistä ne tulee jne. Häntä ei taida paljoa kiinnostaa ton pelin yhteydessä se. Varmaan on enemmänkin kiinnostunut sims-perheen kasvattamisesta ja nimien keksimisestä :) Anna vaan tytön pelata. Sims on nimittäin yks harvoja pelejä jossa ei juurikaan väkivaltaa ole. Muistaakseni kuolemakin tapahtuu niin että simi vanhenee ja sitten tulee viikatemies hakemaan hänet pois. Jos pitää valitaa kumpaa lapsi näkee, silmitöntä väkivaltaa vai suht siistiä rakastelua nin kyllähän minä valitsisin ainakin ton rakkauden teon.
Simssissä ei ole mitään, mistä tuon ikäiset järkyttyisivät, kesy peli. Itse olin n. 8-vuotias, kun sims 1 tuli ja pelasin sitä. Mitään uutta "asiatonta" peliin ei ole tullut.
Meillä tyttö omistaa vissiin kaikki sim-pelit, lisäosat ja kamaseteistäkin valtaosan, on kova fani.
Ei siellä näytetä yhdyntää, riisuminenkin tapahtuu sellaisen verhon takana.
Mutta siellä lapsi leikkii kyllä sellaista kaikkivoipaista jumalaa, että en ehkä vielä ihan viisivuotiaalle peliä antaisi. Siellä voi mm. tappaa henkilöitä ja tehdä niistä haamuja...
Olen itse pelannut yli kymmenen vuotta The Sims-pelejä. Viisivuotiaalle peli tosiaan saattaa olla hankala (oma kuusivuotiaani tykkää tehdä hahmoja ja taloja, siihen päättyy hänen osaamisensa). Yhdeksänvuotias osaa varmasti pelata sitä paremmin mutta esim. simien seksin harrastaminen ei tapahdu ihan tuosta vain. Kyllä siinä aika kauan menee ennen kuin simien välit ovat tarpeeksi hyvät siihen (ja niihinhän vaikuttaa itse pelaaja). Viikatemiehenkin visiittiin menee aikaa (jos siis kuolee ihan vanhuuteen eikä vaikkapa huku mutta siihenkin voi vaikuttaa ihan itse laittamalla tikkaat uima-altaaseen). Riittääkö lapsen kärsivällisyys niinkin pitkään pelaamiseen?
Mutta siis, kyllä antaisin itse lasten pelata (ei tehdä vain taloja ja hahmoja). Minusta peli on hauska, vastaan tulee mitä mielenkiintoisempia hahmoja (ufoja, karhu tutussa jne. :D)