Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi "hauskaa", kun kummityttö laitetaan soittamaan lastenhoidosta.

Vierailija
04.02.2013 |

Kummityttöni, 4v, laitettiin soittamaan minulle vanhempien läsnäollessa heidän puhelimellaan, että voiko tyttö tulla viikonlopuksi hoitoon leikkimään.

Aika moni harrastaa tätä. Laita lapsi asialle, niin ei voi sanoa ei. Olisi vihdoinkin ollut vapaa viikonloppu edessä, ei mitään tekemistä ja nyt tulee 4v tänne kiukuttelemaan. Ei saa aamullakaan nukkua pitkään.

Sanoin, että nyt ei oikein sovi, että tädin pitää levätä. Taustalta kuuluu "sano sille, että sä oot ihan hiljaa ja lupaat olla tosi nätisti" ja "mä nukun nykyään jo ihan hyvin yöllä"..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä, miksi kommenttiasi ei käsitetty. "Sanoin, että nyt ei oikein sovi, että tädin pitää levätä."

Vierailija
22/32 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus suostun, joskus en.

Ja kun en suostu, alkaa taustalta kuulumaan ties mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua välillä naurattaa nämä lapsettomat ihmiset, jotka tarvitsevat lepoa :) siis lepoa miltä? Lepoa levolta? Eihän teillä elämä muuta olekaan kuin työtä ja lepoa.

Anteeksi vaan, mutta olipa hölmösti sanottu. Kaikki tarvitsevat lepoa, toiset ehkä enemmän ja toiset vähemmän, mutta se ei kyllä liity siihen, onko lapsia vai ei. Omia lapsia on minusta ainakin helppo hoitaa, se on vaan pakko järjestää elämä ja arki niin, että asiat sujuvat jouhevasti. Ihan eri asia on, kun vieras lapsi tulee hoitoon. Ei ole samoja rutiineja, ja on oltava vahvemmin valppaana ja aktiivisena koko ajan.

En tiedä minkä ikäisenä ja missä elämäntilanteessa olet lapsesi saanut, mutta kuvittelisin että sinäkin tarvitsit lepoa sitä ennenkin. Tuskin olisit suostunut ilmaiseksi päivähoidoksi ystäväperheelle, kun ei ole mitään muutakaan tekemistä eikä jaksa aina vaan maata...

Vierailija
24/32 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkahan monen eronneen parin lapset käsketään soittamaan ja sopimaan hakemiset ja tuomiset sen toisen vanhemman kanssa, jonka vahtivuoro on alkamassa..Tosi kivaa lapselle siinä kahden "aikuisen" välissä luovia.

Ja ihan vaan sen takia ettei aikuiset osaa hoitaa ns. negatiivisiä asioita.

Vierailija
25/32 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummilta, voisiko lapsi tulla yökylään. Tietysti voi ja kerron sen lapselle, joka ilahtuu kovasti. Kohta soittaa mummi perään, ettei jaksakaan :(

Vierailija
26/32 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pointtina se että lapselle ei toinen sanoisi ei.

Meillä on joskus mummolle saanut soittaa lapset että pääseekö he yöksi. Joskus on kysyneet livenäkin (jopa omatoimisesti) että olis kiva jäädä yöksi.

Samoin mummo on kysynyt lapselta että tahtoisitko jäädä yöksi? Ja joskus on halunnut jäädä sinne kyläreissuun yöksi ja joskus tahtonut kotiin.

Samoin me vanhemmat ollaan joskus annettu lupa jäädä ja joskus taas jääty pohtimaan että olisiko parempi vaikka ensi viikolla?

Ehkä se on sitten oma naiivius joka sanoo että lapsesta on tosi mukava kysyä kyläpaikkaa, kuin että se olisi siitä vanhemmasta lähtöisin.

Minusta sun kannattaa ottaa sen aikuisen kanssa jutuksi se että lapsi käy teillä muutenkin jo todella usein.

Varmasti tahdot että lapsi on teillä mutta on sinulla kaikki oikeus ihan omaankin elämään.

Se voi olla että naisen elämä siitä hankaloituu, mutta oleellista on että se lapsi on hänen ja jos lapsi käy 2 viikonloppua neljästä teillä niin olet jo vähän kuin hänen vanhempansa. Tuo on jotenkin surullista sen lapsen taholta että äiti tahtoo tuupata lapsensa noin usein hoitoon.

Mahtaako olla muitakin hoitopaikkoja? Niin ettei tartte kuin jouluisin olla lapsensa kanssa?

Vierailija
27/32 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on aika rasittavaa, anteeksi vain (olen lapseton).

Kummipoikani joskus "soittelee" minulle äitinsä avustuksella, ja puhelut tulevat usein työaikanani (teen töitä kotona, joten ihmiset eivät tajua että en aina klo 08-16 ole vapaata lörpöttely/lapsenvahti/kahvitteluseuraa). Puhelu alkaa sillä että kummipoika jotain mölisee puhelimeen ja yleensä on sen jälkeen hiljaa, sanoo jotakin satunnaisia sanoja. Taustalta kuuluu koko ajan äitinsä sepostus "Kerro Pekka mitä näit tänään ulkona, kysy mitä kuuluu" jne mutta kummipoikani ei herrajumala osaa edes kunnolla puhua vielä.. En sitten kehtaa lopettaa puhelua = lätkäistä luuria kummipojalleni. Mukavaa työpäiväviihdettä, varsinkin kiireisinä päivinä, ja varsinkin kun nämä turhauttavat sönkköpuhelut saattavat kestää yli viisikin minuuttia!

Aaarghhh...

Vierailija
28/32 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kummipoikarukka olla näitä "kiertolaislapsia", jotka passitetaan puoliväkisin hoitoon eri paikkoihin joka viikonlopuksi, että vanhemmat saavat rentoutua.

Kaikille ei tuo perhe-elämä vain sopisi, mutta pitäähän se lapsi pykätä kun niin kuuluu tehdä.

Vierailija
29/32 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua uskoa että kukaan soitattaa noin

Minun kummityttöni (4v) soittaa myös noin.

Vierailija
30/32 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua välillä naurattaa nämä lapsettomat ihmiset, jotka tarvitsevat lepoa :) siis lepoa miltä? Lepoa levolta? Eihän teillä elämä muuta olekaan kuin työtä ja lepoa.

Ei se lastenkaan kanssa nyt kovin rankkaa ole. On vaan enemmän rutiineja arjessa. Kyllä minulla ainakin elämä oli paljon vauhdikkaampaa ja rankempaa ennen lapsia.

Isi35

Vierailija
31/32 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ymmärtäisi vielä, jos lapsi olisi lähemmäs 10v, että soittaa ihan itse ja itse on keksinyt idean tulla yökylään, mutta että vanhemmat laittaa soittamaan. Ei tulis kyllä mieleenkään!

Kyllä meillä 3v poika soittaa vanhemmilleni, kysyäkseen, koska sopii tulla kylään, koska pääsee saunaan, ilmoittaa että on ikävä ja olisi kiva nähdä. Vanhempani sitten kyllä ihan itse kysyvät minulta, koska poika voisi heidän luokse tulla yökylään tai vaihtoehtoisesti minä itse kysyn heiltä, että voisiko tulla tällöin tai tällöin yökylään.

Vanhempani vain nauttivat, kun poika on oppinut itse soittamaan ja saa isovanhemmat iloiselle tuulelle, kun poika soittaa ihan itse jutellakseen :)

Vierailija
32/32 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä syytät nyt aivan väärää ihmistä.

Ainahan kysyä voi, eikä sillä ole väliä kuka kysyy. Muistat vaan itse vastata REHELLISESTI kun kysytään.

Jos nyt halusit sanoa ei, miksi et sanonut, vaan valehtelit?