Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko AV-mamman kotona tekemä ruoka aina parasta? Verrattuna esim. kaupan

Vierailija
04.02.2013 |

tai ravintolan antimiin?

Ja vaikka AV-mamma ei edes oikeaoppista risottoa osaa valmistaa, saati perata silakoita.

Että se uunissa muhinut makaronilaatikko ja muut jauhelihakyhäelmät on kuitenkin ylivertaisia?

Tero

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai av-mamman ruoka on parasta!

Vierailija
2/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en ole perus av-mamma. En tajua, mitä kehuttavaa on, kun väsää makaronilaatikon uuniin ja sen kanssa on porkkanaraastetta, taatusti moni eines olis parempaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

säilykepurkista taatusti parempaa kuin omatekemät.

Samoin Saarioisen lihaperunasoselaatikko on oikein hyvää tuokaa.

Vierailija
4/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelin suklaa-mokkavanukkaalla ja ihmettelin, miten se oli niin aidon makuista. No ainesosaluettelo paljasti, että siksi kun siinä ei ole mitään ylimääräistä: sokeria, kahvia, kaakaojauhetta, maitoa, kermaa, maissitärkkelystä ja ripaus vaniljaa. Saman puljun ruoat ovat mielestäni vähintään yhtä hyviä kuin kotona väsätyt makaronilaatikot.

Vierailija
5/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ruoka on. Valitettavasti sinä et saa sitä kokea, minulle kun riittää ihan oman perheen mielipide. Meillä ei syödä makaronilaatikko, toki muita jauheliharuokia on, risottoakaan emme syö.

Jauhelihasta saa hyvää keittoa tai esim. laivinuunissa haudutettua kaalilaatikkoa. Jauheliha on meillä monesti hirvenlihaa. Samaista lihaa on myös paistina. Muita lihoja on broileri, sika ja lammas. Joskus kalaakin joka on lohta tai lähijärvestä itse kalastettua kalaa. Enpä usko että "saarioisten äidit" tekee noista aineksista yhtään sen parempaa ruokaa niin maultaan kuin ravintoarvoiltaan.

On olemassa "kotiruokaa" ja kotiruokaa.

Vierailija
6/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illaksi on tiedossa oikeaoppisesti valmistettua punajuuririsottoa omista punajuurista, Italiasta ostetulla ihanalla parmesanolla ja hunajakuorrutetulla grillatulla vuohenjuustolla ja timjamilla.

Pakkko valmistaa itse, kun ei heti osunut silmään K-kaupan einesosastolla :)

Vierailija
7/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

silakat ovat kissan/koiranruokaa, ei ihmiselle kelpaavaa

Vierailija
8/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko laitan itse mahdollisimman alusta alkaen, tai sitten menen hyvään ravintolaan. En siis oikein osaa ottaa kantaa ns. kaupan ruokiin. Omiini olen - ja perhe on - hyvinkin tyytyväinen, eikä ravintolaruokakaan yleensä pettymystä tuota, kun valitsee paikan huolella. Ja se ei tarkoita mitään ultrakalliita autonrengaspaikkoja (Michelin).

Vierailija
9/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ruoka on. Valitettavasti sinä et saa sitä kokea, minulle kun riittää ihan oman perheen mielipide. Meillä ei syödä makaronilaatikko, toki muita jauheliharuokia on, risottoakaan emme syö. Jauhelihasta saa hyvää keittoa tai esim. laivinuunissa haudutettua kaalilaatikkoa. Jauheliha on meillä monesti hirvenlihaa. Samaista lihaa on myös paistina. Muita lihoja on broileri, sika ja lammas. Joskus kalaakin joka on lohta tai lähijärvestä itse kalastettua kalaa. Enpä usko että "saarioisten äidit" tekee noista aineksista yhtään sen parempaa ruokaa niin maultaan kuin ravintoarvoiltaan. On olemassa "kotiruokaa" ja kotiruokaa.

Sitruunarisotto, kokeile edes, nam!

Vierailija
10/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ruoka on. Valitettavasti sinä et saa sitä kokea, minulle kun riittää ihan oman perheen mielipide. Meillä ei syödä makaronilaatikko, toki muita jauheliharuokia on, risottoakaan emme syö.

Jauhelihasta saa hyvää keittoa tai esim. laivinuunissa haudutettua kaalilaatikkoa. Jauheliha on meillä monesti hirvenlihaa. Samaista lihaa on myös paistina. Muita lihoja on broileri, sika ja lammas. Joskus kalaakin joka on lohta tai lähijärvestä itse kalastettua kalaa. Enpä usko että "saarioisten äidit" tekee noista aineksista yhtään sen parempaa ruokaa niin maultaan kuin ravintoarvoiltaan.

Mun mielestä meidän kotiruoasta tekee hyvän jo se, että raaka-aineet ovat tuoreita ja usein myös luomua. Niissä ei ole mitään ylimääräisiä säilöntä- tai lisäaineita, eikä tuotteita ole makuutettu kaupan hyllyllä eikä kuljetettu ulkomailta tai jostain muualta kaukaa. Kokonaisuus ratkaisee, tähän liittyy myös plussana kotiruoan halvempi hinta.

Vierailija
11/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhukset syö noita aika usein, ellei ole käytössä ateriapalvelu jonka ruuat vielä heikompia. Itse paistan tänään saaristolaisleipää ja teen iltaruuaksi kotiväelle avokadopastaa.

T: lh

Vierailija
12/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illaksi on tiedossa oikeaoppisesti valmistettua punajuuririsottoa omista punajuurista, Italiasta ostetulla ihanalla parmesanolla ja hunajakuorrutetulla grillatulla vuohenjuustolla ja timjamilla.

parmesanon Espanjasta..

Tero

Vierailija
13/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siikasalaattia en ole löytänyt vielä tiskistä, tosin en ostaisikaan. Viimeksi söin erinomaista ruokaa ravintola Tapiontorissa mutta se illallinen maksoikin 70 euroa. Etanoita ei tule kotona tehtyä eikä porocarpacciota. Lasten lempituokia ovat itsetehty pizza, pinaattilätyt ja kasvissosekeitto, toki itseleivottujen sämpylöiden kanssa. Makaronilaatikko muuten on hyvää.

Vierailija
14/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä meidän kotiruoasta tekee hyvän jo se, että raaka-aineet ovat tuoreita ja usein myös luomua. Niissä ei ole mitään ylimääräisiä säilöntä- tai lisäaineita, eikä tuotteita ole makuutettu kaupan hyllyllä eikä kuljetettu ulkomailta tai jostain muualta kaukaa. Kokonaisuus ratkaisee, tähän liittyy myös plussana kotiruoan halvempi hinta.

Kotimaista luomubroileria?

Tero

Vierailija
15/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ruoka on. Valitettavasti sinä et saa sitä kokea, minulle kun riittää ihan oman perheen mielipide. Meillä ei syödä makaronilaatikko, toki muita jauheliharuokia on, risottoakaan emme syö. Jauhelihasta saa hyvää keittoa tai esim. laivinuunissa haudutettua kaalilaatikkoa. Jauheliha on meillä monesti hirvenlihaa. Samaista lihaa on myös paistina. Muita lihoja on broileri, sika ja lammas. Joskus kalaakin joka on lohta tai lähijärvestä itse kalastettua kalaa. Enpä usko että "saarioisten äidit" tekee noista aineksista yhtään sen parempaa ruokaa niin maultaan kuin ravintoarvoiltaan. On olemassa "kotiruokaa" ja kotiruokaa.

Sitruunarisotto, kokeile edes, nam!

Vierailija
16/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kyllä hyvää ruokaa, esim. sitä oikeaoppista risottoa ;) Mutta en ole mikään huippulahjakkuus, vaan ainoastaan hyvä kotikokki. Ravintolaruuan taso riippuu tietysti ravintolasta, joskus on ollut heikompaa, useimmiten hyvää ja joskus ihan älyttömän hyvää. Kauppojen kohdalla hajonta on varmaan vieläkin isompi.

Vierailija
17/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

parmesanon Espanjasta..

Tero

Espanjassa en ole käynyt 25 vuoteen, joten melko homeessa olisi se juusto...

Jos viittaat juuston nimeen, se oli paras arvaukseni siitä miten se tulisi kirjoittaa suomeksi.

Vierailija
18/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se parmesaani siksi niin "ihanaa", kun se on ostettu Italiasta? Parmesaani valmistetaan Italiassa, enkä tiedä muuta syytä kuin hinta, miksi sitä Italian reissulla kannattaa tuoda mukanaan.

Vierailija
19/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

parmesanon Espanjasta..

Tero

Espanjassa en ole käynyt 25 vuoteen, joten melko homeessa olisi se juusto...

Jos viittaat juuston nimeen, se oli paras arvaukseni siitä miten se tulisi kirjoittaa suomeksi.

Parmigiano-Reggiano ja englantilais-ranskalainen parmesan parhaiten..

Tero

Vierailija
20/30 |
04.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaista luomubroileria?

Tero

ei syödä kovin usein (hinta n. 30€/kg), mutta ostan broilertalosta tavallista broileria eri muodoissa. Kaupan marinoituihin (en kyllä naturelleihinkaan) en koske.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi