Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistoihmiset! Kuinka pitkään varaat aikaa tenttiin valmistautumiseen?

Vierailija
03.02.2013 |

Tentissä yksi kirja (4op).

Mulla reiu viikko aikaa ihka ekaan tenttiin...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/21 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh! Mä valmistaudun aina jotain n. viikon. Viimeksi oli 4 kirjaa ja vitosen sain tentistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkiksessä olen opiskellut, preklinikassa luin yleensä viikon per tentti, klinikassa sitten edellinen ilta yleensä riitti, koska aihetta oli käsitelty päivittäisissä ryhmäopetuksissa koko kurssin ajan.

Vierailija
4/21 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaanpa.. Mäkin luen monesti vasta iltaa, paria ennen. Jos tiedän että on tulossa vaikea kirja/aihe, saatan lukea pidempäänkin ja useampaan kertaan. Itselläni on sen verta lyhyt muisti, etten taitaisi hyötyä montaa viikkoa ennen aloitetusta lukemisesta mitään :D Hyviä numeroita on tullut, oppimisesta en sen sijaan ole niinkään varma tällä tekniikalla... 

Vierailija
5/21 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko sen opintojakson ajan, tietenkin.

Vierailija
6/21 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden ainakin. Opiskelen luonnontieteellistä alaa ja kirjat ovat usein 300-500 sivuisia, isompia kuin A4 ja tekstiä on kaksi palstaa per sivu. Pyrin lukemaan 30 sivua päivässä. Luen kirjan kahdesti ja teen muistiinpanoja. Sitten pitäisi vielä ehtiä lukemaan ne muistiinpanot. Siinä se aika menee.

Vierailija
7/21 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 20:18"]

Koko sen opintojakson ajan, tietenkin.

[/quote]

Juuri näin. Valmistautuminen alkaa, kun opintojakso alkaa. Valmistautuminen päättyy tenttiä edeltävänä iltana tai sitten tenttipäivänä. Nyt olen jo valmistunut, ja hyvin menee työelämässä :-)

Vierailija
8/21 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikosta kahteen

Vierailija
9/21 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu lukuvauhdistasi. ei viikko mikään mahdoton aika ole,varsinkin kun on vain yksi kirja luettavana ja aihe ehkä jo tuttu.

itse luen kirjat yleensä kaksi kertaa, ensin kerran yleisesti ja toisen kerran kertaamalla ja teen muistiinpanoja joskus samalla. hyviä arvosanoja on tullut sillä tekniikalla.

mutta älä lannistu, jos kävisikin niin, ettei tenttitulos ole huippu ekassa tentissä. vastaustekniikan oppiminen voi kestää ja aina kannattaa käyttää tilaisuutta soittaa tentaattorille ja kysyä miksi sai tietyn arvosanan. olen joskus opintojen alussa tehnyt niin ja sain todella hyviä ja kannustavia ohjeita.

onnea tenttiin nyt ja tulevaisuudessa seuraaviin!

Vierailija
10/21 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä tietää ettei viikko ole mahdoton aika, itse kun usein käytän vain tenttiä edeltävän illan lukemiseen.

Ap:lle sanoisin, että riippuu todella paljon minkä alan/aiheen tentti on, minkälainen lukija ja oppija olet, onko tentissä esseekysymyksiä, monivalintaa, avoimia kysymyksiä jne.

Omalla alalla moniin tentteihin on riittänyt tuo yksi tai kaksi iltaa, ihan tarpeeksi hyvillä arvosanoilla. Sitten on taas vaativampia kursseja joiden tentteihin voi joutua lukemaan pidempään, mutta viikkoa pidempään ei silti ole koskaan mennyt.

Voin hyvin kuvitella, että joillakin muilla aloilla taas saa lukea paljon enemmän.

Vierailija
11/21 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen kirjat kerran, menee kauan menee. Joskus luen tosikiireellä pari päivää ennen, joskus hitaammin useamman viikon aikana. Kolmosta ja nelosta tulee tuolla taktiikalla, vitoseen sais kai lukea vähän enemmän jo.

Vierailija
12/21 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitapa nyt päättää käytätkö vain sen yhden illan vai kuitenkin kaksi iltaa vai peräti kokonaisen viikon lukemiseen.

Vierailija
13/21 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa itse opetella lukemaan. Kirjoitin, että käytän USEIN vain yhden illan, eli joskus harvoin käytän enemmänkin kuten sen kaksi iltaa. Ja kirjoitin myös, etten koskaan ole käyttänyt viikkoa enempää. Ei tässä mitään päättämistä tarvita, jos ymmärtää kirjoitettua tekstiä.

koitapa nyt päättää käytätkö vain sen yhden illan vai kuitenkin kaksi iltaa vai peräti kokonaisen viikon lukemiseen.

Vierailija
14/21 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kysymyksen tarkoituksena olikin tarjota sinulle tilaisuus päästä kehuskelemaan sillä, että luet tentteihin vain yhden illan.

ja mikähän mahtaa ala olla ja kuinka monta kirjaa tentit kerralla?

Vierailija
15/21 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen meni aikanaan matkalukemisena metrossa, ensin tietenkin se sisällysluettelon tsekkaus ja yleislukeminen, toisen kerran luin syvemmin.

Vierailija
16/21 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka vaikeaa asiaa ja kuinka paljon. yhdestä päivästä kahteen viikkoon olen käyttänyt (2 viikkoa kun on ollut aikaa lukea vain iltaisin tjsp).

Vierailija
17/21 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivumäärä ja aihe kertovat enemmän. Onko kyseessä siis 100 vai 700 sivun kirja? Onko aihe helppo vai vaikea?

Itselläni menee 2-3 viikkoa 1000 sivun tentteihin lukuun, yleensä luen kirjat tuossa ajassa kahdesti.

Vierailija
18/21 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustieteestä on kyse. Minulla on aikaa lukea päivisinkin, joten eiköhän ole mahdollisuudet päästä läpi.

Vierailija
19/21 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi luin tenttiin parikin viikkoa, kun kirja oli niin pirkaleen puiseva, ettei millään saanut itseään lukemaan sitä kunnolla. Luin sitten pikkupätkissä.

Tällä hetkellä on myös menossa sellaiset tuskaopukset, että olen varautunut pariin viikkoon. Tosin kaksi kirjoista on vieraskielisiä. Lisäksi minulla on pari vekaraa, joiden melskaamisesta ei oikein ikinä tiedä ja kokopäivätyö, joka varastaa virtaa.

Vierailija
20/21 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ekaan tenttiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme