Kumpi laji kannattaisi lapsen aloittaa: tennis vai golf?
Perustele, miksi. Molemmat siis kiinnostaa lasta, mutta vain toiseen aikataulullisesti aikaa.
Kommentit (11)
tuomat hyödyt, niin tennis. Jos tarkoitus on valmentaa lasta verkostoitumiseen myöhemmällä iällä ja saada siitä hyötyä, niin golf.
Hinta/kuinka monta kertaa vko/kumpi harrastus sopii paremmin teidän aikatauluihin/ harrastaako kaverit jo jompaa kumpaa lajia?
Voi harrastaa talvisin samalla tavalla kuin kesällä ja se on liikunnallisempaa.
5-vuotias ja 6-vuotias aloittavat tenniksen nyt kesällä. Kivaahan se golfkin olisi, mutta ei tosiaan niin urheilullista. Ehkä sitten myöhemmin sitä voi harkita.
Saisiko gofissa hyvin menestynyt paremmat rahat?
Tennis ehdottomasti. Golf on niin ympäristölle haitallista.
Ja samat perustelut mitä tässä on jo mainittu.
Ja mitä ihmeen yläluokkaista tenniksessä muka on?
Itse olen lapsesta saakka harrastanut ja mun vanhemmat on ihan perusduunareita...
Tenniksessä ei muuten ole tasan mitään yläluokkaista, niinkuin ei golfissakaan.
Golf on kiva kesäharrastus, mutten jotenkin pidä sitä urheiluna.
- sitä pystyy pelaamaan ympäri vuoden, joka puolella maapalloa + mukaan otettaviksi varusteiksi riittää maila + kengät + paita ja shortsit
- tennis on monipuolista liikuntaa, siis ihan oikeaa liikuntaa (golf ei ole)
- tennis kehittää monipuolisesti erilaisia taitoja + siitä on hyötyä muissakin pallolajeissa
mutta on itse enemmän innostunut tenniksestä - mikä onkin tosi hyvää liikuntaa ja tosiaan kehittää pallosilmää, mistä on paljon hyötyä muissakin lajeissa.
Golfia hän pelaa vähän pakotettuna, sillä me molemmat vanhemmatkin pelaamme ja toiveissa olisi, että voisimme jatkossa matkustellessa käydä pelaamassa koko porukka yhdessä.
Ja joo, olemme sikarikkaita.
Se onn urheilua